Washington D.C. (en daar starten we ook)
Great Smoky Mountains
Nashville (als countryliefhebbers moet je daar een keer zijn geweest)
Veel wandelen en natuur
We hebben al wat gepuzzeld en gelezen, maar het is meer uitzoekwerk dan bij eerdere reizen. Het plan is om in Washington D.C. te beginnen en in Atlanta te eindigen. Terugvliegen via Nashville is eventueel ook een optie. We hebben nog geen tickets, alleen het hotel in Washington ligt vast en we hebben een optie op een cabin bij Cherokee.
Liefst vermijden we de Smokies in het weekend, maar met vertrek op vrijdag zitten we er waarschijnlijk toch middenin. Gelukkig zijn we altijd vroeg op pad, dus de grootste drukte ontlopen we meestal wel.
Vanaf Nashville vind ik het lastiger worden. We willen richting Savannah, Charleston, Congaree en daarna nog 1 a 2 nachten in het Chattahoochee National Forest, bijvoorbeeld voor Tallulah Gorge State Park. Qua geschiedenis lijkt Montgomery me ook interessant, maar in combinatie met Providence Canyon voelt dat misschien als te veel. Die laatste kunnen we eventueel beter bewaren voor een andere trip.
Onze planning tot nu toe
Dag 1 – Aankomst Washington
Dag 2 – Washington
Dag 3 – Washington
Dag 4 – Washington → Shenandoah NP
Dag 5 – Shenandoah NP (op 1 plek blijven of toch splitsen?)
Dag 6 – Shenandoah → Waynesboro
Dag 7 – Waynesboro → Blowing Rock
Dag 8 – Blowing Rock → Cherokee
Dag 9 – Cherokee (GSM)
Dag 10 – Cherokee → Gatlinburg
Dag 11 – Gatlinburg → Nashville
Dag 12 – Nashville
Dag 13 t/m 21/22 Nashville - Chattanooga - Savannah - Charleston - Congaree - Chattahoochee National Forest - Atlanta
Ik ben benieuwd of deze route haalbaar is en hoor graag de mening van ervaringsdeskundigen!