Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstromingen in Mississippi-delta
Overstromingen in Mississippi-delta
Tsja, dan heb je dus een hele rondtrip door de mississippi-delta gepland, via Memphis, Clarksdale, Vicksburg, Natchez ...en dan staat de hele boel daar onder water!
Het lijkt erop dat het water tot halverwege juni ( dan zijn wij er) niet echt gaat zakken, dus ik denk dat we er maar vanaf moeten zien en uit de buurt van de Mighty Mississippi en de ondergelopen gebieden moeten blijven...
Wel balen, hoor, had echt enorm zin in die blues-travel...maar ja...vergeleken met de ellende van die mensen is mijn probleem natuurlijk nogal een first-worldproblem.
Anyway, zijn er hier al meer mensen die erover denken hun reisplannen om te gooien, of ze al hebben omgegooid?
en hebben jullie al leuke alternatieve plannen gesmeed?
Kan wel wat tips gebruiken...!
Het lijkt erop dat het water tot halverwege juni ( dan zijn wij er) niet echt gaat zakken, dus ik denk dat we er maar vanaf moeten zien en uit de buurt van de Mighty Mississippi en de ondergelopen gebieden moeten blijven...
Wel balen, hoor, had echt enorm zin in die blues-travel...maar ja...vergeleken met de ellende van die mensen is mijn probleem natuurlijk nogal een first-worldproblem.
Anyway, zijn er hier al meer mensen die erover denken hun reisplannen om te gooien, of ze al hebben omgegooid?
en hebben jullie al leuke alternatieve plannen gesmeed?
Kan wel wat tips gebruiken...!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Overstromingen in mississippi-delta
Waar vliegen jullie op aan?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Re: Overstromingen in mississippi-delta
Wij zitten rond 6 Juli in New Orleans, we houden het goed in de gaten.
Re: Overstromingen in Mississippi-delta
Mijn advies voor mensen die vermoeden dat ze te maken zouden kunnen krijgen met buitengewone weer situaties en overstromingen is om toch te proberen regelmatig sites zoals deze te raadplegen voor de actuele situatie en waar mogelijk de verwachtingen:
http://www.noaawatch.gov/floods.php
Het ligt er natuurlijk aan hoe je eea vooraf geboekt hebt, maar ik vraag me af of je van je annuleringsverzekering of zo gebruikt kunt maken als je bv ivm overstromingen bepaalde hotels niet kunt bereiken en gedwongen wordt om een alternatief onderkomen te zoeken.
Niettemin Dirk500, hoop dat jullie niets in dat gebied al definitief betaald hebben en dat je dus met een gerust hart jullie vakantie anders kunnen indelen.
Succes!
http://www.noaawatch.gov/floods.php
Het ligt er natuurlijk aan hoe je eea vooraf geboekt hebt, maar ik vraag me af of je van je annuleringsverzekering of zo gebruikt kunt maken als je bv ivm overstromingen bepaalde hotels niet kunt bereiken en gedwongen wordt om een alternatief onderkomen te zoeken.
Niettemin Dirk500, hoop dat jullie niets in dat gebied al definitief betaald hebben en dat je dus met een gerust hart jullie vakantie anders kunnen indelen.
Succes!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dirk, ik stel een route naar het oosten voor, daar is ook heel veel te beleven. Maar nogmaals, ik weet niet in welke stad jullie aan zullen komen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik houd dit ook al even in de gaten. Over 4 weken rijd ik o.a. het stuk van Baton Rouge naar Vicksburg via de US-61. Als ik het goed gezien heb zijn de overstromingen daar niet, toch?
Roland
Roland
Nou, volgens mij is het momenteel in Vicksburg ook niet best... angst en beven momenteel, daar!
http://edition.cnn.com/2011/US/05/18/flooding/...!
De verwachting is dat het water nog wekenlang zo hoog blijft..dus ik blijf inderdaad het nieuws goed in de gaten houden!
Wij vliegen overigens 12 juni op Chicago en willen ongeveer 28 juni in New Orleans aankomen.
Het aanvankelijke idee was Chicago, StLouis, Nashville, Memphis, Clarksdale, Vicksburg, Natchez New Orleans, maar wellicht dat we nu vanaf Memphis een andere route naar New Orleans pakken...Een stukje Natchez Trace Parkway?
Misschien toch nog een dag (of twee) in Clarksdale, als blues-liefhebber!
Gelukkig hebben we inderdaad nog niets vooruit betaald, we zijn nog erg flexibel...het enige dat telt is dat we 3 juli op tijd op het vliegveld van New Orleans zijn..!
http://edition.cnn.com/2011/US/05/18/flooding/...!
De verwachting is dat het water nog wekenlang zo hoog blijft..dus ik blijf inderdaad het nieuws goed in de gaten houden!
Wij vliegen overigens 12 juni op Chicago en willen ongeveer 28 juni in New Orleans aankomen.
Het aanvankelijke idee was Chicago, StLouis, Nashville, Memphis, Clarksdale, Vicksburg, Natchez New Orleans, maar wellicht dat we nu vanaf Memphis een andere route naar New Orleans pakken...Een stukje Natchez Trace Parkway?
Misschien toch nog een dag (of twee) in Clarksdale, als blues-liefhebber!
Gelukkig hebben we inderdaad nog niets vooruit betaald, we zijn nog erg flexibel...het enige dat telt is dat we 3 juli op tijd op het vliegveld van New Orleans zijn..!
Inderdaad een klein probleem in het licht van de problemen die de mensen daar hebben, maar niettemin toch erg jammer dat je niet de reis kunt maken zoals je het gepland hebt.
Wij gaan begin november weer een paar dagen terug naar Clarksdale, MS nadat we er in mei 2005 voor het eerst waren. Toen was er veel gesloten in verband met Memorial Day.
Ik hoop van harte dat jullie er toch nog kunnen komen op de een of andere manier.
Wij gaan begin november weer een paar dagen terug naar Clarksdale, MS nadat we er in mei 2005 voor het eerst waren. Toen was er veel gesloten in verband met Memorial Day.
Ik hoop van harte dat jullie er toch nog kunnen komen op de een of andere manier.
16x USA / 30 staten
Ik ga 26 mei die kant op.
Wij vliegen op New Orleans en gaan in een maand richting New York.
Wij wouden ook graag omgeving Mississippi gaan ontdekken totaan Mephis en daarna richting Nashville.
Ons plan is nu om ter plekke te gaan kijken hoe het met de waterstand staat. Wij hebben nog niks gereserveerd iig.
De website van de Natchez Trace Parkway geeft wel aan dat die route watervrij is.
Dus we kijken wel of Memphis bereikbaar is tzt.
Wij vliegen op New Orleans en gaan in een maand richting New York.
Wij wouden ook graag omgeving Mississippi gaan ontdekken totaan Mephis en daarna richting Nashville.
Ons plan is nu om ter plekke te gaan kijken hoe het met de waterstand staat. Wij hebben nog niks gereserveerd iig.
De website van de Natchez Trace Parkway geeft wel aan dat die route watervrij is.
Dus we kijken wel of Memphis bereikbaar is tzt.
-
- Amerika-ontdekker
Hallo Dirk,
Ook wij vliegen 15 juni naar Chicago waar we 4 nachten blijven. Het plan was/is om vanaf 19 juni richting New Orleans te reizen via St. Louis/Branson/Memphis/Clarksdale/Greenville/Vicksburg/Jackson/Natchez/Lafayette/Baton Rouge/New Orleans daarna Mobile/Pensacola waar vandaan we 8 juli weer vertrekken naar Amsterdam. We hebben een hotel geboekt van 30 juni t/m 2 juli in New Orleans.
Het is idd voor de mensen die er wonen erger. Heb je al een idee om een andere route te nemen?
Graag zou ik ook wat informatie krijgen voor een alternatief en/of welke plaatsen op onze route we wel kunnen bezoeken.
Vriendelijke groet,
René en Joke
Ook wij vliegen 15 juni naar Chicago waar we 4 nachten blijven. Het plan was/is om vanaf 19 juni richting New Orleans te reizen via St. Louis/Branson/Memphis/Clarksdale/Greenville/Vicksburg/Jackson/Natchez/Lafayette/Baton Rouge/New Orleans daarna Mobile/Pensacola waar vandaan we 8 juli weer vertrekken naar Amsterdam. We hebben een hotel geboekt van 30 juni t/m 2 juli in New Orleans.
Het is idd voor de mensen die er wonen erger. Heb je al een idee om een andere route te nemen?
Graag zou ik ook wat informatie krijgen voor een alternatief en/of welke plaatsen op onze route we wel kunnen bezoeken.
Vriendelijke groet,
René en Joke
Wij waren een week geleden in new orleans, en een paar dagen later in memphis. Wij hebben geen last gehad. Wel was het zichtbaar dat de waterstand hoog stond. Op de natchez trace parkway spraken wij een meisje uit Vicksburg. Dat zij wel echt waterproblemen hebben. En ik zag net ook iets op het nieuws voorbij komen dat het water weer aan het stijgen is.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er komt in de komende weken nog veel meer water aan (smeltwater uit het noorden dat veel meer is dan normaal)
Ik reed eergisteren over de I29 in Iowa en daar was een lane al afgesloten vanwegen de hoge waterstand van de Missouri river.
Dit is een grote rivier die ook in de mississippi uitmondt
Ik reed eergisteren over de I29 in Iowa en daar was een lane al afgesloten vanwegen de hoge waterstand van de Missouri river.
Dit is een grote rivier die ook in de mississippi uitmondt
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3261 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-