Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ojee overzicht kwijt! SkylineDrive, Blue Ridge Parkway & Shenandoa

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Ginamaria
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ojee overzicht kwijt! SkylineDrive, Blue Ridge Parkway & Shenandoa

Bericht door Ginamaria »

Hoi allemaal!

Eind september maak ik droomreis nummer 2: Van New York naar Florida!

Nu wil ik graag tussen washington en Roanoke een tocht maken langs de Skyline Drive, Shenandoah en de Blue Ridge Parkway..maar ik zie nu dat dit volgens mij helemaal niet haalbaar is? Met andere woorden, ik ben het overzicht een beetje kwijt hoe ik dit moet plannen.

Hebben jullie hier ervaring mee?
(Ik zal maar niet vertellen dat ik op dezelfde dag ook nog een bezoek wilde brengen aan het Great Falls National Park..) :oops:

Alvast bedankt voor de tips!
Rondreis Zuidwesten 2011 http://usarondreis.blog.com
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ojee overzicht kwijt! SkylineDrive, Blue Ridge Parkway & Shenandoa

Bericht door Elmo »

Wij waren in juli in die regio en hebben alleen al over de Skyline Drive door Shenandoah Ntl. Park al een hele dag gedaan. En dan hebben we hem nog niet helemaal gereden (ik schat zo'n 2/3de?) en maar een beperkt aantal korte wandelingen gemaakt (owv weersomstandigheden). We waren die avond pas om 22u30 in ons hotel in Roanoke herinner ik me.
Dus ik zou hier zeker meer dan 1 dag voor voorzien.

We hebben eigenlijk nog meer genoten van onze wandelingen in de Smoky Mountains maar dat lag deels aan het weer. Daar hadden we 2 dagen voorzien en dat hadden er ook meer mogen zijn. We hebben ter plaatse de Blue Ridge Parkway geschrapt en nog een ander hotel gezocht dichter bij Smoky Mountains om daar meer tijd te hebben. Maar onze kinderen zijn echte berggeitjes en het was duidelijk dat ze veel meer plezier beleefden aan wandeltochten dan autorijden (ook al waren de uitzichten prachtig).
Ginamaria
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ginamaria »

Hoi Elmo,

Dankjewel voor je reactie.
Ik heb nabij de Great Smokey Mountains gelukkig wel 2 overnachtingen staan :)

Moet nu alleen puzzelen en meten hoe we van Washington naar Roanoke rijden en zoveel mogelijk mooie dingen kunnen zien. Heb je nog tips voor mooie (kleine)wandelingen/uitzichtpunten?

Bedankt :D
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij rijden volgend jaar:
Washington DC- (via Front Royal) Luray, waar we 3 nachten blijven voor Shenandoah NP

dan richting Roanake, 1 nacht

en vandaar de Great Smoky Mts voor 6 nachten
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Misschien heb je wat aan mijn blog: http://washingtonorlando.wordpress.com
Ginamaria
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ginamaria »

Hoi Katja

Bedankt voor je reactie. Erg leuke blog!

Ik weet nu ongeveer wat ik wil :roll:

Van Washington naar de ingang Front Royal van de Skyline Drive. Deze rijden tot aan Thornton Gap. Dan langs de weg I-81 naar het Virginia Safari park. Mocht er dan nog tijd over zijn, dan proberen we nog een stukje Blue Ridge Parkway mee te pakken. Lukt dit niet, dan rijden we dit de volgende dag: vanuit Roanoke richting de Great Smokey Mountains - Gatlinburg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer