Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
3 weken zuidelijke staten
-
- Amerika-newbie
3 weken zuidelijke staten
Ik wil in juni voor 3 weken naar amerika en in het bijzonder de zuiderlijke staten, ik vlieg via duitsland en land in Atlanta ! kan iemand mij tips geven over wat echt aan te raden is....hou van sport, cultuur en de echtheid van amerika dit in combi met de muziek, eten en vertier
Alabama, missippi, Tennessee, sout carolina....mischien iets te veel staten maar wil het beste mee pakken in 3 weken tijd met de auto
iemand suggesties voor een mooie route
Alabama, missippi, Tennessee, sout carolina....mischien iets te veel staten maar wil het beste mee pakken in 3 weken tijd met de auto
iemand suggesties voor een mooie route
Re: 3 weken zuiderlijke staten
Lang leve internet en google!
Je zou eens kunnen beginnen met zelf wat te lezen en na te zoeken over de staten waar je naar toe wil.
Stippel een route uit via google maps of soortgelijk programma.
Toen ik in 2005 voor de eerste keer naar de zuidelijke staten van de USA reisde heb ik alles eerst zelf op een rijtje gezet en daarna pas aanvullende informatie en tips hier gevraagd.
Advies: lezen, lezen en nog eens lezen, vooral heel veel reisverslagen, hier op het forum en op internet is er veel te vinden.
Je zou eens kunnen beginnen met zelf wat te lezen en na te zoeken over de staten waar je naar toe wil.
Stippel een route uit via google maps of soortgelijk programma.
Toen ik in 2005 voor de eerste keer naar de zuidelijke staten van de USA reisde heb ik alles eerst zelf op een rijtje gezet en daarna pas aanvullende informatie en tips hier gevraagd.
Advies: lezen, lezen en nog eens lezen, vooral heel veel reisverslagen, hier op het forum en op internet is er veel te vinden.
16x USA / 30 staten
Geen idee of het nut heeft maar wij zitten er 4 weken, dit is onze route een beetje
viewtopic.php?f=15&t=38551
viewtopic.php?f=15&t=38551
-
- Amerika-newbie
Hey bedankt,
Ik lees normaal altijd veel op het internet maar dan weet ik bij voorbaad al iets meer over het land of van mensen die ik ken. nou lees ik meer over andere delen van amerika dan het zuiden maar ik kom er wel uit ! bedankt bunzing voor je route, heb ik wel aardig wat aan...zowiezo land ik in atlanta !
meer tips altijd welkom
Ik lees normaal altijd veel op het internet maar dan weet ik bij voorbaad al iets meer over het land of van mensen die ik ken. nou lees ik meer over andere delen van amerika dan het zuiden maar ik kom er wel uit ! bedankt bunzing voor je route, heb ik wel aardig wat aan...zowiezo land ik in atlanta !
meer tips altijd welkom
Wij zijn in april 2011 4 weken door het zuiden gereden. Als je iets over ons reisverslag wilt lezen kijk dan op.
waarbenjijnu.nl
waarbenjijnu.nl
Inloggen op hannekegerard
Succes
Succes
Re: 3 weken zuidelijke staten
Ik dacht ik lees ff stiekum mee, maar hebt u de link nog een keer van het reisverslag svp.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Vermoedelijk kom je hier wel verder mee: http://hannekegerard.waarbenjij.nu/
Hoppa! Merci. Altijd leuk om door te lezen.
-
- Amerika-newbie
Route is bepaald,
* Atlanta
*Chattanooga
*Smokey mountains en omstreken
*Chattanooga
*Knoxville
*Nashville
*Memphis
tussen door worden er nog allerlei plaatsen aangedaan maar de route is inmiddels zo !
we vliegen of via Brussel of dusseldorf incl auto
Heeft iemand nog een tip betreft ticket en auto...nu via ebookers.de en cheapticket.nl komt om 860 a 950 euro p.p uit incl retour, auto en rechtstreekse vlucht voor 21 dagen
Mvgr,
* Atlanta
*Chattanooga
*Smokey mountains en omstreken
*Chattanooga
*Knoxville
*Nashville
*Memphis
tussen door worden er nog allerlei plaatsen aangedaan maar de route is inmiddels zo !
we vliegen of via Brussel of dusseldorf incl auto
Heeft iemand nog een tip betreft ticket en auto...nu via ebookers.de en cheapticket.nl komt om 860 a 950 euro p.p uit incl retour, auto en rechtstreekse vlucht voor 21 dagen
Mvgr,
Ik zou zeker New Orleans niet laten schieten. Alles wat je wil doen, vind je terug in deze stad.
-
- Amerika-newbie
New orleans is best wel een aardig stuk rijden vanuit memphis, denk dat ik een beetje in tijdgebrek kom. hoorde van iemand dat alleen die burboin street interresant was maar verder je niet veel mist aan die stad...maar tips zijn welkom
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mijn blogs over New Orleans in 2009 en 2010 (wij zijn dol op de stad, laat dat duidelijk zijn
):
http://nederlandseamerikaan.blogspot.co ... %20Orleans

http://nederlandseamerikaan.blogspot.co ... %20Orleans
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Volgens mij is Bourbon street nou net het stuk dat niet zo interessant is. Ik vond het echt een hele leuke stad, maar je moet wel van jazzmuziek houden. Frenchmen Street is geweldig, je kan er heerlijk een avond uitgaan (of 2). Overdag zijn er mooie huizen en begraafplaatsen en met de auto kan je in de buurt mooie plantages en swamps bezoeken.kasimier79 schreef:New orleans is best wel een aardig stuk rijden vanuit memphis, denk dat ik een beetje in tijdgebrek kom. hoorde van iemand dat alleen die burboin street interresant was maar verder je niet veel mist aan die stad...maar tips zijn welkom
Het is niet een stad om heel lang heen te gaan, maar wel zo'n stad die je toch als muziekliefhebber eens in je leven gezien moet hebben...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Wat jammer dat je New Orleans wilt laten schieten... zoals iemand anders ook al aangaf, alles wat je in je eerst post noemt, vind je terug in New Orleans!
Als je van sport houdt, dan heb je in NOLA natuurlijk de Saints! New Orleanians zijn enorm trots op hun team en het is een groot feest om een wedstrijd mee te maken.
Lekker eten... New Orleans telt honderden restaurants. Van kleine hole in the wall tentjes tot super sjieke restaurants, als foodie kan je hier overal terecht! Probeer zeker eens een beignet, gumbo, po boy, muffuletta, sazerac, banana foster of één van de andere traditionele gerechten.
Vertier... New Orleans heeft een zeer bruisend uitgaansleven. Iedere dag van de week valt er wel ergens iets te beleven. Overdag kan je op Royal Street naar de geweldige straat artiesten luisteren en 's avonds kan je naar Frenchmen Street. Bourbon Street vind ik persoonlijk het meest oninteressante stukje van de hele stad. Als je geïnteresseerd bent in souvenir winkels, sex shops, strip clubs en bars met veel te dure drankjes, dan is het the place to be! Maar anders zou ik er even overheen lopen en dan snel verder gaan!
Mocht je toevallig op een dinsdag in NOLA zijn, neem dan eens een kijkje bij Maple Leaf Bar op Oak Street. Op maandag avond kan ik Donna's Bar & Grill op N. Rampart aanraden. Vaughn's en Tipitina's mag je eigenlijk ook niet overslaan.
Voor een heel unieke belevenis waar je zowel cultuur, vertier, sport als de echtheid van Amerika vindt, moet je een avondje naar de Rock 'n Bowl. Met name de zydeco avonden op donderdag zijn geweldig leuk!
Qua cultuur zit je in NOLA ook goed. Het is een heel unieke stad met een zeer rijke geschiedenis. Het is een stad die haar cultuur in ere houdt en iedere straat heeft een eigen verhaal.
Van French Quarter met Spaanse en Franse invloeden en de Creoolse Marigny tot aan het Warehouse District met vele art studios en Garden District met de statige mansions... New Orleans ademt muziek en historie!
Ik zou New Orleans zeker niet overslaan. Er is zoveel te zien en doen, de stad is meer dan de moeite waard!
Als je van sport houdt, dan heb je in NOLA natuurlijk de Saints! New Orleanians zijn enorm trots op hun team en het is een groot feest om een wedstrijd mee te maken.
Lekker eten... New Orleans telt honderden restaurants. Van kleine hole in the wall tentjes tot super sjieke restaurants, als foodie kan je hier overal terecht! Probeer zeker eens een beignet, gumbo, po boy, muffuletta, sazerac, banana foster of één van de andere traditionele gerechten.
Vertier... New Orleans heeft een zeer bruisend uitgaansleven. Iedere dag van de week valt er wel ergens iets te beleven. Overdag kan je op Royal Street naar de geweldige straat artiesten luisteren en 's avonds kan je naar Frenchmen Street. Bourbon Street vind ik persoonlijk het meest oninteressante stukje van de hele stad. Als je geïnteresseerd bent in souvenir winkels, sex shops, strip clubs en bars met veel te dure drankjes, dan is het the place to be! Maar anders zou ik er even overheen lopen en dan snel verder gaan!
Mocht je toevallig op een dinsdag in NOLA zijn, neem dan eens een kijkje bij Maple Leaf Bar op Oak Street. Op maandag avond kan ik Donna's Bar & Grill op N. Rampart aanraden. Vaughn's en Tipitina's mag je eigenlijk ook niet overslaan.
Voor een heel unieke belevenis waar je zowel cultuur, vertier, sport als de echtheid van Amerika vindt, moet je een avondje naar de Rock 'n Bowl. Met name de zydeco avonden op donderdag zijn geweldig leuk!
Qua cultuur zit je in NOLA ook goed. Het is een heel unieke stad met een zeer rijke geschiedenis. Het is een stad die haar cultuur in ere houdt en iedere straat heeft een eigen verhaal.
Van French Quarter met Spaanse en Franse invloeden en de Creoolse Marigny tot aan het Warehouse District met vele art studios en Garden District met de statige mansions... New Orleans ademt muziek en historie!
Ik zou New Orleans zeker niet overslaan. Er is zoveel te zien en doen, de stad is meer dan de moeite waard!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Figment - Ik ben helemaal blij met jou als mede-New Orleansliefhebber
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Misschien heb je iets aan dit topic, waarin ik indertijd voor mijn reis allerlei tips van NOLA-liefhebbers heb verzameld:
viewtopic.php?f=15&t=33795&hilit=tips+voor+new+orleans
viewtopic.php?f=15&t=33795&hilit=tips+voor+new+orleans
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
-
- Amerika-newbie
Tof dat jullie leuke reacties bij zetten, ik wil er wel graag heen maar moet ook een beetje uitkomen met de tijd...mischien pas ik het nog wel een beetje aan zodat ik er toch 2 dagen heen kan
moet ik denk ik wel wat laten schieten of 1 dag blijven in memphis ipv 2 en dan door knallen naar onder en vanuit new orleans weer terug naar Atlanta want vanuit daar vliegen we terug ! helaas is er geen sport in Nola op dat moment maar ik ga in Atlanta naar een baseball wedstrijd, die restaurant en barretjes klinken zeer goed, daar ga ik me zeker wel vermaken als we gaan

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 7061 Weergaves
-
Laatste bericht door ADE01
-
- 4 Reacties