Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis wessie: van Washington D.C. naar Deep South

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
wessie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis wessie: van Washington D.C. naar Deep South

Bericht door wessie »

habbekuk schreef:
21 jul 2026, 16:35
Wij hebben vorigjaar in DC voor 3 dagen fietsen gehuurd.
Super makkelijk om je te verplaatsen tuseen alle bezienswaardigheden.
Goed te doen ook met eventueel toeristen en alles? Zou me kunnen voorstellen dat DC wat minder een ‘fiets-stad’ is dan de gemiddelde stad in Nederland, waar fietsen vrij toegankelijk is.
wessie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door wessie »

jojostravelusa schreef:
21 jul 2026, 16:42
Wij vonden alles prima te belopen. Van en naar het hotel gingen we met de metro.
Ja, dit en Uber hebben we op het oog. Metro’s sluiten volgens mij ook gewoon goed aan.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Voor Washington DC vond ik het gebruik van de metro met Tap.Ride.Go. echt een aanrader. Net al in Nederland gewoon contactloos betalen door je telefoon (of bankpas of creditcard) ertegenaan te houden. Inchecken en uitchecken is alles wat je hoeft te doen en je betaalt iets van 5 euro voor de rit van IAD naar downtown. Perfect voor toeristen want je hoeft geen kaarten te kopen en/of op te waarderen.
Daarnaast hebben we veel gebruik gemaakt van de (elektrische) fietsen van Capital Bikeshare. Installeer thuis alvast de app en je kunt gelijk op weg. Wij verbleven in een (zeer ruim!) appartement vlak bij metro en fietsen:
https://www.booking.com/Share-TNZF9n
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

wessie schreef:
21 jul 2026, 20:32
habbekuk schreef:
21 jul 2026, 16:35

Goed te doen ook met eventueel toeristen en alles? Zou me kunnen voorstellen dat DC wat minder een ‘fiets-stad’ is dan de gemiddelde stad in Nederland, waar fietsen vrij toegankelijk is.
Ik zou het zo weer doen. Wij waren met ons 6 maar totaal geen problemen gehad.
Best veel vrije fiets banen en waar die niet zijn ben je (verplicht) om op de stoep te fietsen.
Grote voordeel is dat je zo makkelijk naar alle bezienswaardigheden kan fietsen.
Dat scheelt heel veel reistijd en een heerlijk windje, wij waren in Augustrus.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer