Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tips tussen Washington DC en Orlando
- Benno23
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
tips tussen Washington DC en Orlando
We hebben een globale planning gemaakt voor onze tweede reis naar de States in september. Vorige keer hebben we in 6,5 week de westkust gedaan vanaf San Francisco tot aan Canada (BC). Enkele reisdagen met veel kilometers vonden wij geen probleem en zijn voor onze volgende reis geen bezwaar.
Wat missen we op deze route en wie heeft er tips voor het stuk tussen Washington en Orlando? Een binnelandse vlucht willen we niet!
1. Naar New York
2. New York
3. New York
4. New York
5. Auto ophalen en naar Philadelphia
6. Philadelphia
7. Via Gettysburg naar Washington DC
8. Washington DC
9 - 14 rijden naar Orlando. Voor dit stuk zijn alle tips meer dan welkom. Zelf hebben we het idee om via de Great Smoky Mountains te gaan.
15. Orlando (pretpark)
16. Orlando (pretpark)
17. Naar Tampa
18. Tampa (pretpark)
19. Naar Miami
20. Everglades
21. Auto inleveren en op cruiseboot naar Bahama's en Key West
22. cruise
23. cruise
24. cruise
25. Terug in Miami
26. Naar NL.
Wat missen we op deze route en wie heeft er tips voor het stuk tussen Washington en Orlando? Een binnelandse vlucht willen we niet!
1. Naar New York
2. New York
3. New York
4. New York
5. Auto ophalen en naar Philadelphia
6. Philadelphia
7. Via Gettysburg naar Washington DC
8. Washington DC
9 - 14 rijden naar Orlando. Voor dit stuk zijn alle tips meer dan welkom. Zelf hebben we het idee om via de Great Smoky Mountains te gaan.
15. Orlando (pretpark)
16. Orlando (pretpark)
17. Naar Tampa
18. Tampa (pretpark)
19. Naar Miami
20. Everglades
21. Auto inleveren en op cruiseboot naar Bahama's en Key West
22. cruise
23. cruise
24. cruise
25. Terug in Miami
26. Naar NL.
http://benenjen.wordpress.com
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
2007: Noordoosten, Florida en Bahama's
2006: Westkust, Canada en Hawaii
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Jullie besteden wel heel erg weinig tijd in Washington! Verkijk je niet op die stad, er is heel veel interessants te zien en doen.
Vijf dagen om naar Orlando te rijden is best lang, ik zou daar een van aan het bezoek aan Washington plakken. Als je naar de Great Smokey Mountains gaat, wil je dus de westelijk route nemen. Het westen van Virginia en North Carolina met de Blue Ridge Mountains is ook erg mooi. En je zou dan ook in Atlanta kunnen rondkijken, wat ook een leuke stad is.
Vijf dagen om naar Orlando te rijden is best lang, ik zou daar een van aan het bezoek aan Washington plakken. Als je naar de Great Smokey Mountains gaat, wil je dus de westelijk route nemen. Het westen van Virginia en North Carolina met de Blue Ridge Mountains is ook erg mooi. En je zou dan ook in Atlanta kunnen rondkijken, wat ook een leuke stad is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
Re: tips tussen Washington DC en Orlando
Als je via de Smokies gaat, zou ik zeker een dag of twee in Atlanta doorbrengen. Het ligt toch op de route en het heeft als bruisende hoofdstad van "The South" heel veel te bieden. De metropool heeft onder andere CNN en CocaCola waar je leuke rondleidingen kunt doen. ALs je wat meer tijd hebt zou ik naar Stone Mountain gaan, dat is een grote granieten kei midden in een verder vlak terrein waar je bovenop kunt wandelen. Mocht je geinteresseerd zijn in een wat minder zonnige kant van de Amerikaanse geschiedenis, is Atlanta ook de stad van Martin Luther King. Het museum over zijn leven is erg indrukwekkend.Benno23 schreef: 9 - 14 rijden naar Orlando. Voor dit stuk zijn alle tips meer dan welkom. Zelf hebben we het idee om via de Great Smoky Mountains te gaan.
En verder tussen Orlando en Atlanta: vooral heel hard doorrijden, want het is een oersaai stuk. Ik heb het zelf net gedaan en het waren 7 lange uren.

Ik zou zeker een stop in Savannah overwegen. Een prachtige stad met veel historie, groen, architectuur en (buiten)vertier. Een dat alles op loopafstand. Als je meer tips wilt hebben over de beste barretjes, restaurants en ‘places to be’ dan hoor ik het wel.
Laatst gewijzigd door John V op 12 jun 2007, 00:55, 2 keer totaal gewijzigd.
- gert & peggy
- Amerika-ontdekker
Washington & Everglades
We hebben net ook Washington gedaan en ik kan alleen maar bevestigen dat je meer tijd nodig hebt dan 1 dag !
We hebben verbleven in Collega Park, ten N van Washtington (en in de buurt van Maryland University) en zijn met de Metro naar Washington gegaan. Zeer handig en dan blijf je een beetje met de wagen uit het centrum. Is maar een tip hé.
Alles rond het National Mall & Memorial Park is best te bewandelen, maar dan heb je wel enkel de buitenkanten gezien natuurlijk.
Wat betreft de Everglades: we hebben dit jaar een airboattour genomen iets ten westen van Miami (Gator Park) en in 2004 eentje in de buurt van Naples (Westdeel van Florida). De airboattour van dit jaar vond ik minder : 20 man op zo 1 airboat, weinig alligators, klein ritje eigenlijk. Die van 2004 was veel leuker : de airboat was maximaal voor 4 (dacht ik), hele interessante uitleg en de omgeving was veel knapper.
Het nadeel, nu ja, voor jullie is dat dat deel wel zo'n 80 mijl verder ligt dan Gator Park, als van de Miami-kant vertrekt...
We hebben verbleven in Collega Park, ten N van Washtington (en in de buurt van Maryland University) en zijn met de Metro naar Washington gegaan. Zeer handig en dan blijf je een beetje met de wagen uit het centrum. Is maar een tip hé.
Alles rond het National Mall & Memorial Park is best te bewandelen, maar dan heb je wel enkel de buitenkanten gezien natuurlijk.
Wat betreft de Everglades: we hebben dit jaar een airboattour genomen iets ten westen van Miami (Gator Park) en in 2004 eentje in de buurt van Naples (Westdeel van Florida). De airboattour van dit jaar vond ik minder : 20 man op zo 1 airboat, weinig alligators, klein ritje eigenlijk. Die van 2004 was veel leuker : de airboat was maximaal voor 4 (dacht ik), hele interessante uitleg en de omgeving was veel knapper.
Het nadeel, nu ja, voor jullie is dat dat deel wel zo'n 80 mijl verder ligt dan Gator Park, als van de Miami-kant vertrekt...
Haha grappig, wij hebben dit jaar vanaf washington gereden naar Orlando. Wij hebben twee stops tussendoor gemaakt: Tarboro om vanuit daar naar Roanoke Island te gaan(The Lost Colony) en in Charleston(zeker het bezoeken waard, onwijs mooi stad met veel Koloniale huizen en veel plantages in de omgeving). En wij zouden ook nog een stop in Savannah maken, maar omdat we gehoord hadden dat die stad erg veel op Charleston leek zijn we in een stuk door gereden naar Orlando.
Mijn advies is dus: Washington - Roanke Island - Charleston (- Savannah) - Orlando
Mijn advies is dus: Washington - Roanke Island - Charleston (- Savannah) - Orlando
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1716 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 5 Reacties