Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Hulp met spoed-route! Georgia/S-Carolina/NewOrleans

Bericht door RiverCola »

We zitten inmiddels in Seaside FL, en het is gewoon gelukt (met een beetje onderhandelen) om voor een redelijk bedrag hier een huis(je) van iemand te huren! Het contrast met New Orleans, waar we het gewéldig vonden, is enorm :shock: Dit is echt zo'n perfecte bordkartonnen happy place voor de rich en fortunate. Toen we NoLa uitreden zagen we nog een stelletje dat hun intrek had genomen op de groenstrook tussen twee rijbanen. Ze lagen arm-in-arm te slapen en bij een boompje stonden al hun bezittingen in plastic tasjes....

De reis is niet helemaal gegaan zoals aanvankelijk gepland. We hebben 2 nachten ipv 3 in Savannah doorgebracht (dat was genoeg), zijn daarna doorgereden naar Charleston voor 2 nachten, en zijn toen via Beaufort naar Macon gereden, wat inderdaad een verschrikkelijk stadje is. De dag erna hebben we in Mobile overnacht, dit vonden we een leuke verrassing! Leuk stadje!

En nu dus in Seaside.

In New Orleans zou ik wel kunnen wonen denk ik. Ik kreeg er het gevoel dat ik ook in Rotterdam heb: ruig, mooi als je goed kijkt, vrije mensen zonder opsmuk en op elke hoek nieuw potentieel (er kan nog zoveel beter). En jongens, wat zijn de straten er slecht! Tijdens het rijden wordt je hersenpan flink opgeschud en als je wandelt moet je bij elke stap oppassen dat je je enkels niet breekt (vooral in Bywater).
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Wij zijn weer terug van een relatief korte reis die aanvoelde alsof 'ie maanden geduurd heeft, zoveel indrukken hebben we opgedaan! Mocht het nog gewaardeerd worden dan wil ik best een topic openen voor een klein reisverslag.

Leuk feitje: we hebben bijna 4000 km gereden. Dat heeft ons ongeveer €140 gekost :shock: :lol:
De gemiddelde overnachtingsprijs lag ook vrij laag deze vakantie: €60,50 per nacht. Maar als je de nachten in Seaside en Orlando niet meerekent (daar hebben we meer uitgegeven omdat we een heel huis huurden) dan was het gemiddelde maar €43,50. Al met al heel erg betaalbaar. We hebben veel overnachtingen geboekt via Airbnb en enkele via Priceline. Priceline deed maar raar, via de app lukte de betaling een keer wel en de andere keer niet. Bieden ging via de app helemaal niet. Dus maar gewoon via de browser de website bezocht en boekingen gedaan. De huisjes hebben we via VRBO geregeld, ter plaatse de dag ervoor of op de dag zelf. Dat op de bonnefooi reizen heeft zo zijn voordelen maar zorgt ook nog weleens voor wat stress en gedoe. Weet niet of ik de ervaring nou overwegend positief of negatief vond.
anoukb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door anoukb »

Hey Rivercola,

Wat gaaf om te horen dat je een mooie reis hebt gebadineerd het diepe zuiden.

Ik ga zelf in maart die kant op en ben nog op zoek naar hotels enzo.
Nu las ik jouw verhaal over Airbnb, heb je misschien de namen van de plekjes waar je geslapen hebt? :lol:
April 2016: NY en Florida
Maart 2015: Florida en diepe zuiden
Aug 2013: SF, LA, LV, SF
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ja hoor!

In Savannah sliepen we hier: https://www.airbnb.nl/rooms/2093547
Over deze overnachting waren we niet laaiend enthousiast, maar de ligging was goed (10 minuutjes rijden vanaf het centrum van Savannah), de kamer was ruim en van alle gemakken voorzien. Maar wel wat simpel en het huis was niet in erg goede staat. Maar goed, voor €39 kun je geen 5-sterren hotel verwachten, dus we waren voor deze prijs dik tevreden.

In Charleston zijn de hotels (en zelfs de motels die ver van het centrum liggen) zo bizar duur dat we kozen voor een Airbnb op ruim een half uur rijden van het centrum, op Wadmalaw Island. Dit was echt by far de meest sympathieke Airbnb, bij ontzettend leuke mensen op een plek waar we anders nooit geweest waren. Het maakte de afstand tot de stad meer dan goed. https://www.airbnb.nl/rooms/596062 (de foto's doen de kamer en de omgeving trouwens geen recht).

In New Orleans hebben we in de meest perfecte Airbnb geslapen, die was dan ook wat duurder (maar de tegoedbon die ik nog had liggen drukte de prijs flink :wink: ). Gelegen in de hippe en relaxte buurt Bywater, met barretjes en restaurants op loopafstand. De eigenaren hebben het druk met het restaurant dat zij runnen op de begane grond. De kamer is ruim en licht en er zit een privé badkamer bij (net als bij de andere twee B&B's hierboven trouwens). https://www.airbnb.nl/rooms/393832
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer