Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Deep South voor veggies

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Suzanne1978
Amerika-ontdekker

The Deep South voor veggies

Bericht door Suzanne1978 »

Hoi Amerikafans!

Wij zijn bezig om een reis naar het zuid-oosten voor te bereiden. We hebben de reis grofweg gepland, maar we gaan jullie later lastigvallen met de route, want we zitten nog met een aantal moeilijke keuzes. :P

Ik ben al jaren vegetariër (geen vlees, geen vis) en ik vroeg me af of dat een probleem is in deze regio. We zijn vorig jaar in het zuidwesten geweest en hoewel de grill- beef- en hamburgerrestaurants daar niet te tellen waren, heb ik altijd lekker gegeten. Veel Mexicaans, maar dat vind ik ook heel lekker, dus ik ben zeker niet afgevallen daar, haha! Ik ben benieuwd hoe dat in het zuidoosten is.

Groeten,
Suzanne
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Re: The Deep South voor veggies

Bericht door Figment »

Het is een heel stuk moeilijker dan in het zuidwesten, dat kan ik je wel vertellen! Ik ben gek op lekker eten, ga graag op reis naar the Deep South, maar omdat ik, net als jij, vegetariër ben, weet ik dat het niet makkelijk is om iets leuke restaurantjes te vinden. Je kan wel altijd terecht bij de Mexicaanse, Indiase en Italiaanse restaurants. Bij ieder goed restaurant kan je aangeven geen vlees en vis te eten, zodat ze iets speciaals voor je kunnen maken, ook als er geen vegetarische gerechten op de kaart staan. Maar niet ieder restaurant doet dit, dus voor je een tafel krijgt, altijd even vragen naar de mogelijkheden! De meeste fastfood ketens hebben ook wel iets vegetarisch, maar ik kan je iig aanraden om niet bij de Panda Express te eten. Al hun "vegetarische" gerechten worden klaargemaakt in een soort kippenbouillon met lappen kip erin, dus zelfs de tofu is niet vegetarisch.

Staat New Orleans ook op jullie planning? Ik kom daar gemiddeld drie keer per jaar en hoewel het een stad is van veel vlees en (craw)fish, zijn er ook genoeg fijne restaurantjes te vinden voor de veggies. Ik kan je wel een lijst geven van must eats, als je dat wilt.

-Jenn
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

We hebben een originele Mohawk indiaan op onze camping en die had wel een leuke uitspraak over vegetariers.

Weet je hoe indianen een vegetarier noemen??????

A bad hunter :dance:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vraag me af of die tortilla pannekoekjes wel vegetarisch gebakken worden. Ik vrees van niet
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

ned in MO schreef:Ik vraag me af of die tortilla pannekoekjes wel vegetarisch gebakken worden. Ik vrees van niet
Hoe de tortillas in fastfood restaurants worden gemaakt weet ik niet, maar in principe worden ze gemaakt met vegetable shortening, en dat is vegetarisch. Soms wordt de shortening vervangen door gewone boter, maar ook dat is nog steeds vegetarisch. Alleen wanneer er lard (varkensvet) wordt gebruikt is de tortilla niet vegetarisch. Misschien is dit het geval bij de fastfood ketens, maar de echte Mexicaanse restaurants gebruiken plantaardig vet.

Hieronder een aantal restaurants in New Orleans die ik voor zowel vegetariërs als carnivoren kan aanraden:

Gumbo shop
Saint Peter Street (tussen Royal en Chartres St.)

Traditionele Cajun en Creoolse Gumbo. De setting is casual en het is er altijd druk met locals en toeristen. Voor de vleeseters zijn er genoeg gerechten met vlees, vis en alligator, en voor de vegetariërs is er een speciaal dagmenu. De laatste keer dat ik er was hadden ze gumbo met witte bonen. Onwijs lekker! Een must bij ieder bezoekje aan the Big Easy!

Cafe du Monde
Decatur Street (tegenover Jackson Square)

Cafe Du Monde is een instituut in New Orleans en ook dit is een must om naartoe te gaan. Ook hier is het altijd druk met zowel locals als toeristen, maar omdat het cafe 24 uur per dag open is kan je 's avonds laat vaak rustig genieten van je beignet met poedersuiker. De beignets worden gefrituurd in plantaardige olie.

Mona's Cafe and Deli
Frenchman St
Forget about Bourbon St, Frenchmen St is the place to be! Hier komen voornamelijk de locals. Frenchmen St is dé straat voor echte New Orleans jazz en een aantal lekkere veggie restaurants. Bij Mona's hebben ze hummus, falafel, spinazi taartjes en andere lekkere dingen.

Hookah
Op de hoek van Frenchmen St en the Esplanade
Dit is 's avonds een heel gezellige club met live muziek en buikdanseressen, maar ook met erg lekkere Indian Food.

Tomatillo's
Tegenover Hookah, op de andere hoek van Frenchmen en Esplanade
Een Mexicaans restaurant met een leuke courtyard, 's avonds live muziek en mega margarita's!

El Gato Negro
Tegenover French Market
Ook een Mexicaan restaurant, maar waar Tomatillo's meer TexMex is, serveert El Gato Negro traditionele Mexicaanse gerechten. Het restaurant is gezellig, maar ik zit het liefst buiten op het mini terras waar je uitkijkt op de French Market. Ook geschikt voor lunch (en errug lekkere frambozen mojito's!!!)

Louisiana Pizza Kitchen
Naast El Gato Negro, op de hoek van French Market
Italiaans restaurant met een creools tintje. Het eten en bediening zijn super!

Moon Wok
Op de hoek van Dauphine & St. Ann
Een klein en hip restaurant voor een snelle hap. Voornamelijk Chinese gerechten en de lekkerste veggie egg rolls!

Bennachin
Royal St (Tussen Nicholls en Barracks St)
Een klein Afrikaans soul food restaurant. Veel vegetarische gerechten, erg lekker als je van exotisch eten houdt. Niet voor de 'picky eater'.

New Orleans is de stad van good food, en dit is maar een heeel klein aanbod. Ik heb het beperkt gehouden tot mijn favoriete vegetarische restaurants in en nabij the French Quarter. Rondom Magazine Street in Garden District heb je nog veel meer keus, maar dan wordt de lijst wel heel lang. ;)
Wil je een romantische setting, dan kan ik Muriel's en Irene's aanraden. Zij hebben geen vegetarische gerechten op de kaart staan, maar kunnen dat wel voor je maken. Ik weet eigenlijk helemaal niet of New Orleans in jullie planning zit, maar misschien hebben anderen hier iets aan.

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Southern kitchen doet bij mij altijd visioenen opdoemen van "Fried everything". Meestal is het dus "fried chicken" of "fried crawfish" etc. Maar ook "Fried Green Tomatoes" en "Fried Okra", dus vegatarisch frituren . Je hoeft in een amerikaans restaurant niet altijd een stuk vlees te bestellen als maaltijd. Je kunt het ook een maaltijd samenstellen middels de "salads" en de "side dishes". Meestal heb je bij side dishes keuze uit "Corn on the cob", Broccoli, Boontjes, "Summer vegetables" (meestal een medley van worteltjes, peultjes, squash en/of aubergines) en uiteraard verschillend vormen van aardappelen: patat, mashed potatoes (vooral lekker met knoflook), baked potato, sweet potato. Of wat zou je zeggen van "grits" als ontbijt, compleet vegetarisch, typsich "Southern kitchen"; mij doe je er overigens geen lol mee. Vegatarisch eten eist soms wat meer fantasie en moeite, maar de meeste restaurant willen je graag helpen op dat gebied.
Ik weet niet of je vegetarisch bent of "vegan" (nog iets extremer), maar voor beiden zijn in de meeste grote steden ook speciaal restauranten te vinden. Als je niet vegan bent, moet je een van de vele kaasschotels proberen die aangeboden worden in een vegetarische vorm.
(En dat allemaal van een niet-vegetarier) :)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Suzanne1978 schreef: Ik ben al jaren vegetariër (geen vlees, geen vis) en ik vroeg me af of dat een probleem is in deze regio. We zijn vorig jaar in het zuidwesten geweest en hoewel de grill- beef- en hamburgerrestaurants daar niet te tellen waren, heb ik altijd lekker gegeten. Veel Mexicaans, maar dat vind ik ook heel lekker, dus ik ben zeker niet afgevallen daar, haha! Ik ben benieuwd hoe dat in het zuidoosten is.
Het Zuiden heeft het beste eten in de VS. Dus qua lekker eten ga je zeker naar de juiste regio. ALLES is hier heerlijk. Het is inderdaad wel zo dat er traditioneel veel gefrituurd wordt, maar dat is ook wel een beetje een vooroordeel van de rest van het land. Inmiddels is het ook in Zuiden 2008 en er is genoeg ander eten beschikbaar. Voor heel Amerika geldt dat het toch meer een "vleesland" is dan Nederland, maar er is heel veel keuze. Ik eet zelf wel vlees, maar met mate en denk er bewust om wat ik eet (en niet eet). Bij salades mikken ze er meestal een lepel bacon bits op en daar moet je even aan denken als je daar niet van houdt. Afgezien daarvan zijn er genoeg vegetarische alternatieven beschikbaar. Zeker in grotere plaatsen als Atlanta is er een enorme diversiteit aan restaurants en alles is hier wel te vinden. Maar dat geldt ook voor plaatsen aan de kust als Savannah en Charleston.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

De level of service hier in de VS, en ook in het diepe zuiden, is zo dat als jij iets niet lust, of graag iets anders wil, ze dat zo voor je maken. Zo wil onze oudste in Olive Garden altijd heel graag witte -en- rode saus bij zijn pasta (vraag me niet waarom), en daar doen ze nooit moeilijk over. Wil je een salade zonder kip of bacon of blauwe kaas of tomaat of sla of wat dan ook, het kan allemaal. Of wil je dit stukje van een gerecht samen met dat stukje van een ander gerecht, kan ook allemaal. De meeste restaurants hebben een aantal vegetarische keuzes, zelfs een steakhouse als Logan's. En je kan inderdaad altijd een heel hoofdmenu maken van een salade en een paar side dishes.

Dus ik zou me er absoluut niet druk om maken!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Suzanne1978
Amerika-ontdekker

a4plus schreef:We hebben een originele Mohawk indiaan op onze camping en die had wel een leuke uitspraak over vegetariers.

Weet je hoe indianen een vegetarier noemen??????

A bad hunter :dance:
Ik zag op Amazon dat er een hele lijn is met deze spreuk. Van sleutelhangers, tot mokken en tshirts! Erg leuk, daar ga ik op mijn werk punten mee scoren. :lol:
Suzanne1978
Amerika-ontdekker

Bedankt voor alle reacties. Ik maakte me al niet echt zorgen, maar na wat slechte ervaringen met vega eten (Spanje en Frankrijk) informeer ik tegenwoordig eerst maar even. Ik verwacht weinig problemen als ik dit allemaal lees. Ik ben bovendien een makkelijke eter, dus dat gaat helemaal goedkomen.

New Orleans is nog een twijfelgeval. Als we daar toch dicht in de buurt zijn, wil ik het niet missen (zeker niet nu ik gelezen heb hoe lekker je daar kan eten 8) ), maar we hebben maar 14 dagen. We willen beginnen in Savannah en dan via Charleston, GSM, Memphis en Nashville richting het zuiden. Lynchburg, Natchez of New Orleans. We zijn nog aan het puzzelen hoe we zo veel mogelijk in die 14 kunnen stoppen zonder dat het een race tegen de klok wordt. Maar daar komen we later waarschijnlijk nog wel op terug.

Nogmaals dank voor het meedenken!

Groeten van een bad hunter! :P
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Figment schreef:
ned in MO schreef:Ik vraag me af of die tortilla pannekoekjes wel vegetarisch gebakken worden. Ik vrees van niet
Hoe de tortillas in fastfood restaurants worden gemaakt weet ik niet, maar in principe worden ze gemaakt met vegetable shortening, en dat is vegetarisch. Soms wordt de shortening vervangen door gewone boter, maar ook dat is nog steeds vegetarisch. Alleen wanneer er lard (varkensvet) wordt gebruikt is de tortilla niet vegetarisch. Misschien is dit het geval bij de fastfood ketens, maar de echte Mexicaanse restaurants gebruiken plantaardig vet.
Kan best zijn maar de mexicaanse mexicanen maken het met vet van het varken dat lard heet. Mexicanen gebruiken dit veel bij het koken.

* Note mod - Marco
Om het topic leesbaar te houden, een deel van de quote verwijderd, die niet direct relevant was met betrekking tot dit bericht.
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

ned in MO schreef:
Kan best zijn maar de mexicaanse mexicanen maken het met vet van het varken dat lard heet. Mexicanen gebruiken dit veel bij het koken

Seriously? Want ik ben in Oaxaca, Juarez, Merida, Chetumal, Santa Cruz en San Cristobal in verschillende keukens geweest, en in geen van allen werd lard gebruikt. Maar misschien waren dit geen echte Mexicaanse Mexicanen... :wink:

Ik ben ervan op de hoogte dat veel Mexicanen lard gebruiken tijdens het koken, echter de traditionele (corn) tortillas worden toch echt zonder dierlijke toevoegingen gemaakt. Het zijn de wheat tortillas waarin lard gebruikt kan worden, en dit zal vast en zeker het geval zijn bij de fast food ketens en sommige restaurants, maar zeker niet bij ieder restaurant. Als een tortilla op de menukaart tussen de vegetarische gerechten staat, kan je er vanuit gaan dat er geen lard is gebruikt. Staat het als vegetarische tortilla tussen de gewone gerechten, dan kunnen ze met lard zijn gemaakt. Om er zeker van te zijn kan je het even navragen bij de chef. Mocht het toch niet helemaal vegetarisch zijn, dan is het in de meeste gevallen geen enkel probleem voor hem (of haar) om iets anders lekkers voor je te maken.

SweetHomeAlabama
Amerika-newbie

Bericht door SweetHomeAlabama »

pfoee ik weet niet of je ook naar alabama gaat maar ik heb daar weinig veggie food gevonden in restaurants enzo...
volgens mij zijn ze in het zuiden overal wel gek op vlees..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer