Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Myrtle Beach

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Myrtle Beach

Bericht door Petra/VS »

Na hard geprobeerd te hebben Rick en de kinderen over te halen naar de Smoky Mountains te gaan en dan te horen van een bekende daar, dat het er begin april veel regent, heb ik dat maar opgegeven. Ik wil er niet iets doorheen drukken en dan miserabel zijn, omdat iedereen (behalve ik) er a. niet wil zijn b. baalt van het weer. Nu is het plan om vier dagen naar Myrtle Beach en omgeving te gaan, daar zijn we nog nooit geweest en het strand lokt nu eenmaal, weer of geen weer. Nu vind ik het prima om een paar Ripley's Believe It Or Not attracties te doen, maar ik wil ook een beetje natuur en cultuur in zo'n vakantie. Is er zoiets te vinden dichtbij Myrtle Beach? Een plantage? Of een natuurpark?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Myrtle Beach

Bericht door Georgie »

Oei, daar vraag je me wat. Larissa en ik waren helemaal gek op Myrtle Beach maar dat was voornamelijk vanwege de entertainment.
Broadway at the Beach is een heel groot entertainment center, waar wij vol plezier zijn geweest. Je kunt daar heerlijk eten en shoppen. Ook heb je overal rondom Myrtle Beach mini golfbanen.

Maar daar heb je niet zo veel aan, want je vroeg om natuur. Het enige wat ik kan bedenken is: Het strand. Op sommige plekken staan vreselijke flatgebouwen, maar als je dan een stuk doorloopt krijg je echt mooie stukken strand met schattige pieren (raar meervoud van pier nu ik het zo opschrijf :P ) en kun je er heerlijk wandelen. Ook heb je in de omgeving een soort van moeras watertjes. Maar ik weet niet of je daar ook echt heen kunt lopen, wij hebben het alleen gezien.

Edit: Ik heb hier iets gevonden over rivier moerassen wat redelijk in de buurt ligt van Myrtle Beach: Het is geen toerische website, maar wie weet kun je hier iets mee.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij zijn er een paar keer geweest en vindt het er erg leuk.
Ben gek op strand en dat is er daar genoeg. ;-)
Broadway is inderdaad leuk, met de winkeltjes en restaurantjes.
Vorig jaar was er ook het Hard Rock park, maar daar die is volgens mij nu failliet.
Althans al het personeel werd ontslagen en het was de vraag of het in het voorjaar nog open ging.
Gezien de economische toestand denk ik van niet....

Er is ook een grote outletmall en persoonlijk vond ik ook de high rise van Myrtle Beach ook niet zo leuk.
Meer richting het noorden is het wat gemoedelijker allemaal, met huizen aan het strand.
Hunnington State Beach park is wel leuk om te bezoeken.
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Myrtle Beach.....wat was dat een geweldige week! Normaal gesproken houd ik er absoluut niet van om de hele dag op het strand te liggen, maar op het stand van Myrtle Beach wel! Waar wij zaten was een erg rustig strand (Nancy vond het zelf druk, maar trust me, als je stranden in Nederland kent is dit echt super, super rustig!!) en er was een lekker windje waardoor het gewoon de hele dag uit te houden was op het strand! Ik heb geen seconde gedacht 'pfff ik wil naar binnen, het is hier veel te heet'. Hier wat foto's van het strand en de 'condo' van Nancy:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is de Condo van Nancy, helemaal links bovenin. Nancy staat op het balkon te zwaaien:D
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Afgezien van het strandleven is Myrtle Beach natuurlijk vooral bekend als amusementpark voor jongeren met zijn kermisachtige attracties.

Ben je op zoek naar rust en natuur ga dan zo'n 15 mijl zuidelijker en neem de afslag naar Murrells Inlet, een stille streek in het "low country" met knoestige, kronkelige oude eikenbomen en bijzonder populair bij sportvissers.

Iets zuidelijker heb de beeldentuin Brookgreen Gardens. De 500 beelden staan opgesteld in de botanische tuinen in een mooi landschap met altijd groene eiken.

Een bijzonder mooi strand en veel ongerepte natuur vind je in het Huntington Beach SP, ter hoogte van Brookgreen Gardens. Nog iets zuidelijker is Pawley's Island een oase van rust.

40 Mijl ten zuiden van myrtle Beach kom je Georgetown met zijn historische kern. In het torentje wat je daar ziet is het aardige Rice museum gevestigd. Even voorbij Georgetown kun je nog de Hopsewee Plantation uit 1740 bezichtigen en vlak voor Charleston natuurlijk de beroemde Boone Hall Plantation. De laan met eiken en notenbomen, bekend van film en TV-series, is indrukwekkend.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bedankt voor de suggesties, allemaal, ze gaan op mijn lijstje!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ben ook niet zo gek van Myrtle Beach. Als je van mini golf houdt en winkelen.
rijocaer
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het was zeker niet mijn eerste keuze, maar met de kinderen zullen we ons er wel vermaken :). Het is maar vijf dagen en aan het strand zijn vind ik hoe dan ook heerlijk.
Quinn
Amerika-ontdekker

Bericht door Quinn »

Wat leuk, ik ben nu op vakantie in Virginia en toevallig gister naar Little River geweest, dat is 6 mijl van Myrtle Beach. Helaas verder geen tips. Ik heb er wel ontzettend veel golf banen gezien, dat zou ik wel doen als ik er langer zou blijven :D
Veel plezier!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dank je, maar we zijn al geweest :). Het was inderdaad erg leuk. Welkom in mijn staat, trouwens!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer