Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze reis mei/juni 2009

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Ratigan
Amerika-ontdekker

Onze reis mei/juni 2009

Bericht door Ratigan »

Wij gaan volgend jaar een reis doen door het zuiden van Amerika. Hieronder staat ons voorlopig reisschema (gemaakt met Mappoint). Willen jullie eens kijken wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn in deze reis.

We zijn met zijn 4en. Great Smoeky Mountains doen we kort aan, omdat 2 van ons geen hikers zijn. De rest hebben we veel gekozen voor korte reisdagen met veel ruimte om de dag zelf. Ik hoor het graag :)

DAG ROUTE AFSTAND TIJD
1. Amsterdam - Atlanta
2. Atlanta 0 mile 0
3. Atlanta - Stone Mountain 17,5 mile 0:26
4. Stone Mountain - Cherokee (Great Smokey Mountains) 186 mile 4:01
5. Cherokee - Columbia 212,3 mile 3:40
6. Columbia - Charleston 113,2 mile 1:57
7. Charleston - Savannah 108,3 mile 2:12
8. Savannah - Jekyll Island 89,8 mile 1:41
9. Jekyll Island - Swamp Okefenokee - Thomasville 276,1 mile 6:01
10. Thomasville - St. Joe Beach 148,9 mile 2:51
11. St. Joe Beach - Pensecola 132,6 mile 2:35
12. Pensecola - Biloxi 124,7 mile 1:58
13. Biloxi - New Orleans 84,5 mile 1:24
14. New Orleans 0 mile 0:00
15. New Orleans - Baton Rouge 80,6 mile 1:20
16. Baton Rouge - Natchez - Vicksburg 163 mile 3:25
17. Vicksburg - Memphis 251,1 mile 3:36
18. Memphis 0 mile 0:00
19. Memphis - Nashville 212,9 mile 3:14
20. Nashville 0 mile 0:00
21. Nashville - Chattanooga 133 mile 2:11
22. Chattanooga - Atlanta 118,4 mile 2:02
Afbeelding

Afbeelding
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Onze reis mei/juni 2009

Bericht door Bertorelli »

Je reistijden zijn zo te zien niet echt realistisch. (beetje aan de krappe kant)
Ik denk dat ze bij mappoint uitgaan van het gebruik van de interstates.
Ik zou gaan voor de hyways en byways en daar ligt he gemiddelde snelheid een stuk lager.

Reken op een gemiddelde van max 40 mijl per uur omdat je dan door veel meer plaatsjes komt.

Een reisdag van 200 á 250 KM per dag is goed te doen en dan heb je ook nog tijd om onderweg dingen te bekijken en boodschappen te doen.

Savannah en Charleston zijn erg leuke en interessante steden die wel een extra dagje verdienen.
Ook heb je daar plantages als Boone Hall en Magnolia Plantagion die erg leuk zijn en waar je zo een halve dag mee kwijt bent.

Verder een erg leuke route.

Groetjes

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
tuti
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door tuti »

Over de route zelf kan ik weinig zeggen, maar pin je niet teveel vast aan de tijden die je noemt. Als je een keer op de grote weg in de file komt, dan is het wel gelijk wel een flinke file (althans dat was mijn ervaring afgelopen vakantie)

Verder aanraders voor in Atlanta: Cola museum is erg leuk, CNN tour is interessant, en het aquarium is ook erg leuk. Kan je prima een dagje mee vullen.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
Ratigan
Amerika-ontdekker

Bericht door Ratigan »

Bedankt voor jullie reacties.

We zijn nog aan het denken hoe we dit aan gaan passen. De meeste dagen rijden we niet te veel, maar er zijn 3/4 dagen die dus echt te lang zijn. Echter 23 dagen is i.v.m. werk echt de max.

Mijn ervaring met Zuid-West Amerika en Florida is dat een langere reisdag niet erg is maar het moet niet te vaak zijn.

Als we een stapje verder zijn laat ik het wel weten.

Het Cola museum en CNN staan inderdaad hoog op het lijstje.

Evenals Oak alley plantation, een radarboot en Graceland :)
Afbeelding

Afbeelding
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Mooie route! Maar ik zou me idd niet teveel vastpinnen op de reistijden. Ook zou ik een dagje langer in Savannah blijven. Leuk dat jullie een volle dag in New Orleans zitten! Dit is een beetje 'mijn' stad. In welk hotel verblijven jullie daar? Naast Oak Alley kan ik ook Laura Plantation aanraden. Deze ligt in de buurt van Oak Alley en is een echte Creoolse plantage. Gerunt door 4 generaties vrouwen en je krijgt een erg indrukwekkende tour, waar ook wordt verteld over de slavernij. Iets wat bij de andere plantages een beetje wordt verzwegen. En als je Disney fan bent, hier is ook het verhaal van Broer Konijn ontstaan! Beide plantages kunnen jullie makkelijk doen op de weg naar Baton Rouge, zodat je de dag in New Orleans ook echt in the Big Easy kan spenderen. Een tochtje met een radarboot kan ik niet aanraden in New Orleans. Je vaart hier enkel langs industrie gebied. Elders langs jullie route zijn denk ik veel mooiere tours te vinden. Wat je echter niet mag overslaan is een ritje met de St. Charles Street Car! En geen bezoek aan New Orleans is compleet zonder beignets te hebben gegeten bij Cafe DuMonde. Let the good times roll!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Figment schreef:Mooie route! Maar ik zou me idd niet teveel vastpinnen op de reistijden. Ook zou ik een dagje langer in Savannah blijven. Leuk dat jullie een volle dag in New Orleans zitten! Dit is een beetje 'mijn' stad. In welk hotel verblijven jullie daar? Naast Oak Alley kan ik ook Laura Plantation aanraden. Deze ligt in de buurt van Oak Alley en is een echte Creoolse plantage. Gerunt door 4 generaties vrouwen en je krijgt een erg indrukwekkende tour, waar ook wordt verteld over de slavernij. Iets wat bij de andere plantages een beetje wordt verzwegen. En als je Disney fan bent, hier is ook het verhaal van Broer Konijn ontstaan! Beide plantages kunnen jullie makkelijk doen op de weg naar Baton Rouge, zodat je de dag in New Orleans ook echt in the Big Easy kan spenderen. Een tochtje met een radarboot kan ik niet aanraden in New Orleans. Je vaart hier enkel langs industrie gebied. Elders langs jullie route zijn denk ik veel mooiere tours te vinden. Wat je echter niet mag overslaan is een ritje met de St. Charles Street Car! En geen bezoek aan New Orleans is compleet zonder beignets te hebben gegeten bij Cafe DuMonde. Let the good times roll!
Wij zijn op Oak Alley geweest en inderdaad wordt er nauwelijks over de slaven gesproken, alleen dat de bewoners goed waren voor hun slaven.
Zelfs de slaven verblijven staan er niet meer , die hadden de tand des tijds niet doorstaan, maar de oude buiten keuken wel.
Ratigan
Amerika-ontdekker

Bericht door Ratigan »

Een tochtje met een radarboot kan ik niet aanraden in New Orleans. Je vaart hier enkel langs industrie gebied. Elders langs jullie route zijn denk ik veel mooiere tours te vinden.
Welke raad je dan aan?
Wat je echter niet mag overslaan is een ritje met de St. Charles Street Car
Is dit ook in New Orleans?
En als je Disney fan bent, hier is ook het verhaal van Broer Konijn ontstaan!
Das bekend:)

Een hotel hebben we nog niet in New Orleans. Maar een tip is altijd welkom :)
Afbeelding

Afbeelding
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ratigan schreef:
Een tochtje met een radarboot kan ik niet aanraden in New Orleans. Je vaart hier enkel langs industrie gebied. Elders langs jullie route zijn denk ik veel mooiere tours te vinden.
Welke raad je dan aan?
Wat je echter niet mag overslaan is een ritje met de St. Charles Street Car
Is dit ook in New Orleans?
En als je Disney fan bent, hier is ook het verhaal van Broer Konijn ontstaan!
Das bekend:)

Een hotel hebben we nog niet in New Orleans. Maar een tip is altijd welkom :)

St. Charles Streetcar is in New Orleans en erg leuk om te doen! Je stapt op bij Canal Street, ongeveer ten hoogte van Bourbon St., en laat je vervolgens rijden door het prachtige Garden District. Aan het eind stap je uit (of je rijdt weer terug) en kan je een mooie wandeltocht over Magazine Street maken. Dit is een heel gezellige straat met vele restaurantjes en winkels. Je kan hier ook een bezoekje brengen aan Lafayette Cemetery, het voormalige huis van Anne Rice bezichtigen (Alleen de buitenkant helaas), en een heerlijke mint julep drinken bij Commanders Palace.
Ook leuk is een jazz brunch bij The Court of Two Sisters in French Quarter, of de monday night jazz and bbq bij Donna's Bar & Grill op north Rampart Street. Frenchmen Street is erg leuk als je echte New Orleans Jazz wil meemaken. Bourbon street is leuk om even te hebben gezien, maar vind ik persoonlijk de meest oninteressantste straat van New Orleans. Tenzij je van dronken toeristen, amerikaanse frat boys en strip clubs houdt, dan is dit dé plek om je vakantie door te brengen! ;)

qua hotels kan ik Ursuline Guest House aanraden, evenals The Frenchmen op Frenchmen Street en the Royal Sonesta.

Ik denk dat je in de omgeving van Natchez een mooiere paddle boat tour kan maken dan in New Orleans. Wil je daar toch over de Mississippi varen, dan is de gratis ferry een goede optie. Duurt ongeveer 20 minuten en je hebt hetzelfde uitzicht als wanneer je met de radarboot gaat. Met de radarboot doe je er alleen wat langer over en zie je wat meer industrie. Je vaart niet langs mooie natuur of plantages! Als je met de ferry gaat, kan je aan de overkant blijven zitten om weer terug te varen, maar je kan ook uitstappen en met de gratis shuttle naar Mardi Gras world gaan. Hier worden praalwagens voor Mardi Gras gemaakt, en hier zijn ook wagens voor Disney parades gemaakt! De tour kost geloof ik een dollar of 10 en je krijgt een plakje kings cake, koffie of thee, en aan het eind mag je ook mardi gras kostuums aantrekken.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer