Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het huis van Forrest Gump

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Renatesieb
Amerika-ontdekker

Het huis van Forrest Gump

Bericht door Renatesieb »

All time Favorite: Forrest Gump

Het huis dat in de film gebruikt word, weet iemand ofdat dit echt ergens in Alabama staat?
jer van bia
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jer van bia »

Het huis was een Stage Set. Kijk hier maar eens . Daar werd de vraag ook gesteld.

groetjes,
Jerry
Reisverslag 2009: http://jerryusa2009.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://jerryusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2008: http://southwest2008.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslag 2007: http://www.bvisible.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Memphis/Las Vegas 2006: http://jerryusa.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik weet dat er bij Cannery Row in San Francisco wel een bankje staat, waar "forrest" een doos bon bons zit te eten. Althans in 2001 stond dat bankje daar en kon je er naast zitten voor een foto.

"Life is like a box of choclates, you never know sure what you're gonna get"
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Weet iemand dan of dat bankje waar Forrest op de bus zit te wachten in Savannah wel echt bestaat?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

The lake behind the Gump house in Alabama is the same lake the Forrest rests his buddies at when he rescues them in Vietnam. Arguably a mistake, but it's not noticeably the same lake - just interesting to know.

The park bench that Tom Hanks sits on for much of the movie was located in Savannah, GA, at Chippewa Square. The fiberglass bench he sat on has since been removed and placed into a museum to avoid being destroyed by the weather. The church where the feather first falls is about 100 yards just down the street from his bench.

While Forrest is running across America the camera shows some wide shots of him running, That man in those shots is really Jim Hanks (Tom Hanks' brother in real life).

When Forrest tell lt. Dan he is going to be a shrimp boat captain, Lt. Dan says "yeah, and I'm an astronaut." The next movie Tom Hanks and Gary Sinese made together was Apollo 13 where they were both astronauts....

Forrest's son is played by Haley Joel Osment, the adorable kid that later achieved great fame as the troubled Cole in the "The Sixth Sense".

While Forrest is pushing Lt. Dan through the traffic in his wheelchair, the music is from "The Midnight Cowboy". A taxi stops short and Lt. Dan says "I'm walkin' heah, I'm walkin' heah." It was a famous line said by Dustin Hoffman from that movie.

12 minutes into the film, when young Forrest is on the School Bus, the little girl that shakes her head 'no' is Elisabeth Hanks, daughter of Tom Hanks.
Renatesieb
Amerika-ontdekker

Bericht door Renatesieb »

:( :( :(
Hmm i'm a little dissapointed that almost everything is removed or not excistes....

Yeah the bench in San Francisco i saw, but i think it's something from the restaurant Bubba Gump. We saw it a few times.

But greenbow Alabama really excists!

thanks for all the information.

Groetjes Renate
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Staceybeesie schreef:Ik weet dat er bij Cannery Row in San Francisco wel een bankje staat, waar "forrest" een doos bon bons zit te eten. Althans in 2001 stond dat bankje daar en kon je er naast zitten voor een foto.

"Life is like a box of choclates, you never know sure what you're gonna get"

mmmm. Bankje stond ook in Monterey in je kon je voeten steken in supergrote Nike's, heb nog ergens een niet digitale foto :? Erachter was wel een Gump Restaurant met veel souveniers. Is trouwens mijn Favorite film, geniaal in elkaar gezet.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

a4plus schreef:

mmmm. Bankje stond ook in Monterey in je kon je voeten steken in supergrote Nike's, heb nog ergens een niet digitale foto .

The park bench that Tom Hanks sits on for much of the movie was located in Savannah, GA, at Chippewa Square. The fiberglass bench he sat on has since been removed and placed into a museum to avoid being destroyed by the weather
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

a4plus schreef: The park bench that Tom Hanks sits on for much of the movie was located in Savannah, GA, at Chippewa Square.
De locatie waar dit is gefilmd is inderdaad aan noordzijde Chippewa Square in Savannah. Overigens heeft er op deze locatie nooit een bank gestaand. Deze is er speciaal voor de film geplaatst en na de opnames weer weggehaald. Voor de liefhebbers die het bankje graag willen zien, het bankje is te bewonderen in het Savannah History Museum.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

John ... ik denk dat jij de verkeerde persoon Quote :lol:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik weet 99.9% zeker dat het bankje in Savannah stond (het bankje is daar niet echt, het was een stage set op die plek), ook staat daar het gebouw waar het allombekende veertje vanaf valt, het gebouw is echt, het veertje was digitaal totdat het op de schoot van Forest landde.

Wel gaan ze hoogst waarschijnlijk een bankje op die plek neerzetten, omdat de toeristen industrie er om schreeuwd.

Wij hebben toevallig wat research gedaan nadat we in Savannah een toer hadden en Forest Gump een stop was.

Hier is de plek in Savannah, ze hadden op die bult een dek gemaakt met het bankje erop.
Afbeelding

Dit is het gebouw net voor het bankje waar het "digitale" veertje vanaf viel

Afbeelding

Dit is eenzelfde bankje dat ze gebruikt hebben, maar niet degene uit de Film.

Afbeelding

Ik kan de Movie tour in Savannah echt aanraden, vele goed oude en nieuwe titels zijn daar geschoten, en die gast is enorm goed en zeer betrokken in de Film wereld. Als iemand interesse heeft kan ik zijn nummer wel achterhalen.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Color01 schreef:John ... ik denk dat jij de verkeerde persoon Quote :lol:
Stom, per ongeluk het verkeerde deel van de quote verwijderd.
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

rperre schreef:Ik weet 99.9% zeker dat het bankje in Savannah stond.
Zeg maar gewoon 100%. En het is inderdaad opgenomen op de plek waar jullie staan. Wanneer is de foto trouwens genomen? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik daar ooit een bult heb gezien. Maar ja, ik ben al sinds 2005 niet meer in Savannah geweest :cry: . Helaas. Het wordt tijd om weer eens terug te gaan.
SweetHomeAlabama
Amerika-newbie

Re: Het huis van Forrest Gump

Bericht door SweetHomeAlabama »

echt jammer dat vaak dingen niet meer zo zijn.
Na het kijken van sweet home alabama met reese witherspoon gingen ook wij opzoek naar greenville alabama, helaas waren weinig dingen hetzelfde ( of keken we gewoon niet goed)
ik heb gister nog forrest gump gezien.. :) toeval
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

SweetHomeAlabama schreef:Na het kijken van sweet home alabama met reese witherspoon gingen ook wij opzoek naar greenville alabama, helaas waren weinig dingen hetzelfde ( of keken we gewoon niet goed)
Dan kun je ook lang zoeken, die film is namelijk (voor het grootste deel) opgenomen bij de buren: Georgia. :P
"Keep Georgia On Your Mind"
SweetHomeAlabama
Amerika-newbie

haha ja daar heb je het al.. :P achja, voor ons toen een leuke roadtrip naar een ander mooi deel van alabama..
die greenville daar was wel wat anders ja ;)
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

In Los Angeles is wel een restaurant dat volgens mij gebaseerd is op de film. Het heet bubba gump.
Als je daar aan een tafeltje zit heb je 2 bordjes. Op eentje staat: Run forest Run. Wanneer je dit neerzet lopen de serveersters je voorbij. Wil je iets bestellen, pak je het bordje: stop forest stop.
Wel grappig bedacht.

Groetjes Susanne
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

In films en op TV is niets waar het op lijkt. De mini serie "The Stand" (Stephen King) is ook zo'n mooi voorbeeld. In de serie wonen alle "goeien" in Boulder, Colorado. Echter geen een opname hiervan is in Boulder gemaakt, maar allemaal in Utah. Het plan bestond wel om het in Boulder op te nemen, maar dit werd op het laatste moment niet gedaan uit protest op een onpopulaire maatregel die de state senate nam t.a.v. gays en lesbians in Colorado.

Een ander voorbeeld is de serie "Everwood", inmiddels gestopt. Ik heb hier al vele gasten over de vloer gehad die een bezoekje aan het stadje Everwood in Colorado willen brengen. Ik moet ze allen teleurstellen: het plaatsje bestaat niet. Er is wel een plaats in de bergen die Evergreen heet, niet ver van Denver gelegen, maar het lijkt er in het geheel niet op. Everwood is in Ogden, Utah opgenomen.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Restaurant Bubba Gump is in vele steden gevestigd.
Wij hebben er gegeten in Charleston, South Carolina.

Klik op "locations" dan zie je waar de restaurants te vinden zijn.

http://www.bubbagump.com/
16x USA / 30 staten
SweetHomeAlabama
Amerika-newbie

ik heb in de bubba gump in san francisco gegeten. Toen ik nog niet eens van forrest gump wist.. toen dacht ik run forrest run.. waar slaat t op! haha
volgens mij is het echt met heel veel films zo dat het ergens anders word opgenomen, en dat sommige dingen niet eens bestaan!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer