Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel dagen Skyline Drive/Blue Ridge PW

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
JayLovesUSA
Amerikafan

Hoeveel dagen Skyline Drive/Blue Ridge PW

Bericht door JayLovesUSA »

Wij hebben voor onze reis ongeveer 2,5 dag uitgetrokken om de hele Skyline Drive + Blue Ridge Parkway af te rijden. Onderweg willen we ook nog tijd hebben voor wandelingen en rustmomenten. Wie heeft hier dezelfde route gereden en hoelang trokken jullie ervoor uit?

Onze planning voor deze dagen is:
Dag 1: 8.30 vertrek Washington DC - Front Royal (start) - overnachten ergens halverwege Skyline Drive in Shanandoah NP
Dag 2: Shanandoah Park - ongeveer grens VA/NC
Dag 3: Grens VA/NC - Gatlinburg (TN). Geplande aankomst 16/17 uur.

Of is dit te kort?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Hoeveel dagen Skyline Drive/Blue Ridge PW

Bericht door Katja »

Ik zou sowieso overwegen om niet alles af te rijden. Wij vonden de Skyline Drive prachtig maar op een gegeven moment wel veel van hetzelfde worden en dan is een stukje interstate ook weer heel erg lekker.

Blue Ridge Parkway kan ik je niet mee helpen die was bij ons gesloten.
JayLovesUSA
Amerikafan

Bericht door JayLovesUSA »

Meer reacties/tips..??? Is 2,5 dag te weinig voor die hele rit? Als je ook nog van de natuur wil genieten en wandelen etc.?
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Ik denk inderdaad dat het te kort is. Wij hebben de route gereden (andersom) in 5 dagen.
Dus zeker als je wilt wandelen en genieten, lijkt mij 2,5 dag echt te kort.
Misschien heb je nog iets aan ons verslag

Succes!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik denk ook dat het krap is als je ook een wandeling wilt doen.
Bovendien is het veel van het zelfde achter elkaar.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Blue Ridge Parkway. Is wat breder en rijd daarmee lekkerder en meer uitkijkpunten.
Je zou er even af kunnen om de Swing Bridge bij Grand Father Mountain te bekijken.
Verder zijn er meerdere punten om te stoppen. Linville Falls, Mabry mill, Otters peak.

En dan heb je meer zuidelijker nog Asheville met Biltmore estate en even verderop, Cherokee.
Bovendien geld er op beiden wegen een lagere snelheids limiet.
marieke1
Amerika-ontdekker

Bericht door marieke1 »

Hallo Jay!
ik ben momenteel ook bezig met een zelfde soort reis te plannen. Alleen andersom. Wij willen na vriendenbezoek in Charlotte NC richting Washington. Wij hebben het nu als volgt ingedeeld na veel gelezen te hebben op dit forum en andere reisverslagen

dag 1 Charlotte - Chimney Rock - Bij Asheville BRP op - Grandfather Mountain (als er nog tijd is) - Boone
dag 2 Boone ( voor oa vriendenbezoek) - wellicht alsnog Grandfather Mountain en Blowing Rock
dag 3 Boone -Roanoke (volledig via BRP)
dag 4 Roanoke - Great Falls NP - Washington

Wij hebben besloten om dus de skyline drive in shennandoah over te slaan en ook het laatste stukje van de BRP. Dit heeft onder meer te maken met
tijdgebrek van onze kant en de wil om nog zoveel meer te zien. En heb van vele kanten begrepen dat de BRP mooier is. Ook heeft vriendenbezoek in Boone er
voor gezorgd dat we hier een extra nacht blijven.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt, denk dat 2,5 dag wat weinig is. Ik heb namelijk geleerd dat je maar 35 mph mag (nog geen 60 kmph), dus het is niet lekker
door tuffen. Heb wel verslagen gelezen van mensen die het in 3 dagen deden, maar die zijn eigenlijk nergens gestopt. succes met het plannen van je reis!
marieke1
Amerika-ontdekker

Bericht door marieke1 »

oh nog even een tip met google maps kun je via routebeschrijving je route aanpassen aan wat jij wil rijden. Gewoon de route verslepen,
zeg maar. het is een hele hoop werk, maar dan weet je precies hoe lang het duurt. van Boone naar Roanoke is bijvoorbeeld zo'n 5,5 uur.
eelde1904
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door eelde1904 »

Ik zou er maar de tijd voor nemen.

Dat hebben wij ook gedaan.

Mischien heb je iets aan ons reisverslag op http://www.honest.nl/reis%20usa%202002/

Lees vanaf dag tien.

Veel plezier er mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer