Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Muziek(festival) en swamptour

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Suzanne1978
Amerika-ontdekker

Muziek(festival) en swamptour

Bericht door Suzanne1978 »

Beste Amerikagangers!

Onze reis begint steeds vaste vormen te krijgen, waarschijnlijk gaan we in oktober in 17 dagen van Atlanta naar New Orleans, via alle tussenliggende highlights uiteraard. Ik verheug me er nu al op! Als alles rond is, zal ik het programma op dit forum zetten, misschien kunnen anderen daar hun voordeel mee doen.

In het kader van de voorpret heb ik nog twee vragen waarmee ik jullie lastig wil vallen. Een belangrijke reden voor deze reis is de muziekgeschiedenis in dit deel van de VS. Ik ben zelf een grote Elvis fan, maar ook de blues, cajun- en countrymuziek vind ik erg leuk. Daarom vroeg ik me af of er in oktober leuke festivals of concerten zijn. In Memphis, Nashville en New Orleans heb je natuurlijk op elke hoek van de straat muziek (althans, zo stel ik me dat voor...), maar een leuk festival zou ik graag eens mee willen maken. Dat geluk hadden wij twee jaar gelden in Las Vegas. Toen stond Freemontstreet vol met podia waar de hele dag optredens waren. Erg leuk! Overigens houden we ons ook zeer aanbevolen voor leuke kroegen waar bandjes spelen. Het aanbod zal behoorlijk zijn, dus goede tips zijn welkom!

Verder willen we een swamptour maken als we in New Orleans zijn. Een kleine zoektocht op internet leverde heel veel hits op, dus ook daar hoor ik graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt weer!

Groeten,
Suzanne
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Muziek(festival) en swamptour

Bericht door SonjaV »

In 2001 Zijn wij van Chicago naar Orlando gereden en zijn toen ook via Nashville, Memphis en New Orleans gegaan.
Veel op stap geweest dat jaar.

Om te weten of er in die steden wat te doen is als je daar bent kan je het beste googlen naar die steden en even zoeken naar de eventcalendar.

In ons verslag staan een aantal leuke café's genoemd. http://www.verenigdestatenvanamerika.com/rsvh/sv05.html
In Nashville is tegenwoordig ook een BB Kings Blues Club. Deze hebben wij in Memphis bezocht.
Wij waren voor Katrina in New Orleans, maar ik zag dat Mulate's nog bestaat. http://www.mulates.com/menu_grillfriedseafood.html
Heel leuk restaurant met goede keuken waar je echt de cajun sfeer kan opsnuiven.

Wij hebben de Louisiana Swamp Tours gedaan in Des Allemandes.
Was leuk om mee te maken.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij hebben in New Orleans op de Mississippi gevaren met de Steamboat Natchez. Er was ook een liveband aanwezig die gedurende deze halve dagtrip voor bijpassende (in New Orleans stijl achtige) muziek zorgdroeg. Heel leuk om dit te ervaren.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

In Memphis, Nashville en New Orleans heb je natuurlijk op elke hoek van de straat muziek
Nou, dat kan wel eens tegenvallen! Ik weet niet hoe het in oktober is, maar ik ben een paar jaar geleden in maart naar o.a. Memphis en Nashville geweest en daar was het veel en veel rustiger dan ik verwacht had!! In Memphis was er in 1 club (BB King cafe) music en in Nashville was er op de Wild Horse Saloon na niet veel te vinden. :(
Moet er wel bij zeggen, dat was NIET in het weekend, hopelijk dat dat scheelt!
New Orleans was geweldig, maar ben daar juist alleen maar in het weekend geweest.

Maar zoals eerder gezegd zou ik op de events kalenders van de steden kijken. Misschien kan je daar de route dan op aanpassen.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

En of er in die periode een leuk festival is! Van 23 t/m 25 oktober is er in New Orleans het VoodooFest. Een geweldig muziek festival, waar zowel kleine onbekende bands, als grote namen optreden. Vorig jaar waren er optredens van oa. Stone Temple Pilots, Wyclef Jean, Erykah Badu, Joss Stone, Nine Inch Nails, Panic at the Disco, REM, en vele lokale jazz en brass bands. Ook als je geen fan bent van de optredende artiesten, dan nog is het de moeite waard om naartoe te gaan. De hele sfeer is geweldig!

Het klopt dat je in NOLA op bijna iedere hoek van de straat wel muziek tegenkomt. Op Decatur street zijn meestal wat alternatieve bands te vinden, bij Cafe DuMonde spelen verschillende artiesten, en in het gebied tussen Royal Street en Jackson Square is altijd wel ergens iets van jazz te horen. Op Royal street kan je rond een uur of 11 's ochtends luisteren naar de blues muziek van Grampa Elliott en een goede vriend van mij, Stoney B.

NOLA is ook de geboorteplaats van de jazz, dus je vind hier sowieso ongelooflijk veel goede jazz clubs. Die vind je echter niet op Bourbon Street. De enige club die hier echt de moeite waard is, is Fritzel's. Op Frenchmen Street zijn wel veel geweldige jazz clubs te vinden, waaronder Snug Harbor, Hookah Cafe en the Spotted Cat. Natuurlijk mag je ook Preservation Hall niet overslaan, evenals Tipitina's. Beiden gelegen op N. Peters Street. Ben je toevallig op een maandag in New Orleans, dan kan je ook een bezoekje brengen aan Donna's op N. Rampart Street. Hier wordt iedere avond jazz gespeeld (met regelmatig verrassings optredens van bekende artiesten die niet van te voren worden aangekondigd), maar op maandag hebben ze er een traditionele Nawlins style barbecue, wat het hele gebeuren net iets leuker maakt.

Ook zijn er wekelijks optredens bij Jimmy Buffet's Margaritaville en House of Blues. Bij House of Blues heb ik vorig jaar nog BB King en KC and the Sunshine Band zien spelen, maar er wordt hier ook iedere zondag een Gospel brunch gehouden. Het is sowieso een aanrader om in NOLA naar een (jazz) brunch te gaan. The Court of Two Siters is erg goed, hoewel het eten misschien niet het beste is, maar de locatie is fantastisch. Of anders Commanders Palace in the Garden District. En dan natuurlijk nog de Rock 'n Bowl! Geen brunch, maar 's avonds laat bowlen terwijl er leuke bands spelen.

Steamboat Natchez... ik kan mij voorstellen dat mensen dit erg leuk vinden, maar zelf zou ik het niet snel doen. Persoonlijk vind ik het te duur voor wat je krijgt, en is de tour die je maakt ook niet heel indrukwekkend. Je vaart voornamelijk langs industrie gebied, niet langs plantages oid. Ik zou zelf eerder kiezen voor een tour iets verder op de Mississippi. Maar goed, als je weinig tijd hebt en je toch wat sfeer wilt proeven, dan is het wel een goede optie. Je kan een stukje verder ook op de gratis ferry stappen naar Algiers. Hier kan je een bezoekje brengen aan Mardi Gras World, en tegenover de ferry zit een lekker hamburger tentje, waar ik de naam even kwijt van ben.

Swamp tours zijn er in overvloed. Persoonlijk vind ik Dr. Wagner's Honey Island Swamp tour erg goed, maar Cajun Encounters is ook een aanrader. Ik zou iig niet voor een airboat tour kiezen. Misschien leuk voor in de Everglades, maar niet voor het dichte moeras bij New Orleans. Als je van alligators houdt, dan is een bezoekje aan Insta Gator Ranch ook erg leuk om te doen. En in de stad zelf een bezoekje aan het aquarium of Audubon zoo.
Bij de plantages is Oak Alley erg populair, en is zeker indrukwekkend om te zien. Maar ik kan ook Laura Plantation aanraden. Misschien niet zo groot als Oak Alley, maar net zo indrukwekkend.

Ik ben ervan overtuigd dat jullie een wicked tijd krijgen in New Orleans, en zeker nog een keertje terug willen. In dat geval kan ik de peiode april/mei aanraden. In deze tijd worden namelijk erg veel leuke festivals gehouden. Zoals het French Quarter Fest, Satchmo Fest en Jazz Fest. En als je van festivals houdt (of gewoon een muziekliefhebber bent), dan moet je deze festivals beslist een keertje hebben meegemaakt.

Oja, als jullie idd rond VoodooFest in New Orleans zijn, dan moet je wel ruim van te voren een kamer boeken. Hotels zijn in deze periode erg snel volgeboekt! Alvast heel veel plezier, en misschien komen we elkaar daar nog wel tegen!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Nou, dat kan wel eens tegenvallen! Ik weet niet hoe het in oktober is, maar ik ben een paar jaar geleden in maart naar o.a. Memphis en Nashville geweest en daar was het veel en veel rustiger dan ik verwacht had!! In Memphis was er in 1 club (BB King cafe) music en in Nashville was er op de Wild Horse Saloon na niet veel te vinden.
Ik ben een keer in Oktober in Memphis geweest en toen stonden er genoeg muziekanten op straat te spelen en in elke bar stond er een band te spelen,door de weeks en in het weekend! Het was toen ook nog behoorlijk warm en ik liep daar lekker met een biertje in m'n hand over Bealestreet en heb wel een uur lang bij een straatmuziekant staan kijken en die kerel maakte er een groot feest van,er stonden wel 100 mensen omheen te kijken en te zingen en te swingen :) Echt geweldig 8) ! Dus ik denk dat Maart nog wat te vroeg is voor die sfeer :?: .
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
lonink
Amerika-ontdekker

Bericht door lonink »

Pete99 schreef:
In Memphis, Nashville en New Orleans heb je natuurlijk op elke hoek van de straat muziek
Nou, dat kan wel eens tegenvallen! Ik weet niet hoe het in oktober is, maar ik ben een paar jaar geleden in maart naar o.a. Memphis en Nashville geweest en daar was het veel en veel rustiger dan ik verwacht had!! In Memphis was er in 1 club (BB King cafe) music en in Nashville was er op de Wild Horse Saloon na niet veel te vinden. :(
Moet er wel bij zeggen, dat was NIET in het weekend, hopelijk dat dat scheelt!
New Orleans was geweldig, maar ben daar juist alleen maar in het weekend geweest.
Wij zijn 2x in Memphis geweest (in mei / juni) en ik weet niet of je Bealestreet over hebt geslagen maar beide keren dat wij in Memhis waren (1x op doordeweekse dagen en 1x in het weekend) bruiste Bealestreet van de muziek; op straat, op kruispunten, op een pleintje en in álle kroegen was livemuziek. Ik overdrijf niet als er een stuk of 20 bandjes per avond stonden.....

Nashville was ook best levendig maar veel minder dan Memphis en New Orleans (maar daar ben ik voor Katrina geweest) is ook heel veel muziek te vinden, in Bourbonstreet e.o. maar eigenlijk in de hele french quarter wel.
Laatst gewijzigd door lonink op 09 feb 2009, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
lonink
Amerika-ontdekker

Bericht door lonink »

Dat je in al die steden andere soort muziek hebt, weet je denk ik wel hè? veel blues in Memphis, in Nashvile overheerst de country&western en in New Orleans is het veel meer jazz en dixieland maar in Bourbonstreet ook wel weer de Blues
zudie
Amerika-ontdekker

Bericht door zudie »

Figment heeft al een prima beschrijving van New Orleans gegeven. Je hoeft hier inderdaad niet perse in het weekend te zijn, er is altijd wel wat te doen.

Ik ben in de Mississippi delta en Memphis geweest in voorjaar 2003. Stel je van de Delta niet te veel voor. Het is erg verlaten. Maar als echte blues liefhebber wil je er natuurlijk wel zijn geweest.

Ik kan je deze website: http://cathead.biz/ (kopje Live Music) van harte aanraden. Als je in Clarksdale bent ga Roger ook zeker even persoonlijk gedag zeggen.
Zowel Memphis als de kleinere steden in de Delta moet je echt in het weekend doen. Gebruik Rogers tips als leidraad.

Als Wild Bills in Memphis nog bestaat dan is dat een absolute aanrader. Check je Lonely Planet gids voor adres en telefoonnummer.

Ik woon in New Orleans, dus je mag me altijd een PM sturen als je nog meer info wilt.
rvdp88
Amerika-ontdekker

Bericht door rvdp88 »

Figment, jij lijkt mij perfect op de hoogte te zijn van alles wat in New Orleans gebeurd en te doen valt. Wij passeren er deze zomer van 13-16 juli en wilden ook wel een festival (niet noodzakelijk muziek, mag van gelijk wat zijn) meepikken. Helaas is er blijkbaar weinig te doen in deze periode. Weet jij mss iets meer? 8)
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

rvdp88 schreef:Figment, jij lijkt mij perfect op de hoogte te zijn van alles wat in New Orleans gebeurd en te doen valt. Wij passeren er deze zomer van 13-16 juli en wilden ook wel een festival (niet noodzakelijk muziek, mag van gelijk wat zijn) meepikken. Helaas is er blijkbaar weinig te doen in deze periode. Weet jij mss iets meer? 8)

Ben je echt gebonden aan deze datums? Want een dag later -17 juli- gaat in Sorrento het Swamp Pop Music Fest van start. Sorrento is een plaatsje tussen New Orleans en Baton Rouge en is makkelijk bereikbaar. Het festival is erg leuk en staat volledig in het teken van lekkere muziek. Maar er is ook een cook-off, een car & truck show en een queen pageant. Erg leuk om mee te maken! Het festival wordt gehouden op 17 en 18 juli.
Hier vind je meer informatie: http://swamppopmusicfest.com/home.php

Een stukje de andere kant op, bij Grand Isle, wordt van 23 t/m 25 juli het Grand Isle Tarpon Rodeo gehouden. Een rodeo, alleen niet met koeien en paarden maar met vissen. Natuurlijk ook weer met goed eten, activiteiten en muziek. http://www.tarponrodeo.org

Van 30 juli t/m 02 augustus wordt er in New Orleans zelf het Satchmo Summer Fest gevierd, en ook dit is geweldig om een keer mee te maken. Een second line parade, concerten (als het goed is treed een vriend van mij hier ook op), heerlijk eten, eb allemaal andere leuke activiteiten die op deze manier de legendarische Louis 'Satchmo' Armstrong eren. http://www.satchmosummerfest.com/

Maar, ook als je geen festival kan meemaken, dan nog is er in New Orleans genoeg te doen hoor! En, dan heb je altijd nog een goede reden om een keertje terug te gaan om dan wel een festival bij te wonen! Alvast heel veel plezier gewenst, en geef maar even een seintje als je meer wilt weten.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb het al wel vaker op het forum gezet www.branson.com . Muziek in overvloed. Zelfs Elvis in legends in concert :mrgreen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, Mark, ik bedenk me, dat jij met Branson bent, als ik met Washington. We weten, dat het superleuke en interessante locaties zijn, alleen komen ze er in de reisgidsen bekaard vanaf. Het zou leuk zijn, als mensen ook naar ervaringsdeskundigen luisterden, maar ja, maar ja...
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer