Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ervaring zuidelijke staten in december/januari

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
kellylelieveld
Amerika-ontdekker

ervaring zuidelijke staten in december/januari

Bericht door kellylelieveld »

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met reizen door de zuidelijke staten (Mississippi, Louisiana, Tennessee...)in december/ januari. Hoe heb je het weer ervaren?
Wij zijn aan het kijken voor deze maanden om te reizen, evt Hawaii (erg hoge ticket prijs) of de zuidelijke staten.

Wij horen het graag!

Gr kelly en Patrick
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Re: ervaring zuidelijke staten in december/januari

Bericht door Figment »

Het weer in Louisiana kan enorm wisselvallig zijn in dec/jan. Ik heb in New Orleans weleens meegemaakt dat ik de ene dag liep te puffen van de hitte terwijl het een paar dagen later sneeuwde!
Over het algemeen is het best te doen, maar verwacht geen tropische temperaturen. Het zal er eerder fris zijn, het kan ook zomaar hele dagen regenen en in januari zijn koude dagen eerder regel dan uitzondering. Qua weer zit je op Hawaii beter, maar de Kerst periode in het Diepe Zuiden is echt een sprookje! New Orleans heeft vele leuke activiteiten in december, en met name City Park is dan een bezoekje waard. Mocht je daar toevallig Oud en Nieuw willen vieren, dan zou ik vrij snel op zoek gaan naar een overnachting. Tijdens Oud en Nieuw is het daar onwijs druk, mede door de Sugar Bowl op 1 januari.
Je zou het evt ook kunnen combineren met een aantal dagen Miami. Daar is het in de winter altijd wel lekker weer. Maar Hawaii is ook geweldig! Hoewel ik mijn hart heb verloren aan New Orleans, is Hawaii het mooiste waar ik ook ben geweest. Op beide locaties zal je een heerlijke tijd hebben, ook als het weer niet meezit.
Heel veel plezier gewenst met alle voorbereidingen en voorpret!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
kellylelieveld
Amerika-ontdekker

Bericht door kellylelieveld »

Alvast bedankt voor de uitgebreide tips!
Ik hoop dat er nog meer ervaringen zijn die mensen willen delen...

Liefs Kelly
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Nou dit jaar hadden we in Januari vorst (-20C) en twee keer sneeuw :) Nu is dit niet helemaal normaal, maar het kan zeker wel. In Georgia kan het in December/Januari lekker zijn (korte mouwen weer), maar als je richting de bergen gaat (Tennessee, noorden van AL en MS), dan is het al snel "echt" koud. Het is een beetje gelijk aan Italie of Spanje in de winter - het zal voor Nederlanders altijd wel beter zijn dan in Nederland, maar het is nou niet echt weer dat je lekker buiten gaat zitten.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
menoxie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door menoxie »

ik ga komende winter ook die kanten in, maar zoveel sneeuw als afgelopen winter in Colorado en zoveel kou in Iowa en illinois verwacht ik deze keer niet, dus voor mij zal het altijd meevallen
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Misschien wel meevallen, maar je moet wel rekening houden met het feit dat wij hier zo goed als geen middelen hebben om de wegen schoon te houden. De wegen in de GSMNP daar gewoon dicht omdat daar niet met pekel gestrooid mag worden. Als het kan gaat de weg later op de dag open, maar kan ook dagen dicht blijven. Sommige wegen worden in de GSMNP iedere winter gesloten.
rijocaer
menoxie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door menoxie »

hmmmm, maar hopen dat er dan geen sneeuw ligt, want daar wil ik toch echt wel heen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer