Aangezien de laatste space shuttle naar verwachting 27 feb. vertrekt vanaf Kennedy space centre, leek ons dat een mooi extraatje om Florida eens aan te doen.
Nu zijn we enkel niet hele grote pretpark mensen dus vonden we drie weken Florida misschien wel wat teveel van het goede worden.
Zodoende kwamen we op het idee een deel van georgia / South carolina mee te pakken. In eerste instantie leek ons Atlanta een geschikte aanvlieg haven, Maar nu twijfel ik toch of misschien Washington niet ook een idee is.
Onderstaande plaatje geeft de twee opties globaal weer:

We hebben ongeveer 7-8 dagen uitgetrokken voor dit gedeelte.
De trip zal uiteindelijk eindigen in Orlando waar vandaan we terug willen vliegen.
Via washington:
Washington zelf heb ik al meerdere keren bezocht en mijn reisgenoot ook, dus niet heel noodzakelijk daar langer te blijven. Zodoende is er een extra dag vrij voor de route richting de Great smoky mountains. We kunnen dan via de skyline drv en/of blue ridge pkway langs shenandoah(B) gaan. Daarna twee dagen voor de smoky mountains (D), Langs Chimney rock (E) naar Charleston(F), om van daaruit verder zuidwaarts te gaan.
Via Atlanta:
Dagje doorbrengen in Atlanta (CNN / Coca cola)
Via enkele state parks naar bv. Tallulah Gorge (B). Door naar de smoky mountains voor twee dagen (C).
Daarna stukje Blue ridge pkway meepakken met oa vinfille falls/Grandfather mountain.
Dan weer via chimney rock(E) richting Charleston.
Nu mijn vragen/opmerkingen.
Ik begin deze post dat we wat warmer weer willen opzoeken, maar ik begrijp dat de temperaturen in deze gebieden in Februari nu niet echt heel aangenaam zijn. Bij het maken van de route in google maps gaf de site aan dat de skylinedrv/blueridge pkway misschien dicht zijn in die periode.
In principe is dat niet een probleem, alleen mijn vraag is of het in die periode sowieso dan wel de beste tijden zijn om deze regionen aan te doen qua natuur/watervallen/beren etc?
En wat kunnen we ongeveer verwachten qua weersomstandigheden? Winterjas hoogst noodzakelijk?

Welke route is er nu eigenlijk mooier? (ik bregrijp dat dit persoons afhankelijk zal zijn)
Mis je echt wat als je Atlanta niet hebt gezien, of andersom het stuk van washington naar de smoky mountains met zijn natuur (in Februari)?
Heeft iemand misschien nog een alternatieve route met niet te missen bezienswaardigheden die we over het hoofd zien?
Een laatst bijkomend voordeel via washington vliegen is dat je daar vrij goedkoop rechstreeks heen kan vliegen, en dat dit voor Atlanta toch flink duurder uitvalt. We zullen dan in principe kiezen voor een vlucht met een overstap met bijkomend gedoe met koffers/douane/wachttijd.
Alvast bedankt,
Wouter