Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Katrina

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

rene.jager schreef:Misschien niet meer helemaal van deze tijd, maar ik ben niet in het bezit van een creditcard. Hoe kan ik dan toch het Amerikaanse Rode Kruis steunen?

Wie helpt me?
Rene, als je het idee van Kastelke wil overnemen, wil ik het best voor je regelen. Binnen een minuut na de storting had ik al een bedank emailtje met stortingsbewijs (zoals zij zeggen voor de fiscus ...).
Jan Gijs
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

dujardin schreef:Vele reacties gaan in de richting van "waarom zijn zo velen toch zo dom geweest om niet te evacueren". Wel, daar word ik dus razend van.
Vele reacties?? Welnee, Ik ben de enige die me het afvroeg - Waarom word je daar razend om? Het was een normale vraag, ik kon het niet bevatten waarom mensen kiezen te blijven in een gebied waar een orkaan (cat 5) in aantocht is - Dat mensen niet kunnen evacueren vanwege armoede is nu duidelijk. Bovendien als je goed had gelezen, wordt er onderscheid gemaakt tussen wie niet kán evacueren en wie niet wil evacueren. Dat we geëmotioneerd raken door wat er is gebeurd is begrijpelijk, maar gooi het niet om in irritatie..
Sandy
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

dujardin schreef:De "only remaining superpower" is wel in staat een enorm apparaat te mobiliseren voor een zinloze en illegale oorlog aan de andere kant van de wereld, maar kan nog niet de inwoners van een grootstad in het eigen "homeland" beschermen in geval van een natuurramp.
Ik geloof dat het de gouverneur was van Louisiana, die had verklaard in een persconferentie dat hij Louisiana nu uitriep tot "buitenland", want dan zou Amerika minder moeite hebben met het sturen van hulp...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Joi
Ook ik zal mijn steentje bijdragen op mijn manier. Geen steun voor de regering, want het eerste wat zij zullen doen is hun boorplatfomrs redden. Dat zaggen we ook bij de Tsunami, de eersten die hulp kregen waren de internationale hotels, dus het toeristisch gebied. Oke dat zijn dan wel de economische belangen die er voor zorgen dat er geld in het laadje komt, maar de mensen die echt de hulp nodig hebben staan letterlijk en figuurlijk in de kou.
Die kritiek komt heus niet van mij alleen hoor, ook de mensen die ginds "wonen" spuien hun kritiek. Er vroeg een vrouw om hulp, want ze had dringend insuline nodig en er bleken geen medicijnen te zijn.
En daar erger ik mij verschrikkelijk aan, en dat geld niet alleen voor Amerika zulle, maar de gewone burgers, meestal ook de armsten moeten gewoon om hulp bedelen.
En geen enkele ramp kun je met elkaar vergelijken of die nu groot of klein is, voor elk individu die getroffen wordt blijft een ramp een ramp. Kijk maar naar de mensen in Portugal die op 1-2-3 hun huis verloren door de hevige bosbranden, al waren er dan nog een deel van de branden aangestoken, toch zijn ook die mensen alles kwijt.
Ik leef echt mee met de hele situatie en hoop uit de grond van mijn hart, al hoor je al andere dingen, dat die mensen snel kunnen terugkeren naar hun huis of naar "niets". Dat ze heel snel hun leven kunnen hervatten en dat de wonden te genezen zijn. Dat zal nog het grootste werk worden, psychologische steun.
Groetjes van Dummy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Roland, misschien een idee om hier een nieuw topic van te maken "Steun slachtoffers van Katrina" met de gegevens en link van "the American Red Cross 2005 Hurricane Relief Fund" - Dan valt het direct in het zicht, ook voor de vele bezoekers van deze site. Het is nu verborgen op pagina 3 van een inmiddels 4 pagina's tellende thread ...
Lijkt mij ook een uitstekend idee. Alleen ben ik geen moderator en kan ik geen berichten afsplitsen. Petra/VS en Richard (rperre) kunnen dat voor dit onderdeel.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

*** O.T.

Ik vraag me uberhaupt af of dat kan afsplitsen, omdat de postjes over de discussie Katrina en het Rode Kruis nogal door elkaar lopen. Ik bedoelde eigenlijk een nieuw topic starten waarin je de info opnieuw post, maar misschien dat afsplitsen inderdaad een beter idee is ..
Sandy
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Sandy,
Mijn bericht was niet tegen jou gericht hoor. Als ik sprak van "vele reacties" doelde ik zeker niet (enkel) op dit forum.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

dujardin schreef:Sandy,
Mijn bericht was niet tegen jou gericht hoor. Als ik sprak van "vele reacties" doelde ik zeker niet (enkel) op dit forum.
Ik zie wat je bedoelt nu.. ik had je verkeerd begrepen : ))
Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dummy schreef:Joi
Ook ik zal mijn steentje bijdragen op mijn manier. Geen steun voor de regering, want het eerste wat zij zullen doen is hun boorplatfomrs redden.
Tja, dat klinkt inderdaad frivool, maar het is wel broodnodig om de armoede van duizenden zo niet miljoenen anderen te voorkomen. Nu al is er geen benzine meer in delen van Alabama en Georgia en vragen stations meer dan $6 per gallon. Als dat langer doorgaat zullen mensen het niet kunnen betalen naar hun werk te gaan met alle gevolgen van dien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Mack schreef:Ik geloof dat het de gouverneur was van Louisiana, die had verklaard in een persconferentie dat hij Louisiana nu uitriep tot "buitenland", want dan zou Amerika minder moeite hebben met het sturen van hulp...
Yo Mack, meet the Governor of LA.
Afbeelding

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

PeeJay schreef:
Mack schreef:Ik geloof dat het de gouverneur was van Louisiana, die had verklaard in een persconferentie dat hij Louisiana nu uitriep tot "buitenland", want dan zou Amerika minder moeite hebben met het sturen van hulp...
Yo Mack, meet the Governor of LA.
Afbeelding

/PeeJay
:oops: oops... :D
Nu weet ik niet of zij het gezegd had, maar in ieder geval iemand belangrijk had een dergelijke opmerking gemaakt richting regering-Bush.

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat is er daar nou aan de hand?! Ik vind dit vreselijk. Het komt van de website van 'De Standaard', dé Belgische kwaliteitskrant...

Evacuatie sportstadion New Orleans stopgezet na schoten
,,We gaan recht en orde herstellen''

14:40:02

rr
WASHINGTON - De evacuatie van het sportstadion Superdome in de Amerikaanse stad New Orleans is stopgezet, zo heeft nieuwszender CNN bericht. Reden is dat er schoten zijn afgevuurd op een helikopter die voor de ontruiming is ingezet. De politie vindt het voorlopig te gevaarlijk om met de evacuatie door te gaan. De Nationale Garde had eerder vandaag de opdracht gekregen om een einde te maken aan de anarchie die de Amerikaanse stad in zijn greep heeft. Uit de overstroomde stad komen namelijk steeds meer meldingen van grootschalige plunderingen en geweld.

De politie probeert met man en macht controle te krijgen over gewapende bendes die zich in de getroffen stad bevinden. In de straten zijn volgens getuigen honderden plunderaars bezig. Automobilisten worden gedwongen hun auto af te staan, er vinden gewapende overvallen plaats en er zou zijn geschoten op helikopters die patiënten uit ziekenhuizen evacueren.
,,De Nationale Garde hoopt zijn aandacht snel te kunnen verleggen naar ordehandhaving'', zei de woordvoerder van de gouverneur van Louisiana, Kathleen Blanco. Totnogtoe hebben de hulp- en ordediensten zich voornameljk beziggehouden met reddingsoperaties.

Blanco riep de achtergebleven inwoners op alsnog de stad te verlaten. ,,We smeken mensen om te vertrekken. Wat me nog het meest woedend maakt, is dat je in dergelijke situaties vaak de beste kant van mensen te zien krijgt, maar hier zien we ook de slechtste kant. We gaan recht en orde herstellen.''

Burgemeester Ray Nagin heeft 1.500 agenten de opdracht gegeven hun aandacht te verleggen van reddingswerk naar ordehandhaving. Het stadsbestuur heeft volgens Amerikaanse media het oorlogsrecht van kracht verklaard. Daarmee zou de politie het groene licht hebben gekregen om 'te doen wat nodig is'.

ANDERE WEBSITES
http://www.standaard.be/katrina
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Aspara
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Aspara »

Het deed enorm raar te zien dat straten in New Orleans blank staan. Een maand geleden liep ik daar nog!

Ik stond op het strand van Biloxi, en nu is het daar een ravage... Ik krijg nog koude rillingen als ik eraan denk! :cry:
A journey of a thousand miles begins with the first step...
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Ook ik zal mijn steentje bijdragen op mijn manier. Geen steun voor de regering, want het eerste wat zij zullen doen is hun boorplatfomrs redden. Dat zaggen we ook bij de Tsunami, de eersten die hulp kregen waren de internationale hotels, dus het toeristisch gebied. Oke dat zijn dan wel de economische belangen die er voor zorgen dat er geld in het laadje komt, maar de mensen die echt de hulp nodig hebben staan letterlijk en figuurlijk in de kou.
Helaba je trekt mijn woorden wel uit zijn context hoor. Als je wil antwoorden op een reactie moet je wel de ganse tekst plaatsen. Maar waar gaan al de winsten van die olie naartoe ? Blijkbaar niet naar de mensen die er werken want ze blijven arm. En weet je eigenlijk wel hoeveel wij hier voor onze benzine betalen ? Wij hebben hier geen olie zulle.

Als het artikel uit de standaard waar is dan zeg ik Arm Amerika, dat is pas een signaal van ontevredenheid, woede en onmacht. En den maar niet dat het enkel en alleen dievenbendes zijn hoor, mensen doen rare dingen als ze in een val zitten (ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel) Kijk maar naar de oorlogen, de liefste vaders worden echte moordenaars.
Vriendelijke groetjes van Dummy

heb even de quote aangepast, mvg rperre
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

*** Off Topic

Dummy jouw laatste berichtje is moeilijk te volgen.. De quote tags kloppen namelijk niet, de tag [quote] ontbreekt in het begin van de quote, waardoor je bericht onduidelijk wordt en het is ook niet duidelijk tot wie je je reactie richt..

Als je een quote maakt dan kun je op de quote knop klikken, rechtsboven een bericht. Of je doet het zelf en zet de quote tussen de tags [quote] text [\quote] - Deze laatste backslash moet omgedraaid [/], maar anders kan ik het nu niet laten zien. Niet om irritant te zijn, maar ik zie het weleens vaker dat quotes niet kloppen en dan zijn sommige berichten echt moeilijk te volgen... : ))
Sandy
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Hello
Sorry voor die onduidelijkheid zal proberen uit te leggen
Eerste deel is wat ik eerder al schreef in dit item.
Het tweede gedeelte is gericht aan de opmerking van Petra die slechts 1 zinnetje uit mijn uitspraak haalt en daarmee haalt ze mijn gedachtengang uit zijn context. Ik besef heus wel hoe belangrijk die olieraffinaderijen zijn voor voor de plaatselijke bevolking. Maar het zijn nu eenmaal net die mensen die daar werken die nu de meeste hulp nodig hebben.
Het derde deel is mijn reactie op het krantenartikel.
Ik vind je niet irritant hoor, ik moet alleen nog veel oefenen.

Ik zag daarnet President Bush in het nieuws. Hij zegt geen buitenlandse hulp nodig te hebben. Amerika redt het wel in zijn eentje. Is deze uitspraak arrogantie of wat is dit. Kan iemand mij dat uitleggen AUB.

Dummy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat Bush op dit moment (nog meer) tegenstand krijgt omdat hij zijn soldaten in Irak heeft zitten. De mensen zullen hem verwijten dat hij de soldaten thuis had moeten houden, zodat ze mee hadden kunnen helpen daar waar ze het meeste nodig zijn: dicht bij huis...
:cry:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Kritiek op Bush kan er niet genoeg zijn, ook voor deze ramp. ;)

Maar goed, wat een chaos, nieuwszenders staan hier continu aan.

Nu ook nog een sniper die actief is, wat een @#$@% anarchy moet daar heersen :(

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Dummy
Amerika-ontdekker

Bericht door Dummy »

Hoi
Om toch ook eens het nieuws aan de andere kant te zien heb ik deze avond een tijdje naar CNN gekeken. Schrijnende beelden.
Boze Dummy :flame:
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Dummy schreef:

Ik zag daarnet President Bush in het nieuws. Hij zegt geen buitenlandse hulp nodig te hebben. Amerika redt het wel in zijn eentje. Is deze uitspraak arrogantie of wat is dit. Kan iemand mij dat uitleggen AUB.

We have a name for that,it is called Texas swagger.
Wel moeilijk om help te vragen als je 60 bilion per jaar in Irak weggooit
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer