Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

opnieuw USA in 2009?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
hanny en rob
Amerika-ontdekker

opnieuw USA in 2009?

Bericht door hanny en rob »

Nadat we in 2008 een geweldige vakantie hebben gehad in het zuidwesten van de VS, hebben we de smaak te pakken gekregen. :lol:
In 2009 the Deep South??????????

Onze eerste globale routeplanning is als volgt:
New Orleans - Houma – Thibodaux - Lafayette LA - Baton Rouge - Natchez - Vicksburg - Memphis - Nashville - Gatlinburg - (Chattanooga) - Tuscaloosa - (Pensacola) - New Orleans.

Zoveel als we op dit forum konden vinden over het zuidwesten, zo weinig is er eigenlijk te lezen over the deep south. :banghead:
Heeft iemand van jullie tips en tops? Wat moeten we beslist niet overslaan en gaan zien en doen, wat valt tegen enzovoort enzovoort. :idea:

Overstelp ons met reacties, aanbevelingen!! We kunnen er ons voordeel mee doen en misschien anderen ook.

Groetjes,
Hanny en Rob :wink:
Bandido
Amerika-expert

Re: opnieuw USA in 2009?

Bericht door Bandido »

hanny en rob schreef:Zoveel als we op dit forum konden vinden over het zuidwesten, zo weinig is er eigenlijk te lezen over the deep south. :banghead:
Dat klopt en naar mijn bescheiden mening volledig onterecht. Het is een van de meest onbekende regio's van de VS. Hele volksstammen reizen af naar de bergen van Arizona of naar New York, maar hier komen maar weinig Nederlanders. En dat is vreemd, want het is een van de mooiste en historisch meest boeiende regio's in Amerika.
hanny en rob schreef:Heeft iemand van jullie tips en tops? Wat moeten we beslist niet overslaan en gaan zien en doen, wat valt tegen enzovoort enzovoort.
Wat mij meteen opvalt is het ontbreken van Georgia in jullie schema. Nou ben ik enigszins bevooroordeeld, maar ik zou het niet zeggen als het niet zo was: Georgia is zeker een bezoekje waard! Op een oppervlak van ruim drie keer Nederland heb je alles: van het historische Savannah, het zonnige St. Simon's Island via de bruisende hoofdstad van "The South" Atlanta, door naar de bergen in het noorden. Daar kun je eindeloos wandelen, uitrusten en wijnproeven. Er is veel geschiedenis in Georgia, vooral voor wat betreft de slavernij periode, de Burgeroorlog en Martin Luther King.

Verder ziet jullie planning er heel redelijk uit, al weet ik niet hoeveel tijd jullie in gedachten hadden. Ik vind persoonlijk de steden van TN (met name Nashville en Memphis niet echt de moeite waard), al is het oosten van TN dan wel weer erg mooi. Chattanooga is erg leuk bij voorbeeld. En LA met New Orleans als hoogtepunt moet je zeker gezien hebben. En als je dan toch aan de kust bent, moet je eigenlijk ook een dagje Mobile AL doen.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Helemaal mee eens. Ik vind zelf de natuurgebieden in TN erg mooi, en zou zeker langs Chattanooga gaan, maar zou ook GA niet overslaan. Er is hier veel meer dan alleen Atlanta - prachtige oude plantages, kust gebieden, en hele knusse oude stadjes. Je zou bijvoorbeeld vanuit Chattanooga naar Atlanta kunnen rijden (is een uurtje of twee meen ik me te herinneren), daar een dag of twee doorbrengen (ik zou zeker ook langs Stone Mountain gaan dan), en dan naar de kust rijden, langs Savannah, St. Simons Island, en dan doorsteken richting Alabama (Mobile), en Louisiana.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Oh ja, en ik vind zelf Pensacola en de meeste van de steden langs hele Gulf Coast in Florida weinig aan. Mijn man komt daar vandaan, dus we gaan er regelmatig naar toe, maar het blijven toch echte tourist traps. De stranden en de duinen zijn heel erg mooi, maar na de grote orkaan van zoveel jaar geleden (Opal meen ik) is het niet meer wat het was, en zijn de stranden op sommige plekken in Nederland net zo mooi als niet mooier.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
hanny en rob
Amerika-ontdekker

Onze plannen nemen een serieuzere vorm aan.
We willen van 22-8 tot en met 14-9 naar the Deep South, eerst samen met 2 kinderen van ons en daarna door met zijn tweetjes.

De planning en het reisschema ziet er als volgt uit:
- New Orleans
Bourbon Street
Haunted History Tours

via Vacherie, Thibodaux en Houma naar
- omgeving Patterson of Lafayette/ Breaux Bridge
swamp tour
via (Breaux Bridge en) Baton Rouge naar
- omgeving Natchez
via Ferriday, Indianola en Vicksburg naar
Jerry Lee Lewis Museum
National Military Park
Coca Cola Museum

- Clarksdalevia Tunica naar
- (omgeving) MemphisGraceland
Bealestreet
Gibson guitar fabriek
Sun studio's

naar
- (omgeving) Nashville
Country Music Hall of Fame
Wild Horse Saloon
BB King's Blues Cafe

via Lynchburg naar
Jack Daniel's Distillery
- Chattanooga
Incline Railway
Rock City Gardens
Ruby Falls (Lookout Mountain)
Chattanooga Choo Choo

naar
- omgeving Atlanta
slapen bij Appaloose Cabins in Cherokee??
Six Flags
CNN
Georgia Aquarium

twee kinderen vliegen vanuit Atlanta naar huis
via Gainesville, Clayton en Franklin naar
- omgeving Waynesville/Asheville
via Great Smokey Mountains naar
- omgeving Gatlinburg
opnieuw Nashville en Chattanooga
via Rome, Carrollton naar
- omgeving Tuscaloosa
naar
- Mobile/Pensacola
Mobile Bay
terug naar New Orleans en dan voldaan naar huis.

Heeft iemand van jullie nog do's en/of don'ts? Wij houden ons aanbevolen!!!!!!!

Hanny en Rob
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

hanny en rob schreef: - omgeving Atlanta
slapen bij Appaloose Cabins in Cherokee??
Six Flags
CNN
Georgia Aquarium
Als jullie dan toch in Atlanta zijn, zou ik jullie aanraden ook naar "The World of CocaCola" te gaan, dat is vlak naast CNN, dus eenvoudig te combineren. Echt leuk om eens te bezoeken.

En wat ook zeker de moeite waard is, is het Martin Luther King Center. Erg indrukwekkend!

Het Aquarium is zeker de moeite waard, maar SixFlags is ongeveer hetzelfde als in NL, dus misschien zou je dat over kunnen slaan. Maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre jullie kinderen dat zouden waarderen. :wink:

En onderweg van Chattanooga naar Atlanta zouden jullie kunnen overwegen om een tussenstop te maken in Dahlonega. Daar was destijds de eerste echte goldrush van Amerika en er is een leuk klein museumpje aan gewijd. Het centrum is ook leuk om te bekijken, echt typisch voor "The South". Verder heb je in de omgeving een aantal wijnboerderijen, waar je voor een heel redelijk bedrag een aantal lokale wijnen kunt proberen, terwijl je geniet van een prachtig uitzicht. Duurt allemaal niet lang, en daarom bij uitstek geschikt voor een tussenstop. Van Chattanooga naar Atlanta is trouwens nog geen twee uur rijden.
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vergeet in de omgeving Atlanta ook Stone Mountain niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Stan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Stan »

Vergeet in Memphis de Lorraine Motel niet, waar Martin Luther King om het leven kwam. Zeer indrukwekkend mensenrechtenmuseum en de motelkamer is nog in de exacte staat van 4 april 1968. In Atlanta kun je de King Center bezoeken. Je kunt daar o.a. zijn graftombe zien en zijn geboortehuis. Indrukwekkend!
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
hanny en rob
Amerika-ontdekker

Verandering van plan

We gaan in 2009 inderdaad opnieuw naar the USA.

Aanvankelijk was het de bedoeling om the deep south aan te doen, maar we zijn uiteindelijk uitgekomen in the northwest. Daar richten we nu verder onze aandacht op.

Allen die gereageerd hebben, dank en misschien .......... 2010?

Groetjes,
Hanny en Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer