Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tornado's

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
cviperen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Tornado's

Bericht door cviperen »

Hallo,

Wie weet iets meer over de schade die de Tornado heeft aangericht in Deep South? We gaan over een paar dagen naar Memphis, Nashville en New Orleans.
Ik vraag me af we onze route moeten aanpassen, aangezien ik geen ramptouristje wil spelen... Ik kan hier maar weining informatie of adviezen over vinden.
Reisbureaus, Amerikaanse ambassade en verkeerbureau weten niets.
Zijn er kenners die mij kunnen adviseren in deze?
mtl
Amerika-expert

Re: Tornado's

Bericht door mtl »

Misschien even de hotels mailen waar je verblijft?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zou me er niet druk om maken. Het is geen hurricane. De kans dat je al tornado getroffen gebied zou tegenkomen is erg klein.
Ik zou wel ramptoerist spelen trouwens. Met eigen ogen aanschouwen wat een tornado kan doen is onvoorstelbaar.

Ik heb drie jaar geleden meegeholpen aan het opruimen van een van de grootste tornado's in de geschiedenis. Zeer indrukwekkend vond ik dat.
De ravage van een grote tornado is 10 keer indrukwekkender dan de grootste waterval in yosemite om maar een dwarsstraat te noemen
cviperen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door cviperen »

Ja, daar kun je wel eens gelijk in hebben... Ik zal over een paar weken mijn ervaring wel delen! ;-)
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Weet niet of je al weg bent.
Wij zitten nu in hotsprings arkansas.
Op de dag dat het gebeurde zaten we in New orleans en gingen richting Missisipi.
Hier vlakbij hotsprings zijn veel woningen verwoest en mensen overleden.
Het enige wat je ervan merkt is dat er overal geld wordt ingezameld.
Vandaag wilden we paardrijeden en toen we de manage belden die de verhuurder van ons huisje ons had gegeven,
vertelde de eigenaar dat zijn manage is verwoest en dat hij net aan het paardrijden was toen de tornado langskwam.
Hij klonk zo verdrietig dat zijn manage na 50jaar weg was.
Een kat en paard verloren.
Je weet echt niet wat je moet zeggen aan de telefoon zo triest.
Verder merk je er zelf heel weinig van.Ik denk dat je pas ramptoerist speelt als je opzoekt waar alles verwoest is.
Wij hebben via de gemeenschap hier een donering kunnen doen via de kerk.
Deze zorgen ervoor dat het bij deze man terecht komt.
Stelt niet veel voor maar als je het verdriet van deze man hoorde is het een kleine moeite voor ons
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

eric44051 schreef:Verder merk je er zelf heel weinig van.
Zolang de tornado niet jouw kant opkomt merk je er inderdaad weinig van. Hier was een tornado aan de andere kant van de snelweg, als we op dat moment aan het eind van de straat hadden gestaan hadden we hem goed kunnen zien. Was gelukkig een kleintje dus heel weinig schade en het was in een deel van het park waar op dat moment gelukkig geen mensen waren. Maar het enige wat wij ervan merkten was dat m'n oudste haar bus miste omdat ik ze binnen hou als m'n Tornado app afgaat. De andere Middle Scholersdie wel bij de bushalte stonden hebben er ook niets van gemerkt omdat ze allemaal druk waren met hun mobieltjes. Als ze die richting in hadden gekeken hadden ze vast wat mooie foto's kunnen maken.

Was op nog geen 5 km afstand en we merkten er weinig van. Maar dat is een kwestie van geluk, je kan toch echt niet beweren dat je als toerist geen last hebt van tornado's? Ligt er maar net aan waar je bent en waar zo'n ding landt. Dat zie je regelmatig op foto's, het ene huis is compleet verwoest terwijl de buren zelfs geen gebroken ramen hebben.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Met niet merken als toerist bedoel ik dat als je niet langs een getroffen gebied komt je er weinig van merkt.
In Hotsprings was de tornado ook op vijf mile van het stadje langsgekomen.
Zelf hebben we wel goed de tornado warnings in de gaten gehouden.
Daarna ging het richting Missisipi en later richting Florida.
Waardoor we toch besloten richting Missisipi en Arkansas te gaan.
We waren in Louisiana toen de tornado in Arkansas was.
Het lijkt me inderdaad heel mooi om op een afstand een foto te kunnen maken.
Maar ik zou niet naar Arkansas zijn gegaan als er nog waarschuwingen voor een tornado werdt afgegeven.
Ik bedoel als hij nu gaat reizen naar de gebieden waar het is gebeurd zal je het gebied waar de tornado toesloeg moeten opzoeken om er iets van te merken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer