Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies route New orleans via Memphis naar Nashville

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
suziester
Amerika-ontdekker

Advies route New orleans via Memphis naar Nashville

Bericht door suziester »

Het begin van onze roadtrip zal beginnen in New Orleans, waarbij we de eerste 3 dagen verblijven, daarna gaat de daadwerkelijke trip van start.

We willen gaan rijden richting Memphis en daarna naar Nashville. ( en daarna nog veel verder... richting New York)
We willen graag een stuk van de Natchez trace parkway gaan doen.
Wat mij dan logisch lijkt is om vanuit New Orleans te rijden richting Jackson met de I-55 daar de NT parkway te pakken richting Tupelo. En daar weer de snelste route te pakken naar Memphis. Dit is een rit van ruim 8 uur, dus ik denk dat we dit gewoon in 2 dagen gaan opsplitsten.
Zijn er leuke bezienswaardigheden op dit gedeelte van de route. Leuke dorpjes voor Motel? Must sees?Tips?

Voor het gedeelte van Memphis naar Nashville, zouden we natuurlijk om kunnen rijden en het laatste deel van de NT parkway pakken. Maar is dit de moeite waard? of kunnen we beter gewoon in 4 uur de snelle route pakken?
Voor de steden Memphis en Nashville willen we voor beide een dag daar besteden. Is dit voldoende? of adviseren jullie langer?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Advies route New orleans via Memphis naar Nashville

Bericht door Hans B »

Vorig jaar hebben wij in het zuiden gereden.
New Orleans is een mooie stad.
Baton Rouge, hoofdstad. We zijn in het capitol geweest, prachtig uitzicht.
Je kunt van daaruit naar Natchez, mooie binnenstad met veel oude huizen, heerlijk wandelen.
Vicksburg vonden wij erg klein en het zat aan het eind van onze reis. Wij hadden toen ook al veel 'oud spul' gezien.
We hebben het battlefield niet gedaan, moet wel interessant zijn voor de liefhebber.
Dan naar Jackson en de Natchez Trace oprijden. Een prachtige weg om rustig te rijden en enkele uitstapjes te maken.
Tupelo (Elvis) vonden wij niet echt interessant.
Memphis (in 2003) geweest vonden wij veel mooier.

Om dit stuk in twee dagen te doen, vind ik wel heel erg snel.
Je mist de plantage huizen, en veel ander moois.
Waarom helemaal door naar NY, dat is erg ver.
Atlanta is prachtig en wij waren ook onder de indruk van de Florida Panhandle stranden.
Korter rondje en meer genieten van wat er te zien is, dan van mijlen rijden.

Succes.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
suziester
Amerika-ontdekker

Bericht door suziester »

Wij gaan globaal dit rijden:
New orleans, memphis, nashville, GSM, atlanta, savannah, Charleston, Charlotte, Richmond, Washington DC, Philly, New York.
Dus veel te zien, en een maand de tijd.

En vooral in N/S Carolina veel plantage huizen te zien. Dus ik weet niet of het slim is voor ons om het eerste gedeelte Baton Rouge te pakken en Natchez.
Misschien dat we Baton Rouge wel pakken als uitstapje vanuit new orleans.
En dat we toch beter recht omhoog kunnen rijden naar Jackson en vanuit daar de NT parkway op te rijden.
De dag dat we hier zijn zal ook nog eens op memorial day zijn. Dus lijkt mij wel een fijne dag om daar rond te kijken en van de natuur te genieten.
Heb jij van jullie trip vorig jaar een reisverslag gemaakt die na kan lezen. Lijkt me leuk!
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Wij hebben vorig jaar het stuk van Memphis naar New Orleans (andersom dus) langs de Mississippi-delta gereden. Tussen Nashville en Memphis hebben we de Natchez Trace Parkway gereden. Een link naar ons reisverslag: http://carloenheleen.waarbenjij.nu/?pag ... lId=253209.
suziester
Amerika-ontdekker

Bericht door suziester »

Super! Dank je wel Heleen.

Ik ben benieuwd hoe het over 2 weken bij de mississippi is, want als de overtromingen niet afnemen gaan wij niet teveel die kant op.
Ga gelijk ff je verslag doornemen!
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Sorry, daar had ik niet aan gedacht :oops: . De NT-parkway is trouwens heel mooi, maar er zijn weinig (geen?) voorzieningen langs die weg. In ieder geval niet het stuk dat wij hebben gereden. Je komt ook niet door dorpjes ofzo. Dus een paar uur je plas ophouden :wink: .

Memphis en Nashville zijn wij ook één volle dag geweest (allebei 2 nachten) en dat vonden wij voldoende.
suziester
Amerika-ontdekker

Bericht door suziester »

Net je hele verslag doorgelezen! leuk geschreven Heleen!

Het gedeelte van de NT parkway dat ik van plan ben om te gaan rijden is niet het deel van Tupelo naar Nashville, maar van Jackson naar Tupelo. Dus fingers crossed dat ze op dit gedeelte wel wat plas gelegenheden hebben!

Heleen jullie hebben ook het stuk van Savannah naar Nashville gereden. Welke route hebben jullie hiervoor gepakt?
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Dank voor het compliment! Altijd leuk om te horen.

Ik heb het kaartje van NTP erbij gepakt en nu zie ik dat er toch wel wat toiletten zijn. Waarschijnlijk "moesten" wij gewoon niet en daarom er ook niet zo op gelet. Volgens mij moet je wel echt van de parkway af. Hier de link naar het kaartje (view map).

De route van Savannah naar Nashville hebben wij door een misrekening nogal gehaast gereden (maar dat heb je vast wel gelezen in het verslag). In eerste instantie hadden we er 3 dagen voor uitgetrokken, maar hebben we hem in 2 gereden. Ik ben nogal van het "plannerige", maar door drukte op mijn werk, was ik niet geheel goed voorbereid. Dus we bleven maar doorrijden, totdat we bij Nashville in de buurt waren en we op de bevestiging van het hotel zagen dat we een dag te vroeg waren :oops: :lol: .

Maar ehhh... de route was als volgt.

Bij Savannah de I16 en bij Denmark eraf naar (67/25) richting Augusta. Vanaf Augusta via de 28 en 81 richting Anderson (SC). Daarna hadden we uitgestippeld dat we bij Westminster (SC) de 11 noordwaarts zouden nemen, dan de 178 op en via de 281(NC) en 64 naar Hayesville, maar omdat we dachten dat we in tijdnood kwamen, zijn we vanaf Westminster als volgt gereden: via de 76, 2 en 17 naar Murphy (NC). Daarna via de 64/74 naar Cleveland (TN), de (I)75 noordwaarts gepakt naar Athens (daar hebben we ook overnacht). Bij Athens de 30 gepakt naar Pikeville en toen de 127 noordwaarts naar de (I)40 richting Nashville. Zo ziet het er in googlemaps uit:
Google-maps
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Vergeet woensdag niet te kijken naar Nick & Simon, The American Dream :D :lol:
Vorige week waren ze in Memphis (ook Graceland) en ze gaan nog naar Nashville en New Orleans :thumbup:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Jaaa!!! Heb ik ook gezien. Erg leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer