Ik ben benieuwd of er iemand is die onderstaande route bekijkt en deze kan voorzien van adviezen vanuit eigen ervaring. Natuurlijk heb ik het forum al even doorgespit en interessante dingen gevonden over steden en natuurparken op de route, maar ik heb niet echt een vergelijkbare reis met daarbijhorende ervaringen kunnen vinden. Ik merk dat je voor de oostkust wat harder moet zoeken naar reisroutes, in het westen was het juist meer filteren van de vele ervaringen die al op het forum stonden.
In 2024 hebben we een mooie (camper)route van 47 nachten in het westen gemaakt. De reis was geweldig en dit waren onze gezamenlijke hoogtepunten: Capitol Reef, Bryce, de Confict, Mammoth + Silver lakes en als absoluut hoogtepunt onze 4 nachten in Yosemite. Zion hoort potentieel ook in dit rijtje thuis, maar de enorme drukte bij de shuttle zorgt ervoor dat hij het niet tot de absolute hoogtepunten heeft gehaald. De kinderen waren toen 2 en 4 jaar.
Onze globale plannen voor het verdelen van onze nachten, we reizen met onze meiden van 5 en 7 jaar. (start eind juli 2027)
1. Miami (South Pointe Park)
2. Everglades
3. Everglades (wandelen/fietsen in Shark Valley)
4. Fort Myers Beach
5. Fort Myers Beach (Myakka River SP)
6. Orlando
7. Orlando (bezoek pretpark, waarschijnlijk Legoland en op dag vertrek evt. via Cape Canaveral)
8. St Augustine
9. St Augustine (Castillo de San Marcos)
10. Savannah (Forsyth Park)
11. Savannah
12. Charleston (Folly Beach)
13. Charleston (deze nacht evt. laten vervallen en na een activiteit, alvast doorrijden voor een tussenstop naar Cherokee)
14. Cherokee (Oconaluftee Visitor Center, Mingo Falls)
15. Cherokee (Clingman’s Dome, Alum Cave Trail lopen)
16. Cades Coves (Cades Cove Loop)
17. Cades Coves (De Grotto Falls Trail)
18. Asheville
19. Asheville
20. Linville Falls
21. Linville Falls
22. Roanoke (Mill Mountain Park)
23. Roanoke (Roanoke Mountain Loop)
24. Shenandoah NP (nachten verdelen over de Skyline drive)
25. Shenandoah NP
26. Shenandoah NP
27. Shenandoah NP
28. Pine Grove (Appalachian Trail)
29. Pine Grove (afsluiting op een camping waar kids kunnen spelen)
30. New York ('s ochtends camper inleveren)
31. New York
32. New York
33. New York
Uiteraard staat nog niets vast, anders zou de post wat onzinnig zijn. De verdeling in nachten is op dit moment een grove indeling en niet gespecificeerd. Voordat we overgaan op een meer gedetailleerde planning, zijn we benieuwd of we dingen op de route missen of in "moeten" ruilen voor iets anders. Wat tussen haakjes staat vermeld, zijn onze aantekeningen en niet persé compleet.
Dingen die we altijd inplannen bij onze reizen: wandelen, zwemmen (met mate
Ik ben benieuwd of de route logisch klinkt of zijn er plekken die in te ruilen zijn voor iets beters? We zijn benieuwd naar ervaringen, mooie wandelingen en aan te bevelen activiteiten op onze route. Heeft iemand ook ervaring met de Blue Ridge Parkway (de hele route lijkt ons te lang, wat is een aan te bevelen deel) en de Skyline drive? Benieuwd naar de ervaringen.
Het is prettig reizen met een globale planning, bepaalde campings zullen 6 maanden vooraf geboekt moeten worden, maar we houden ook van flexibiliteit en als wij of de kinderen een dagje geen zin hebben, dan slaan we gerust iets over.
Note:
- Deze reis is de afsluiting van een lange reis, we doen hiervoor nog een stopover in San Francisco.
- Washington en de Keys slaan we bewust over op onze route.