Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
sept/okt geschikte tijd?
sept/okt geschikte tijd?
Wij willen vanaf half september tot half oktober een rondje Atlanta->Smokey Mountains->Memphis->New Orleans->Atlanta (ongeveer) doen (bedoeling is om voornamelijk te camperen). Echter, deze periode is middenin het orkaan seizoen. Zouden we daar dan eventueel alleen last van hebben aan de kust? En hoe is het weer in die periode meer landinwaarts (bijvoorbeeld in noord Georgia) ? Is er iemand die het gebied rond dit rondje in deze periode heeft bezocht?
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Re: sept/okt geschikte tijd?
Ik kan eigenlijk alleen antwoord geven over New Orleans. September/oktober is een mooie tijd om de stad te bezoeken, hoewel ik oktober een betere maand vind (qua weer en activiteiten in de stad) dan september. Het klopt dat je midden in het orkaan seizoen zit, maar de enige hurricanes die je daar in die periode zal zien, zitten in grote plastic bekers. Waar je wel last van zal hebben is regen. Wat dat betreft is New Orleans net als Nederland, het regent er erg vaak! En de luchtvochtigheid is heel hoog. Het kan misschien niet eens zo heel warm zijn, door de luchtvochtigheid voelt het zo 10 graden warmer en benauwder aan. Maar goed, binnen is er airconditioning, en met een glaasje mint julep in Pirate's Alley ben je zo weer afgekoelt!
Vorig jaar was het in oktober prachtig weer, maar waren er 2 weken later weer overstromingen. Dat was technisch gesproken buiten het orkaan seizoen, dus je weet het maar nooit. Persoonlijk denk ik niet dat je heel bang hoeft te zijn dat je daar in die periode wordt overvallen door een orkaan, maar het is altijd verstandig om de weerberichten in de gaten te houden. Over de rest van je route kan ik geen antwoord geven omdat ik daar alleen in maart/april ben geweest.
Heel veel plezier gewenst! Wanneer zitten jullie ongeveer in New Orleans? Ik ga er zelf in oktober/november ook weer naartoe!
Vorig jaar was het in oktober prachtig weer, maar waren er 2 weken later weer overstromingen. Dat was technisch gesproken buiten het orkaan seizoen, dus je weet het maar nooit. Persoonlijk denk ik niet dat je heel bang hoeft te zijn dat je daar in die periode wordt overvallen door een orkaan, maar het is altijd verstandig om de weerberichten in de gaten te houden. Over de rest van je route kan ik geen antwoord geven omdat ik daar alleen in maart/april ben geweest.
Heel veel plezier gewenst! Wanneer zitten jullie ongeveer in New Orleans? Ik ga er zelf in oktober/november ook weer naartoe!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
- Bandido
- Amerika-expert
Heiko schreef:Wij willen vanaf half september tot half oktober een rondje Atlanta->Smokey Mountains->Memphis->New Orleans->Atlanta (ongeveer) doen (bedoeling is om voornamelijk te camperen). Echter, deze periode is middenin het orkaan seizoen. Zouden we daar dan eventueel alleen last van hebben aan de kust? En hoe is het weer in die periode meer landinwaarts (bijvoorbeeld in noord Georgia) ? Is er iemand die het gebied rond dit rondje in deze periode heeft bezocht?
Jazeker! Het is net na de zomer en dan is het nog heerlijk weer hier. De kust van Georgia is sowieso relatief veilig voor orkanen (al decennia zijn er hier geen orkanen meer aan wal gekomen). Orkanen worden altijd ruim vantevoren bekend gemaakt via de media en je kunt je reisplannen er dus gemakkelijk op aanpassen. Een orkaan neemt landinwaarts sterk aan kracht af, maar niettemin kan dat ook verder het land in nog wel veel regen opleveren.
Maar de kans dat het gebeurt is ook weer niet zo groot. Je kunt het er dus best op wagen. In het ergste geval kom je een dag of twee in een depressie terecht en dan is het voordeel dat je overal redelijk goedkope motels hebt waar je het even kunt uitzingen. En vergeet niet dat -in tegenstelling tot NL- slecht weer in het Zuidoosten nooit lang duurt.
"Keep Georgia On Your Mind"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
wij hebben deze rit ooit eens gemaakt rond dezelfde tijd. Heerlijk weer dan. Van directe orkanen heb je niet zo'n last. Die kan je ontwijken. De naweeen van een orkaan zijn vervelend met grote regenfronten en zo.
Laat je planning dus een beetje van de weersverwachting afhangen en je hebt een heerlijke vakantie
Laat je planning dus een beetje van de weersverwachting afhangen en je hebt een heerlijke vakantie
Zo te zien hoef ik me nergens druk over te maken. Ik kan niet wachten totdat we er zijn...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 8268 Weergaves
-
Laatste bericht door kastelke
-
- 5 Reacties