Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kittie: Zuidelijke staten

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Kittie
Amerika-ontdekker

Reis Kittie: Zuidelijke staten

Bericht door Kittie »

Hallo iedereen!

Het is weer een tijdje geleden dat ik hier op het forum geweest ben, maar na 4 jaar gaan we eindelijk terug naar de States, jeuj :thumbup:
Vorige keer het Zuidwesten gedaan, deze keer worden het de Zuidelijke staten.
Tickets zijn geboekt, we vertrekken 9 juli en komen 4 augustus weer naar huis.

Ik heb voorlopige deze planning:

Dag 1: Brussel - Atlanta
Dag 2: Atlanta
Dag 3: Atlanta
Dag 4: Atlanta
Dag 5: Atlanta - Smokey Mountains
Dag 6: Smokey Mountains
Dag 7: Smokey Mountains
Dag 8: Dollywood
Dag 9: Chattanooga
Dag 10: Chattanooga - Lynchburg - Nashville
Dag 11: Nashville
Dag 12: Nashville
Dag 13: Nashville - Tupelo
Dag 14: Tupelo - Memphis
Dag 15: Memphis
Dag 16: Memphis - Clarksdale
Dag 17: Clarksdale - Vicksburg
Dag 18: Vicksburg - Baton Rouge
Dag 19: New Orleans
Dag 20: New Orleans
Dag 21: New Orleans - Birmingham?
Dag 22: Birmingham - Talladega Superspeedway - Atlanta?
Dag 23: ??
Dag 24: ??
Dag 25: ??
Dag 26: ??
Dag 27: Atlanta - Brussel

Zoals jullie kunnen zien heb ik een paar dagen over :)
Vandaar dit topic, wat doe ik hiermee??
Zit mijn planning voor de rest goed, of blijven we ergens best een dagje langer (aangezien ik er toch op overschot heb)?
Of gebruiken we de dagen om van Baton Rouge naar Lafayette te rijden en van daaruit naar New Orleans? Is dat de omweg waard?
Ook de terugweg van New Orleans naar Atlanta weet ik nog niet zo goed... Het ventje zou graag de Talladega Superspeedway bezoeken, dus ik heb het er voorlopig maar zo opgezet... Ik lees op het forum dat veel mensen via Mobile of Pensacola rijden, is dat een beter alternatief dan de huidige route?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!!
Rockie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Kittie: Zuidelijke staten

Bericht door Rockie »

Hallo Kittie,

Mooie route. Het aantal dagen in de grote(re) steden hangt ook heel veel af van je interesses.

Persoonlijk vindt ik het aantal dagen in Atlanta iets te veel van het goede. Het is niet een stad met een enorme lijst aan bezienswaardigheden. Ik zou profiteren van het waarschijnlijke vroeg wakker worden de dag na aankomst en de (mooie) tocht door de Great Smoky Mountains beginnen. Atlanta zou je dan aan het einde van de reis kunnen plannen voor bijvoorbeeld 2 dagen.

Ik zou in plaats van Baton Rouge (geen fraaie stad) kiezen voor Natchez (antebellum) of St Francisville (plantages/huizen). Vanaf St Francisvile dan afzakken langs de Mississippi (plantages) naar New Orleans.

Vanaf New Orleans is het een mooi alternatief om een route langs de kust te nemen. Bijvoorbeeld via Mobile, Pensacola en Tallahassee. Veel te doen en te zien onderweg. Eventueel dagje strand?

Eventueel is ook nog een stukje Atlantische kust mee te pikken met Savannah en Charleston. Mooie steden (antebellum)

Misschien heeft je dagindeling ook te maken met het mijden van de grote steden in de weekenden?

Schrijf de route eens uit met ook de afstanden erbij. Dan zijn er wellicht meer tips/adviezen.

Alabama ken ik niet goed genoeg om iets te zeggen over een route via Birmingham. In ieder geval moet er het nodige zijn over de roerige jaren rond de rassenscheiding.

Succes met de planning.
Groet
Aad
Gast

Bericht door Gast »

Als je via Lafayette gaat kun je ook een uitstapje maken naar New Iberia en de Tabasco saus fabriek op Avery Island. En misschien kun je een swamp tour doen.

Hou er rekening mee, je reist in de warmste en benauwsdte tijd van het jaar.
Pyarsekaho
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 132
Contacteer:

Bericht door Pyarsekaho »

We vinden het wel leuk om in een plaats wat rond te kijken en wat foto's te maken maar we gaan zeker geen Antebellum huizen van binnen bekijken.????
Get free demos for ccna training exam and mcts exam with guaranteed success. Our best quality prepares you well before appearing in the final exams of rasmussen &mcts www.loyola.edu
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Waarom niet?
Kittie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kittie »

Bedankt voor jullie antwoorden!!

De 3 dagen Atlanta in het begin van de reis heeft meerdere redenen: een beetje aclimatiseren na de lange reis, gaan winkelen (ik ben niet van plan veel kleren mee te nemen, koop ik ginder wel :wink: en Wallmart plunderen, voorraad Oreo's indoen :D ) en toch ook wel Coca-cola, CNN en Georgia Aquarium bezoeken... Daarnaast komen we ook toe op donderdagavond, als we rechtstreeks zouden door rijden naar GSM, zitten we knal in het weekend, naar wat ik gelezen heb geen aanrader in het weekend! Zoals de planning nu is, rijden we maandag naar de GSM, lijkt me beter...
Misschien wel geen slecht idee om bij de rest van de trip ook eens dagen te zetten, ik kan mij voorstellen dat bijvoorbeeld Memphis in het weekend ook niet zo'n goed idee is...

Savannah en Charleston had ik eerst op mijn wishlist staan, maar toch maar geschrapt omdat het toch wel een eindje rijden is vanuit Atlanta...
Bij mijn eerste routeplanning had ik Lafayette er ook in staan, maar geschrapt omdat het mij te ver om leek...
En de kust op het einde van reis klinkt ook wel aanlokkelijk natuurlijk...
Mmmm, wordt kiezen tussen die drie dan :-) Moeilijk moeilijk :-)
Als we Mobile, Pensacola, Tallahassee doen is er ook veel te doen onderweg lees ik, wat is dat dan juist? Zijn dan vooral de stranden?

We zijn ons inderdaad ook wel bewust van het vochtige warme weer, maar aangezien we Maleisië en Sri Lanka al gedaan hebben, ga ik er maar vanuit dat dat wel goed komt... Dat is ook een warm en vochtig klimaat, ik ga er vanuit dat dat wel een beetje vergelijkbaar zal zijn... Of ben ik helemaal mis?
Kittie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kittie »

Oke, route aangepast!
Wat denken jullie hiervan??

Dag 1: Brussel - Atlanta
Dag 2: Atlanta
Dag 3: Atlanta
Dag 4: Atlanta
Dag 5: Atlanta - Smokey Mountains
Dag 6: Smokey Mountains
Dag 7: Smokey Mountains
Dag 8: Dollywood
Dag 9: Chattanooga
Dag 10: Chattanooga - Lynchburg - Nashville
Dag 11: Nashville
Dag 12: Nashville
Dag 13: Nashville - Tupelo
Dag 14: Tupelo - Memphis
Dag 15: Memphis
Dag 16: Memphis - Clarksdale
Dag 17: Clarksdale - Vicksburg
Dag 18: Vicksburg - Lafayette
Dag 19: Lafayette
Dag 20: Lafayette - New Orleans
Dag 21: New Orleans
Dag 22: New Orleans
Dag 23: New Orleans - Mobile - Pensacola
Dag 24: Pensacola
Dag 25: Pensacola - Montgomery
Dag 26: Montgomery - Talladega Superspeedway - Atlanta
Dag 27: Atlanta - Brussel

Ik heb het stukje Pensacola - Atlanta verdeeld over 2 dagen omdat ik toch nog een dag over had... Ik veronderstel dat er in Montgomery of onderweg ook nog wel iets te zien zal zijn? Of vergis ik mij daarin en kan ik het toch beter in één keer doen en de extra dag ergens anders voorzien?
Is 2 volle dagen New Orleans voldoende? Swamp-tour doen we toch al in Lafayette of onderweg naar New Orleans (moet ik nog uitpluizen)...
mickeyenminnie
Amerika-ontdekker

Bericht door mickeyenminnie »

Wij hebben in Montgomery de USS Alabama op onze to do list staan :-)
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

misschien iets als je een dag minder Atlanta doet, Dollywood is leuk, maar je hebt Splash Country ernaast. Misschien wel lekker omdat het warm zal zijn. Iets verderop is Parrot Mountain. Ook heel leuk om te zien.
rijocaer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer