Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verhuizen naar tennesee maryville of atlanta

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
natasja
Amerikafan
Contacteer:

verhuizen naar tennesee maryville of atlanta

Bericht door natasja »

Hallo allemaal ,

mijn man en ik zijn aan het overwegen te verhuizen ik heb het gehad met macon en me man ook
alleen weten we nog niet wat het gaat worden mijn man werkt voor greyhound als driver, nu 23 en kan zo'n beetje overal in usa te recht
en voor reserve navy is het ook geen probleem
maryville tennessee is waar hy vandaan komt en ben dr paar keer geweest hele mooie plaats hebben aantal familie zitten en vrienden
maar het is echt te country voor mij ,,,,,,,,
ben meer stads mens .... nu zijn we aan overwegen naar atlanta te gaan ..... ook omdat het net uurtje van zijn moeder
vandaan is en broer vind ik dit ook wel fijner maar ook omdat dit voor mij goede manier is om andere nederlanders te leren kennen en banen kans misschien wel betere kansen zijn we zijn niet zo bekend met atlanta of omgeving als enkel downtown waar het goed en velig wonen is of in de omgeving goed werk te vinden is .prakische is consulaat is dichter by en nederlandse bedrijven genoeg lijkt me .waar we iets te vinden moet zijn voor een baan
En belangrijkste hoe de scholen zijn ........ weet iemand me meer te vertelllen over scholen in buurt van atlanta en wie kan me vertellen ,
waar het beetje veilig is om te wonen in Atlanta of elk gevall in omgeving van Atlanta ook omdat dit voor mij goede manier is om andere nederlanders te leren kennen ben onlangs lid geworden van de Holland Atlanta club dus dat moet ook geen probleem zijn

wie oh wie kan me advies geven

liefs natasja,mandyf ox
rijocaer
Amerikakenner

Re: verhuizen naar tennesee maryville of atlanta

Bericht door rijocaer »

Er zitten meer Nederlanders in maryville en Knoxville dan je misschien denkt. Knoxville is ook een leuke stad en dichtbij Maryviile.

groetjes uit Maryville, TN
Jolanda
rijocaer
natasja
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door natasja »

het kontakt met andere nederlanders in usa is wel iets wat ik mis en nu toch wel belangerijker word voor me
het is nog niet echt duidelijk waar we naar toe gaan , we hebben familie in maryville en ijn man ging naar william bount high school
en heeft er ook zijn leven lang gewoon wat zijn jou ervaringen in maryville ik vind de mensen in georgia soms wel stugger dan rest van amerika maar dat kan mij liggen hahaha :wink:
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

natasja schreef:het kontakt met andere nederlanders in usa is wel iets wat ik mis en nu toch wel belangerijker word voor me
het is nog niet echt duidelijk waar we naar toe gaan , we hebben familie in maryville en ijn man ging naar william bount high school
en heeft er ook zijn leven lang gewoon wat zijn jou ervaringen in maryville ik vind de mensen in georgia soms wel stugger dan rest van amerika maar dat kan mij liggen hahaha :wink:
Ik vind het prima hier. Er zijn andere plekken waar ik misschien liever zou wonen, maar voor hier in het zuiden vind ik het wel goed. We hebben hier een heus Nederlands groepje. Ik geloof dat we nu een stuk of 10-15 vrouwen in onze groep hebben van allerlei leeftijden. 8 December vieren wij zsinterklaas, dus wel gezellig.
Ik heb veel contacten hier, komt voornamelijk door mijn werk waar ik heel veel mensen door ontmoet. Mag graag de bergen in, naar ice hockey, enz. Knoxville is niet ver, dus je kan er dagelijks heen als het moet. Atlanta is ook te doen (moet er volgende week vrijdag al om 9 uur zijn bij de USCIS en om 12 uur bij NL consulaat) als je naar vliegveld of zo moet. Knoxville vliegveld heeft een goede verbinding met andere steden om aardig snel in NL te komen. (via Memphis, of Atlanta, Detroit, Boston, Philly) Je kan hier voor een aardige prijs een mooi groot huis kopen. UT football is om de hoek met als kleur...oranje!
rijocaer
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je kan ook naar zuidwest Missouri komen.
Greyhound verbinding. Goede verbinding met nederland via memphis.
Voordelig wonen, redelijk grote stad 200000 inwoners en veel te doen.
en in ieder geval 2 nederlanders van jouw leeftijd (vrouw en ik :lol: )
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik woon met heel veel plezier in Atlanta, maar het is natuurlijk wel een hele grote stad met inmiddels bijna 6 miljoen inwoners (inclusief de suburbs dan). En dat vind niet iedereen leuk. Maar ik ben een stadsmens en ben hier helemaal in mijn element. Maar een grote stad als Atlanta heeft goede wijken en slechte wijken. In zijn algemeenheid is het noordelijke deel van Atlanta beter dan het zuidelijke en oostelijke, maar dat is heel algemeen. Veel mensen wonen in de noordelijke suburbs als Marietta, Roswell, Dunwoody, Sandy Springs, Duluth etc. Vanuit daar is het wel een eindje rijden naar downtown Atlanta, maar op zich heb je daar ook niet zoveel te zoeken. En ja, qua werk zit je in Atlanta ook wel goed, omdat de economie hier heel divers is en je dus verschillende mogelijkheden hebt. Er is hier een hele grote NL gemeenschap en die wonen ook weer vooral in het noordelijke deel van Atlanta. Ik ga zelf vooral om met Amerikanen, maar ken er wel een hoop.
"Keep Georgia On Your Mind"
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Zonder een discussie te willen starten over waar het beter wonen is kan ik je wel meegeven dat er in Atlanta en omgeving een heleboel Nederlanders wonen, de laatste gegevens waren zo'n 3000 in totaal. Inderdaad het merendeel daarvan zul je in het noorden van de stad vinden, Alpharetta/Roswell/Marietta en Sandy Springs zijn plaatsen waar er veel wonen. De scholen in het noorden zijn goed te noemen maar ik raad je aan om op site Best Schools te checken voordat je keuzes maakt waar je gaat wonen. De Nederlandse club is uiteraard de Atlanta Holland Club maar ook via de Nederlandse School De Molenwiek worden er evenementen georganiseerd. Een groot aantal Nederlandse vrouwen komt regelmatig samen en ze noemen zichzelf de kletskoppen, als je googled op kletskoppen en atlanta kom je hun blog tegen. Qua voorzieningen is Atlanta een echte grote stad met een rijk aanbod van cultuur, sport en winkelvoorzieningen. Voor de natuur kun je in het noorden prima terecht, daar bevindt je je in de uitlopers van de Appalachen.
jacobtn
Amerika-newbie

Bericht door jacobtn »

Wist niet dat er ook andere nederlanders zijn in east Tn dacht dat ik de enige was ;)
Ik woon trouwens pal achter William blount Highschool ik vind het heerlijk hier in maryville maar ben niet echt een stadsmens en Knoxville is een half uurtje hier vandaan.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Dit topic is inmiddels ruim een jaar oud. Ben benieuwd of ze al een beslissing genomen hebben. Misschien zijn ze zelfs al verhuisd?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zo te zien komt Natasja al ruim een half jaar niet meer op het forum. Haar blog lijkt ook gestopt te zijn, en haar website is ook niet meer aktief... (ik hoop niet dat dat een gevolg is van haar ziekte)
Heeft iemand van de forumleden contact met haar?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, contact niet, maar ik heb haar op Facebook en daar staat haar woonplaats nog in Macon.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

jacobtn schreef:Wist niet dat er ook andere nederlanders zijn in east Tn dacht dat ik de enige was ;)
Ik woon trouwens pal achter William blount Highschool ik vind het heerlijk hier in maryville maar ben niet echt een stadsmens en Knoxville is een half uurtje hier vandaan.

Leuk. Er zitten hier genoeg. Ik ga zometeen naar een NL (sinterklaas vieren) avondje (dames) Ik neem aan dat jij Jacob bent? Anders mag je gerust mee. Roos (zit zo af en toe ook hier) woont in Friendsville. Ik zelf in Maryville. Dan zijn hier nog 2 oudere dames in Blount county en een aantal(ook mannen en kinderen) in Knoxville.
rijocaer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer