Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van New Orleans naar Orlando
-
- Amerika-ontdekker
Van New Orleans naar Orlando
Goedenmiddag mensen van het goede leven,
We zijn van plan om in december 2 weken naar Amerika te gaan.
We wouden eerst New Orleans ongeveer 3 daagjes bezoeken ( daar landen we dan ook), om vervolgens door te reizen naar Orlando.
Alleen die lange reis doen we natuurlijk niet in 1 dag, want dat is te ver. Daarom wouden we het verspreiden over 3 of 4 dagen en dan overnachten in plaatsen als Pensacola of Moible e.d.
Alleen vraag ik me af, of er wel genoeg te doen is in het gebied tussen New Orleans en Orlando? Want op internet kan ik niet spectaculair veel vinden over het gebied tussen New Orleans en Orlando
Alvast bedankt!
mvg,
We zijn van plan om in december 2 weken naar Amerika te gaan.
We wouden eerst New Orleans ongeveer 3 daagjes bezoeken ( daar landen we dan ook), om vervolgens door te reizen naar Orlando.
Alleen die lange reis doen we natuurlijk niet in 1 dag, want dat is te ver. Daarom wouden we het verspreiden over 3 of 4 dagen en dan overnachten in plaatsen als Pensacola of Moible e.d.
Alleen vraag ik me af, of er wel genoeg te doen is in het gebied tussen New Orleans en Orlando? Want op internet kan ik niet spectaculair veel vinden over het gebied tussen New Orleans en Orlando
Alvast bedankt!
mvg,
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Van New Orleans naar Orlando
Jammer dat er nog geen antwoord is.
Ik zit zelf ook een beetje te puzzelen voor een kleine rondreis in het zuiden en zit erg te twijfelen in hoeveel dagen we van New Orléans naar Orlando moeten rijden. Wat ik zo zag is er inderdaad weinig te beleven op het tussenstuk maar misschien zie ik iets over het hoofd? Of toch zo snel mogelijk door knallen naar Orlando?
Gr. Laura
Ik zit zelf ook een beetje te puzzelen voor een kleine rondreis in het zuiden en zit erg te twijfelen in hoeveel dagen we van New Orléans naar Orlando moeten rijden. Wat ik zo zag is er inderdaad weinig te beleven op het tussenstuk maar misschien zie ik iets over het hoofd? Of toch zo snel mogelijk door knallen naar Orlando?
Gr. Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij hadden een overnachting in Pensacola - leuk is naval aviation museum. Daarna in Panama City Beach waar we een bootje wilden huren, maar vanwege onweer voorspelling niet kunnen doen, we zijn toen met de boot/ferry naar shell island gegaan. Beide zijn wel toeristische plaatsen. Daarna zijn we in een rit naar Orlando gegaan.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben in NOLA geweest en in Florida, het stukje er tussen helaas niet, Pensacola hoor ik steeds, verder de stranden van Alabama hoor ik soms wel eens als een geheime tip. Het is een klein stuk, maar, naar het schijnt wel een topper om hier te verblijven. Er was hier in Belgie onlangs een programma op de tv over de kusten van Amerika en ze gingen van New Orleans naar Florida, de beelden van de reis leken me wel een tip om te doen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
We hebben in Mobile overnacht (maar dat was onderweg naar Nola vanuit het noorden/Georgia) en vonden het een erg leuk plaatsje voor een korte stop. Als je vanuit Nola naar Orlando gaat rijden is Mobile een beetje te dichtbij, je wilt dan toch een beetje doorrijden.
Wij hebben 2 dagen doorgebracht in Seaside Florida. Dit stuk kust is werkelijk prachtig, maar ik weet niet of je in de zee kunt zwemmen in december. Afgelopen winter hadden ze er zelfs sneeuw gehad (weet niet in welke periode dat was en het was zeer uitzonderlijk). Dichterbij Nola ligt inderdaad Pensacola, waarvan ik hoorde dat het naast de vele strandhotels ook een leuk oud centrumpje heeft. Een stukje verder naar het oosten ligt Destin waar in de buurt nog een Premium Outlets is. Tussen Destin en Panama City liggen wat kleinere plaatsjes, waaronder Seaside en Seagrove Beach. Het is een mooie route om te rijden, langs de kust. Er zijn ook enkele stateparks, zoals Grayton Beach SP, waar je kunt wandelen en fietsen.
Tussen ruwweg Tallahassee en Orlando ligt volgens mij ook niet veel bijzonders. Wij hadden nog een stop willen maken in het dorpje Micanopy, maar kwamen daar helaas niet meer aan toe.
Onze route zag er dus zo uit:
dag 1- New Orleans - Seaside FL (ongeveer 4,5 uur rijden als ik het me goed herinner)
dag 2 - Seaside
dag 3 - Seaside - Apopka (vlakbij Orlando). Deze laatste rit was lang en saai.
We hadden liever 2 dagen extra gehad op dit stuk. 1 dag extra voor Seaside, want daar vonden we het fantastisch en 1 dag extra voor de route. Dan hadden we helemaal langs de kust gereden in plaats van over de interstate en ergens een leuke overnachting onderweg gezocht.
Wij hebben 2 dagen doorgebracht in Seaside Florida. Dit stuk kust is werkelijk prachtig, maar ik weet niet of je in de zee kunt zwemmen in december. Afgelopen winter hadden ze er zelfs sneeuw gehad (weet niet in welke periode dat was en het was zeer uitzonderlijk). Dichterbij Nola ligt inderdaad Pensacola, waarvan ik hoorde dat het naast de vele strandhotels ook een leuk oud centrumpje heeft. Een stukje verder naar het oosten ligt Destin waar in de buurt nog een Premium Outlets is. Tussen Destin en Panama City liggen wat kleinere plaatsjes, waaronder Seaside en Seagrove Beach. Het is een mooie route om te rijden, langs de kust. Er zijn ook enkele stateparks, zoals Grayton Beach SP, waar je kunt wandelen en fietsen.
Tussen ruwweg Tallahassee en Orlando ligt volgens mij ook niet veel bijzonders. Wij hadden nog een stop willen maken in het dorpje Micanopy, maar kwamen daar helaas niet meer aan toe.
Onze route zag er dus zo uit:
dag 1- New Orleans - Seaside FL (ongeveer 4,5 uur rijden als ik het me goed herinner)
dag 2 - Seaside
dag 3 - Seaside - Apopka (vlakbij Orlando). Deze laatste rit was lang en saai.
We hadden liever 2 dagen extra gehad op dit stuk. 1 dag extra voor Seaside, want daar vonden we het fantastisch en 1 dag extra voor de route. Dan hadden we helemaal langs de kust gereden in plaats van over de interstate en ergens een leuke overnachting onderweg gezocht.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2192 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcel5050
-
- 10 Reacties