Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bad areas New Orleans? ervaringen Mid city?
bad areas New Orleans? ervaringen Mid city?
Ik ben druk opzoek naar een Hostel/ BB/Hotel in New Orleans.
Nou viel mijn oog op een hostel
http://www.indiahousehostel.com/index.html
bij locatie staat: India House is located in Mid City at the intersection of Canal Street and South Lopez Street. Just 7 minutes to the French Quarter, 10 minutes to the Garden District
adres: 124 South Lopez Street, New Orleans, LA
Volgens mij valt dit onder het gebied: Treme
Als ik google moet geloven is Treme "Hell on earth!!" vol met gangs enz.
Nou ben ik grote steden gewend (ik woon zelf in Amsterdam), en gebruik ik gewoon gezond verstand. Maar heb geen zin in Gang fights te zitten (of kijk ik nu teveel tv?).
Op de website van het hostel en trip advisor, staat niks dan goeds over het hostel. Maar dus niks over de buurt.
Wil wel gewoon kunnen terug komen na een avondje uiteten.
Zijn er hier mensen met ervaringen in New Orleans en de buurt waar dit hostel gevestigd is?
Nou viel mijn oog op een hostel
http://www.indiahousehostel.com/index.html
bij locatie staat: India House is located in Mid City at the intersection of Canal Street and South Lopez Street. Just 7 minutes to the French Quarter, 10 minutes to the Garden District
adres: 124 South Lopez Street, New Orleans, LA
Volgens mij valt dit onder het gebied: Treme
Als ik google moet geloven is Treme "Hell on earth!!" vol met gangs enz.
Nou ben ik grote steden gewend (ik woon zelf in Amsterdam), en gebruik ik gewoon gezond verstand. Maar heb geen zin in Gang fights te zitten (of kijk ik nu teveel tv?).
Op de website van het hostel en trip advisor, staat niks dan goeds over het hostel. Maar dus niks over de buurt.
Wil wel gewoon kunnen terug komen na een avondje uiteten.
Zijn er hier mensen met ervaringen in New Orleans en de buurt waar dit hostel gevestigd is?
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Re: bad areas New Orleans? ervaringen Mid city?
India House is een uitstekend hostel in een aardige buurt. Het ligt in Mid City (niet Tremé) en de streetcar stopt letterlijk op de hoek. Het is niet heel dichtbij French Quarter, je doet er met de bus of streetcar ongeveer een kwartier tot 20 minuten over om er te komen. Je kan het niet lopen! Het hostel is erg populair onder backpackers en vlak in de buurt is een gezellige Ierse pub, Finn McCool's. Een aanrader om een avond naartoe te gaan! Het gebied tussen French Quarter en het hostel kan 's avonds een beetje akelig zijn, dus als je laat terug komt, neem dan altijd een taxi!
Overigens is Tremé echt geen 'Hell on Earth'. Ik heb afgelopen oktober/november een aantal nachten midden in Tremé geslapen, en heb mij als vrouw alleen geen moment onveilig gevoeld! Natuurlijk moet je altijd je gezonde verstand erbij houden en niet zomaar verloren donkere steegjes inlopen, maar dat is in alle grote steden het geval, en als je 's avonds in de buurt van de Esplanade blijft, is er niets aan de hand.
Het directe gebied rondom de cemeteries is wel een beetje naar. Hier wonen veel zwervers en hangen regelmatig gevaarlijke tiepjes rond. Maar dit is sowieso geen gebied waar je 's avonds rond zal lopen. Overdag wel goed opletten op zakkenrollers en andere boeven bij St. Louis Cemetery Nr.1!
Ook hoef je niet bang te zijn dat je midden in een 'gang fight' beland. Als je je een beetje 'off the beaten path' begeefd zal je wellicht worden aangestaard door de locals, maar meer ook niet. Ja, je zal verschillende uitnodigingen krijgen om een glas sweet tea te komen drinken of een lekkere borrel, want de New Orleanians zijn enorm hartelijk en gastvrij! Ik ga zo'n 2 keer per jaar naar NOLA en weet zeker dat je een geweldige tijd zal hebben!
Gewoon lekker gaan genieten & let the good times roll!
Overigens is Tremé echt geen 'Hell on Earth'. Ik heb afgelopen oktober/november een aantal nachten midden in Tremé geslapen, en heb mij als vrouw alleen geen moment onveilig gevoeld! Natuurlijk moet je altijd je gezonde verstand erbij houden en niet zomaar verloren donkere steegjes inlopen, maar dat is in alle grote steden het geval, en als je 's avonds in de buurt van de Esplanade blijft, is er niets aan de hand.
Het directe gebied rondom de cemeteries is wel een beetje naar. Hier wonen veel zwervers en hangen regelmatig gevaarlijke tiepjes rond. Maar dit is sowieso geen gebied waar je 's avonds rond zal lopen. Overdag wel goed opletten op zakkenrollers en andere boeven bij St. Louis Cemetery Nr.1!
Ook hoef je niet bang te zijn dat je midden in een 'gang fight' beland. Als je je een beetje 'off the beaten path' begeefd zal je wellicht worden aangestaard door de locals, maar meer ook niet. Ja, je zal verschillende uitnodigingen krijgen om een glas sweet tea te komen drinken of een lekkere borrel, want de New Orleanians zijn enorm hartelijk en gastvrij! Ik ga zo'n 2 keer per jaar naar NOLA en weet zeker dat je een geweldige tijd zal hebben!
Gewoon lekker gaan genieten & let the good times roll!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Dank je wel Figment voor je reactie.
We huren zelf een auto op het vliegveld, en zullen met een tomtom direct naar het hostel rijden. Dit zal pas rond middernacht zijn.
Verder zullen we de auto ook gebruiken om de stad in te rijden opzoek naar eten en sights!
Zijn er straten waar we maar beter niet in kunnen rijden? Voordat de tomtom ons echt via rare plaatsen laat rijden.
Als we toch voor een hostel/hotel meer in de French Quarter zouden kiezen, heeft er iemand dan nog een goede betaalbare tip?
We huren zelf een auto op het vliegveld, en zullen met een tomtom direct naar het hostel rijden. Dit zal pas rond middernacht zijn.
Verder zullen we de auto ook gebruiken om de stad in te rijden opzoek naar eten en sights!
Zijn er straten waar we maar beter niet in kunnen rijden? Voordat de tomtom ons echt via rare plaatsen laat rijden.
Als we toch voor een hostel/hotel meer in de French Quarter zouden kiezen, heeft er iemand dan nog een goede betaalbare tip?
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij hebben via Priceline een hotel geboekt daar.
We kregen het Holiday Inn New Orleans French Quarter toegewezen, voor omgerekend €52 per nacht (incl. tax)
Het hotel ligt op 124 Royal Street, New Orleans, LA 70130 dus aan de rand van het French Quarter.
Succes en... Laissez les bon temps rouler!
Bert
We kregen het Holiday Inn New Orleans French Quarter toegewezen, voor omgerekend €52 per nacht (incl. tax)
Het hotel ligt op 124 Royal Street, New Orleans, LA 70130 dus aan de rand van het French Quarter.
Succes en... Laissez les bon temps rouler!
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
thx voor de tip, ik zat zelf ook ook al op priceline te kijken.
Hoe heb jij het met parkeren bij jullie hotel gedaan? Ik zag al dat valet parking a 40 dollars per dag was bij de holiday in hotels.
Kan je op straat parkeren of is er een garage waar je makkelijk terecht kan?
Hoe heb jij het met parkeren bij jullie hotel gedaan? Ik zag al dat valet parking a 40 dollars per dag was bij de holiday in hotels.
Kan je op straat parkeren of is er een garage waar je makkelijk terecht kan?
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Nee. Je kan niet op straat parkeren. Nou ja, het kan natuurlijk wel, maar het is gewoon niet aan te raden. Het kan 1 nacht goed gaan, maar je hebt grote kans dat je wordt weggesleept of dat er wordt ingebroken. Niet doen dus. Bij vrijwel ieder hotel in New Orleans moet je parkeerkosten betalen. Dit bedrag kan oplopen tussen de 20 en 50 dollar per dag. Er zijn voldoende parkeergarages aanwezig die minder rekenen. Er zit er eentje op N. Rampart Street, maar dat is nou net het gebied waar je 's nachts niet moet zijn. Uit m'n hoofd zit er ook 1 op de grens van French Quarter en Marigny op de Esplanade. Er zijn er nog meer hoor, maar dit zijn de 2 die zo snel in me opkomen.
Priceline heeft vaak mooie aanbiedingen in zowel French Quarter als Warehouse District. Je zou ook kunnen kijken via bookit.com bij hotels als Frenchmen en Lamothe House. Deze hotels liggen op de Esplanade en Frenchmen Street, een gebied wat ik persoonlijk veel sfeervoller vind dan de richting van Canal Street.
In French Quarter kan je overal zonder problemen rijden, let alleen wel op dat er veel éénrichtingsverkeer is. Ik zou eigenlijk willen adviseren om de auto zoveel mogelijk te laten staan en de stad per voet en streetcar te verkennen.
Priceline heeft vaak mooie aanbiedingen in zowel French Quarter als Warehouse District. Je zou ook kunnen kijken via bookit.com bij hotels als Frenchmen en Lamothe House. Deze hotels liggen op de Esplanade en Frenchmen Street, een gebied wat ik persoonlijk veel sfeervoller vind dan de richting van Canal Street.
In French Quarter kan je overal zonder problemen rijden, let alleen wel op dat er veel éénrichtingsverkeer is. Ik zou eigenlijk willen adviseren om de auto zoveel mogelijk te laten staan en de stad per voet en streetcar te verkennen.
Traveling to the USA since 1981
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Bij ons komt er $26 per nacht bij voor het parkeren
Maar omdat het hotel zelf via priceline lekker voordelig is, is dat nog wel te doen.
Volgens mij is NOLA de enige plaats waar we tijdens deze vakantie parkeerkosten moeten betalen dus die paar extra $$$ overleven we ook wel.
Zeker met de huidige koers
Bert
Maar omdat het hotel zelf via priceline lekker voordelig is, is dat nog wel te doen.
Volgens mij is NOLA de enige plaats waar we tijdens deze vakantie parkeerkosten moeten betalen dus die paar extra $$$ overleven we ook wel.
Zeker met de huidige koers
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN