Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route van Asheville naar Pigeon Force
Route van Asheville naar Pigeon Force
Hallo wij gaan dit jaar een route doen beginnend in:
Jacksonville en dan naar boven naar Savannah/Charleston/Charlotte/Asheville/Pigeon Force/Dawsonville/Atlanta/Valdosta/Orlando.
Heb je leuke tips/route info/laat t me dan even weten..
Wij willen ook een stukje natuur zien en willen van asheville naar pigeon force. heb je evt tips om een leuke route te rijden en iets van de natuur te zien.
Alvast bedankt
Jacksonville en dan naar boven naar Savannah/Charleston/Charlotte/Asheville/Pigeon Force/Dawsonville/Atlanta/Valdosta/Orlando.
Heb je leuke tips/route info/laat t me dan even weten..
Wij willen ook een stukje natuur zien en willen van asheville naar pigeon force. heb je evt tips om een leuke route te rijden en iets van de natuur te zien.
Alvast bedankt
Re: Route van Asheville naar Pigeon Force
Van Charlotte naar Asheville is het mooi groen om via Lake Lure en Chimney Rock State Park te rijden. Als je genoeg tijd hebt zou je vanaf Asheville via de Blue Ridge Parkway kunnen rijden naar Cherokee. Als je Asheville niet bezoekt kan je ook vanaf Chimney Rock via Hendersonville, de 276 en de Blue Ridge Parkway naar Cherokee. Dan kom je langs Sliding Rock en de Looking Glass Falls (beide aan de 276). Vervolgens vanaf Cherokee via highway 441 dwars door de Smoky Mountains naar Gatlinburg en Pigeon Force. Op het hoogste punt kun je via een zijweg naar Clingmans Dome voor een mooi uitzicht over de Smoky Mountains.
bedankt felicitas voor je reactie.. top!
als je nog aanvullende tips hebt voor savannah en charleston! Graag. wil in charleston 1 van de plantation bezoeken evt een aanrader erbij

als je nog aanvullende tips hebt voor savannah en charleston! Graag. wil in charleston 1 van de plantation bezoeken evt een aanrader erbij
Kijk voor de tijd of de wegen open zijn. Momenteel is er geen doorgang van Cherokee naar Gatlinburg. vanuit Cherokee kan je tot aan Smokemont en vanuit Gatlinburg tot aan Clingmansdome.
rijocaer
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik weet dat je alleen advies vroeg voor de route naar Pigeon Forge, maar ik kan toch niet nalaten om even mijn eigen staat te promoten 
Ik vroeg me af waarom Valdosta in je routeplan zit. Wil je in Valdosta overnachten? Of heb je dat erin gezegd om aan te geven dat je over de I75 wil? Van Atlanta naar Orlando is in een dag te rijden, maar je bent wel een flink aantal uur onderweg, plus de I75 is op het moment nog flink opgebroken, en je zal dus met wat vertraging rekening moeten houden (de opbreking is ten noorden van Cordele, ongeveer 22 mijl lang, je mag er maar 60mph, en het is maar tweebaans).
Als je wat wilt doen in Valdosta, dan kan ik Wild Adventures aanraden. Ook zijn daar wat malls enzo. Als je in Orlando al alle pretparken gaat doen, en dus iets anders wilt, dan zijn er langs de I75 ook leuke dingen te doen. Zo is er Andersonville (ligt iets ten westen van de I75, ongeveer een uur onder Macon) - dat is een voormaling POW camp uit de civil war, waar nu een heel memorial met museum is. Ook zou je naar de Jimmy Carter Memorial site kunnen gaan, of het State Cotton Museum. Met uitzondering van Wild Adventures, zijn het nou geen dingen waarvoor je een hele dag moet uittrekken, maar misschien wel leuk om de lange reis een beetje op te breken. Ook zie je, doordat je van I75 afgaat, een heel ander deel van Georgia. Alhoewel de kust heel mooi is, vind je het "echte" diepe zuiden in al die kleine plaatsjes langs de I75, met hun uitgestrekte pecan gaarden en katoenvelden. Als je helemaal "country" wilt gaan, zou je er zelfs voor kunnen kiezen een stukje de 41 te nemen in plaats van de I75. Die loopt paralel aan de interstate, maar gaat dus wel door al die knusse plaatsjes heen.

Ik vroeg me af waarom Valdosta in je routeplan zit. Wil je in Valdosta overnachten? Of heb je dat erin gezegd om aan te geven dat je over de I75 wil? Van Atlanta naar Orlando is in een dag te rijden, maar je bent wel een flink aantal uur onderweg, plus de I75 is op het moment nog flink opgebroken, en je zal dus met wat vertraging rekening moeten houden (de opbreking is ten noorden van Cordele, ongeveer 22 mijl lang, je mag er maar 60mph, en het is maar tweebaans).
Als je wat wilt doen in Valdosta, dan kan ik Wild Adventures aanraden. Ook zijn daar wat malls enzo. Als je in Orlando al alle pretparken gaat doen, en dus iets anders wilt, dan zijn er langs de I75 ook leuke dingen te doen. Zo is er Andersonville (ligt iets ten westen van de I75, ongeveer een uur onder Macon) - dat is een voormaling POW camp uit de civil war, waar nu een heel memorial met museum is. Ook zou je naar de Jimmy Carter Memorial site kunnen gaan, of het State Cotton Museum. Met uitzondering van Wild Adventures, zijn het nou geen dingen waarvoor je een hele dag moet uittrekken, maar misschien wel leuk om de lange reis een beetje op te breken. Ook zie je, doordat je van I75 afgaat, een heel ander deel van Georgia. Alhoewel de kust heel mooi is, vind je het "echte" diepe zuiden in al die kleine plaatsjes langs de I75, met hun uitgestrekte pecan gaarden en katoenvelden. Als je helemaal "country" wilt gaan, zou je er zelfs voor kunnen kiezen een stukje de 41 te nemen in plaats van de I75. Die loopt paralel aan de interstate, maar gaat dus wel door al die knusse plaatsjes heen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
Boone Hall in Charleston is leuk. Prachtige living oak laan voor de ingang. Met de slaven huisjes die nog te bezichtigen zijn.
Hou je meer van mooie tuinen dan is Magnolia plantation een andere optie.
DixieChick schreef:Ik weet dat je alleen advies vroeg voor de route naar Pigeon Forge, maar ik kan toch niet nalaten om even mijn eigen staat te promoten
bedankt DixieChick, vooral voor de tips, fijn dat je dit allemaal schrijft. je mag zeker je staat promoten.. ik ben ook al aan het kijken of dat iets is.. wij gingen via valdosta om niet 6 uur te rijden naar orlando en dan de pretpark te pakken ivm dat we reizen met een dochter van 4... maar ik kijk zeker nog jouw route...kan je me ook vertellen hoe lang ze nog bezig zijn met de weg van valdosta naar orlando! nogmaals ik hou me aanbevolen voor alle tips die iedereen mij geeft. Evt ook tips voor korting/discount voor de pretpark!
Laatst gewijzigd door voss op 01 mar 2013, 08:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Staceybeesie schreef:Boone Hall in Charleston is leuk. Prachtige living oak laan voor de ingang. Met de slaven huisjes die nog te bezichtigen zijn.
staceybeesie bedankt voor de info, dit had ik ook al op mijn lijstje staan... ben zeker blij met alle suggesties
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik heb geen idee wanneer ze met de I75 klaar zijn eerlijk gezegd. Ze zijn er al jaaaren mee bezig, dus ik zou wel met iets vertaging rekening houden (er staat meestal geen file, hoor, maar je mag gewoon niet zo hard). Als je nog een kleine dochter hebt, dan zou je ook, onderweg van Atlanta bij een van de peach orchards kunnen stoppen. Ten zuiden van Macon zit er een vlakbij de snelweg, ontzettend mooi, midden in 'the country', en met allerlei dingen voor kinderen. Volgens mij heet het Lane Packing
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 4971 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger