Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

bezoek aan dochter in Birmingham in Alabama

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
findolin
Amerikafan

bezoek aan dochter in Birmingham in Alabama

Bericht door findolin »

onze dochter zit een jaar op highschool in Birmingham in Alabama, daar vlak bij tenminste, nu willen we haar in de meivakantie bezoeken, maar willen zelf ook wel veel zien, we huren een auto en willen ook eventueel een paar dagen rondrijden, dus ook wat langere tochten maken, wat mogen we hier niet missen, het Vulcan standbeeld weten we al, en ik vind het erg lelijk. Alvast bedankt groeten Wilma
Dutchstar
Amerika-ontdekker

Re: bezoek aan dochter in Birmingham in Alabama

Bericht door Dutchstar »

Hallo,
Ik woon ongeveer een uur zuidelijk vanaf Birmingham. Ik ben een aantal keren in Birmingham geweest. Het centrum is wel mooi om te zien. Er is daar een heel park met beelden en monumenten die allemaal met Martin Luther King te maken hebben. Als jullie graag winkelen is de Riverchase Mall echt een must!
Verder is de kust van Alabama en het stadje Mobile de moeite waard om te bekijken. Verder kun je vanaf daar de hele kust afreizen richting Florida met stranden zo wit als de sneeuw.
Er is ook een national park in de buurt van Birmingham met de naam Oak Mountain State park. Daar kun je heerlijk wandelen, golven, zwemmen, mountainbiken en paardrijden en er is een wildlife opvang die bezoekers ontvangen zodat je lokale wilde dieren kunt bekijken.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Je hebt ook nog de Birmingham Zoo, en five points is wel een leuk plekje om te eten.
Riverchase galleria mall is zeker een goed hint, maar daar weet jullie dochter waarscijnlijk alles al van.
Een andere is de Summit Shopping Center, ligt op 280 East.
Rijdt voor de aardigheid eens een woonbuurt in die op een van de bergjes liggen, erg mooie uitzichten.

Aan de kust behalve Mobile, zijn Pensacola, Destin en Panama City Beach een aanrader. Er zijn ook nog wat natuurlijk parken in Alabama en Florida, kijk even via de staten pagina van de allesamerika website.

@jaysue, ik zit in Dothan net anderhalf uur zuid van jullie, wist niet dat er nederlanders zo vlakbij woonde.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Dank je wel Richard, ik neem het mee, mijn dochter zit ook niet bij Nederlanders, het zijn echte amerikanen en ze wonene in Chelsea, en mijn dochter doet daar een jaar highschool in Chelsea.
groeten Wilma
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer