Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe mooi is Diepe Zuiden eigenlijk?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Re: Hoe mooi is Diepe Zuiden eigenlijk?

Bericht door Figment »

RiverCola schreef: Een stad als New Orleans ademt muziek, volgens mij swingen de straten daar 's avonds de pan uit.
En niet alleen 's avonds! Als je overdag over Royal Street en Jackson Square loopt, wordt je volop getrakteerd op geweldige straatartiesten als Grandpa Elliott en Doreen Ketchens! En als je geluk hebt, kom je ook nog een swingende second line parade tegen.
rijocaer schreef:Ik hou ook niet van country maar het was maar wat gezellig om op een avondje in het Blue Bird Café te zitten. Hou ook niet van Jazz maar het zou toch leuk zijn om ook zo door NO te lopen. Moet daar toch eens naar toe gaan.
Mijn moeder houdt ook niet van jazz, maar ik heb haar in december in New Orleans meegenomen naar een aantal jazz clubs, wat ze werkelijk fantastisch vond! De jazz is hier zo swingend, niet van dat strakke gebeuren. En daarbij is NOLA ook een prachtige stad. Een aanrader om een keer naartoe te gaan!

Ik kan me ook niet voorstellen dat je 'niets' met muziek kan hebben. Muziek is emotie! Maar goed, er zijn ook mensen die zich niet kunnen voorstellen dat ik geen vlees eet, dus ieder zijn ding zal ik maar zeggen. Maar dat neemt niet weg dat als je 'niets' met muziek hebt, je het diepe zuiden maar meteen links moet laten liggen. Er is zoveel moois te zien en doen! En er is niemand die je dwingt om een juke joint of jazz cafe binnen te stappen...
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

JayLovesUSA schreef:Maar als ik het goed begrijp is het Zuiden dus wel echt 'doordesemd' met muziek?
Nee, dat heb je dan inderdaad niet goed begrepen. Het is helemaal niet doordesemd met muziek. Ja, er zijn een aantal steden waar je goed terecht kunt zoals New Orleans (jazz), Memphis (blues), Nashville (country) en Atlanta (rap/hiphop). Maar als je daar niet van houdt, ga je toch gewoon niet naar dat soort muziekcafe's toe? Ik woon notabene in Atlanta en ben nog nooit in een van de vele live-muziek zaken geweest, simpelweg omdat het niet "mijn" stijl is. Er is genoeg te beleven hier.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Hi,

Voor ons staat the Deep South ook op de planning voor volgend jaar.
In 2008 zijn we er al eens geweest, maar toen moesten we helaas onze reis afbreken en zijn in de Smokey Mountains blijven steken.

Er is voldoende afwisseling te vinden.
De kuststrook van Georgia en de Carolina's is prachtig.
En steden als Savannah en Charleston zijn de mooiste die wij in de VS zijn tegengekomen.

Voor de muziekliefhebbers; Vergeet de Cajunmuziek niet in Zuid Louisiana :toothy5:
Deze wordt vaak vergeten, maar is ook erg de moeite waard. (Net als de Bluegrass in Kentucky trouwens)
Muziek die je thuis waarschijnlijk niet vaak zult opzetten, maar die daar echt tot zijn recht komt.
(Net als die rare drankjes die men vaak mee naar huis neemt en daar toch anders smaken :mrgreen: )

Have Fun Yall :lol:

Bert

PS.
Voor een indruk check ons Blog
http://smaragd55.blogspot.com/2009/03/a ... eel-1.html
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
JayLovesUSA
Amerikafan

Bericht door JayLovesUSA »

RiverCola schreef:Dus je argument dat je niets om muziek geeft begrijp ik daadwerkelijk niet!
Tja, kan er ook niets anders van maken. Houd er gewoon niet van. En helemaal niet van livemuziek tijdens het eten. Ik zou niet eens weten hoe jazz eb blues klinkt... Eén pot nat wat mij betreft.

Anyway, het Zuiden bezoek ik ongetwijfeld nog wel 'ns, maar nu leggen we onze reis om richting Kentucky, WV, Virginia, Maryland en Penssylvania waarschijnlijk. En stukje Tennessee en NC.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Deze heb ik. Wellicht kan je hem lenen of zelf één kopen....
paddlefaster.jpg
paddlefaster.jpg (75.68 KiB) 744 keer bekeken
rijocaer
Essepes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Essepes »

ha ha Jolanda, leuk shirt! :lol:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik vind het diepe zuiden juist mooi! Er is zoveel meer dan muziek. Er is volgens mij meer cultuur dan aan de westkant. Verdiep je eens in de geschiedenis van het land en je zult zien dat er ontzettend veel mooie plaatsen zijn om naartoe te gaan. Memphis is bijvoorbeeld niet alleen Elvis, alhoewel ik denk dat je ook als niet-Elvis fan een leuke ochtend kunt hebben op Graceland. Er is het civil rights museum en ze hebben er goeie spareribs :D . In New Orleans kun je ook het aquarium bezoeken, de begraafplaatsen die boven de grond liggen en de plaatsen die door Katrina zijn getroffen. Het French Quarter is mooi om doorheen te lopen. En in de buurt van New Orleans (en ook in andere zuidelijke staten) heb je Plantation Homes die je kunt bezoeken.
Wij hebben deze zomer de hele Natchez Trace gereden op een heel klein stukje na, want we zijn er net onder Nashville afgegaan om naar de Jack Daniel's distilleerderij te gaan. Ik vind het een prachtige route, maar als je niet van natuur en bomen houdt en liever een Mc Donalds tegenkomt op elke hoek dan kun je beter een andere route nemen. Misschien is de natuur niet zo spectaculair in het zuiden en oosten als je het vergelijkt met het westen, maar dat zou voor mij niet betekenen dat ik het over zou willen slaan. Ik vond de Blue Ridge Parkway en de Smokies wèl heel mooi.
Kortom; er is meer te zien dan een oude man die wat gitaar speelt in een donkerbruin café.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer