Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Weer in de Deep South + Panhandle eind september
Weer in de Deep South + Panhandle eind september
Wij gaan in 2025 naar de Deep South en de Panhandle. De route is al gepland. Vliegen op Charlotte. Dan naar Charleston en Savannah. Vervolgens via de Panhandle naar New Orleans, Memphis en Nashville. En dan via Chattanooga de Great Smoky Mountains, de Blue Ridge Parkway en de Skyline Drive naar Washington.
Over mogelijke activiteiten hebben we hier al veel informatie gehaald maar de grootste bezorgdheid is -zeker nu we het weer wat opvolgen- het vertrektijdstip. We wilden eigenlijk op 19 september vertrekken maar dit lijkt misschien net te risicovol qua orkanen. Zou een week later vertrekken dat risico verminderen? Ik heb gezien dat oktober op dat vlak toch iets beter lijkt te zijn. Bovendien wilden we eigenlijk toch ook een gedeelte met de tent doen.
Over mogelijke activiteiten hebben we hier al veel informatie gehaald maar de grootste bezorgdheid is -zeker nu we het weer wat opvolgen- het vertrektijdstip. We wilden eigenlijk op 19 september vertrekken maar dit lijkt misschien net te risicovol qua orkanen. Zou een week later vertrekken dat risico verminderen? Ik heb gezien dat oktober op dat vlak toch iets beter lijkt te zijn. Bovendien wilden we eigenlijk toch ook een gedeelte met de tent doen.
Re: Weer in de Deep South + Panhandle eind september
Ik denk dat niemand je hier een goed advies gaat geven. Net ff contact gehad met mijn dochter die er4 jaar gestudeerd heeft en gisteren aangekomen is in Alabama en nu even op en neer is. antwoord: “het voelt weer echt als thuiskomen, we zijn de shopping mall ingevlucht voor de storm”… Kortom, in het najaar komt dit voor, gewoon mee leven dus… denk persoonlijk dat die paar dagen niks uitmaken, je moet wat geluk hebben….
- JeroenB
- Amerikafan
- Contacteer:
Orkanen laten zich niet voorspellen, niet qua datum dat ze in de buurt van Florida zijn, niet qua sterkte, niet welke route ze nemen het is allemaal afwachten.
En de beelden op de TV zijn natuurlijk altijd van de meest getroffen gebieden want dat trekt kijkers, als je iets verder van het oog zit valt het echt wel mee. Tropische storm is vergelijkbaar met een goede herfststorm in Nederland. Veel regen, wat heftige windstoten en de dag erna is de zon er weer.
Als je meekrijgt dat er een orkaan aan zit te komen wat meer aandacht voor het nieuws hebben en de orkaan volgen op de websites daarvoor en zolang je niet in het gebied zit waar ze evacuaties aankondigen zou ik me helemaal niet druk maken.
En de beelden op de TV zijn natuurlijk altijd van de meest getroffen gebieden want dat trekt kijkers, als je iets verder van het oog zit valt het echt wel mee. Tropische storm is vergelijkbaar met een goede herfststorm in Nederland. Veel regen, wat heftige windstoten en de dag erna is de zon er weer.
Als je meekrijgt dat er een orkaan aan zit te komen wat meer aandacht voor het nieuws hebben en de orkaan volgen op de websites daarvoor en zolang je niet in het gebied zit waar ze evacuaties aankondigen zou ik me helemaal niet druk maken.
Tot nu toe al ruim 40 doden en vele overstromingen, zelfs ver van de kust.
Een orkaan is echt wel wat anders dan een herfststorm…
Een orkaan is echt wel wat anders dan een herfststorm…
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
En de volgende ligt al weer op de loer…
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
- Almere vak V
- Amerika-expert
Korte antwoord? Nee...
Als je de autoriteiten vraagt, duurt het hurricane season van 1 juni tot 30 november. Dat lijkt me een hele "veilige" marge. De maand met de meeste gemiddelde problemen is september. Maar...
Het aantal variabelen is bijna oneindig. Hoe lang, hoe zwaar, waar, wanneer, route en ga zo maar door. Of je daar je planning vanaf wilt laten hangen moet je uiteraard zelf beslissen.
Inmiddels hebben we beslist om de vertrekdatum te behouden maar het kamperen in elk geval zo te laten. Daarnaast gaan niet teveel op voorhand te reserveren en al zeker niet op voorhand betalen (voelt een beetje onnatuurlijk aan aangezien we allebei ver op voorhand planners zijn) en een alternatieve route (plan B) meer door het binnenland uitwerken zodat we de kustgebieden eventueel kunnen vermijden.
Ik denk dan aan van Charlotte naar Atlanta, dan via Birmingham of Montgomery naar Jackson en dan verder het voorziene traject.
Zijn er mensen die al stukken van dit alternatief gedaan hebben? Zo ja, zijn er daar leuke dingen die we niet mogen missen? We houden van natuur & wildlife, een beetje cultuur, sport kijken en goed eten & drinken.
Ik denk dan aan van Charlotte naar Atlanta, dan via Birmingham of Montgomery naar Jackson en dan verder het voorziene traject.
Zijn er mensen die al stukken van dit alternatief gedaan hebben? Zo ja, zijn er daar leuke dingen die we niet mogen missen? We houden van natuur & wildlife, een beetje cultuur, sport kijken en goed eten & drinken.
Laatst gewijzigd door HildeV op 30 sep 2024, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij zijn diverse keren die kant op geweest voor verschillende reizen (vaak korte, max 2 weken) in combinatie met tennis kijken van onze dochter. Soms alleen Georgia, soms Alabama, Tennessee en vaak stuk(je) Florida. Wij sliepen veelal dan in hotels/motels nabij bezienswaardigheden of steden. Anders dan in het zuid-westen met de vele parken, maakt de locatie van de accommodatie minder uit vinden wij. Soms is slapen in een stadje of dorpje (st Augustine, Savannah, Crystal River, Miami Beach of een leuke villa bij de pretparken in Orlando) wél een meerwaarde en hebben we die vooraf gereserveerd. Maar meestal boekte ik gewoon iets dat te annuleren was óf pas onderweg en keken we waar we uit kwamen... Dat kan daar dus veel gemakkelijker dan in het Westen.
In Washington gaan we het hotel wel al boeken. De combinatie vlucht+hotel (en in dit geval ook de auto) is vaak heel erg voordelig bij British Airways. En je kan -nog een grote plus- dan je betaling spreiden ipv in 1 keer je kredietkaartlimiet te overschrijden .
Voor de rest hebben we gezien dat in de Florida State Parks je in het geval van een annulatie door een orkaan je je geld gewoon terugkrijgt. Dus de cabin in Topsail Hill State Park zullen we dan ook wel al reserveren. Net zoals de cabin op Linville campground en de KOA in Natural Bridge omdat er daar niet veel alternatieven zijn.
Voor de rest heb ik idd de geplande campings vervangen door steden/plaatsen met meerdere motels/hotels. Enkel voor de weekends gaan we toch al proberen om daar al op voorhand iets te boeken. Maar dus wel annuleerbaar.
@paulr of anderen
Nog must do's in dat gebied? En enig idee wat het mooiste/interessantste traject is van Charlotte naar Atlanta: via de 85 of via Columbia (waar we nu de eerste nacht sowieso denken te gaan slapen) & Augusta? En hetzelfde voor het stuk na Atlanta: via Birmingham of Montgomery? In Montgomery heb ik inmiddels al een whitewater park gevonden. Da's ook wel iets wat me aanspreekt. Maar Birmingham is ook de geboorteplaats van 1 van m'n favoriete zangeressen. Dus het heeft allebei wel iets.
Voor de rest hebben we gezien dat in de Florida State Parks je in het geval van een annulatie door een orkaan je je geld gewoon terugkrijgt. Dus de cabin in Topsail Hill State Park zullen we dan ook wel al reserveren. Net zoals de cabin op Linville campground en de KOA in Natural Bridge omdat er daar niet veel alternatieven zijn.
Voor de rest heb ik idd de geplande campings vervangen door steden/plaatsen met meerdere motels/hotels. Enkel voor de weekends gaan we toch al proberen om daar al op voorhand iets te boeken. Maar dus wel annuleerbaar.
@paulr of anderen
Nog must do's in dat gebied? En enig idee wat het mooiste/interessantste traject is van Charlotte naar Atlanta: via de 85 of via Columbia (waar we nu de eerste nacht sowieso denken te gaan slapen) & Augusta? En hetzelfde voor het stuk na Atlanta: via Birmingham of Montgomery? In Montgomery heb ik inmiddels al een whitewater park gevonden. Da's ook wel iets wat me aanspreekt. Maar Birmingham is ook de geboorteplaats van 1 van m'n favoriete zangeressen. Dus het heeft allebei wel iets.
- Almere vak V
- Amerika-expert
College football in dat stukje Amerika is something else. Als je een bij uitstek typische Amerikaanse sportbeleving wilt hebben is dit hetgeen je niet mag missen. Volgens mij ben je al wel is eerder bij een potje van een nikszeggend ( ) schooltje geweest...
Vanuit Birmingham is het een uurtje rijden naar Tuscaloosa. Daar speelt het team van Alabama, ook wel Crimson Tide genoemd. Over de afgelopen jaren het meest succesvolle college football team van Amerika (ik krijg het bijna niet uit mn strot...). Spelen steevast voor een uitverkocht stadion wat betekent dat er 100.000 toeschouwers op de tribune zitten. Als je zorgt dat je ruimschoots (uren) voor de wedstrijd aanwezig bent. Weet je niet wat je meemaakt!
Ik was er afgelopen zaterdag voor mijn werk toen ze tegen Georgia speelde. En dat is een absolute kraker in college football. Krankzinnige wedstrijd. De piep uit mn oren is net verdwenen...
https://youtu.be/ae4vpzIxL6k?si=o4Wp3vIY1UYjfOJA
hmmm... eigenlijk vinden we dat er niet zoveel hoogtepunten zijn . Maar ja, wij zij ook meer van de nationale parken in het westen. En in zuid oost was het voor ons vooral de pretparken bezoeken, her en der een stad of strand en tennis kijken. Nashville vinden we leuk, Savannah vonden we érg mooi. St Augustine ook, maar wellicht iets te zuidelijk voor jullie ?). Zoals Almere vak V al zegt: probeer een American Football wedstrijd van Alabama mee te pakken. Zelf nooit geweest (was geen seizoen), maar volgens dochter een must (maar ja, die speelde dus zelf ook voor de University of Alabama !).
- Almere vak V
- Amerika-expert
Inmiddels hebben we -na de berichten van de afgelopen week over de orkanen en de bijhorende schade- beslist om de geplande Deep South trip voor 2025 te vervangen door een trip door het Noordoosten van de VS en Canada (Ontario, Québec en New Brunswick plus Maine, New Hampshire, Vermont en New York ). Van Toronto naar Toronto via oa Algonquin NP, Montréal, Ottawa, Québec, Bay of Fundy Parkway, Cabot Trail, Halifax, Acadia NP, Mount Washington, Grand Isle, Ausable Chasm, Glen Watkins & Niagara Falls. Dit stukje hoort waarschijnlijk in de interregionaal/Canada topic en kan qua originele route wel tellen
We willen het orkaanseizoen liever vermijden en verplaatsen naar juni 2025 is waarschijnlijk ook geen optie wegens nog teveel onbereikbaar op het geplande traject (oa de Blue Ridge Parkway lijkt me nog niet ok te gaan zijn tegen dan). Dit gaat dus op de to do list. En dan waarschijnlijk voor ooit in mei/juni.
@Almere vak V Dat nikszeggend schooltje speelt -sinds dit jaar- wel in een hoger aangeschreven competitie dan de Oregon Ducks uiteraard
Wat sport betreft gaat het nu hopen zijn op de MLS maw een thuiswedstrijd van TFC (been there -voor mij, niet de vriend- maar ik ben zeker niet tegen een herhaling), Montréal FC idemdito. Of in de NFL de Buffalo Bills. Geen van de twee ooit gedaan. Spijtig genoeg nog gaan we net iets te vroeg voor de NFL zijn want de Maple Leafs of de Canadiéns had ik ook graag gedaan.
We willen het orkaanseizoen liever vermijden en verplaatsen naar juni 2025 is waarschijnlijk ook geen optie wegens nog teveel onbereikbaar op het geplande traject (oa de Blue Ridge Parkway lijkt me nog niet ok te gaan zijn tegen dan). Dit gaat dus op de to do list. En dan waarschijnlijk voor ooit in mei/juni.
@Almere vak V Dat nikszeggend schooltje speelt -sinds dit jaar- wel in een hoger aangeschreven competitie dan de Oregon Ducks uiteraard
Wat sport betreft gaat het nu hopen zijn op de MLS maw een thuiswedstrijd van TFC (been there -voor mij, niet de vriend- maar ik ben zeker niet tegen een herhaling), Montréal FC idemdito. Of in de NFL de Buffalo Bills. Geen van de twee ooit gedaan. Spijtig genoeg nog gaan we net iets te vroeg voor de NFL zijn want de Maple Leafs of de Canadiéns had ik ook graag gedaan.
Twee correcties van mijn voorgaande post. Ik had gemist dat de Ducks mee verhuisd waren naar de Big Ten en dat we blijkbaar wel net de start van de NHL gaan meemaken. Duimen voor een thuiswedstrijd van de Maple Leafs dus.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1062 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties