Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tallulah Gorge (Georgia)

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Bandido
Amerika-expert

Tallulah Gorge (Georgia)

Bericht door Bandido »

Laatst bezocht ik "Tallulah Falls State Park" in het Noord-Oosten van Georgia. Het mag met recht een van de mooiste state parks van het Zuid-Oosten en misschien wel van het land genoemd worden. Het park omringt een diep ravijn dat is uitgesleten door de Tallulah rivier en er zijn verschillende stroomversnellingen en watervallen. (nb: niet de hoogste waterval, want de hoogste waterval ten oosten van de Mississippi ligt in het een uur westelijk gelegen "Amicalola Falls" - overigens ook zeer de moeite waard.)

Het State Park zelf biedt genoeg vertier, je kunt er wandelen, picknicken, fietsen, zwemmen en vissen. Ook is er een bezoekerscentrum dat zeer de moeite waard is. Je leert er vanalles over de geschiedenis van het park en de natuur. Vanuit Atlanta is het nog geen anderhalf uur rijden en ook de rit er naartoe is al de moeite waard.

Grappig detail is trouwens dat het gebied rond 1900 een van de populairste toeristische bestemmingen was in de gehele VS. Nadat een dronken toerist geweigerd was in een bar, stichtte hij brand waarna het volledige plaatsje in rook opging. Daarna raakte het in de vergetelheid om sinds een jaar of 15 weer helemaal terug te zijn van weggeweest.
Kortom: erg de moeite waard voor wie eens anders wil zien in het Zuid-Oosten van de VS.

Voor meer informatie: http://gastateparks.org/info/tallulah/
Laatst gewijzigd door Bandido op 07 mei 2009, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"Keep Georgia On Your Mind"
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tallulah Gorge (Georgia)

Bericht door pyca »

Bedankt voor de tip, ik onthoud ´m. Misschien kunnen we het nog inplannen voor onze reis over 2 maanden van New York naar Miami.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Leuk om te horen dat het zo'n mooi park is. Het park staat bij ons in elk geval in het lijstje " to do" als we in de Smoky Mountains vertoeven. In die omgeving liggen trouwens ook een paar scenic highways en byways met daarlangs nog meer mooie watervallen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Wat goed is om te weten is dat als je er vroeg bij bent je een pas kunt bemachtigen die je de mogelijkheid biedt om verder de gorge in te gaan. Er is een slide rock die uitkomt in een meer waar je in kunt zwemmen. Ik geloof dat er dagelijks 100 worden uitgegeven.
Ratigan
Amerika-ontdekker

Bericht door Ratigan »

Toevallig verleden week er geweest. Echt waar schitterend. Er is alleen 1 maar. De mooiste trail die je kan lopen is erg zwaar met zijn 1122 trappen!!

Voor een makkelijkere benaderbare waterval raad ik Mingo Falls aan, 5 mijl verwijderd van Cherokee!!
Afbeelding

Afbeelding
Dezz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dezz »

Tallulah Gorge is inderdaad erg mooi en ik zou zeker de trail naar de bodem van de canyon lopen. Onderweg heb je genoeg plekken waar je kan uitrusten :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer