Zal eerst op het laatste komen. Wij zijn op verschillende stranden gewweest. Tybee island is rustig en mooi. maar voor mij is er geen strand zo mooit als de Golf. Ik ben net terug van een week Pensacola beach. Rustig stadje met genoeg te doen. Herlder schoon water. We hebben iedere dag kunnen zwemmen retwijl iets verderop de dolfijnen zwommen en aan de andere kant van ons de roggen en andere vissen. Strand is er ook heel mooi.
ong 5 dagen Nashville, dus aanvliegen op Nashville of daar in de buurt.
Vijf dagen is lang. Maar er zijn verschillende State Parks waar je een huisje kan huren tussen Nashville en GSMNP (Picket State Park in de Big South Fork bv)
dan ong 1 week de bergen in, de ‘Smokies’ zoals dat heet, we hebben kennissen in Chattanooga
Overal rondom de GSMNP kan je huisjes huren. Zijn er campings, maar de meeste zijn voor tenten en campers. De KOA in Townsend heeft een aantal hutten die je kan huren, 3 verschillende en je kan er ook een tentje bij zetten. Voor de campings in het park (KOA zit er tegenaan) zal je zelf spullen mee moeten nemen en zijn er geen douches.
dan ong 1 week naar zee, we zitten te denken aan Tybee Island nabij Savannah. Dan of vanaf daar in de buurt terug of een andere vluchthaven?
Je kan vanuit Atlanta rechtstreeks naar Amsterdam
We hebben op zich tijd genoeg (6 weken in totaal) maar het budget is ong. 10000 euro, daar willen we alles van kunnen doen. (vlucht/auto/acco)
We krijgen vakantie op vr 28 juni en kunnen dan meteen weg. En dan dus ong. 4 weken in totaal met reizen erbij.
Mijn vragen:
- we kijken nu naar cabins etc op KOA campings. We willen liever geen motels/hotels omdat we 2 kinderen hebben van 14 en 10 en die hebben op campings meer te doen/meer aanspraak. Wie heeft er tips voor campings/cabins etc?
- of kunnen we beter een camper huren?
Mocht je een camper huren en met deze naar de GSMNP maar reserveringen. Dat kan 6 maand voor de tijd. er zijn een aantal campings waar het niet nodig is zoals mijn favoriet Abrams Creek Campground. Heerlijk rustig, weinig tot geen toeristen en mooie natuur en voor de kinderen water om in te zwemmen. Elkmont is ook heel leuk maar je hebt reserveringen nodig, ook veel lekken aan het water maar die gaan al heel snel. Cades Cove is wel mooi maar geen water (dat houdt mijn kinderen altijd bezig en met de warme zomers is het lekker)
- wat moeten we sowieso doen in Nashville? (Grand Ole Opry natuurlijk!)
Opry , Opry Mills (Dolly Parton opent daar een pretpark- water park voor de zomer en winter park in de winter- dus alle tijden iets te doen, maar dat zal og wel een poosje duren), Rymann, Science Museum, Capitol, Parthenon, downtown, river cruise, Belle meade Plantation, Hermitage, Country Music Hall of Fame....
- waar kunnen we het beste naartoe als we de bergen (Smokies of ander nationaal park) in willen? De Smokies zijn erg druk in de zomer? (wij houden niet van bergen toeristen)
wat zijn bergen toeristen? Bedoel je dat je liever weg van de toerist wil? Ga dan niet naar Gatlinburg of Pigeon Forge. Anders dan een dagje bezoeken en naar Dollywwod of Splashcountry zou ik niet gaan.
Cades Cove, Tremont, Sugarlands, Cosby, enz hebben allemaal programma's voor kinderen en gezinnen. Kijk bij ranger guided programs.
Er is een totaal iets van 900mijl aan wandelpaden, dus keuze genoeg. Als je meer weet waar je zit kan ik je verschillende aanraden.
- kent iemand Savannah/Tybee beach? Aanrader?
- ik heb nu een offerte lopen bij 1 reisburo. Zijn er nog andere aanbieders die goed zijn?
Bedankt!
Katja

[/quote]