Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Roanoke, Virginia

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
RobL
Amerika-newbie

Roanoke, Virginia

Bericht door RobL »

Ik ben van plan om in de herst voor het eerst naar de VS te gaan en wil Roanoke (Virginia) als uitvalsbasis gebruiken. Er is alleen niet erg veel informatie te vinden over deze niet al te grote stad. Ik vraag me dan ook af of er hier mensen zijn die er weleens een tijdje zijn geweest (of die relatief in de buurt wonen) en hoe zei deze kleine stad ervaren. Op de crime tracker sites komt Roanoke niet erg positief uit de bus maar ik weet niet of deze amerikaanse sites een fatsoenlijk beeld geven van de realiteit of dat men uit is op winstbejag met onzin verhalen.
Gedurende mijn tijd in Roanoke zal ik op zijn tijd ook een auto willen huren alleen is mijn plan nog niet volledig uitgewerkt omdat er nog wat onzekerheid is met mijn werk. Het idee is om van eind oktober tot half december naar de VS te gaan en daar wat rond te gaan kijken :thumbup: Ik ben in die tijd oa van plan om Indianapolis, Charlotte, Louisville, Washington DC, Columbus en op het laatst Vegas te bezoeken.
Momenteel ben ik niet in het bezit van een creditcard en ben ook (nog) niet van plan om deze voor mijn reis aan te schaffen, ik weet echter niet of ik in de VS gewoon kan pinnen of dat er andere opties zijn als prepaid creditcards oid. Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen :oops:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Roanoke, Virginia

Bericht door Petra/VS »

Toevallig gaan wij dit weekend weer naar Roanoke. Onze dochter gaat erheen verhuizen. We hebben half mei ook in Roanoke gelogeerd voor haar graduation omdat er dichterbij Blacksburg geen betaalbare accommodaties waren. Op mij kwam het over als een gezellig stadje met een leuk (maar klein) centrum. Het is echter, zoals je schrijft, wel een kleine stad en ik denk dat je zonder auto niet heel ver komt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RobL
Amerika-newbie

Bericht door RobL »

Petra, bedankt voor je reactie :thumbup: Zou je me iets meer over de stad zelf kunnen vertellen? Kwam het veilig op je over of juist niet, wat hoorde je daarover toen je daar was? Ik denk dat er idd niet erg veel bezienswaardigheden zullen zijn maar dat maakt mij niet heel veel uit. Het huren van een auto aldaar lijkt mij idd ook een pre, niet constant maar ik wil wel af en toe een beetje rondtrekken naar bovengenoemde steden. Wellicht kan ik met mensen meerijden naar bovengenoemde steden die ik online heb leren kennen maar dat is nog even afwachten en mijn schema is ook nog niet definitief.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De veiligheid leek mij net als welke andere stad. Gewoon opletten, maar ik voelde me er niet onveilig en er zijn een aantal colleges, dus veel jongeren. Als ik naar de misdaadstatistieken kijk zijn het vooral inbraken en diefstallen, maar het is een minder rijk gebied dus dan heb je dat soort dingen al sneller. Na dit weekend kan ik je wellicht meer vertellen.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RobL
Amerika-newbie

Bericht door RobL »

Ik ben benieuwd naar je belevenissen in Roanoke Petra :)
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

@rob ik ken Petra persoonlijk en ze houd dagelijks een Nederlandstalig blog via internet bij.
Je vind haar blog in haar onderschrift. :)
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, zoals Susieone schrijft staat er een uitgebreid verslag op mijn blog, maar daar gaat het ook veel over de verhuizing vanuit Blacksburg. Ik blijf Roanoke een erg leuke plaats vinden. Het heeft een heel gezellig downtown met veel restaurants en bars en bestaat verder ook uit een aantal leuke historische buurten. Onze oudste woont in Grandin Village, ook een erg leuke buurt met een centrumpje met winkels en restaurants. Je kunt er trouwens ook heel mooi fietsen (en wandelen, eindeloos in de natuur).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer