Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Miami+Zuidelijke staten

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
jjjdebrouwer
Amerika-ontdekker

Rondreis Miami+Zuidelijke staten

Bericht door jjjdebrouwer »

Na in 2007 een prachtige vakantie van 4 weken in het Westen van de VS te hebben gehad en een prachtig vooruitzicht voor as. Februari (weekje naar NY!! we vertrekken op 2 Februari , heb er ontzettend veel zin in !!) kan je wel stellen dat het Amerika virus ons te pakken heeft.

Het begint echter al weer te kriebelen voor de zomer/najaar... we zijn allebei gelukkig niet gebonden aan het hoogseizoen en hebben dan ook besloten om rond half september voor 4 weken Florida en de Zuidelijke staten te bezoeken. Ik heb al aardig wat op het forum gekeken het valt echter ten opzichte van het Westen subforum nogal tegen wat betreft mogelijke routes (of kijk ik niet goed...??). Heeft iemand een goede route voor deze twee gebieden? of aangezien dit subforum de zuidelijke staten betreft een mooie route van een week of twee waarin de hoogtepunten van dit gebied te zien zijn?

Wat vinden jullie van de periode waarin we gaan? wat voor weer kan ik verwachten? is het al/nog Hurricane season?

Denken jullie dat het in vier weken mogelijk is om zowel een goede indruk te krijge van Florida als enkele zuidelijke staten? of is de reisperiode daar te kort voor, lees we willen niet vier weken alleen maar rijden en aan het einde nog niets gezien hebben.

Ben benieuwd naar jullie eerste reacties !! dan kan ik op basis daarvan verder gaan met een eerste planning.

Bij voorbaar dank voor jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Paul
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rondreis Miami+Zuidelijke staten

Bericht door Bertorelli »

Hi

Half september ligt midden in het hurricane seizoen (loopt ruwweg van juni tot november), dus bestaat de kans dat je een 'buitje' meepikt :)
In 4 weken kun je veel zien.

Wij gaan zelf in juni die kant op en willen ongeveer het volgende rondje maken: (bold is reeds besproken)
- Orlando (FL)
- St. Augustine (FL)
- Savannah (GA)
- Savannah (GA)
- Charleston (SC)
- Charleston (SC)

- Asheville (NC)
- Asheville (NC)
- Knoxville (TN)
- Nashville (TN)
- Nashville (TN)
- Memphis (TN)
- Memphis (TN)
- Vicksburg (MS)
- Vicksburg (MS)
- Natchez (MS)
- Natchez (MS)
- Lafayette (LA)
- New Orleans (LA)
- New Orleans (LA)

- Pensacola (FL)
- Panama City (FL)
- Perry (FL)
- Orlando (FL)
- Orlando (FL)

Back Home :(

Qua Florida beperken we ons tot Orlando maar wij gaan iets minder dan 4 weken.
Gemiddeld zitten we op iets meer dan 200 km per dag dus prima te doen.

Ik zou niet te veel reserveren van te voren, zodat je bij een eventuele orkaandreiging je route kan aanpassen.
Veel plezier met plannen en je vakantie naar NY

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI