Na een bewogen jaar heb ik twee weken geleden besloten om wat "me"-tijd te nemen en volgende maand van de herstkleuren te gaan genieten in de Appalachen.
Het plan is om een rondje Washington DC te rijden via Shenandoah, Blue Ridge Parkway en Great Smokey Mountains.
Bedoeling is wat te disconnecten, wat kortere wandelingen te maken (max paar uur) en vooral veel foto's te nemen.
Vlucht, ESTA, car rental enzovoorts zijn ondertussen geregeld, maar het is nu wel tijd om mijn route vast te leggen.
Hieronder is mijn huidige route op basis van al heel wat onderzoek (natuurlijk ook ontdek-amerika en lezen van photo blogs over de Pkwy en de 2 NP's.
- Dag 1 - Vlucht BRU - IAD - Arlington: aankomst, car rental, shopping, avondje in Washington
- Dag 2 - Washington DC: dagje DC highlights (National Mall, Arlington Cemetery, ....)
- Dag 3 - Shenandoah NP: dag 1 van 2, noordelijk deel van het park
- Dag 4 - Shenandoah NP: dag 2 van 2, zuidelijk deel van het park
- Dag 5 - Blue Ridge Parkway (van Waynesboro, VA tot Roanoke, VA)
- Dag 6 - Blue Ridge Parkway (van Roanoke, VA tot Boone, NC)
- Dag 7 - Blue Ridge Parkway (van Boone, NC tot Gatlinburg, TN)
- Dag 8 - Great Smokey Mountains
- Dag 9 - Great Smokey Mountains
- Dag 10 - Great Smokey Mountains
- Dag 11 - Terugrit naar Washington dag 1
- Dag 12 - Terugrit naar Washington dag 2 / Vlucht IAD - BRU (redeye)
1. Zonder zware day hikes te doen, is dit een haalbare route? Zeker de 3 dagen voor de Blue Ridge Parkway. Is dit niet te krap?
2. Maakt het iets uit of je in de TN (Gatlinburg en omstreken) of NC (Cherokee en omstreken) kant van Great Smokey Mountains verblijft?
3. Suggesties voor de laatste 1,5 dag terug naar Washington DC (vlucht vertrekt op dag 12 om 5 pm). Puur rijden via I-81 en dan I66 of kan ik er nog iets in steken qua afwisseling? Mij lijkt een detour via Charlotte in het oosten en New River Gorge NP in het Westen niet de moeite waard.
4. Zijn er echte absolute do en don't op deze route?
5.Is er iemand in de buurt van Dulles Airport (of op de route ernaar) om de gebruikelijk leftovers te droppen voor mijn vertrek? Kwestie van het niet aan de car rental people te geven.
Dank je wel voor jullie input