Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fre en Isa: rondje Deep South i.c.m. NY - Washington.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Fre en Isa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Reis Fre en Isa: rondje Deep South i.c.m. NY - Washington.

Bericht door Fre en Isa »

Dag iedereen,

Het is alweer 8 jaar geleden dat we onze laatste oversteek naar de States gemaakt hebben, en bijgevolg is het weer volop aan het kriebelen. Bij onze vorige reizen hebben we hier steeds een pak leuke tips gekregen, waardoor we hier terug even op bezoek komen.

In 2026 (dus nog eventjes) wordt onze oudste dochter 18 jaar en hebben we haar beloofd om met ons gezinnetje een citytrip naar New York City te maken. We zijn met 2 volwassenen en 2 dochters van dan 18 en 15 jaar. De reisperiode is sowieso in de maanden juli en/of augustus gezien we gebonden zijn aan de schoolvakanties.

M'n vrouw en ik zouden het zonde vinden om enkel maar voor NY de oversteek te maken. We zouden dit eventueel combineren met Washington DC. Maar tot daar het makkelijk te plannen gedeelte.

Gezien we zot zijn van road trips, willen we NY en/of Washington combineren met een rondje Deep South. Ikzelf ben grote muziekfan dus Nashville, New Orleans en Memphis zijn een must. Daarnaast zien we natuurlijk ook graag een stukje natuur dus de swamps, Shenandoah en dergelijke mogen zeker mee in de planning. Ook de katoenplantages interesseren ons wel.
We zouden voor minimaal drie weken gaan (waarvan 1 week al zeker naar NY en Washington zal gaan, vermoed ik), maar 4 weken lijkt ons beter. Is het überhaupt haalbaar om de Deep South te combineren met NY en Washington? De afstanden schrikken ons niet af. We hebben op eerdere reizen in de States maar ook in Europa al ferme afstanden gereden.

Hoe zien jullie dit? Best vliegen op NY en/of Washington (zijn dit de goedkoopste vluchten of net niet?), en dan met de huurwagen naar het zuiden? Of eerder een binnenlandse vlucht naar bvb. New Orleans of Atlanta nemen? We willen natuurlijk de prijs wat drukken, want het zal al kostelijk genoeg worden. Is een binnenlandse vlucht goedkoper dan een huurwagen om deze afstanden te overbruggen?
Bovendien was het vroeger goedkoper om je huurwagen op dezelfde plaats af te zetten waar je die opgehaald hebt. Is dit nog steeds zo? Ook dat is een moeilijkheid in de reis waar we wat meer info over willen.

Zijn er hier members die al een soortgelijke reis gemaakt hebben en zo ja, zijn er reisblogs of voorbeeldroutes beschikbaar?

Alvast bedankt voor de tips!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Rondje Deep South i.c.m. NY - Washington

Bericht door paulr »

leuke trip !
Of een huurauto of vliegen voordeliger is kun je natuurlijk zo even uitzoeken door wat data dit jaar te pakken of juli 2025. Ik zou sowieso kijken of je dan een huurauto vanaf Washington kan nemen. In NY en Washington heb je geen auto nodig. Veel collega's van mij die de steden combineren pakken de trein, een hele belevenis en leuk. Zelf heb ik dat ooit een 30 jaar geleden gedaan, dus mijn mening daarover telt niet meer :-).
Vanaf Washington zou ik dan een one way naar de door jou genoemde steden maken met onderweg wat natuur (Shenandoah, Great Smokey Mountains), maar ook leuke steden en strand (naast de muzieksteden zijn st Augustine en zeker Savannah erg leuk). Het zou dan zoiets kunnen worden met heenvlucht op JFK en terug vanaf ATL. Zou dan wel 3 weken rondreizen en 1 week NY en Washington doen).
image.png
Marielleh
Amerikafan

Bericht door Marielleh »

Wij deden een rondje vanaf Washington naar Atlanta (niet NY). In 2019 was het qua kosten voor ons het beste te vliegen op DC en een rondje te doen. Ik herinner me geen prijzen meer van de alternatieven maar weer dat toen de one-way fee icm vliegen van/naar een andere luchthaven zo groot waren dat wij het te veel vonden.

Je vraagt of het kan qua afstanden; ik zou niet weten waarom niet. Ja, je zult wat km’s moeten maken maar je kunt dit goed vooraf indelen en weet dus waar je aan begint (onvoorziene omstandigheden daargelaten). En mocht je toch bij de planning merken dat het te veel is, dan heb je ruimte om het aan te passen en/of andere keuzes te maken.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

paulr schreef:
19 aug 2024, 20:08
leuke trip !
Of een huurauto of vliegen voordeliger is kun je natuurlijk zo even uitzoeken door wat data dit jaar te pakken of juli 2025. Ik zou sowieso kijken of je dan een huurauto vanaf Washington kan nemen. In NY en Washington heb je geen auto nodig. Veel collega's van mij die de steden combineren pakken de trein, een hele belevenis en leuk. Zelf heb ik dat ooit een 30 jaar geleden gedaan, dus mijn mening daarover telt niet meer :-).
Vanaf Washington zou ik dan een one way naar de door jou genoemde steden maken met onderweg wat natuur (Shenandoah, Great Smokey Mountains), maar ook leuke steden en strand (naast de muzieksteden zijn st Augustine en zeker Savannah erg leuk). Het zou dan zoiets kunnen worden met heenvlucht op JFK en terug vanaf ATL. Zou dan wel 3 weken rondreizen en 1 week NY en Washington doen).
image.png
Dit lijkt heel erg op wat wij voor 2025 gepland hebben. Alleen vertrekken wij in Charlotte (rechtstreekse vlucht vanuit Londen) en eindigen in Washington DC.
Sophie!
Amerika-ontdekker

Bericht door Sophie! »

Hi, wat een leuk vooruitzicht!
Wij zijn net 1 week terug van een vergelijkbare reis (24 dagen). De reis was fantastisch en zeker een aanrader.
Wij hebben alleen de reis andersom gemaakt, van New Orleans naar NY, de reden hiervan was dat wij onze zoon zouden ontmoeten in NY, hij had 10 weken op een summer camp gewerkt en NY was zijn “beloning “.
Met onze ervaring zouden wij dit ook wel aanraden omdat de reis dan beter “klopt” qua volgorde.
Onze route was globaal; New Orleans, Natchez, Clarksdale, Memphis, Nashville, Smokey Mountains, Charlottesville, Washington en dan NY. Wij hebben fantastische dingen gezien, gedaan en ervaren. De reis die wij vorig jaar in het westen gemaakt hebben was qua natuur veel indrukwekkender maar de reis van dit jaar was zeer indrukwekkend als je opstaat voor de geschiedenis en wij hebben hele lieve mensen ontmoet. Wij hebben ook veel “muziek” gerelateerde musea bezocht maar vooral de route/geschiedenis gevolgd over de enslaved people / verhaal van Emmett Till.
Ervaringen/tips: De Whitney plantage was zeer indrukwekkend en eigenlijk een must.
New Orleans, heeft ons echt verrast. Leuke stad, lieve mensen maar zou wel in French Quarter verblijven.
Verder hebben wij ook een Swap tour gedaan, veel plantages en muziek musea bezocht.
Civil Rights Museum was zeer indrukwekkend, je werd er echt stil van.
Graceland “moesten” wij van onze zoon bezoeken en had ik geen verwachting van maar was echt super leuk omdat het ook een inkijk geeft in een bepaalde tijd. Grand Ole Opry was een ervaring en in Washington waren het Capitool en het Witte huis een hoogtepunt. En NY… heel veel Broadway voor onze zoon :wink: maar uiteraard hebben wij ook de Statue of Liberty, 9/11 memorial en een uitkijpunt (Rock) bezocht.
Blue Ridge Highway hebben wij ook gereden en was mooi, maar eerlijk gezegd hadden wij het na 1 1/2 dag wel een beetje gezien. Hoop dat je hieraan iets hebt. Mocht je nog vragen hebben of advies willen hebben hoor ik het graag.
Fre en Isa
Amerikafan
Contacteer:

Heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe.

Ondertussen zijn we al iets verder in het denkproces van hoe het er zou kunnen uitzien. We hebben wel nog 1 missing link. Vanuit New Orleans willen we over Atlanta naar Savannah rijden.
Echter is New Orleans - Atlanta wel een redelijk eind. Als je een dagje wil rijden, kan dat wel op een dag. Maar misschien is het beter om toch nog een tussenstop te voorzien of om ten minste iets te bezoeken zodat de rit wat gebroken wordt.
Maar ik zie het even niet heel goed. Wat zijn mogelijke opties? Tuscaloosa? Montgomery? Birmingham?

Eens we hier een leuke tussenstop/uitstap vinden, post ik eens ons eerste voorstel voor ons rondje dat we willen rijden. Dan horen we graag hoe jullie er over denken.
Alles is nog bespreekbaar want we zijn er heel vroeg bij voor een zomervakantie in 2026 :mrgreen:
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Dat hangt er natuurlijk van af wat je tijdens die tussenstop wilt doen. Een stadsbezoek of juist een plantage, of even niets dus wellicht een meer of strand? Hoeveel uur/dagen? En ook van wat je na Savannah gaat doen… wellicht toch je route even plaatsen met dan een vraagteken(s) er in ? Nu is het een beetje gissen….
Fre en Isa
Amerikafan
Contacteer:

paulr schreef:
24 aug 2024, 07:35
Dat hangt er natuurlijk van af wat je tijdens die tussenstop wilt doen. Een stadsbezoek of juist een plantage, of even niets dus wellicht een meer of strand? Hoeveel uur/dagen? En ook van wat je na Savannah gaat doen… wellicht toch je route even plaatsen met dan een vraagteken(s) er in ? Nu is het een beetje gissen….
Geen probleem. Zie hieronder onze zeer voorlopige route:

Brussel - New - York
New - York
New - York
New - York
New - York
New - York - Washington DC
Washington DC
Washington DC - Roanoke (auto ophalen + een stukje Skyline Drive of helemaal? + Natural Bridge)
Roanoke - Pigion Forge (Blue Ridge Parkway)
Pigion Forge (bvb. de 441 tussen Pigeon Forge en Cherokee)
Pigion Forge - Nashville (met bvb. tussenstop in Lynchburg voor de Jack Daniels Dist.)
Nashville
Nashville
Nashville - Memphis
Memphis
Memphis - Natchez
Natchez - New Orleans
New Orleans
New Orleans
New Orleans - ???
??? - Atlanta
Atlanta
Atlanta
Atlanta - Savannah
Savannah - Charleston (Boone Hall Plantation)
Charleston - Myrtle Beach
Myrtle Beach
Myrtle Beach - ??? (ergens iets in de omgeving van Outer Banks?)
??? - Williamsburg (+ Jamestown + Yorktown)
Williamsburg - Washington DC (auto afzetten) - Brussel

Dit is voorlopig 29 nachten.

Enkele vraagjes:
- Washington DC maar 1 volle dag. Te weinig? Zou in elk geval proberen een tour in het Witte Huis te boeken.
- Nashville 1 nacht te veel die we misschien extra in Memphis kunnen nemen?
- Natchez Trace Parkway ergens te integreren? Sprak me wel aan.
- In New Orleans zeker een swamp tour gaan doen.
- Tussen New Orleans en Atlanta: route in twee splitsen met extra overnachting, of toch in één keer doen met ergens een leuke tussenstop?
- Atlanta: een nacht te veel of niet?
- Oostkust: om niet elke dag van slaapplaats te moeten veranderen, hebben we nu 2 nachten in Myrtle Beach gekozen. Is dit de beste keuze? Of is er een andere plaats waar we beter onze 2de nacht spenderen?
- Outer Banks: de moeite? Zo ja, wat is daar een must see?

Ik zou zeggen: laat jullie maar gaan :thumbup:
Marielleh
Amerikafan

Bericht door Marielleh »

Te veel / te weinig; zowel in Atlanta als DC denk ik dat je bij het bepalen van hoeveel dagen moet kijken wat je wilt doen en hoe je dat redelijk in een of meerdere dagen krijgt. Je kunt je in beide steden (veel) langer vermaken maar het blijft een verhaal van prioriteiten en keuzes.
Persoonlijk zou ik een dag DC te weinig vinden maar wij wilden graag de grote momumenten echt allemaal zien, dat ga je ivm met het Witte Huis echt niet redden op een dag. Dag gezegd hebbende; wellicht is dat voor jullie minder belangrijk en wil je liever elders iets doen.
In Atlanta is het (enorme) aquarium echt een aanrader!

Tav Jack Daniels Dist; niet geweest dus geen idee maar mogen de dochters daarin en meedoen aan de dingen die je zou willen doen (zo ook Nashville). Drank onder de 21 is echt een ding.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
Sophie!
Amerika-ontdekker

Re: Reis Fre en Isa: rondje Deep South i.c.m. NY - Washington.

Bericht door Sophie! »

Ik zou inderdaad wel een extra nacht / dag Washington adviseren. Hier is heel veel te zien en Washington is echt heel leuk, ook voor je dochters.Ter info; als je een tour aanvraagt bij het Witte huis weet je niet welke tijd je krijgt toegewezen.
Verder zou ik een tour in het Capitool aanraden, dit vonden wij persoonlijk erg interessant.
In het Witte huis is het meer een rondje wat je zelf loopt terwijl in het Capitool je echt een tourguide hebt.
Verder hebben wij de afstand tussen Washington en Gatlinburg/Pigion Forge opgedeeld in 3 overnachtingen op verschillende plekken en ik zie dat jullie er 1 overnachting gepland hebben (Roanoke).
Achteraf was opdelen in 2 nachten ook prima geweest, maar hou er wel echt rekening mee dat als je maar 1 overnachting hebt je flink moet doorrijden en zeer weinig/ geen tijd hebt om echt iets te zien onderweg.
Een stop bij de Natural bridge bijvoorbeeld kost je toch al gauw 2 1/2 uur.
Verder kun je niet zo hard rijden op de Blue Ridge Highway.
Zelf vonden wij 2 nachten in Nashville voldoende, de stad zelf is niet zo mooi namelijk :wink: . Maar ik begreep dat je wel een muziekliefhebber bent dus dan heb je wel veel te zien misschien. Zelf hebben wij ook de Belle Made plantage bezocht net buiten Nashville en die was ook heel mooi.
In Memphis is het Stax museum ook een aanrader, niet al te groot maar door de sfeer met de live muziek misschien ook wel leuk voor je dochters.
In Pigeon Forge heb je natuurlijk Dollywood, dat is misschien wel leuk voor je dochters.
Probeer ook de Cades Cove route te rijden, kan je beren zien. Echt heel bijzonder!
Vanuit New Orleans kan je heel makkelijk een Swap Tour doen.
Wij zaten zelf ook maar 1 nacht in Natchez en daar had ik achteraf gezien graag 2 nachten willen verblijven of 1 extra nacht tussen Natchez en New Orleans. De reden hiervan is dat ik graag verschillende plantages wilde bezoeken. Maar met de reistijd van Natchez en New Orleans heb je maar tijd voor 1 plantagebezoek, de Whitney Plantage nam bij ons al meer dan 4 uur in beslag door de tourguide (super !). Je kan ook wel vanuit New Orleans nog plantages bezoeken maar dan moet je wel rekening houden met een reistijd van minimaal 1 uur heen en terug (laura, oak alley etc.). Advies over het laatste stuk van je route kan ik je niet geven omdat wij daar niet geweest zijn. Maar misschien is de gehele route wel erg veel om in 29 dagen te stoppen als je ook eea wil zien ipv van alleen maar rijden. Maar dat is natuurlijk ook erg persoonlijk. Veel puzzel plezier!
Sophie!
Amerika-ontdekker

Bericht door Sophie! »

En oja..ik had verwacht/ gehoopt door enorme katoenvelden te rijden. Helaas.. wij hebben dagenlang door/langs velden met Soja bonen gereden :lol: . Blijkt dat ze 1 jaar katoen planten en dan 2 jaar Soja bonen om de grond te verbeteren voor de katoen.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

We zijn er nog niet geweest, dus ik praat niet uit ervaring, maar over 2 weken gaan we naar Washington DC. 1 dag lijkt me echt wel weinig en wij zijn absoluut geen stadsmensen. We hebben we de tour door het Capitool al vast staan en verwachten elk moment bericht over de dag en tijd voor het Witte Huis.
Nashville hebben wij in 2018 gedaan en dat vonden we erg leuk, vandaar nu op herhaling. We hadden tickets voor de Ryman Auditory en zijn in de Country Hall of Fame geweest. Lekker en gezellig eten bij Rippy's en genieten van alle kroegjes met live muziek.
De Natchez Trace Parkway is mooi en bij ons in 2020 in het vroege voorjaar erg rustig, maar dat was ook Covid-tijd natuurlijk.
In Memphis zijn we naar Graceland geweest en dat vonden we erg leuk. Je bent er een poos bezig, ook omdat je niet weet hoelaat je de tour door het huis kunt doen. We kochten om 9 uur de kaarten voor het museum en konden pas om 13.45 uur met de tour mee.
Het Civil Rights museum heeft enorme indruk gemaakt. We hadden geen tijd meer voor de dependance aan de overkant en dat wilden we graag dit jaar doen, maar dat is voor 2 jaar gesloten i.v.m. renovatie en uitbreiding. Helaas.
Iets ten oosten van New Orleans (Slidell) hebben we dit jaar een swamp tour gedaan met Dr. Wagner's Honey Swamp Tours en dat is goed bevallen.
In New Orleans zelf hebben we alleen het French Quarter gezien. Daar was toen het French Quarter Festival. We wilden ook naar Lafayette Cemetary No. 1, maar daar mocht je alleen op als je kaarten voor de tour à $25,- kocht. Dat hebben we dus niet gedaan. Ik weet niet of het altijd betaald is of alleen op bepaalde dagen of tijdens evenementen in de stad misschien.
De rest van jullie route is opgenomen in de komende reis.
Mocht je meer willen lezen over onze ervaringen, dan kun je naar de reisverslagen van 2018, 2020 en 2024 (zie onderschrift). Wij reizen wel altijd met een camper.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

ok... paar vragen en opmerkingen:
- ga je bewust weer terugrijden naar DC, alleen voor de autohuur. Zijn de meerkosten voor een one way zo hoog ?
- voor DC heb je nu relatief weinig tijd tov van bijv Nashville (veel kleiner) of Atlanta (veel te zien?)
- Het lijkt mij in verhouding erg veel stad. De steden zijn wel iets verschillend, maar na een paar heb je denk ik wel wel genoeg van het feit dat ze veelal op elkaar lijken.
- Savannah is, in tegenstelling tot de andere steden, erg historisch. Daar zou ik dus wel een nachtje extra plannen...
- je hebt nog veel tijd, het is nog lang geen 2026. Ik zou per stad een lijst maken van hetgeen je wilt gaan zien met mogelijk aantal uren erbij. Wellicht dat je dan tot andere keuzes komt.
- Voor een paar dagen strand is wellicht het stuk tussen Pensacola en Panama City mooi. Flinke stranden, vaak lekker weer.
- Ik zou wellicht eerder iets afzakken naar Florida na Savannah dan weer terugrijden naar het noorden. Is eindigen met een paar dagen Orlando niks ? Pretpark, beetje strand/zwembad, shoppingmalls en outlet.... Minder kilometers dan helemaal terug naar DC...
Fre en Isa
Amerikafan
Contacteer:

paulr schreef:
25 aug 2024, 13:37
ok... paar vragen en opmerkingen:
- ga je bewust weer terugrijden naar DC, alleen voor de autohuur. Zijn de meerkosten voor een one way zo hoog ?
- voor DC heb je nu relatief weinig tijd tov van bijv Nashville (veel kleiner) of Atlanta (veel te zien?)
- Het lijkt mij in verhouding erg veel stad. De steden zijn wel iets verschillend, maar na een paar heb je denk ik wel wel genoeg van het feit dat ze veelal op elkaar lijken.
- Savannah is, in tegenstelling tot de andere steden, erg historisch. Daar zou ik dus wel een nachtje extra plannen...
- je hebt nog veel tijd, het is nog lang geen 2026. Ik zou per stad een lijst maken van hetgeen je wilt gaan zien met mogelijk aantal uren erbij. Wellicht dat je dan tot andere keuzes komt.
- Voor een paar dagen strand is wellicht het stuk tussen Pensacola en Panama City mooi. Flinke stranden, vaak lekker weer.
- Ik zou wellicht eerder iets afzakken naar Florida na Savannah dan weer terugrijden naar het noorden. Is eindigen met een paar dagen Orlando niks ? Pretpark, beetje strand/zwembad, shoppingmalls en outlet.... Minder kilometers dan helemaal terug naar DC...
Dag Paul, bedankt voor je reactie. Hieronder een antwoord op je vragen:
- ja, dat was een bewuste keuze om terug naar Washington te keren. Maar we beginnen zelf te merken dat dat misschien niet de beste optie is. De dropoff kost voor de huurwagen is één iets. Een ander argument was dat ik de indruk heb dat vliegtuigtickets vanaf pakweg Atlanta duurder zijn dan vanuit Washington. Maar dat kan een foute indruk zijn. Beslissen we toch om via Atlanta terug te vliegen, dan hoeven we de route tussen pakweg Charleston en Washington niet meer te rijden. Dat bespaart ons wat dagen die we ergens anders kunnen spenderen. We zitten momenteel dus op twee denkpistes: een rondje Washington DC (met nog wat vraagtekens en misschien te weinig tijd om alles goed te bezoeken) of toch een route vertrekkende uit Washington tot in Atlanta
- we zijn inderdaad eerder natuurmensen (onze 2 trips naar het westen waren bijna uitsluitend natuur), maar we hebben de indruk dat het oosten qua natuur net iets minder scoort. Bovendien zijn de steden die we zouden aandoen toch ook wel steden die voor de hand liggend zijn (NY en Washington zijn niet te missen, en dan heb je natuurlijk Memphis, Nashville, New Orleans en Atlanta die bijna deel uitmaken van het klassieke rondje). Daartegenover staat een Shenandoah, waar ik niet altijd even geweldige recensies van lees en de GSM. De natuur in het oosten lijkt me (wat onrespectloos gezegd) 'veel van hetzelfde'. Vandaar die balans die duidelijk doorslaat naar de steden. Of zien we mooie stukjes natuur over het hoofd?
- Savannah: 2 nachten lijkt hier wel op z'n plaats. Ik kijk hoe we dat kunnen inpassen.
- Pensacola, Panama City zijn kanshebbers wanneer we niet via Washington terugkeren. Het lijken me alvast leukere bestemmingen dan ergens een plaatsje tussen New Orleans en Atlanta. Nog een reden om misschien toch niet tot in Washington terug te keren?
- pretparken, stranden, shoppen, ... het is niet aan mij besteed, maar misschien moet ik hier het onderspit delven voor de vrouw en dochters :D
Fre en Isa
Amerikafan
Contacteer:

jojostravelusa schreef:
24 aug 2024, 12:39
We zijn er nog niet geweest, dus ik praat niet uit ervaring, maar over 2 weken gaan we naar Washington DC. 1 dag lijkt me echt wel weinig en wij zijn absoluut geen stadsmensen. We hebben we de tour door het Capitool al vast staan en verwachten elk moment bericht over de dag en tijd voor het Witte Huis.
Nashville hebben wij in 2018 gedaan en dat vonden we erg leuk, vandaar nu op herhaling. We hadden tickets voor de Ryman Auditory en zijn in de Country Hall of Fame geweest. Lekker en gezellig eten bij Rippy's en genieten van alle kroegjes met live muziek.
De Natchez Trace Parkway is mooi en bij ons in 2020 in het vroege voorjaar erg rustig, maar dat was ook Covid-tijd natuurlijk.
In Memphis zijn we naar Graceland geweest en dat vonden we erg leuk. Je bent er een poos bezig, ook omdat je niet weet hoelaat je de tour door het huis kunt doen. We kochten om 9 uur de kaarten voor het museum en konden pas om 13.45 uur met de tour mee.
Het Civil Rights museum heeft enorme indruk gemaakt. We hadden geen tijd meer voor de dependance aan de overkant en dat wilden we graag dit jaar doen, maar dat is voor 2 jaar gesloten i.v.m. renovatie en uitbreiding. Helaas.
Iets ten oosten van New Orleans (Slidell) hebben we dit jaar een swamp tour gedaan met Dr. Wagner's Honey Swamp Tours en dat is goed bevallen.
In New Orleans zelf hebben we alleen het French Quarter gezien. Daar was toen het French Quarter Festival. We wilden ook naar Lafayette Cemetary No. 1, maar daar mocht je alleen op als je kaarten voor de tour à $25,- kocht. Dat hebben we dus niet gedaan. Ik weet niet of het altijd betaald is of alleen op bepaalde dagen of tijdens evenementen in de stad misschien.
De rest van jullie route is opgenomen in de komende reis.
Mocht je meer willen lezen over onze ervaringen, dan kun je naar de reisverslagen van 2018, 2020 en 2024 (zie onderschrift). Wij reizen wel altijd met een camper.
Bedankt voor je reactie! Ik volg zeker jullie verslag van 2024.
Volgen jullie ook de route aan de oostkust zelf die wij nog aan het uitwerken zijn? Anders hebben we wel interesse naar jullie bevindingen. Voor ons is het twijfelen of we langs de oostkust terug naar Washington gaan, of als we ergens 'de afslag' naar Atlanta gaan nemen.
Jullie andere tips nemen we graag mee!
Fre en Isa
Amerikafan
Contacteer:

Sophie! schreef:
24 aug 2024, 12:08
Ik zou inderdaad wel een extra nacht / dag Washington adviseren. Hier is heel veel te zien en Washington is echt heel leuk, ook voor je dochters.Ter info; als je een tour aanvraagt bij het Witte huis weet je niet welke tijd je krijgt toegewezen.
Verder zou ik een tour in het Capitool aanraden, dit vonden wij persoonlijk erg interessant.
In het Witte huis is het meer een rondje wat je zelf loopt terwijl in het Capitool je echt een tourguide hebt.
Verder hebben wij de afstand tussen Washington en Gatlinburg/Pigion Forge opgedeeld in 3 overnachtingen op verschillende plekken en ik zie dat jullie er 1 overnachting gepland hebben (Roanoke).
Achteraf was opdelen in 2 nachten ook prima geweest, maar hou er wel echt rekening mee dat als je maar 1 overnachting hebt je flink moet doorrijden en zeer weinig/ geen tijd hebt om echt iets te zien onderweg.
Een stop bij de Natural bridge bijvoorbeeld kost je toch al gauw 2 1/2 uur.
Verder kun je niet zo hard rijden op de Blue Ridge Highway.
Zelf vonden wij 2 nachten in Nashville voldoende, de stad zelf is niet zo mooi namelijk :wink: . Maar ik begreep dat je wel een muziekliefhebber bent dus dan heb je wel veel te zien misschien. Zelf hebben wij ook de Belle Made plantage bezocht net buiten Nashville en die was ook heel mooi.
In Memphis is het Stax museum ook een aanrader, niet al te groot maar door de sfeer met de live muziek misschien ook wel leuk voor je dochters.
In Pigeon Forge heb je natuurlijk Dollywood, dat is misschien wel leuk voor je dochters.
Probeer ook de Cades Cove route te rijden, kan je beren zien. Echt heel bijzonder!
Vanuit New Orleans kan je heel makkelijk een Swap Tour doen.
Wij zaten zelf ook maar 1 nacht in Natchez en daar had ik achteraf gezien graag 2 nachten willen verblijven of 1 extra nacht tussen Natchez en New Orleans. De reden hiervan is dat ik graag verschillende plantages wilde bezoeken. Maar met de reistijd van Natchez en New Orleans heb je maar tijd voor 1 plantagebezoek, de Whitney Plantage nam bij ons al meer dan 4 uur in beslag door de tourguide (super !). Je kan ook wel vanuit New Orleans nog plantages bezoeken maar dan moet je wel rekening houden met een reistijd van minimaal 1 uur heen en terug (laura, oak alley etc.). Advies over het laatste stuk van je route kan ik je niet geven omdat wij daar niet geweest zijn. Maar misschien is de gehele route wel erg veel om in 29 dagen te stoppen als je ook eea wil zien ipv van alleen maar rijden. Maar dat is natuurlijk ook erg persoonlijk. Veel puzzel plezier!
Hey, dankjewel voor je reactie. Wordt geapprecieerd!

De reden dat we vanuit Washington naar Pigeon Forge maar 1 overnachting voorzien, is omdat we weinig lovende commentaren lezen over de Skyline Drive en de Blue Ridge Highway. We rijden daar in de zomer dus de herfstkleuren zijn er nog niet en ik vrees dat het veel van hetzelfde zal worden. We kunnen wel eens een wandeling doen hier of daar, maar we zijn sowieso niet de hikers die een halve dag gaan rondtrekken.
Maar het is misschien allemaal wat te krap. Mag ik vragen waar jullie dan precies geslapen hebben (je spreekt over 3 nachten op verschillende locaties)?

Ik ben wel een muziekliefhebber, maar het is nu niet dat ik de country / blues - scene echt ken. Feit is wel dat ik altijd een meer geïnteresseerde mens zal zijn dan pakweg m'n gezinsleden als het over muziek gaat. Maar ik ben zeker niet de man die alle studio's en alle bekende bars moet gezien hebben. Ik moet me nog eens goed inlezen en kijken of we best wat meer tijd besteden aan Memphis of aan Nashville.

Natchez: Die Natchez Trace Parkway spreekt tot mijn verbeelding. Zijn m'n verwachtingen te hoog? Het kan. Maar deze is heel moeilijk in te passen (loopt van Nashville tot Natchez). Memphis ligt zo'n beetje uit de logische weg... Is het stadje op zich de moeite om 2 nachten te verblijven?

Dat het allemaal wat krap wordt, kan inderdaad wel zijn. Ik hoopte om hier of daar een dagje weg te nemen en dat te voorzien op een andere locatie maar ik kom ook tot de conclusie dat er eigenlijk dagen zouden moeten bijkomen. En 28 of 29 dagen op reis is echt wel al stevig. Vandaar dat ik toch de optie aan het bekijken ben om misschien terug te reizen via Atlanta en niet via Washington. Dat scheelt in het aantal te rijden kilometers en dus ook in de tijdsindeling per stop. Ik bekijk morgen eens de opties
Fre en Isa
Amerikafan
Contacteer:

Marielleh schreef:
24 aug 2024, 10:34
Te veel / te weinig; zowel in Atlanta als DC denk ik dat je bij het bepalen van hoeveel dagen moet kijken wat je wilt doen en hoe je dat redelijk in een of meerdere dagen krijgt. Je kunt je in beide steden (veel) langer vermaken maar het blijft een verhaal van prioriteiten en keuzes.
Persoonlijk zou ik een dag DC te weinig vinden maar wij wilden graag de grote momumenten echt allemaal zien, dat ga je ivm met het Witte Huis echt niet redden op een dag. Dag gezegd hebbende; wellicht is dat voor jullie minder belangrijk en wil je liever elders iets doen.
In Atlanta is het (enorme) aquarium echt een aanrader!

Tav Jack Daniels Dist; niet geweest dus geen idee maar mogen de dochters daarin en meedoen aan de dingen die je zou willen doen (zo ook Nashville). Drank onder de 21 is echt een ding.
Hallo, bedankt voor je reactie!
Ook wij willen wel de highlights van Washington DC zien (met hopelijk een bezoek aan het Witte Huis of Capitool). 1 of 1,5 volledige dag zal wat weinig worden. Misschien toch heroverwegen om een extra dag in te plannen.

Atlanta: de klassiekers zoals het aquarium, Coca Cola en misschien een tour bij CNN zouden we wel willen doen. Ik zou eens moeten uitrekenen hoeveel tijd dat in beslag neemt.

Jack Daniels: ik zal eens polsen of kinderen mee kunnen met de tour. Is geen echte must maar als whiskey liefhebber kwam dit op m'n radar terecht (begrijp me niet verkeerd: Jack Daniels staat verre van zo hoog aangeschreven tov de Schotse whiskeys waarvan ik kan genieten). Maar het leek me wel eens een leuk afwisselend iets.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Fre en Isa schreef:
26 aug 2024, 02:40
ik zal eens polsen of kinderen mee kunnen met de tour.
Kinderen kunnen wel mee maar dan met de tour zonder proeverij. Ik heb afgelopen mei de tour met proeverij gedaan, de zogn. The Flight of Jack Tour' en vond 'm erg leuk. Aan het eind van de tour was het whiskey proeven. In een apart lokaal kreeg je 6 verschillende soorten whiskey voorgeschoteld. Verwacht geen vol gevulde glaasjes maar een bodempje. :wink: De smaak was er niet minder om. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Fre en Isa schreef:
26 aug 2024, 02:23
Volgen jullie ook de route aan de oostkust zelf die wij nog aan het uitwerken zijn?
Wij gaan inderdaad een stuk langs de kust omlaag en gaan onder Savannah het binnenland weer in.
We gaan ook tijd besteden aan de Civil Rights Trail tussen Selma, Montgomery en Birmingham.
Ons roadbook is klaar en dat zouden we via een PB kunnen versturen.
Ik houd geen live verslag bij, maar maak het als we weer terug zijn, dus het is op zijn vroegst tegen eind oktober via de link hier in het onderschrift te vinden.
Route sept 24 deel 1.jpg
Route sept 24 deel 2.jpg
Route sept 24 deel 3.jpg
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Bij mijn weten behoren de tours bij CNN tot het verleden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer