Vervoer tijdens verblijf Memphis. Tips graag.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Annick05/07
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mei 2023, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vervoer tijdens verblijf Memphis. Tips graag.

Bericht door Annick05/07 »

Van 16/5/2024 tot 20/9/2024 zullen wij tijdens onze reis in Memphis, op 16 landen we daar vanuit Amsterdam en 20/5 nemen we een binnenlandse vlucht naar LA. We nemen een dag de tijd om Graceland te bezoeken en dan de andere dagen bezienswaardige die meer in de stad zelf liggen. Nu zit ik een beetje in de knoop qua vervoer:

Als we een auto huren voor die periode, kost al gauw meer dan 500€ maar dient enkel om tussen hotel en luchthaven te rijden en naar en van Graceland te rijden. Als we een hotel downtown boeken kunnen we de rest te voet doen.

Als we een auto huren buiten het centrum en alles met auto zouden doen, is er dan overal goede en redelijk geprijsde parking?

Ik heb nog nooit een Uber gebruikt en weet niet of ik dat zou durven, is dat veel goedkoper?

Ik heb zitten zoeken naar een hotel met shuttle service maar die zijn er bijna niet. La Quinta Inn zou er hebben maar in een mail zeiden ze me dat ze, sinds Corona, de shuttles hebben afgeschaft

Iemand met enige ervaring in een 'citytrip' Memphis die me kan helpen?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vervoer tijdens verblijf Memphis. Tips graag

Bericht door Elendan »

We zijn met camper in Memphis geweest en hebben bijna alles gelopen van de gratis parking bij Bass Pro. Graceland alleen niet, dat kun je met uber doen. Uber is zeker betrouwbaar, gewoon doen. Voor € 500 aan autohuur kun je ontzettend veel uberritjes maken dus dat is de goedkoopste oplossing.

Ik had voor ons roadbook ook de gegevens van een gratis shuttle genoteerd maar die hebben we uiteindelijk niet gebruikt: Gratis shuttle service die naar bezienswaardigheden rijdt, o.a. vanaf de Bass Pro Pyramide. Wel bellen: 1-901-465-4387 https://theliftershuttle.com/. Misschien dat het voor jullie interessant is.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoer tijdens verblijf Memphis. Tips graag

Bericht door Kobe Bryant »

Je hebt eigenlijk alleen voor Graceland vervoer nodig, ervan uitgaande dat je een hotel in de stad neemt.

De stad zelf is namelijk compact, het is goed te lopen. Attracties als Beale street, Fed Ex forum, Gibson Guitar factory, Lorraine hotel, de raderboot aan de Mississippi, The Peabody hotel, etc. is prima te lopen en liggen niet ver bij elkaar vandaan. Ik ben zelfs heen en terug naar Sun Studio's gelopen, toch een stukje buiten het centrum.

Ik had zelf wél een huurauto, maar Memphis was één van mijn vele stops van Dallas naar Florida. Ik verbleef in West-Memphis, aan de andere kant van de rivier (en in Arkansas i.p.v. Tennessee).

Hoewel het nog een jaar weg is wens ik jullie alvast veel plezier.
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vervoer tijdens verblijf Memphis. Tips graag

Bericht door Elizabeth Henry »

De stad is inderdaad klein genoeg om te lopen, voor luie momenten kun je het OV gebruiken. En een Uber of taxi naar Graceland en het vliegveld.
Wel erg duur, 500 voor een paar dagen auto!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vervoer tijdens verblijf Memphis. Tips graag

Bericht door Coyote »

Je geeft aan op 16/5 in Memphis aan te komen en op 20/5 door te vliegen naar Los Angeles.

Dat zijn 4 dagen. Voor die periode zou ik persoonlijk liever een huurauto tot mijn beschikking hebben. Ik mag aannemen dat je niet enkel Graceland bezoekt en de rest in je motel doorbrengt? Ik kan me voorstellen dat je meer bezienswaardigheden in en rond Memphis bezoekt die dagen. Wil je dan alles met Uber doen?

Als je een huurauto voor 4 dagen neemt, ben je vaak net zoveel kwijt als een hele week. Zo werkt het nou eenmaal in de autoverhuurwereld. Wellicht de kleinste auto huren die er is en/of een goedkoop motel zoeken voor die dagen als de kosten het struikelblok is.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Norm Peterson
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 03 aug 2015, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vervoer tijdens verblijf Memphis. Tips graag

Bericht door Norm Peterson »

Ik was eind april in Memphis, in een huis op steenworp afstand van Graceland (lag achter de parkeerplaats zogezegd).
Ben met een Uber naar het Peabody geweest, heenreis 24 dollar, terugreis 14 dollar. Dus als je echt inderdaad alleen binnenstad en Graceland doet raad ik je een Uber aan.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vervoer tijdens verblijf Memphis. Tips graag

Bericht door harryh »

@Annick05/07 Uber is prima voor dit doel, het fijne van Uber is dat vooraf de prijs al weet, geen gezeik over de prijs/route, of "uw kunt alleen cash betalen" zoals met taxi's nog wel eens gebeurt. Denk dat je Sun Studios en Graceland met Uber zou doen, kost je $110-150 voor de 4 ritten denk ik.
Essie72
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 aug 2012, 22:10
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vervoer tijdens verblijf Memphis. Tips graag.

Bericht door Essie72 »

Klopt het dat er door de stad ook een soort van trammetje rijdt? We zouden dan de auto bij Brass Pro kunnen parkeren en dan met het trammetje naar de attracties kunnen gaan. Of rijdt dat ding niet;)
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoer tijdens verblijf Memphis. Tips graag.

Bericht door Kobe Bryant »

Ja, er rijdt een oude tram door main street. Maar voor mij was het niet meer dan een fotomoment, ik heb er niet mee gereden.
Als je een beetje kunt lopen kun je het centrum prima te voet bestrijken. Dus ook vanaf die parkeerplaats (mits we het over dezelfde parkeerplaats hebben).
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Vervoer tijdens verblijf Memphis. Tips graag.

Bericht door Elizabeth Henry »

Klopt, er gaat een tram. Ook bussen.
De tram kost dacht ik een dollar per rit, twee voor een dagkaart. Veel is te lopen maar afhankelijk van waar je hotel is, is de tram ook prettig.
Bedoel je met bass pro die piramide? Vanaf daar is het best een eind naar het Civil Rights Museum, bijvoorbeeld. Tram kan dan een uitkomst zijn, maar er zijn lijnen uit de running vanwege werkzaamheden. Maar dat kan Google Maps of de lokale ov-site je ook vertellen.
Robv85
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 sep 2022, 09:28
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vervoer tijdens verblijf Memphis. Tips graag.

Bericht door Robv85 »

Wij hebben gebruik gemaakt van diverse Ubers in Amerika en geen problemen ondervonden. Het voelde betrouwbaar en het is leuk om een praatje te maken met ze aangezien ze uit de buurt komen. Je kunt in de app de beoordelingen zien over de bestuurders.
Zuid-West Amerika (2019)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer