Oak Alley Plantation of Laura Plantation

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Essie72
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 aug 2012, 22:10
Aantal x V.S. bezocht: 2

Oak Alley Plantation of Laura Plantation

Bericht door Essie72 »

Wie is er bij een van deze plantages geweest? En welke is mooier? We zitten te twijfelen welke we willen bezoeken op onze trip van Natchez naar New Orleans? Of zou twee op dezelfde middag ook haalbaar en de moeite waard zijn?
Laatst gewijzigd door Essie72 op 27 mei 2023, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Oak Valley Plantation of Laura Plantation

Bericht door hemmie »

Ik neem aan dat je Oak Alley bedoelt? Ik kan je niet helpen, vond Laura Plantation erg de moeite waard, maar heb nooit Oak Alley bezocht. 2 in 1 middag lijkt me te veel gehaast.
Terug in Texas!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Oak Alley Plantation of Laura Plantation

Bericht door harryh »

Wij vonden Oak Alley indrukwekkend, hebben er bijna een uur of 4 doorgebracht. In juli was het een uur wachten voor de rondleiding door het huis vertrok.

Ik denk dat een van de twee doen prima is
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Oak Alley Plantation of Laura Plantation

Bericht door Mr. Patrick »

Wij hebben Oak Alley en Whitney gedaan. Dat waren voor ons de twee uitersten. Oak Alley heeft een geweldig huis met alles chique er omheen. Op Whitney draait de hele bezoekersexperience om de slaven en dat is anders maar net zo indrukwekkend. Ik vraag me dus wel af wat de Unique Selling Point is van Laura t.o.v. de 'concurrenten'.
Als je niet hoeft te wachten tot je naar binnen mag (met een timed ticket ofzo) dan is het denk ik best te doen om ze allebei in een middag te doen. Wij zijn vroeg vanuit NOLA vertrokken, hebben om 9.15 uur Oak Alley en daarna Whitney gedaan, zijn doorgereden tot achter Baton Rouge (1,5 uur) en waren ruim op tijd Lake Martin voor een tour over het meer/door de swamp (17 uur).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Oak Alley Plantation of Laura Plantation

Bericht door hemmie »

USP van Laura Plantation is dat het een Creole familie was die er woonde, dus franstalig.
Terug in Texas!
tanteto
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Oak Alley Plantation of Laura Plantation

Bericht door tanteto »

USP = unique selling point?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Oak Alley Plantation of Laura Plantation

Bericht door hemmie »

Ja, daar vroeg Mr. Patrick om, waar was lui😉
Terug in Texas!
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Oak Alley Plantation of Laura Plantation

Bericht door groennom »

WIj hebben er een paar gedaan. Oak valley was heel mooi, kan natuurlijk niet vergelijken met Laura Plantation want daar zijn we niet geweest. ZIe verslag voor meer ingo https://deepsouth2017.wordpress.com/rei ... -defuniak/.

We zijn ook op twee kleinere geweest, Oakland Plantation en Melrose Plantation. Kleinschaliger maar ook erg mooi https://deepsouth2017.wordpress.com/rei ... chitoches/

Als je ze niet allemaal kunt doen, dan inderdaad een keuze maken. Denk dat er geen slechte keuze is, en zoals vaak gezegd mis je meer dan je ziet. Je kunt altijd nog een keer terugkomen :D
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer