Atlanta

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gast

Atlanta

Bericht door Gast »

Beste Allemaal,

Ik vroeg mij af wat jullie mij konden vertellen over de stad atalanta. Zijn hier nog gezellige winkeltjes? Is het een saaie stad? Wat is er te doen? Ervaringen? Vertel alles wat je weet over de stad atlanta hier.
Gast

Bericht door Gast »

Niemand kan mij wat vertellen over de stad Atlanta?
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19661
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je geeft mensen amper anderhalf uur de tijd om te antwoorden? :?
Ik ben er vorig jaar zomer geweest, hier is het reisverslag van dat bezoek.
Atlanta ligt trouwens absoluut niet in het Noordoosten :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gast

Bericht door Gast »

youre right, maar ik wou het onderwerp weer ff op de frontpage krijgen :)
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Berichten: 6405
Lid geworden op: 05 sep 2003, 10:34
Locatie: Louisville, KY
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik kan in ieder geval de Underground (een ondergrondse mall) en het nabijgelegen Coca Cola Museum aanraden. En vanaf die plek kun je ook het CNN-gebouw zien geloof ik, misschien geven ze daar ook rondleidingen.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bij CNN kun je inderdaad rondleidingen krijgen van ongeveer een uur. Daarna kun je eenvoudig te voet naar het Coca Cola Museum waar je een self-guided tour kunt doen. In de directe nabijheid van het Coca Cola Museum is ook de Underground.

Even buiten Atlanta heb je nog Stone Mountain Park.

Enkele maanden geleden was de Grand Tour op Yorin. Hierin verkende Romeo de zuidelijke staten van Amerika. Op deze site kun je zijn belevenissen in Atlanta terugkijken. Misschien doe je nog wat ideeën op.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Bericht door Gast »

Hartelijk bedankt voor alle informatie
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

Buckhead voor het stappen en de high society, downtown voor het olympisch plein en natuurlijk even een Braves wedstrijd meepikken. Leuke shoppie in lennox square mall, vlakbij Buckhead!

Atlanta is een geweldige stad en zoals je al las, is er ook om Atlanta heen leuk spul te zien!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Aspara
Amerika-ontdekker
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 apr 2005, 19:53
Locatie: Haaltert - België
Contacteer:

Bericht door Aspara »

Wij vertrekken op 17 juli richting US voor een rondreis. We zullen slechts een avond en voormiddag in Atlanta zijn. Niet echt lang dus... Wat moeten we zeker gezien hebben? :D
A journey of a thousand miles begins with the first step...
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door Njit »

Neminem schreef:youre right, maar ik wou het onderwerp weer ff op de frontpage krijgen :)
De meeste mensen gebruiken de optie 'Berichten sinds laatste bezoek'. Dan staat hij er echt wel bij hoor..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
MrsMiaWallace
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 15 apr 2005, 22:03

Bericht door MrsMiaWallace »

Underground Atlanta en Little Five Points. Dat zijn de twee dingen die je m.i. gezien moet hebben.

L5P: Vroeger was de Yacht Club (Euclid Avenue) daar errug leuk. Little 5 Points (Candler Park) is sowieso lekker alternatief en relaxed, maar ik ben er al een paar jaar niet meer geweest dus hopelijk is het nog steeds leuk. Vergeet niet binnen te lopen bij Criminal Records (ook Euclid). The Masquerade ('s avonds) is grappig om lekker alternativo's kijken. Je moet d'r van houden.

UA is nogal touristy maar toch het bezichtigen waard als je het nog nooit hebt gezien. Vorig jaar nog geweest en blijft altijd hetzelfde. Probeer de Red Velvet cake bij de eerste 'bakkerszaak' op het foodcourt. Yum.

Dekalb Farmer's market (of Buford Highway Farmer's Market) is ook leuk, maar misschien niet geschikt voor jullie korte bezoek.

Stappen is leuker downtown dan in Buckhead. Daar is het behoorlijk cirmineel aan het worden. Slice (pizza, Peters Street) en Thelma's Kitchen (southern, Marietta St.) zijn aanraders wat eten betreft hoewel het downtown stikt van de goede restaurants. Oww ja, als je toch in Buchkead op stap wilt, sla dan CJ's Landing niet over. Die's nog wel leuk. Daar vlakbij zat nog een leuke tent maar daarvan ben ik de naam even kwijt. Eight Ball of zo maar kweetniet. :?

Zoo Atlanta is misschien leuk - de panda daar is zwanger en bevalt of in juni of augustus... dus misschien baby-panda kijken?

Als je ergens het krantje Creative Loafing oppikt staat daar overigens ook genoeg leuks in (ook online beschikbaar).
Laat je zoveel mogelijk vervoeren via MARTA.

Veel plezier! Atlanta is leuk. :D
prs
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 sep 2003, 21:21
Locatie: Madrid
Contacteer:

Bericht door prs »

Alle bezienswaardigheden zijn al zo'n beetje genoemd toch wilde ik Stone Mountain nog een keer aanbevelen, als je de amerikaanse cultuur iets beter wilt leren kennen.
S'avonds is er vaak een gigantische laser show, die wel heel 'patriotic' is, maar mij wel een betere kijk in de Amerikaanse cultuur heeft gegeven. Ik voelde me zowaar amerikaan toen een paar duizend man opstond en massaal met de muziek mee begon te zingen toen er foto's van hun jongens in Irak werden geprojecteerd op het reuzachtige brok graniet. Heel speciaal die saamhorigheid en pure vaderlandsliefde.
Als snelle touristische atractie is het misschien wat minder geschikt, alhoewel het beeld dat in de rots is gebeiteld, groter is dan de koppen van het fameuze Mount Rushmore...
Ik heb de berg zelf ook beklommen. Binnen een uurtje een prachtig uitzicht over de omgeving met Atlanta in de verte. Je moet wel geluk hebben met een beetje helder weer.
And this be our motto: "In God is our trust."
And the star-spangled banner forever shall wave
O'er the land of the free and the home of the brave!
Condor
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jan 2006, 13:55
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Condor »

Atlanta is zeker de moeite en voor iedereen is er wel wat.
Opletten in de zomer want ze noemen het niet voor niets HOTlanta :roll:
Atlanta ligd trouwens mooi centraal om van daaruit andere steden of bezienswaardigheden te bezoeken.
Kijk eens op http://www.tripadvisor.com waar je op hun forum over Atlanta echt alles kan vinden.
doreennicole
Amerika-expert
Berichten: 1640
Lid geworden op: 26 jan 2005, 13:24

Bericht door doreennicole »

dat is niet waarom het HOTlanta heet. het heet HOTlanta omdat het een happening stad is, vooral voor de zwarte bevolking.

ik hoop dit jaar daar ook een keertje langs te komen, maar idnerdaad niet in de zomer, want het is er zeker ook klimatologisch HOT.

:) :)
SEEING IS BELIEVING
Dan
Amerikakenner
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 okt 2005, 23:30
Locatie: omgeving Atlanta, Georgia

Bericht door Dan »

Laatste nieuwe attractie is het Georgia Aquarium in downtown Atlanta(http://www.georgiaaquarium.org) , sinds een paar maanden open. Mijn zus, zwager en hun kinderen waren rond nieuwjaar hier en zijn ernaartoe geweest. Ze vonden het prachtig.
Stephanie
Amerikafan
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 mar 2005, 17:23
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Wij zijn vorige zomer ook in Atlanta geweest. Wat je echt niet mag missen, zijn de CNN studios !!! Ze geven allerlei demonstraties, je kan meeluisteren met wat de director allemaal zegt, EN je kan van achter glas de nieuwslezers gewoon bezig zien!!! Echt een aanrader :)
Verder zijn we ook in de Westin geweest, dat is ook heel leuk. Het is een ronde wolkenkrabber met bovenin een draaiende bar/restaurant. Je ziet dan heel Atlanta in ongeveer een uur langs het raam passeren.
Je hoeft geen entree te betalen, je moet gewoon wat drinken, en het is niet eens zo duur! Dat is heel wat anders dan de empire state building, CN toren ... waar je 20à30 dollar entree betaalt!
Verder zijn we ook nog naar Coca Cola geweest. Het is niet zo heel groot, maar wel leuk dat je er gratis allerlei soorten cola en andere frisdranken uit de hele wereld kan proeven!
Stone Mountain zijn we ook geweest, maar de laser show hebben we niet gezien.
Toch wel de moeite waard, alleen zou ik hem niet te voet beklimmen tenzij je een extreem goeie conditie hebt. Wij zijn met de kabelbaan naar boven geweest, en dan te voet naar beneden, en dat was al zwaar genoeg!
Het aquarium lijkt me ook heel leuk, maar dat was toen nog net niet open.
doreennicole
Amerika-expert
Berichten: 1640
Lid geworden op: 26 jan 2005, 13:24

Bericht door doreennicole »

Ik ga dit weekend onverwacht naar Atlanta. Ik vlieg terug vanuit Jamaica over Atlanta en ik kan eerder weg van hier dus ik ga het weekend in HOTLANTA doorbrengen.

Ik ga natuurlijk voornamelijk voor de AA cultuur, dus ik denk dat ik de twee dagen doorbreng in Sweet Auburn, de historische zwarte buurt, met Martin Luther King center, kerk waar hij preekte, AA musuem e.d. Ik denk wel dat ik genoeg tijd heb voor een beetje shoppen. Er is een Underground Mall, begrijp ik?
SEEING IS BELIEVING
Xerxes
Amerikafan
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 okt 2004, 23:34
Locatie: Los Angeles, CA

Bericht door Xerxes »

doreennicole schreef:Ik ga dit weekend onverwacht naar Atlanta. Ik vlieg terug vanuit Jamaica over Atlanta en ik kan eerder weg van hier dus ik ga het weekend in HOTLANTA doorbrengen.

Ik ga natuurlijk voornamelijk voor de AA cultuur, dus ik denk dat ik de twee dagen doorbreng in Sweet Auburn, de historische zwarte buurt, met Martin Luther King center, kerk waar hij preekte, AA musuem e.d. Ik denk wel dat ik genoeg tijd heb voor een beetje shoppen. Er is een Underground Mall, begrijp ik?
Veel plezier in Hotlanta; ik vind het persoonlijk een heel charmante stad, ik zou er zo wonen (only in the city though).

Underground Atlanta is heel leuk en dit is de website: http://www.underground-atlanta.com/
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
rperre
Amerika-expert
Berichten: 2532
Lid geworden op: 17 mar 2004, 21:55
Locatie: Dothan, AL

Bericht door rperre »

underground en het coca cola museum zijn leuk om even te zien, maar het is geen enorme mall of zo! Een stukje de stad in op Peachtree zit nog een "ondergrondse" mall (niet de underground) maar kan de naam niet herinneren (waarschijnlijk Peachtree mall, LOL).

Maar ga ook eens naar Lenox Square en loop eens door Buckhead (dat is het "juppie" gebied met leuke uitgaans mogenlijkheden en lenox square mall is een erg Upscale mall (met valet parking enz.. :wink: )

Loop vooral door downtown Atlanta en ga eens kijken op het Olympisch plein.

Atlanta is een erg mooie stad, ik ben geen stadsmens, maar ik zou er ook kunnen wonen!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
doreennicole
Amerika-expert
Berichten: 1640
Lid geworden op: 26 jan 2005, 13:24

Bericht door doreennicole »

ik ben niet echt supergecharmeerd van Atlanta. Ik denk wel dat het leuker zou zijn als ik beter voorbereid was en een auto had gehad en wat meer in de buurt had kunnen rondrijden. Ik heb nl het leuke van Buckhead niet echt gezien. de Undergroundmall had ik zo bekeken, downtown was chaotisch, Sweet Auburn is niet zo sweet meer. heb drugs verkocht zien worden, mensen gearresteerd, en veel homeless/bedelaars gezien. o.a. een die zogenaamd behulpzaam was en waar ik het een beetje eng mee vond omdat ik naar een elevator moest voor de metro en hij me volgde, maar alles goed.

ben blij dat ik geweest ben, MLK memorial was wel indrukwekkend en er was een geweldige tentoonstelling in de Botanical Gardens. maar ik hoef niet meer terug en ik zou er zeker niet willen wonen. o.a. omdat het vandaag 94 graden was.

erg blij om weer in seattle te zijn.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer