Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
we zullen moeten vliegen, maar waar?
we zullen moeten vliegen, maar waar?
Hallo,
Deze zomer trekken mijn vriend en ik van Florida naar Californië, dwars door het Zuiden van the States. Wegens tijdsgebrek zullen wij echter een stukje moeten vliegen.
Wij weten niet waarover we het best zullen vliegen, m.a.w. welke van de volgende drie stukken is het minst mooi/aan te raden om met de wagen te overbruggen?
- Ocala - New Orleans
- New Orleans - Houston - Corpus Christi
- San Antonio - Del Rio - El Paso - Albuquerque
Alvast heel erg bedankt!
Gwendy
Deze zomer trekken mijn vriend en ik van Florida naar Californië, dwars door het Zuiden van the States. Wegens tijdsgebrek zullen wij echter een stukje moeten vliegen.
Wij weten niet waarover we het best zullen vliegen, m.a.w. welke van de volgende drie stukken is het minst mooi/aan te raden om met de wagen te overbruggen?
- Ocala - New Orleans
Alvast heel erg bedankt!
Gwendy
Re: we zullen moeten vliegen, maar waar?
Mij lijkt het het beste om dan van New Orleans naar Corpus Christi te vliegen. Mijns inziens is dit de minst interessante route (van de drie) om met de auto af te leggen.
-
- Amerikakenner
Totaal off-topic.
maar ik zou de rest van de planning laten vallen. Motor huren in florida en lekker touren (roue 66) naar california.
maar ik zou de rest van de planning laten vallen. Motor huren in florida en lekker touren (roue 66) naar california.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Als je halverwege van de rit ineens een stuk gaat vliegen, hou dan rekening met:Gwendy schreef:Hallo,
- Ocala - New Orleans
Alvast heel erg bedankt!
Gwendy
- huurauto inleveren.
- Op tijd inchecken.
- Vliegtijd.
- Uitchecken.
- Andere huurauto weer ophalen.
Een tussenvlucht kost je dus al gauw een hele dag of althans een groot deel daarvan.
In plaats daarvan kun je ook een dag rijden.
Welke route willen jullie eigenlijk gaan volgen en hoeveel dagen hebben jullie hiervoor ?
En als je dan toch gaat vliegen, pak dan een stuk waar je met de auto zeker 2 of 3 dagen over doet, anders maakt het weinig verschil.
Groetjes
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Hallo,
Het is altijd mijn droom geweest om het zuiden van de VS te doorkruisen met de wagen. Van Florida naar Californië. Wegens tijdsgebrek (ter plekke) slagen mijn vriend en ik er niet in om een route te maken waarin dit haalbaar is zonder binnenlandse vluchten. Een optie zou kunnen zijn om vanuit Orlando naar El Paso te vliegen, maar ik vind het zonde om over Texas en New Orleans te vliegen. Verder denk ik dat het rijden vanuit Texas naar New Mexico heel mooi moet zijn.
Hoe kunnen we dit oplossen? Momenteel zit ik echt met de handen in het haar. We zouden de afstand in een achtal dagen moeten kunnen overbruggen.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Gwendy
Het is altijd mijn droom geweest om het zuiden van de VS te doorkruisen met de wagen. Van Florida naar Californië. Wegens tijdsgebrek (ter plekke) slagen mijn vriend en ik er niet in om een route te maken waarin dit haalbaar is zonder binnenlandse vluchten. Een optie zou kunnen zijn om vanuit Orlando naar El Paso te vliegen, maar ik vind het zonde om over Texas en New Orleans te vliegen. Verder denk ik dat het rijden vanuit Texas naar New Mexico heel mooi moet zijn.
Hoe kunnen we dit oplossen? Momenteel zit ik echt met de handen in het haar. We zouden de afstand in een achtal dagen moeten kunnen overbruggen.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Gwendy
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Smaken verschillen, maar ik vind er eigenlijk weinig aan dat dooie stuk door noorden van Texas en zuiden van New Mexico. Ik moet het weleens doen als ik vanuit Denver naar Amarillo rijd, maar dan is het voor mij verstand op nul, baksteen op het gaspedal en in Amarillo weer wakker worden.Gwendy schreef: Verder denk ik dat het rijden vanuit Texas naar New Mexico heel mooi moet zijn.
- Bertorelli
- Amerikakenner
Van Orlando naar Los Angeles (ik neem even aan dat je die kant op gaat) is ongeveer 4.100 km
In acht dagen
is dat dus gemiddeld 512 km per dag en dat allemaal over de Interstates.
Misschien is dit een optie.
Orlando - Houston met de auto
Houston - Albuquerque vliegen
Albuquerque - Los Angeles met de auto
Dan krijg je zo iets dus...
Orlando - Eastpoint / Carrabelle / Port St. Joe (530 km)
Eastpoint - Mobile (400 km)
Mobile - New Orleans (225 km)
New Orleans - Houston (556 km)
Houston - Albuquerque (vliegen 1450km)
Albuquerque - Grand Canyon (650 km)
Grand Canyon - Las Vegas (440 km)
Las Vegas - Los Angeles / Long Beach (460 km)
(nog steeds gemiddeld 465 km per dag rijden en dat is véél)
Als je maar 8 dagen hebt zou ik toch een kortere route gaan doen.
Bekijk eerst wat je ECHT wilt zien en doen.
Alternatieven:
Alleen Zuid-Oosten (Orlando naar New Orleans)
Alleen Zuid-Westen (Las Vegas / UTAH parken / Grand Canyon)
Alleen Californie (LA / San Francisco / Yosemite)
nog even dit...
Als het echt jullie droom is om van kust tot kust te reizen, dan zou ik dit bewaren voor een volgende reis waarin je voldoende tijd hebt om het goed te doen.
Het is echt doodzonde om na een hele dag in de auto geen tijd (en puf) meer over te hebben om de plaats waar je overnacht te bekijken. En voor veel plaatsen heb je al meerdere dagen nodig.
Sterkte met kiezen
Bert
In acht dagen

Misschien is dit een optie.
Orlando - Houston met de auto
Houston - Albuquerque vliegen
Albuquerque - Los Angeles met de auto
Dan krijg je zo iets dus...
Orlando - Eastpoint / Carrabelle / Port St. Joe (530 km)
Eastpoint - Mobile (400 km)
Mobile - New Orleans (225 km)
New Orleans - Houston (556 km)
Houston - Albuquerque (vliegen 1450km)
Albuquerque - Grand Canyon (650 km)
Grand Canyon - Las Vegas (440 km)
Las Vegas - Los Angeles / Long Beach (460 km)
(nog steeds gemiddeld 465 km per dag rijden en dat is véél)
Als je maar 8 dagen hebt zou ik toch een kortere route gaan doen.
Bekijk eerst wat je ECHT wilt zien en doen.
Alternatieven:
Alleen Zuid-Oosten (Orlando naar New Orleans)
Alleen Zuid-Westen (Las Vegas / UTAH parken / Grand Canyon)
Alleen Californie (LA / San Francisco / Yosemite)
nog even dit...
Als het echt jullie droom is om van kust tot kust te reizen, dan zou ik dit bewaren voor een volgende reis waarin je voldoende tijd hebt om het goed te doen.
Het is echt doodzonde om na een hele dag in de auto geen tijd (en puf) meer over te hebben om de plaats waar je overnacht te bekijken. En voor veel plaatsen heb je al meerdere dagen nodig.
Sterkte met kiezen

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Bedankt voor de reacties.
Ik bedoelde niet dat we maar 8 dagen kunnen reizen dit jaar. We hebben 7 weken om te reizen dit jaar, maar het Zuid-westen neemt al 5 weken in beslag en Florida 9dagen, waardoor we slechts een achtal dagen hebben om de afstand Orlando - Albuquerque te overbruggen.
Wat vinden jullie de mooiste streek in Texas?
Is Austin - Dallas de moeite of toch beter de grens met Mexico nemen als we zouden rijden?
Als ik het goed begrijp, is het rijden van Orlando naar Houston wel aangenaam en het rijden naar New Mexico vanuit San Antonio minder aangewezen?
Alvast bedankt!
Ik bedoelde niet dat we maar 8 dagen kunnen reizen dit jaar. We hebben 7 weken om te reizen dit jaar, maar het Zuid-westen neemt al 5 weken in beslag en Florida 9dagen, waardoor we slechts een achtal dagen hebben om de afstand Orlando - Albuquerque te overbruggen.
Is Austin - Dallas de moeite of toch beter de grens met Mexico nemen als we zouden rijden?
Als ik het goed begrijp, is het rijden van Orlando naar Houston wel aangenaam en het rijden naar New Mexico vanuit San Antonio minder aangewezen?
Alvast bedankt!
- Bertorelli
- Amerikakenner
Ik ben even los hierGwendy schreef:Bedankt voor de reacties.
Alvast bedankt!

Als je in totaal 7 weken hebt dan kan je toch een route zo plannen dat je wel van kust tot kust kan reizen zonder dat je in tijdnood komt?
Waarom 5 weken voor het westen en 9 dagen voor Florida?
Hebben jullie dit al vastliggen bijvoorbeeld?
In 7 weken van oost naar west (of omgekeerd) moet prima kunnen dacht ik zo.
Dus eerst 5 weken Zuid-Westen en zorg dan dat je uitkomt aan de oostkant van het Zuid-Westen (bijv. Albuquerque).
Dan in 8 dagen van Albuquerque naar de Florida panhandle (bijv Pensacola).
En als laatste 9 dagen Florida.
Je 8-daagse rit is dan van bijv Pensacola naar Albuquerque en dat klinkt al een stuk minder ver dan Orlando - LA.
Je krijgt dan zoiets als:
(1) Albuquerque - Roswell NM (310 km)
(2) Roswell - Carlsbad - Fort Stockton TX (340 km)
(3 + 4) Fort Stockton - San Antonio TX (510 km) kan je in 2 dagen doen
(5) San Antonio - (ergens in de buurt van) Houston (320 km)
(6) Houston - Lafayette LA (360 km)
(7) Lafayette - New Orleans (250 km) via Cajun Country
(8) New Orleans - Pensacola (330km)
Dat is iets meer dan 300km per dag en dat is al veel beter te doen.
Als je de interstate afwisseld met de highways en byways heb je een leuke route denk ik.
Op deze manier sluit je tevens de drie delen goed op elkaar aan en hoeft je denk ik niet eens te vliegen.
Texas is erg groot en misschien niet zo spectaculair als Arizona en Utah maar zeker de moeite waard.
Ik kan me herinneren (uit 1995) dat San Antonio wel een leuke stad was en Louisiana is zeker de moeite waard.
En New Mexico zijn we vorig jaar geweest en is ons heel erg bevallen. Albuquerque en omgeving zijn erg mooi.
Groetjes
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Super! Bedankt voor de tips en voor het aanreiken van de route:
Ik denk dat we het als volgt zullen doen:
Orlando - crystal river - Ocala - Tallahassee
Tallahassee - New Orleans
New Orleans
New Orleans - Lafayette - Houston
Houston - Austin - San Antonio
San Antonio
San Antonio - Del Rio of Marathon (Via Bandera)
Del Rio - Carlsbad
Carlsbad - Santa Fe of Albuquerque
Ik had eerst gedacht om langs El Paso (ipv Carlsbad) te rijden zodat we nog White Sands NM konden meepikken, maar dat zal nu moeilijk worden. Wat denken jullie daarvan?
Tot slot: Welke stad vinden jullie het gezelligst: Santa Fe of Albuquerque? Een stop in Del Rio of Marathon?
Heel erg bedankt!
Ik denk dat we het als volgt zullen doen:
Orlando - crystal river - Ocala - Tallahassee
Tallahassee - New Orleans
New Orleans
New Orleans - Lafayette - Houston
Houston - Austin - San Antonio
San Antonio
San Antonio - Del Rio of Marathon (Via Bandera)
Del Rio - Carlsbad
Carlsbad - Santa Fe of Albuquerque
Ik had eerst gedacht om langs El Paso (ipv Carlsbad) te rijden zodat we nog White Sands NM konden meepikken, maar dat zal nu moeilijk worden. Wat denken jullie daarvan?
Tot slot: Welke stad vinden jullie het gezelligst: Santa Fe of Albuquerque? Een stop in Del Rio of Marathon?
Heel erg bedankt!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Del Rio, Marathon is niet veel meer dan wat huizen, een motel en twee (heel erg dure) benzinepompen.Gwendy schreef: Een stop in Del Rio of Marathon?
Heel erg bedankt!
Als je van Del Rio komt kan je beter in Sanderson tanken, mocht je de Big Bend niet bezoeken dan kan je in Sanderson de US-285 nemen die kan je dan blijven volgen tot in Carlsbad.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Heb je route even in Google Maps gegooid: Link
Heb je al meer tussenstops gepland (tussen New Orleans en Layayette en tussen Lafayette en Houston?
Heb je al meer tussenstops gepland (tussen New Orleans en Layayette en tussen Lafayette en Houston?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Bertorelli
- Amerikakenner
Albuquerque is gezelliger vonden wij.Tot slot: Welke stad vinden jullie het gezelligst: Santa Fe of Albuquerque?
Het heeft een universiteit en dus meer gelegenheden om 's avonds wat leuks te doen en de stad is ook groter.
De oude centra lijken wel wat op elkaar en zijn allebei leuk om te zien.
Als je maar 1 dagje hebt, zou ik voor Albuquerque gaan.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Bedankt voor de tips! Het zal dan Albuquerque worden ipv Sante Fe.
En wat Lafayette - Houston betreft: Ik heb het over Lafayette (nabij Baton Rouge) in Louisiana. We hebben geen verdere tussenstops gepland daartussen. Maar als iemand nog bijkomende tips heeft: graag!
Groetjes,
Gwendy
En wat Lafayette - Houston betreft: Ik heb het over Lafayette (nabij Baton Rouge) in Louisiana. We hebben geen verdere tussenstops gepland daartussen. Maar als iemand nog bijkomende tips heeft: graag!
Groetjes,
Gwendy
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat verklaard een hoopGwendy schreef:Bedankt voor de tips! Het zal dan Albuquerque worden ipv Sante Fe.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit schreef:Dat verklaard een hoopGwendy schreef:Bedankt voor de tips! Het zal dan Albuquerque worden ipv Sante Fe.
En wat Lafayette - Houston betreft: Ik heb het over Lafayette (nabij Baton Rouge) in Louisiana. We hebben geen verdere tussenstops gepland daartussen. Maar als iemand nog bijkomende tips heeft: graag!Heb het even aangepast in Google Maps. Hier een nieuwe link

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1724 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties