Is er een bepaalde reden waarom jullie naar Jackson gaan? Op dag 19 hebben jullie een lange reisdag met erg veel bezienswaardigheden onderweg. Van Jackson naar Vicksburg is het ongeveer een uur rijden, die jullie onderweg zeker goed kunnen gebruiken in het historische Vicksburg, charmante Natchez, pittoreske St. Francisville en het bruisende New Orleans.
Baton Rouge is niet heel erg interessant, daar zou ik omheen rijden. Op de route van Baton Rouge naar NOLA kan ik wel de swamp tour van Dr. Wagner door Honey Island Swamp aanraden.
Clarksdale is ongelooflijk leuk, maar komt 's avonds pas echt goed tot leven bij een bezoekje aan een 'juke joint'. In Leland kan je naar het Jim Henson Exhibit en Highway 61 Blues Museum. In Vicksburg natuurlijk naar het National Military Park, maar ook het Coca Cola museum is leuk om te bezichtigen.
Tussen Vicksburg en Natchez is Port Gibson wel een leuk plaatsje voor een korte pit stop. Hiervandaan zou ik de Natchez Trace Parkway volgen tot aan Natchez.
Dit is werkelijk een prachtige stad! Het historische district is ideaal om per voet te verkennen en langs alle schitterende mansions te wandelen. In mei staat alles ook in bloei, dus dan is het helemaal schitterend!
Van Natchez kan je Highway 61 volgen naar St. Francisville. Hier kan ik aanraden om een bezoekje te brengen aan Myrtles en Rosedown Plantation.
New Orleans is echt geweldig! Omdat jullie er maar 1 dag zijn, zou ik die dag in en nabij French Quarter doorbrengen. Het is heerlijk om door de kleine straten te slenteren en te genieten van de straatartiesten op Royal Street. Een bezoekje aan St. Louis Cemetery Nr.1, daarna aan de overkant op N. Rampart Street even langs Priestess Miriam in de Voodoo Spiritual Temple. Vervolgens via de Esplanade terug wandelen naar French Quarter. Rondneuzen bij the French Market en aan de overkant op Decatur Street, bij Central Grocery een lekkere muffuletta eten.
Voor een stukje geschiedenis zijn The Cabildo en Presbytere erg interessant, beide gelegen op Jackson Square aan weerskanten van St. Louis Cathedral. Een andere aanrader is de documentaire Hurricane on the Bayou, bij het IMAX theater bij het Audubon Aquarium. Ook leuk zijn het Voodoo Museum, het Absinthe Museum en het Wax Museum. 's Avonds een hapje eten bij 1 van de vele goede restaurants, gevolgd door een glaasje absinthe bij Pirate's Alley Cafe en een swingende avond op Frenchmen Street (geen Bourbon Street).
Afhankelijk hoe laat jullie de volgende dag op de luchthaven moeten zijn, zou je 's ochtends nog een ritje met de St. Charles Streetcar kunnen maken naar Garden District.
New Orleans kom ik vrij regelmatig en in 2009 ben ik van Memphis via Clarksdale -> Leland (Greenville) -> Natchez -> Lafayette naar New Orleans gereisd.
Hieronder een gedeelte van mijn reisverslag:
Clarksdale:
http://floridianadventures.blogspot.com ... blues.html
Leland:
http://floridianadventures.blogspot.com ... ality.html
Natchez:
http://floridianadventures.blogspot.com ... sippi.html
Alvast veel plezier gewenst & Let the good times roll!