Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bunzing: De Zuidelijke staten
Reis Bunzing: De Zuidelijke staten
Mijn meisje en ik hebben lang gespaard en willen nu volgend jaar naar Amerika gaan. We willen proberen Alabama, Nashville, Memphis, Jacksonville, Little Rock tot Texarkana aan te doen en weer terug naar Alabama. Mijn meisje is gek op blues en ik op outlaw country, pine box boys, bob wayne, the devil makes three etc. We hebben ook altijd iets gehad met dit stuk van de states maar nog niet de mogelijkheden. We trekken hier een kleine 4 weken voor uit. Ik loop tegen veel dingen aan en ik vind al erg veel informatie uit verschillende delen van dit forum dus ik ben al helemaal onder de pannen wat dat betreft. Ik zit nog met een paar vragen,
wat is de beste tijd om hier naartoe te gaan, orkaan, water technisch gezien. We kunnen een auto huren en rijden op ons Nederlands paspoort, heeft het zin een internationaal mee te nemen? Ik heb de lonely planet besteld van dit gebied, dat zal al wel helpen. Ik denk dat het wel slim is een tomtom iets te kopen als we aankomen. Waar vraag ik een visum aan, ik vind alleen een site om mezelf te registreren geen formulieren. We hebben geen credit card, is het handig die een te regelen? Excuus voor de vele vragen, we hebben lang gewacht voordat we kunnen gaan, ik probeer het allemaal dus zo netjes mogelijk te doen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Bart Beurskens
wat is de beste tijd om hier naartoe te gaan, orkaan, water technisch gezien. We kunnen een auto huren en rijden op ons Nederlands paspoort, heeft het zin een internationaal mee te nemen? Ik heb de lonely planet besteld van dit gebied, dat zal al wel helpen. Ik denk dat het wel slim is een tomtom iets te kopen als we aankomen. Waar vraag ik een visum aan, ik vind alleen een site om mezelf te registreren geen formulieren. We hebben geen credit card, is het handig die een te regelen? Excuus voor de vele vragen, we hebben lang gewacht voordat we kunnen gaan, ik probeer het allemaal dus zo netjes mogelijk te doen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Bart Beurskens
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 19 mei 2011, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Hatsjee.
Welkom op dit forum vol Amerika-fanaten
Veel vragen, ik zal proberen er een aantal te beantwoorden en gelijk wat wedervragen 
- Welke leeftijd hebben jullie beiden?
- Ben je gebonden aan bepaalde vakanties? Moet je in het hoogseizoen of kun je ook daarbuiten?
- Internationaal Rijbewijs heb je niet nodig. Over de zin en onzin is al heeeeeel veel over geschreven op het forum. Gebruik de zoekfunctie maar eens.
- TomTom is zeker handig. Deze kun je bij de Walmart halen voor onder de $100. Wel van te voren uitzoeken hoe je dan bij die Walmart komt

- Esta moet je electronisch aanvragen. Zie hier: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ (kan ook in het Nederlands)
- Credit Card is niet verplicht maar wel erg handig. Je borg voor de auto moet je anders contant betalen ($500) en ook bij hotels vragen ze dan een cash borg.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik mis Mississippi in je lijstje.
Als bluesliefhebber mag je deze staat niet overslaan!!
Bezoek het gebied van de Mississippi Delta met plaatsen als Indianola (geboorteplaats BBKing) met Club Ebony en bezoek vooral Clarksdale, in het hart van bluesland.
Als bluesliefhebber mag je deze staat niet overslaan!!
Bezoek het gebied van de Mississippi Delta met plaatsen als Indianola (geboorteplaats BBKing) met Club Ebony en bezoek vooral Clarksdale, in het hart van bluesland.
16x USA / 30 staten
Kijk, Mississippi zouden we ook graag aan doen idd. Ik probeer wel te kijken wat we genoeg tijd hebben. Ik zie liever minder plaatsen relaxter dan dat ik er als een gek doorheen moet jagen.
We zijn niet gebonden aan schoolvakanties, ik ben 32 en mijn meisje is 33. Dus als ik het goed begrijp kan alles cash, dat is mooi. Als we dat Esta aanvragen dan is dus alles geregeld? Esta aanvragen ticket kopen en op voorhand een auto reserveren. Zou mooi zijn! Verder had ik nog een vraag over de knaken, zouden we er voor ons tweeën met 150 dollar per dag komen (los van de autohuur natuurlijk)? We zoeken geen sjieke hotels o.i.d. daar hebben we de ogen toch dicht, dus puur motel, eten etc.
We zijn niet gebonden aan schoolvakanties, ik ben 32 en mijn meisje is 33. Dus als ik het goed begrijp kan alles cash, dat is mooi. Als we dat Esta aanvragen dan is dus alles geregeld? Esta aanvragen ticket kopen en op voorhand een auto reserveren. Zou mooi zijn! Verder had ik nog een vraag over de knaken, zouden we er voor ons tweeën met 150 dollar per dag komen (los van de autohuur natuurlijk)? We zoeken geen sjieke hotels o.i.d. daar hebben we de ogen toch dicht, dus puur motel, eten etc.
Dat moet wel lukken denk ik. Als je niet veel geeft om de slaapplaats (mits schoon en netjes natuurlijk!) en je qua eten ook eens de supermarkt bezoekt zal het wel gaan. Tomtom idd daar kopen. Wij hebben toen de goedkoopste gekocht, kostte toen $90,-.
Credit Card is altijd handig, zeker bij je autohuur en hotels. Visa of Mastercard, informeer eens bij je eigen bank.
Kijk ook eens, als je de route al uitgezet hebt, of je misschien hotels/motels op voorhand kunt boeken via Priceline of Hotwire. Kan je vertellen dat dat een hoop kan schelen, en je toch lekker luxe in een hotel zit! Voor hetzelfde geld wat een motel kán kosten..
Credit Card is altijd handig, zeker bij je autohuur en hotels. Visa of Mastercard, informeer eens bij je eigen bank.
Kijk ook eens, als je de route al uitgezet hebt, of je misschien hotels/motels op voorhand kunt boeken via Priceline of Hotwire. Kan je vertellen dat dat een hoop kan schelen, en je toch lekker luxe in een hotel zit! Voor hetzelfde geld wat een motel kán kosten..
- Bushmaster
- Amerika-expert
voor aanvraag van Esta heb je wel weer een credit-card nodig.Dus als ik het goed begrijp kan alles cash, dat is mooi. Als we dat Esta aanvragen dan is dus alles geregeld?
Ik zal toch eens zo'n ding regelen. Ik ben ook een boer wat dat allemaal betreft. Nu sinds een jaar zo'n mobiele telefoon wordt er helemaal kriegelig van. We hebben altijd xtra geld achter de hand, maar dan zitten we i.i.g. redelijk in de richting. Ik hoorde allemaal van die horrorverhalen dat je er niet meer binnen komt bijna. Maar meer dan een ticket en dat esta verhaal en het is klaar. 2 x 14 dollar geloof ik dat ik net zag. Mooi!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Owja, die vereiste was ik vergeten
Nou kun je de ESTA aanvraag wel door een ander persoon laten betalen.
Maar in de USA is een CC gewoon erg handig. Ook om hotels van te voren te boeken of te Pricelinen. Allemaal een CC voor nodig..
Maar in de USA is een CC gewoon erg handig. Ook om hotels van te voren te boeken of te Pricelinen. Allemaal een CC voor nodig..
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bart, welkom op het AllesAmerikaforum.
Ik denk dat het aanschaffen van een creditcard toch wel noodzakelijk is. Behalve dat dat voor het huren van een auto (borg) wenselijk, misschien zelfs wel noodzakelijk is en het bij hotels ook wel erg makkelijk is, zal je voor de betaling van ESTA (zie de link hierboven, die is al door Njit vermeld) ook een credticard nodig hebben.
Van de ESTA-website:
Zorg ervoor dat u een geldig paspoort en creditcard bij de hand heeft voordat u met deze aanvraag begint. Bij deze aanvraag worden alleen de volgende creditcards geaccepteerd: MasterCard, VISA, American Express en Discover (JCB, Diners Club).
Amerika is het land van het plastic geld en het is zo gemakkelijk om betalingen te doen als je daar bent. Het is zelfs wenselijk om ieder een creditcard bij je te hebben, voor het geval er één geblokkeerd wordt of dat je hem verliest.
Edit: ik kom een beetje als mosterd na de maaltijd zie ik, want terwijl ik mijn bericht maakte, heb je al meer goede raad gekregen.
Ik denk dat het aanschaffen van een creditcard toch wel noodzakelijk is. Behalve dat dat voor het huren van een auto (borg) wenselijk, misschien zelfs wel noodzakelijk is en het bij hotels ook wel erg makkelijk is, zal je voor de betaling van ESTA (zie de link hierboven, die is al door Njit vermeld) ook een credticard nodig hebben.
Van de ESTA-website:
Zorg ervoor dat u een geldig paspoort en creditcard bij de hand heeft voordat u met deze aanvraag begint. Bij deze aanvraag worden alleen de volgende creditcards geaccepteerd: MasterCard, VISA, American Express en Discover (JCB, Diners Club).
Amerika is het land van het plastic geld en het is zo gemakkelijk om betalingen te doen als je daar bent. Het is zelfs wenselijk om ieder een creditcard bij je te hebben, voor het geval er één geblokkeerd wordt of dat je hem verliest.
Edit: ik kom een beetje als mosterd na de maaltijd zie ik, want terwijl ik mijn bericht maakte, heb je al meer goede raad gekregen.
Helemaal top. iedereen nu al bedankt, allemaal bruikbare informatie binnen dit tijdsbestek had ik het nooit gevonden! Vreemd eigenlijk al dat plastic geld maar goed. Ik zal er eens achteraan bellen. Een voor mij en een voor madame. top. Ik ben erg benieuwd hoe het daar is mooi!
Nog ff, wat was de beste tijd om te gaan?
Nog ff, wat was de beste tijd om te gaan?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het beste waarvoor? Wil je het lekker warm hebben of juist wat koeler?
Je kan op Weather Underground per stad Seasonal Averages opvragen. Zie hier een voorbeeld van Nashville: http://www.wunderground.com/NORMS/Displ ... e&IATA=BNA

Je kan op Weather Underground per stad Seasonal Averages opvragen. Zie hier een voorbeeld van Nashville: http://www.wunderground.com/NORMS/Displ ... e&IATA=BNA

MAN! Wat gaat dat snel hier. Ja, we gaan voor lekker warm. Ik zal er vanavond eens voor gaan zitten met een goeie sigaar en een potje bier. Iedereen nogmaals heel erg bedankt!! Gaat als een speer hier. Als alles door gaat, volgend jaar pas helaas, dan zal ik sowieso een verslag op het forum zetten. Altijd leuk om terug te lezen al is het maar om te zien wat er fout is gegaan.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan 330 dagen voor de retourdatum je vliegtickets boeken.. Hier kun je berekenen wanneer dat ongeveer is: http://www.timeanddate.com/date/dateadd.html . Daar zou ik het eerste naar kijken. Hotels en auto heb je daarna nog ruim de tijd voor..
Lekker warm vind ik zelf overigens onder de 30 graden. Daarboven zit je te puffen...
Wij zijn vorig jaar eind mei geweest. Niet helemaal jouw route maar wel in die buurt. Sommige plaatsen waren toen al TE heet..
Lekker warm vind ik zelf overigens onder de 30 graden. Daarboven zit je te puffen...
Wij zijn vorig jaar eind mei geweest. Niet helemaal jouw route maar wel in die buurt. Sommige plaatsen waren toen al TE heet..
Laatst gewijzigd door Njit op 19 mei 2011, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Wat het weer betreft is natuurlijk door niemand een garantie te geven.
Vorig jaar zijn wij er van 10 september tot 10 oktober geweest.
We hadden gedacht dat de temperatuur richting de herfst niet meer de zomerse waarden zou hebben.
Nou mooi mis gedacht. 3 weken lang 40°C, de laatste week 35°C.
Niet leuk als je toch wat wilt wandelen en bekijken.
Ik ga er vanuit dat het dit jaar anders zal zijn, maar geen garantie ..
Vorig jaar zijn wij er van 10 september tot 10 oktober geweest.
We hadden gedacht dat de temperatuur richting de herfst niet meer de zomerse waarden zou hebben.
Nou mooi mis gedacht. 3 weken lang 40°C, de laatste week 35°C.
Niet leuk als je toch wat wilt wandelen en bekijken.
Ik ga er vanuit dat het dit jaar anders zal zijn, maar geen garantie ..
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Misschien februari, zou wel kunnen denk ik. Ik zat net ff te dubben misschien toch richting Florida een stukje clearwater mee te pikken om te proberen een manatee te spotten. Nog eens over nadenken. Heerlijk die voorpret (moet ook wel duurt nog een jaar) ideaal zou een mooie oude slee huren zijn, maar ik schat dat het een panda gaat worden. Ik heb thuis 2 van die oude amerikaanse barrels geweldig rijden!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een Panda zul je in de USA niet tegenkomen. De kleinste auto is een Chevrolet Aveo (die groter is dan de Europese versie)

Auto huren is veel goedkoper in de USA dan in Europa. Wij huren meestal een Midsize SUV. Je zit toch een poos op de weg en dan is het wel lekker als je wat ruimer zit.

Auto huren is veel goedkoper in de USA dan in Europa. Wij huren meestal een Midsize SUV. Je zit toch een poos op de weg en dan is het wel lekker als je wat ruimer zit.
Dit is al een serieuze auto idd! Zoiets zal het wel worden dan.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Qua auto best serieus, alleen qua kofferbak erg beperkt. Voor een roadtrip niet echt ideaal..
De weekprijs voor een EC (Economy) is ca 180 euro. Voor een Jeep Liberty betaal je 212 per week.
Dan kun je je koffers gewoon achterin leggen..

De weekprijs voor een EC (Economy) is ca 180 euro. Voor een Jeep Liberty betaal je 212 per week.
Dan kun je je koffers gewoon achterin leggen..

Wel een sjieke auto idd. maar ik schat dat we voor de budget optie gaan. Ook al is de klep wat kleiner, er zit nog een achterbank in neem ik aan :>
Nog iemand advies over waar een auto te huren? We vliegen waarschijnlijk naar Atlanta, dus vanaf het vliegveld en terug met de auto voor 25 dagen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht