Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route mei 2014 Dallas - Orlando (via Deep South)

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
tamarapluis
Amerika-ontdekker

Route mei 2014 Dallas - Orlando (via Deep South)

Bericht door tamarapluis »

Hallo allemaal,

Alweer een tijd geleden dat ikzelf een draadje post, maar lees al jaren met veel plezier mee. Na het westen en rondreis florida, willen we volgend jaar de zuidelijke staten bezoeken, en eindigen voor nog wat relax dagen in Orlando (waar we al ns geweest zijn). Ik vind het best lastig om een goede route te vinden, en ook qua reisboeken is er een stuk minder informatie beschikbaar over de zuidelijke staten.
Zouden julle aub kritisch naar de route willen kijken om te zien of jullie dit haalbaar en goed vinden. We houden van cultuur, geschiedenis, lekker eten en zo hier en daar natuur. Hier komt de route:

Dallas, Texas
Houston, Texas
Lafayette, Lousiana
Baton Rouge, Lousiana
New Orleans, Lousiana
Natchez, Mississippi
Vicksburg, Mississippi
Memphis, Tennessee
Nashville, Tennessee
Smokey Mountains
Ashville, North Carolina
Atlanta, Georgia
Charleston, South Carolina
Savannah, Georgia
Orlando, Florida

4.071 km in ruim 3 weken

Ik hoor graag jullie response.

groetjes
tamara
Lightning
Amerika-ontdekker

Re: Route mei 2014 Dallas - Orlando (via Deep South)

Bericht door Lightning »

Verleden jaar reden we in 4 weken van Atlanta , via de Great Smoky Mountains, de golf van Mexico, New Orleans , Natchez, Vicksburg, Memphis, Nashville naar Chicago. We reden in totaal 6000 km in ca 18 rijdagen. Op geen enkel ogenblik hadden we de indruk dat we te veel tijd in de auto doorbrachten, we waren altijd in de vroege namiddag op onze volgende bestemming en hadden ruimschoots de tijd voor haltes onderweg
Wat het stuk New Orleans – Nashville betreft valt er zowel culinair, historisch als op muzikaal vlak heel wat te beleven en de Smokey’s zijn mooi.
Qua prachtige natuur kon deze reis niet tippen aan een rondje door het Zuid -Westen , je rijd bovendien voor een stuk door de armste streek van Amerika maar……………als muziekliefhebber en op gebied van sfeer was het de reis van ons leven.
Succes met de voorbereiding, ik denk dat ik ook maar kan beginnen met onze planning voor 2014.
grtz
Frank
Simoneamerika
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Route mei 2014 Dallas - Orlando (via Deep South)

Bericht door Simoneamerika »

Hoi hoi,

Gaan jullie de route doen met een auto of met een camper?

Ik denk dat de km's wel te doen zijn maar het zal geen relax vakantie worden. Wij hebben 2 jaar geleden een soortgelijk rondje gemaakt.
Een rondje vanaf Dallas>Hot springs>Memphis>Chattanooga>Smokeys>Cherokee>Atlanta>Natchez>New Orléans>Houston.

Onze camper staat nu in Atlanta en ik ben een rondje Atlanta>Savannah>Charleston>Mirtle beach>washington>New Jersey>NewYork en via blue ridge mountains terug naar Atlanta.

Als je ook van shoppen houd zou ik een googlen naar Traders Village in Grand Prairie (vlakbij Dallas), uiteraard mag Fort Worth zeker niet ontbreken.
Rockcity in Chattanooga (Ten.) zou ik niet overslaan echt de moeite waard!
Na de Smokey mountains rijden via The Turquaise trail , kom je langs hele leuke dorpjes (Vooral het dorpje Madrid , superleuk!)
Vanaf Atlanta zou je de Antebellum trail kunnen meepakken zeker als je van geschiedenis houd.

In alle boeken staat de Atlanta Underground vermeld , wij zijn er vorige maand geweest maar was een zware teleurstelling. Wel Stone Mountain vlakbi Atlanta is een aanrader!

Zo kan ik nog wel even doorgaan ;-). Succes met plannen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer