Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

iemand nog wat tips voor onderweg?

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Gabrielle
Amerika-ontdekker

iemand nog wat tips voor onderweg?

Bericht door Gabrielle »

Hallo,

We zijn inmiddels bijna twee weken in de VS en hebben al een flinke reis gemaakt van Boston, via Canada, weer terug en zijn net aangekomen in Virginia. Daar willen we de sky line drive rijden en in twee dagen afzakken naar Asheville, nc. Daar blijven we drie nachten en gaan dan richting de kust, Outer banks.

Iemand nog tips voor te bezoeken plekken op deze route? Heb me al wat ingelezen natuurlijk, maar wat we hier in de VS wat missen zijn, 'gezellige' stadjes. Waar je ' s avonds wat kunt slenteren, terrasje pakken enzo. We genieten wel enorm van al het moois onderweg en de aardige enthousiaste mensen die we tegenkomen.

Dus als iemand nog suggesties heeft voor de route front royal-asheville en asheville-outer banks dan hoor ik het graag. Even voor de volledigheid, we reizen met zijn vieren, twee meiden van 15 en 12 en wij ouders.
Anjes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: iemand nog wat tips voor onderweg?

Bericht door Anjes »

Hoi Gabrielle,

We zijn zelf net weer een weekje thuis en hebben ongeveer het zelfde gebied bezocht, We zijn gestart in Memphis en toen richting Smokies gereden en daarna naar het noorden om vanuit Boston terug naar huis te vliegen. We hebben de Blueridge parkway gereden en deze was ontzettend mooi. Zelfs beren langs deze weg gezien. Dus als je in Ashville bent zou ik zeker een stuk van deze weg rijden! De skyline drive hebben we overgeslagen. Helaas kan ik je wat betreft gezellige stadjes in die regio geen tips geven. Gatlinburg bij de Great Smoky Mountains was wel aardig (wel toeristisch) maar dat ligt toch te ver van Ashville denk ik. Vaak aten wij 's avonds wat in een restaurant bij het hotel.

Fijne vakantie nog!
groetjes
Anjes
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
Gabrielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Gabrielle »

Hi, dank je wel. Blue ridge staat ook op de planning, sky line drive gaat er in over geloof ik. We zullen hem alleen niet helemaal rijden. Fijn te lezen dat jullie het fijn hebben gehad.
Anjes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Anjes »

Klopt, gaat er inderdaad in over. Op het eerste stuk rij je vooral door landelijk gebied en ook op de rim van de berg, erg mooi als het onbewolkt is maar vooral het (voor jullie) laatste stuk in de bergen op weg naar Cherokee is erg mooi, dus dat zou ik zeker doen als ik jullie was!
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
Gabrielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Gabrielle »

Dat is een goede tip, we zaten net te bekijken welk deel we gaan rijden, dat weten we nu dus. En we hebben vandaag een zwarte beer gezien. Had ik wel gehoopt maar niet verwacht, we zijn niet altijd zo gelukkig met dat soort dingen. :D
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Voor de kust kun je kiezen uit Charleston of Savannah, beide steden hebben prachtige oude kern waar je gerust een dag kunt doorbrengen. Charleston heeft ook een leuk museum de USS yorktown, groot vliegdekship en ik Savannah kun je naar Tybee Island voor het strand en leuke restaurantjes. Ik heb ook goede verhalen gehoord over Greenville SC en daar zit ook een Nederlands cafe met enkele Nederlandse/Indonesische gerechten op het menu.
Gabrielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Gabrielle »

Dank je Rudolfje, we gaan helaas echter niet zo ver zuidelijk. Maar we zijn nu in Asheville en dat is ook een leuke stadkD
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer