Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat zijn de Must See's in Great Smoky Mountains
Wat zijn de Must See's in Great Smoky Mountains
De planning is om in 1 dag door GSM te toeren! We willen heel vroeg op pad vanuit (waarschijnlijk) Townsed om de Cades Cove Loop Road te rijden (en Beren te spotten), en te eindigen in de omgeving van Greenville of zo, om de volgende dag richting Myrtle Beach te rijden. Wat zijn de hotspots in GSM die we niet mogen missen???
Theo
Theo
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Wat zijn de Must See's in Great Smoky Mountains
Misschien heb je iets aan ons reisverslag? http://usatour2010.wordpress.com/2010/0 ... -forge-tn/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bedankt Njit, maar dat hebben we natuurlijk al lang gedaan
Maar omdat we maar 1 dagje hebben willen we natuurlijk niets over het hoofd zien, vandaar de 'extra' vraag.
Theo

Theo
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik vond Clingmans Dome geweldig, prachtige uitzichten.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond Clingman's Dome juist teleurstellend, omdat je er vooral heel veel dode bomen ziet. De uitzichten langs de Newfound Gap Road vond ik duizendmaal mooier. Cades Cove vonden wij ook erg mooi, en de Roaring Fork Trail ook!
Hebben jullie ons reisverslag al gelezen? Wij waren er van 31 mei t/m 3 juni 2009.
Hebben jullie ons reisverslag al gelezen? Wij waren er van 31 mei t/m 3 juni 2009.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Nee, nog niet.Jasmino schreef:Hebben jullie ons reisverslag al gelezen? Wij waren er van 31 mei t/m 3 juni 2009.
Ja nu wel!
Oké mooi verslag en aardig gedetailleerd met de vele Overlooks en Waterfalls! En ik wist trouwens niet dat er in het 'gat' Gatlingburg ook een Hard Rock Café zat. Moeten we dus toch even omrijden om mijn puntentotaal te verhogen of te verlagen.....
Theo
wanneer zijn jullie van plan hier naar toe te komen en wat is jullie begin punt? Gatlinburg, Townsend, of vanaf ergens anders?
rijocaer
HAllo rijocaer, het gaat om 7 juli en we willen vertrekken vanuit Townsed (nog niet geboekt).
townsend is heerlijk rustig. Niet teveel, maar genoeg leuke hotels. Tremont Campground heeft ook kleine cabins te huur. Om naar Cades Cove te gaan zou ik vroeg vertrekken. Niet alleen is het dan wat rustiger, maar ook wat koeler. Neem je eten en drinken mee, want er is niets. Je kan gewoon rustig de loop doen, genoeg info daar over in het park. Als je de dag daarvoor tijd nebt, raad ik een bezoek naar het Heritage Museum aan. Niet groot, maar je krijgt een betere indruk over het gebied. Er is ook een klein museum - Townsend Rail Road museum dat interessant is. Je ziet daar goed hoe het er daar uitzag voor de GSMNP er was.
Om een beetje van de GSMNP te zien zou je ook, na bij Townsend rechts het park in, een honderd meter ofza weer links kunnen, richting Tremont. Die weg kan je ook een heel eind volgen, dezelfde weg weer terug en er zijn auto tour boekjes tegenover de brug bij het instituut. Daat zou je ook kunnen parkeren. er is een klein winkeltje en een korte wandeling naar een van de mooiste watervallen in het park, Spurce Flat Falls.
Om een beetje van de GSMNP te zien zou je ook, na bij Townsend rechts het park in, een honderd meter ofza weer links kunnen, richting Tremont. Die weg kan je ook een heel eind volgen, dezelfde weg weer terug en er zijn auto tour boekjes tegenover de brug bij het instituut. Daat zou je ook kunnen parkeren. er is een klein winkeltje en een korte wandeling naar een van de mooiste watervallen in het park, Spurce Flat Falls.
rijocaer
Oke bedankt rijocaer, dat nemen we mee. We zijn gek op mooie watervallen. Ik heb ook je tip aan MattRob onthouden van de (off track) Hyatt Lane in Cades Cove om dieren te spotten! We hebben tot nu de volgend planning om vanaf Townsed te doen: Cades Cove (HL) - Tremont (Spurce Flat Falls)- Roaring Fork ( Grotto Falls?) - Clingman Dome - .........
Wat is de mooiste route om GSM te verlaten, we moeten richting Myrtle Beach. Is dit via de 107 richting Greenville (met bezoek aan Whitewater Falls) of is het mooier via Asheville!
Misschien dat we de aankomst dag in Townsed meteen benutten om richting Gatlingburg te gaan en alvast de Roaring Fork Trail te bezoeken, dan valt dit de volgende dag af.
Alvast bedankt.
Theo
Wat is de mooiste route om GSM te verlaten, we moeten richting Myrtle Beach. Is dit via de 107 richting Greenville (met bezoek aan Whitewater Falls) of is het mooier via Asheville!
Misschien dat we de aankomst dag in Townsed meteen benutten om richting Gatlingburg te gaan en alvast de Roaring Fork Trail te bezoeken, dan valt dit de volgende dag af.
Alvast bedankt.
Theo
Er is maar 1 route om de GSMNP richting NC te verlaten en dat is 441. Er is verder geen weg dwars door het park. Een kilometer of 2-3 voor Newfound Gap is het heel even 1 baans en staat er een stoplicht. Laat maar een auto of 4 door voordat het weer op rood staat. Dus als het zeer druk is kan je even moeten wachten. Maar op een donderdag zal het wel meevallen. Ik denk dat je wel heel veel in 1 dag wil doen, denk niet dat je dit allemaal zal redden. Roaring Fork is mooi, met grotto falls, maar dat is verder dan je denkt. Ik zou het gewoon op Cades Cove houden met Spruce Flat falls (1 mijl wandeling) en dan richting 441. Op Little River road, die vanaf de afslag Townsend links (rechts is Laurel Road richting Cades Cove) heb je aan de rechter kant, langs een lage lange muur langs de weg, Meigs Falls en iets verderop is in een bocht een parkeerplaats- rechts met de "Sinks". lokale zwemplaats zeer populair. Het is een diep punt in de Little River. Onstaan omdat tijdens het omkappen van alle bomen (voor het ontstaan van de GSMNP) daar een dam was. Hield water en boomstammen tegen. Als het allemaal vol lag achter de dam, gebruikten ze dynamiet om de dam op te blazen en zo kwamen de boomstammen naar het volgende punt. Alleen hadden ze teveel dynamiet gebruikt en sloegen ze een groot gat in de rivierbodem.
Ook verder op 441 heb je wel mooie punten om te stoppen en te kijken, bv bij de Chimney Tops en voor een mooi uitzicht, Clingmans Dome.
Ook verder op 441 heb je wel mooie punten om te stoppen en te kijken, bv bij de Chimney Tops en voor een mooi uitzicht, Clingmans Dome.
rijocaer
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grotto Falls is niet spectaculair om te zien, ik vond persoonlijk Laurel Falls veel mooier, die ligt op de route naar Cades Cove vanaf de Newfound Gap Rd. Wandeling is niet zo heel ver in mijn herinnering. Aan het einde van de Roaring Fork ligt wel een leuke cascade (heel weinig water) met prachtig mysterieus Lord-of-the-Rings achtige plaatjes.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Laurel falls is ook te doen. Verhard pad...Als ik aan het hardlopen ben is het in 30 minuten te doen. Spruce Flat Falls is nog mooier en veel rustiger omdat het niet op de gewone kaart staat. Laurel Falls is zeer druk en je kan er soms heel moeilijk parkeren.
rijocaer
Oke de Roaring Fork Trail slaan we dan over (deze dag). Dus de logische route is dan vanuit Townsed; Cades Cove (HL) - Tremont (Spurce Flat Falls) - Meigs Falls - "Sinks"- (evt. Laurel Falls) - Chimney Tops - Clingman Dome. Dan kunnen we bij Cherokee kiezen of naar I-40 richting Asheville, of naar beneden om ook nog naar de Whitewater Falls te gaan, als dit de moeite waard is??
Alvast bedankt weer.
Theo
Alvast bedankt weer.
Theo
Voor je in Cherokee bent heb je rechts Mingus Mill, ook mooi om even te kijken, en meer is daar ook niet. Wel heb je iets verder links de Mountain Home Museum, maar als je al in Cades Cove bent geweest zou je het over kunnen slaan. In Cherokee heb je natuurlijk het openlucht museum over de indianen.
Maar ik vraag je om de berenputten in Cherokee (en Pigeon Forge) over te slaan.
Maar ik vraag je om de berenputten in Cherokee (en Pigeon Forge) over te slaan.
Laatst gewijzigd door markro op 09 mar 2011, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om steeds het volledige, bovenstaande bericht te quoten -> quote's verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Het is overbodig om steeds het volledige, bovenstaande bericht te quoten -> quote's verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
rijocaer
Hallo rijocaer, het is nu een logische (volle) dagplanning geworden, bedankt. We zoeken nog een hotel in Townsed en het wordt denk ik de nr. 1 van Tripadvisor Gateway Inn. Krijgt goede recensies en het is maar voor 1 nachtje. Oh ja, staat die Hyatt Lane op de bordjes aangegeven??
Theo
Theo
Cades Cove loop is een éénrichtingsweg. In de loop zijn 2 dwarswegen, Sparks Lane en Hyatt Lane die beiden links. Aan het begin van de loop kan je kaartjes halen.
rijocaer
Oke met dank aan rijocaer
, GSM mission accomplished!
Theo

Theo
-
- Amerikafan
Kan je bij de Loop Road ook je auto parkeren en rond Cades Cove wandelen? Zijn daar paden voor? Dat lijkt me veel leuker dan autorijden.Tokheim schreef:De planning is om in 1 dag door GSM te toeren! We willen heel vroeg op pad vanuit (waarschijnlijk) Townsed om de Cades Cove Loop Road te rijden (en Beren te spotten), en te eindigen in de omgeving van Greenville of zo, om de volgende dag richting Myrtle Beach te rijden. Wat zijn de hotspots in GSM die we niet mogen missen???
Theo
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Er zijn geen speciale parkeerplaatsen op de loop road maar je kunt er je auto wel kwijt.
Of dat veel zin heeft betwijfel ik. De eenrichtingsweg in Cades Cove is niet echt geschikt om te lopen. De weg is op veel plaatsen redelijk smal en al naar gelang de tijd van het jaar, heel druk !
Wel zijn er op de weg pullouts waar je de auto kunt parkeren om b.v. beren te spotten
, zie ons reisverslag http://washingtonandthesmokies.blogspot.com/.
Reny
Of dat veel zin heeft betwijfel ik. De eenrichtingsweg in Cades Cove is niet echt geschikt om te lopen. De weg is op veel plaatsen redelijk smal en al naar gelang de tijd van het jaar, heel druk !
Wel zijn er op de weg pullouts waar je de auto kunt parkeren om b.v. beren te spotten

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1920 Weergaves
-
Laatste bericht door schre062
-