Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Providence Canyon (georgia)
-
EvdB
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Providence Canyon (georgia)
Ik zag een foto van bovengenoemde canyon en wil dat eigenlijk wel eens in het echt zien. In reisboeken wordt deze canyon echter bijna niet genoemd. Wie is er al geweest? Is het de moeite waard om voor om te rijden (eigenlijk gaan we van Atlanta naar Nahsville)
Ziet er inderdaad erg indrukwekkend uit!
Op deze site http://gastateparks.org/info/providence/ is meer informatie te vinden. Zelf ben ik er nog niet geweest maar ik ga dit jaar in ieder geval naar Georgia dus misschien pik ik het even mee. Het ligt echter wel in het zuiden van de staat, dus een flink eind van Atlanta af.
Op deze site http://gastateparks.org/info/providence/ is meer informatie te vinden. Zelf ben ik er nog niet geweest maar ik ga dit jaar in ieder geval naar Georgia dus misschien pik ik het even mee. Het ligt echter wel in het zuiden van de staat, dus een flink eind van Atlanta af.
-
EvdB
- Amerikakenner
- Contacteer:
ik weet dat het een eind van Atlanta af is, vandaar dat ik me afvroeg of het de omweg waard was.
Het is ook nog te overwegen om vanaf de kust van Florida bij de Golf "even" een uitstapje omhoog te maken,.. maar dat is net zo'n eind weg. Echt het nadeel van de VS he? zoveel te zien dat ik steeds maar weer terug moet om nóg een deel te zien
Het is ook nog te overwegen om vanaf de kust van Florida bij de Golf "even" een uitstapje omhoog te maken,.. maar dat is net zo'n eind weg. Echt het nadeel van de VS he? zoveel te zien dat ik steeds maar weer terug moet om nóg een deel te zien
Erg he, dat we iedere keer weer terug moeten :D
Ik vraag me wel af of het echt een omweg waard is. Cloudland Canyon State Park in het noorden van Georgia is veel spectaculairder en dat ligt misschien nog een beetje op je route. Persoonlijk zou ik dit State Park alleen maar aandoen als ik toevallig in de buurt zou zijn. Maar in ieder geval leuk om te lezen dat jij ook geinteresseerd bent in het onbekende Amerika zoals Georgia. Wat ook een aanrader is is de Little River Canyon in het noordoosten van Alabama. (http://www.nps.gov/liri)
Ik vraag me wel af of het echt een omweg waard is. Cloudland Canyon State Park in het noorden van Georgia is veel spectaculairder en dat ligt misschien nog een beetje op je route. Persoonlijk zou ik dit State Park alleen maar aandoen als ik toevallig in de buurt zou zijn. Maar in ieder geval leuk om te lezen dat jij ook geinteresseerd bent in het onbekende Amerika zoals Georgia. Wat ook een aanrader is is de Little River Canyon in het noordoosten van Alabama. (http://www.nps.gov/liri)
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Hallo EvdB
In mijn reisgids van Lannoo wordt dit Statepark wel degelijk genoemd. Er wordt een uur voor bezichtiging uitgetrokken. Providence Canyon wordt de "Little Grand Canyon" van Georgia genoemd. De canyon is 50m diep met veelkleurige ravijnen en scherpgekante zuilen van zandsteen en is nog maar 150 jaar oud. Je kunt via een wandelpad naar beneden en in het visitorcenter kom je meer te weten over de geologische geschiedenis van deze ongewone steenformatie, die ruim een dozijn "vingers" vormt.
Voor deze "alternatieve" route wordt wel een dag extra gerekend. De "normale" toeristische route gaat via de Jack Daniel's Distillery en Chattanooga naar Nashville. De Lookout Mountain bij Chattanooga hebben wij pas geleden nog bezocht en er zelfs bijna een hele dag doorgebracht. Zeer de moeite waard hetgeen je in dit draadje kunt lezen.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 4843#24843
Wat is precies je route en waar bestaat jouw reisgezelschap uit? Misschien heb ik nog wel wat leuke tips voor.
Groetjes Marjan
In mijn reisgids van Lannoo wordt dit Statepark wel degelijk genoemd. Er wordt een uur voor bezichtiging uitgetrokken. Providence Canyon wordt de "Little Grand Canyon" van Georgia genoemd. De canyon is 50m diep met veelkleurige ravijnen en scherpgekante zuilen van zandsteen en is nog maar 150 jaar oud. Je kunt via een wandelpad naar beneden en in het visitorcenter kom je meer te weten over de geologische geschiedenis van deze ongewone steenformatie, die ruim een dozijn "vingers" vormt.
Voor deze "alternatieve" route wordt wel een dag extra gerekend. De "normale" toeristische route gaat via de Jack Daniel's Distillery en Chattanooga naar Nashville. De Lookout Mountain bij Chattanooga hebben wij pas geleden nog bezocht en er zelfs bijna een hele dag doorgebracht. Zeer de moeite waard hetgeen je in dit draadje kunt lezen.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 4843#24843
Wat is precies je route en waar bestaat jouw reisgezelschap uit? Misschien heb ik nog wel wat leuke tips voor.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
EvdB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Braveman > dank voor de tips. Ken de twee door jou genoemde parken (nog) niet ga ze zeker even betuderen. Tja, ZO is iets minder bekender/ populairder. Vorig jaar voor het eerst naar de VS geweest (ZW) terwijl ik aanvankelijk niet wilde
Maar het beviel zo goed,.. Dit voorjaar naar Orlando e.o. geweest en nu dus ZO. En als het aan mij ligt staat de bestemming van de volgende drie vakanties al weer vast (NW, New York e.o, New England)
Marjan. Dank voor je reactie. Ik ga samen met mijn man. we hebben geen kinderen dus dat maakt ons redelijk flexibel. Wij doen eigenlijk zo goed als de ronde uit Lannoo, alleen dan tegen de klok in. Daar was ik het statepark in tegengekomen, verder nog nergens. Natuurlijk willen we ook naar de destileerderij en sinds ik gisteren de verhalen over Chattanooga heb gelezen op dit forum is die plaats ook in de route opgenomen. We hebben 28 dagen en vliegen op Orlando.
Marjan. Dank voor je reactie. Ik ga samen met mijn man. we hebben geen kinderen dus dat maakt ons redelijk flexibel. Wij doen eigenlijk zo goed als de ronde uit Lannoo, alleen dan tegen de klok in. Daar was ik het statepark in tegengekomen, verder nog nergens. Natuurlijk willen we ook naar de destileerderij en sinds ik gisteren de verhalen over Chattanooga heb gelezen op dit forum is die plaats ook in de route opgenomen. We hebben 28 dagen en vliegen op Orlando.
Mocht je (volgend jaar) tips willen hebben voor New England dan moet je het zeggen. Ik ben daar 2 jaar geleden geweest en het is werkelijk fantastisch daar. Kun je iets meer vertellen over je route door het ZO? misschien heb ik dan wel meer tips voor je. Ik ga in september namelijk ook weer die kant op. Misschien heb jij ook tips voor mij die ik nog niet ken? Savannah in Georgia mag je ook niet overslaan en in het noorden van Georgia zijn meerdere mooie State Parks te vinden waar je oa heerlijk kan wandelen. Ga je ook naar de Smokey Mountains?
-
EvdB
- Amerikakenner
- Contacteer:
de route is ongeveer: orlando, jacksonville, savannah, charleston, myrtle beach/ wilmington, columbia, asheville, great smokey np, atlanta , chattanooga, nashville, memphis, natchez, ?? new orleans, kust richting panama city, toch even omhoog naar providence,okefenokee national wildlife refuge, richting orlando. Het is globaal ben nu pas bezig met de wat concretere invulling en afstandbepaling (gelukkig de rest van de week vrij). Cloudland zal er ook nog wel in opgenomen worden. Ik heb nu dus nog geen echte tips voor jou, maar na 18 aug kan ik zeker meer vertellen
Klinkt als een hele mooie route. Vergeet niet zoveel mogelijk van de Natchez Trace Parkway te rijden. Deze prachtige tweebaansweg loopt van Nashville tot Natchez en is een fantastische rit door prachtige landschappen en met vele bezienswaardigheden onderweg. Natchez zelf is een leuk plaatsje net als Vicksburg MS.
Lookout Mountain bij Chattanooga is ook leuk om een dag te verblijven.
Langs de kust van georgia zijn ook een paar mooie State Parks te vinden met oa oude forten uit de Burgeroorlog. Veel plezier met je voorstudie!
Lookout Mountain bij Chattanooga is ook leuk om een dag te verblijven.
Langs de kust van georgia zijn ook een paar mooie State Parks te vinden met oa oude forten uit de Burgeroorlog. Veel plezier met je voorstudie!
Georgia on my mind........
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 13258 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-