Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kort bezoek Oklahoma City

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Kort bezoek Oklahoma City

Bericht door Georgie »

Ik ga naar Oklahoma City! Van morgenochtend tot maandagochtend (dan kom ik weer op Schiphol). Voor een paar daagjes, ivm m'n werk. Ik weet nog niet veel, behalve dat ik de eerste nacht waarschijnlijk in een hotel buiten het centrum zal slapen, maar de verdere nachten mag ik zelf ook mee zoeken naar een hotel in het centrum.
Totaal onverwacht natuurlijk, dus ik heb heel weinig tijd om me in te lezen. Zal proberen een Lonely Planet app te downloaden om in het vliegtuig te lezen, maar als er iemand is die tips heeft wat ik in een paar dagen tijd daar kan zien en doen (zonder auto!) dan hoor ik het heel graag hier. Wat zijn de must-see's (zeker voor een fotograaf) in de stad?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Kort bezoek Oklahoma City

Bericht door SpaceAce »

Zelf nog niet geweest, maar het staat wel op onze to-visit lijstje voor aankomende vakantie: http://www.oklahomacitynationalmemorial.org/

En wellicht hotelletje pricelinen?

Veel plezier alvast!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Als het voor het werk is, zal het allemaal wel geregeld zijn :wink:
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Het hotel voor de eerste nacht wordt wel geregeld, voor de overige nachten mocht ik ook wel even meedenken, zei ie. Maar goed, echte eisen behalve centraal en wifi heb ik niet. Als ik zo tijd over heb, zoek ik wel even wat op booking.com.

Maar tips over must see's zijn absoluut welkom! :)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Sophie, wat leuk dat je een bezoekje kunt brengen aan Oklahoma City. Een must see is het Memorial n.a.v. de terroristische aanslag jaren geleden maar zeker ook het naast gelegen museum. Heel indrukwekkend. Het is hier al genoemd door Space Ace. Daarnaast vond ik het Cowboy en Western Heritage Museum meer dan een bezoek waard. Alleen het gebouw al is prachtig ...

Veel plezier en goede reis.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Bedankt voor de tips, Marjan! Die memorial ziet er erg mooi uit. Doet me ergens beetje aan Berlijn denken met het Holocaust museum, maar dan net weer anders. Ik heb er zin in!

Heb al uitgezocht waar de leukste mall zit ;)
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

hekkie schreef:Een must see is het Memorial n.a.v. de terroristische aanslag jaren geleden maar zeker ook het naast gelegen museum
Wij waren toen (1995) in de USA en zijn wel door Oklahoma gekomen, maar de aanslag was daar juist een paar dagen daarvoor gepleegd.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

De memorial mag je inderdaad niet missen. Echt erg indrukwekkend. Ook dit http://www.myriadgardens.com/index.html schijnt erg de moeite waard te zijn, jammer genoeg hadden wij er geen tijd meer voor. 's Avonds zijn wij in dit deel van de stad gaan eten: http://www.stockyardscity.org/ Jij kunt daar vast hele mooie foto's maken.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Leuk Georgie! Ik heb geen tips voor je maar wens je wel een leuke reis :)
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dank je Ziva! En jij ook Aida, voor de tip van Stockyards City. Volgens mij heb ik intussen wel meer dan genoeg te doen ;)

Ik kom uiteraard hier verslag brengen :)
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik weet intussen dat ik de eerste nacht in dit hotel ga doorbrengen:

Embassy Suites in Norman
Het ligt in Norman, ten zuiden van Oklahoma City, en dit is precies de plek waar die vriendin van me gestudeerd en gewoond heeft. De universiteit ligt er ook, en als universiteits-gek heb ik de library al gemaild om toestemming te vragen om daar als visitor naar binnen te mogen en te fotograferen!

Dan kan ik op vrijdagochtend Norman en de universiteit bekijken, en dan de taxi pakken richting OKC, waar ik de volgende dagen zal verblijven.

Op zondagochtend vlieg ik alweer terug, dus ik heb alleen vrijdag en zaterdag als volle dagen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh (en ik heb je FB post gezien, maar ben superdruk op het moment), Norman, daar ligt het hoofdkantoor van de National Weather Service. Ik heb een FB "vriendin" wiens man daar woont. Ik wil haar wel vragen of je een rondleiding kan krijgen daar, zij zijn ook degenen, die de tornado's "tracken".
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het weer wordt iig wel warm.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Wat lief van je Petra. Ik denk dat ik maar kort in Norman blijf, d.w.z. een ochtendje en daarna door ga naar OKC, omdat ik maar zo kort heb. Maar lief aangeboden, dat lijkt me wel bijzonder om eens te zien.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Leuk tripje Sofie! Mag ik mee? :wink:

Huur je geen auto voor die dagen dat je daar bent? Toch handiger dan een taxi en misschien niet eens (veel) duurder?
Petra/VS schreef:Ik wil haar wel vragen of je een rondleiding kan krijgen daar, zij zijn ook degenen, die de tornado's "tracken".
Houd het paadje maar warm als ik weer eens in Oklahoma kom. :wink: Kijk altijd naar Stormchasers en vind het reuze interessant en zou zo'n rondleiding met beide handen aangrijpen. :D Afgelopen zomer ook nog de verwoesting van een tornado gezien, iets ten westen van Oklahoma City.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Zag het al op fb maar supergaaf! Als ze ooit nog iemand daar zoeken hou ik me aanbevolen ;)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Coyote schreef:
Huur je geen auto voor die dagen dat je daar bent? Toch handiger dan een taxi en misschien niet eens (veel) duurder?
Ik heb nog ongeveer vijf rijlessen (en examen) te gaan. Volgend tripje wellicht? Kijk er enorm naar uit om te mogen rijden in de States in elk geval! In een stad als OKC is een auto inderdaad eigenlijk essentieel, dus komt niet heel handig uit, maar met een taxi lukt het ook (en wordt toch vergoed).

Ik ga boarden!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Georgie schreef:Ik heb nog ongeveer vijf rijlessen (en examen) te gaan.
Ah, je hebt je rijbewijs nog niet. Had ik mooi je chauffeur kunnen zijn... :wink:

Goede reis en veel plezier!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Haha ja. Vorige week mocht mn vriend wel mee omdat het om twee koffers vol ging, maar dit keer is het maar een doos. Helaas voor jou ;-)
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Ik vind dat je een bere interessant baantje hebt :thumbup: ook heel leuk om iedere keer van die korte reisverslaagjes te zien. Leuk hoor!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer