Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van New York naar New Orleans

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Makram63
Amerika-newbie

Van New York naar New Orleans

Bericht door Makram63 »

Hi

Dit jaar gaan wij onze 2de reis naar Amerika maken... De eerste reis was de westkust.

Deze keer gaan in Mei 2012 van New York naar New Orleans met de auto, vliegen dan terug naar NY en dan weer op huis aan.
De vliegtickets en de hotels zijn al geboekt dus de grote lijnen van de route liggen vast.
Graag horen wij of wij onderweg nog dingen MOETEN zien...

Hieronder tref je onze reisroute en dagplanning aan... tevens de Todo's die wij al hebben gevonden

1 Vliegreis AMS NY - overnachting Manhattan
2 NY Manhattan
3 Auto ophalen - NY naar Horseheads Overnachting
4 naar Niagara watervallen - door naar Toronto
5 Toronto
6 naar Detroit
7 naar Holland Michigan
8 Holland
9 naar Chicago
10 Chicago
11 naar Lexington overnachting
12 naar Cherokee (smokey mountains)
13 Cherokee (Cataloochee valley, zwarte beren)
14 via Ruby Falls en Lynchburg (Jack Daniels) naar Nashville
15 Nashville
16 via Plantage in Belle Maede naar Memphis
17 Memphis (Gibson fabriek, 's avonds diner cruise op Mississipi)
18 via Clarksdale en Leland naar Jackson overnachting
19 via Vicksburg en Natchez, St Francisville en Baton Rouge naar New Orleans
20 New Orleans
21 Inleveren auto en vlucht naar NY overnachting
22 Vlucht NY AMS
23 Aankomst AMS

Niagara = must
Holland = Festival uitnodiging
Chicago = vrienden

Wij hopen op reacties en info....

Alvast bedankt en ...... we kunnen niet wachten tot het Mei is..... :thumbup: :thumbup:

m v g

Marcel en Inge Kramer
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Van New York naar New Orleans

Bericht door Michigan »

Ziet er leuk uit !
Ben zelf 3 dagen geleden door Ruby Falls en Chattanooga gereden en dat vond ik persoonlijk erg mooi. Helaas voor mij regende het behoorlijk, wat later in sneeuw veranderde. Waar ze normaal gesproken dus geen last van schijnen te hebben, maar helaas voor mij. Dat probleem zullen jullie niet hebben, sterker nog denk ik dat het behoorlijk heet zal zijn :D .

Ik weet niet of je van plan bent om bij Ruby Falls ook naar binnen te gaan om de waterval te bekijken? Als het alleen bedoeld is als mooie scenic route vergeet dan niet echt via US 64 te rijden, de lokale weg kronkelt mooi om de bergen heen. De I-24 is namelijk een alternatief afhankelijk van je navigatiesysteem en daar kom je vanzelf wel op, maar het stukje Ruby Falls vond ik zelf het mooist op de lokale weg.

Lynchburg is grappig. De Jack Daniels Wiskey Distillery is een gratis tour (woohoo) en het is natuurlijk grappig dat ze zelf geen Wiskey mogen kopen omdat het een "dry county" is.
- Mike
Makram63
Amerika-newbie

Bericht door Makram63 »

Makram63 schreef:
1 Vliegreis AMS NY - overnachting Manhattan
2 NY Manhattan
3 Auto ophalen - NY naar Horseheads Overnachting
4 naar Niagara watervallen - door naar Toronto
5 Toronto
6 naar Detroit
7 naar Holland Michigan
8 Holland
9 naar Chicago
10 Chicago
11 naar Lexington overnachting
12 naar Cherokee (smokey mountains)
13 Cherokee (Cataloochee valley, zwarte beren)
15 Nashville
16 via Plantage in Belle Maede naar Memphis
17 Memphis (Gibson fabriek, 's avonds diner cruise op Mississipi)
18 via Clarksdale en Leland naar Jackson overnachting
19 via Vicksburg en Natchez, St Francisville en Baton Rouge naar New Orleans
20 New Orleans
21 Inleveren auto en vlucht naar NY overnachting
22 Vlucht NY AMS
23 Aankomst AMS

AANPASSING:

11 Lexington is gewijzigt in Louisville ivm bezoek national park.....

Zijn er nog opmerkingen ? We willen graag input zodat we "niets vergeten"

Groeten

Marcel
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Is er een bepaalde reden waarom jullie naar Jackson gaan? Op dag 19 hebben jullie een lange reisdag met erg veel bezienswaardigheden onderweg. Van Jackson naar Vicksburg is het ongeveer een uur rijden, die jullie onderweg zeker goed kunnen gebruiken in het historische Vicksburg, charmante Natchez, pittoreske St. Francisville en het bruisende New Orleans.
Baton Rouge is niet heel erg interessant, daar zou ik omheen rijden. Op de route van Baton Rouge naar NOLA kan ik wel de swamp tour van Dr. Wagner door Honey Island Swamp aanraden.

Clarksdale is ongelooflijk leuk, maar komt 's avonds pas echt goed tot leven bij een bezoekje aan een 'juke joint'. In Leland kan je naar het Jim Henson Exhibit en Highway 61 Blues Museum. In Vicksburg natuurlijk naar het National Military Park, maar ook het Coca Cola museum is leuk om te bezichtigen.
Tussen Vicksburg en Natchez is Port Gibson wel een leuk plaatsje voor een korte pit stop. Hiervandaan zou ik de Natchez Trace Parkway volgen tot aan Natchez.
Dit is werkelijk een prachtige stad! Het historische district is ideaal om per voet te verkennen en langs alle schitterende mansions te wandelen. In mei staat alles ook in bloei, dus dan is het helemaal schitterend!
Van Natchez kan je Highway 61 volgen naar St. Francisville. Hier kan ik aanraden om een bezoekje te brengen aan Myrtles en Rosedown Plantation.
New Orleans is echt geweldig! Omdat jullie er maar 1 dag zijn, zou ik die dag in en nabij French Quarter doorbrengen. Het is heerlijk om door de kleine straten te slenteren en te genieten van de straatartiesten op Royal Street. Een bezoekje aan St. Louis Cemetery Nr.1, daarna aan de overkant op N. Rampart Street even langs Priestess Miriam in de Voodoo Spiritual Temple. Vervolgens via de Esplanade terug wandelen naar French Quarter. Rondneuzen bij the French Market en aan de overkant op Decatur Street, bij Central Grocery een lekkere muffuletta eten.
Voor een stukje geschiedenis zijn The Cabildo en Presbytere erg interessant, beide gelegen op Jackson Square aan weerskanten van St. Louis Cathedral. Een andere aanrader is de documentaire Hurricane on the Bayou, bij het IMAX theater bij het Audubon Aquarium. Ook leuk zijn het Voodoo Museum, het Absinthe Museum en het Wax Museum. 's Avonds een hapje eten bij 1 van de vele goede restaurants, gevolgd door een glaasje absinthe bij Pirate's Alley Cafe en een swingende avond op Frenchmen Street (geen Bourbon Street).
Afhankelijk hoe laat jullie de volgende dag op de luchthaven moeten zijn, zou je 's ochtends nog een ritje met de St. Charles Streetcar kunnen maken naar Garden District.

New Orleans kom ik vrij regelmatig en in 2009 ben ik van Memphis via Clarksdale -> Leland (Greenville) -> Natchez -> Lafayette naar New Orleans gereisd.
Hieronder een gedeelte van mijn reisverslag:
Clarksdale: http://floridianadventures.blogspot.com ... blues.html
Leland: http://floridianadventures.blogspot.com ... ality.html
Natchez: http://floridianadventures.blogspot.com ... sippi.html

Alvast veel plezier gewenst & Let the good times roll! ;)
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Hoi,
5 Toronto
6 naar Detroit
Op zich zou mijn tip zijn ga bij Detroit (Dearborn) naar het Henry Ford Museum. Vonden we erg leuk. Maar eerlijk gezegd heb je er niet zoveel tijd voor. Want je bent er echt wel een dag mee kwijt. Toronto - Detroit is toch snel zo'n 4 uurtje rijden denk ik.
Allebei aanraders, maar ga vroeg op pad want ook hier heb je weinig tijd. Wil je inderdaad alleen de omgeving bekijken, of ook de waterval zelf?
Bij Jack Daniels moet je wachten op de eerst volgende tour, je kunt niet zelf rondlopen. Als het druk is kan het dus even duren. Maar het is zeker de moeite waard!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Makram63
Amerika-newbie

Bericht door Makram63 »

Figment schreef:Is er een bepaalde reden waarom jullie naar Jackson gaan? Op dag 19 hebben jullie een lange reisdag met erg veel bezienswaardigheden onderweg. Van Jackson naar Vicksburg is het ongeveer een uur rijden, die jullie onderweg zeker goed kunnen gebruiken in het historische Vicksburg, charmante Natchez, pittoreske St. Francisville en het bruisende New Orleans.
Baton Rouge is niet heel erg interessant, daar zou ik omheen rijden. Op de route van Baton Rouge naar NOLA kan ik wel de swamp tour van Dr. Wagner door Honey Island Swamp aanraden.
Aangepast, we rijden via Vicksburg en overnachten daar ook.... Scheelt tijd en is leuker
Baton Rouge laten we liggen !
Figment schreef:Tussen Vicksburg en Natchez is Port Gibson wel een leuk plaatsje voor een korte pit stop. Hiervandaan zou ik de Natchez Trace Parkway volgen tot aan Natchez.
Dit is werkelijk een prachtige stad! Het historische district is ideaal om per voet te verkennen en langs alle schitterende mansions te wandelen. In mei staat alles ook in bloei, dus dan is het helemaal schitterend!
Van Natchez kan je Highway 61 volgen naar St. Francisville. Hier kan ik aanraden om een bezoekje te brengen aan Myrtles en Rosedown Plantation.
Natchez Trace Parkway is ingepland en route aangepast !
Figment schreef:New Orleans is echt geweldig! Omdat jullie er maar 1 dag zijn, zou ik die dag in en nabij French Quarter doorbrengen. Het is heerlijk om door de kleine straten te slenteren en te genieten van de straatartiesten op Royal Street. Een bezoekje aan St. Louis Cemetery Nr.1, daarna aan de overkant op N. Rampart Street even langs Priestess Miriam in de Voodoo Spiritual Temple. Vervolgens via de Esplanade terug wandelen naar French Quarter. Rondneuzen bij the French Market en aan de overkant op Decatur Street, bij Central Grocery een lekkere muffuletta eten.
Voor een stukje geschiedenis zijn The Cabildo en Presbytere erg interessant, beide gelegen op Jackson Square aan weerskanten van St. Louis Cathedral. Een andere aanrader is de documentaire Hurricane on the Bayou, bij het IMAX theater bij het Audubon Aquarium. Ook leuk zijn het Voodoo Museum, het Absinthe Museum en het Wax Museum. 's Avonds een hapje eten bij 1 van de vele goede restaurants, gevolgd door een glaasje absinthe bij Pirate's Alley Cafe en een swingende avond op Frenchmen Street (geen Bourbon Street).
Afhankelijk hoe laat jullie de volgende dag op de luchthaven moeten zijn, zou je 's ochtends nog een ritje met de St. Charles Streetcar kunnen maken naar Garden District.
We slapen bij French Quarter. We zullen de wandeling inplannen en de swingende avond op Frenchmen street meemaken !

Heel hartelijk bedankt voor de reactie ! We zullen er van genieten !

Groeten

Marcel
Makram63
Amerika-newbie

Bericht door Makram63 »

Kokopelli schreef:Hoi,
5 Toronto
6 naar Detroit
Op zich zou mijn tip zijn ga bij Detroit (Dearborn) naar het Henry Ford Museum. Vonden we erg leuk. Maar eerlijk gezegd heb je er niet zoveel tijd voor. Want je bent er echt wel een dag mee kwijt. Toronto - Detroit is toch snel zo'n 4 uurtje rijden denk ik.
Allebei aanraders, maar ga vroeg op pad want ook hier heb je weinig tijd. Wil je inderdaad alleen de omgeving bekijken, of ook de waterval zelf?
Bij Jack Daniels moet je wachten op de eerst volgende tour, je kunt niet zelf rondlopen. Als het druk is kan het dus even duren. Maar het is zeker de moeite waard!
Henry Ford museum was ingepland en doen we op de dag dat we naar Holland rijden.

Ruby Falls en Lynchsburg blijven in de planning, we zullen zien of we tijd hebben om de watervallen te gaan zien binnen .

Met dank voor je reactie, we gaan ervoor !

Marcel
Makram63
Amerika-newbie

Bericht door Makram63 »

Michigan schreef:Ik weet niet of je van plan bent om bij Ruby Falls ook naar binnen te gaan om de waterval te bekijken? Als het alleen bedoeld is als mooie scenic route vergeet dan niet echt via US 64 te rijden, de lokale weg kronkelt mooi om de bergen heen. De I-24 is namelijk een alternatief afhankelijk van je navigatiesysteem en daar kom je vanzelf wel op, maar het stukje Ruby Falls vond ik zelf het mooist op de lokale weg.

Lynchburg is grappig. De Jack Daniels Wiskey Distillery is een gratis tour (woohoo) en het is natuurlijk grappig dat ze zelf geen Wiskey mogen kopen omdat het een "dry county" is.
We gaan proberen de watervallen te zien.... de US 64/65 is ingepland en stond op ons verlanglijstje !
Lynchburg: Maar hopen dat we er "mooi invallen" zodat we niet te veel tijd kwijt zijn met wachten !

Dank je voor de reactie en we zullen er 1 op je nemen (JD)

Marcel
Makram63
Amerika-newbie

Bericht door Makram63 »

..... nu nog minder als 2 weken to go..... we kunnen niet wachten.... hebben er
heel veel zin in....

Is er nog nieuws van mensen die ons voorgingen in de laatste tijd (maanden) ??

Wat zou de temperatuur zijn in de verschillende gebieden als wij er zijn ?
New York
Toronto
Detroit
Chicago
Nashville
Memphis
New Orleans

We houden ons aanbevolen voor alle advies en info....

VS here we come (again)....

Greetz

Marcel en Inge :D :D :D :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

Op http://www.accuweather.com kun je plaatsnaam ingeven en dan de extended forecast zien of zelfs de hele maandverwachting. Voor het gemak, helemaal bovenin is Fahrenheid te veranderen in Celcius.
Makram63
Amerika-newbie

Bericht door Makram63 »

Hi,

Dank je wel voor de reactie.

Heb het gedaan en ben er geweest, topsite dank je !

Marcel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer