Reis Mr. Patrick: rondje Atlanta april 2022.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Mr. Patrick: rondje Atlanta april 2022.

Bericht door Mr. Patrick »

Hallo allemaal, we hopen dat het einde van de pandemie in zicht komt en dat we volgend jaar april weer eens een verre reis kunnen maken.
We hebben in 2017 in april een reis SF-LV-LA met alle tussenliggende parken gedaan. Hoewel we daar nog eens terug willen, dan wel in een ander seizoen omdat we anders tegen dezelfde weersbeperkingen oplopen. En dan met name voor de parken. In 2019 hebben we in juni een rondje Denver met Yellowstone en Moab gedaan. Dat was bijna alleen maar natuur en dat is ons geweldig bevallen. De steden Denver en Salt Lake City vonden we niet fijn.
Omdat we weer in april gaan en we de Southern Charm zelf eens willen meemaken is ons oog gevallen op een tocht door de Zuidelijke staten. Als basis heb ik een reis van Tioga genomen en daarop heb ik een paar variaties gemaakt. Ik vind nog steeds dat het erg veel steden zijn en weinig natuur.
Ik zou daarom het liefst in Texas nog Guadalupe Mountains NP en Big Bend NP meenemen, maar die liggen te ver uit de slag.

Dag. Vertrekpunt - Eindpunt (reistijd snelste route) [activiteit/tussenstop]
1. Vlucht - Dallas/Fort Worth
2. [overdag Fort Worth]
3. Dallas/Fort Worth - San Antonio (4:15u)
4. [overdag San Antonio]
5. San Antonio - Galveston (3:50u)
6. Galveston - Lake Martin (4:10u) [Swamp Tour]
7. Lake Martin - New Orleans (2:10u) [Plantages]
8. [New Orleans]
9. New Orleans - Natchez (2:50u)
10. Natchez - Vicksburg (1:20u)
11. Vicksburg - Memphis (3:45u)
12. [Graceland]
13. Memphis - Nashville (3:15u) [middag in Nashville]
14. Nashville - Gatlinburg (3:40u) [middag Dollywood?]
15. [Great Smoky Mountains]
16. Gatlinburg - Columbia (4:30u) [Great Smoky Mountains]
17. Columbia - Charleston (2:10u) [Congaree NP]
18. [Charleston]
19. Charleston - Savannah (2:00u)
20. Savannah - Atlanta (3:40u)
21. Atlanta - Terugvlucht

Mijn vragen aan jullie:
- Hoe zijn jullie ervaringen met de beschikbare tijd? Over het algemeen gaan de georganiseerde rondreizen iets te snel, is dat ook in deze gebieden het geval? Waar kunnen we extra tijd dan goed gebruiken?
- Welke bestemmingen zijn overrated en kunnen geschrapt of ingekort?
- Welke bestemmingen moeten er eigenlijk nog bij? We overwegen om ipv Dallas naar Houston te vliegen en dan bij Galveston te beginnen. Dat levert dan 4 extra dagen op een andere plek op.

Als de route straks meer in de grondverf staat houd ik me aanbevolen voor de mooiste routes, leuke tussenstops en restaurantjes, maar daar is het nu misschien nog wat vroeg voor!
Oh ja: We gaan met auto en overnachten in hotels.

Bedankt!!
Laatst gewijzigd door markro op 13 aug 2021, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel op verzoek aangepast.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door Loek »

Wij hebben eerder dit jaar een groot deel van jullie voorgenomen route gereden tijdens onze roadtrip. Misschien heb je iets aan ons reisverslag daar van. ik was wel gecharmeerd van San Antonio, leuke stad dus die zou ik niet overslaan. New Orleans waren we al een keer of twee geweest, dus die hebben we overgeslagen, maar je kunt hier makkelijk meerdere dagen zoet brengen. De Natchez Trace is een mooie route om te rijden, al is de hele lengte wel een erg lange weg.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door Mr. Patrick »

Thanks @Loek. Ondanks dat San Antonio er geweldig uit ziet, denk ik dat we Texas gaan schrappen.
We zien dat we nu vooral van stad naar stad trekken, terwijl we normaal gesproken de natuur in de VS zo prachtig vinden. Dus wil ik de vrijgekomen dagen gebruiken om een paar mooie State Parks in de route te gaan verwerken. Dan kan ik de Natchez Trace Pkwy er ook wel in verwerken denk ik.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door hemmie »

Als je meer natuur wil zou je ook kunnen kiezen om je juist te concenteren op TX, met bijvoorbeeld een stukje New Mexico. In Texas kun je dan Big Bend en Guadalupe doen, maar ook Carlsbad Caverns en White Sands in NM. Daarnaast volop state parks, Davis Mountains in het westen, en veel parken in de Hill Country, Pedernales Falls en Enchanted Rick zijn de bekendste. Eventueel nog de kust meepakken, Port Aransas bijvoorbeeld is een leuke badplaats waar je veel dolfijnen kunt zien. April zou een geweldige tijd zijn voor zo'n reis.

Als je voor de zuidelijke Staten gaat, dit is een reis met weinig natuur, dus wees je daar wel van bewust. Het programma dat je beschrijft is, zover ik het kan beoordelen, wel te doen, maar ook niet ruim in de tijd. GSM zou denk ik wel een dag extra kunnen gebruiken, zeker als je meer natuur wil. Wij deden vorige maand een paar uur in Congaree, dat was prima, wij liepen de 2,5mi over de boardwalk.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door Mr. Patrick »

Thanks @hemmie . Texas is natuurlijk ook een optie, maar we willen wel graag ook echt de GSM en New Orleans en de Southern Charm zien en beleven. En bij onze Amerika-reizen hanteren we sinds 2019 het goed bevallen adagaium: we bekijken alles wat interessant is in een gebied, zodat we bij de volgende reis weer een andere gebied nemen. Dus wordt het nu The Deep South, zonder TX.
Wel leuk dat je zegt dat de 1,5 dag GSM die we nu hebben gepland wat kort is, in een ander topic hier wordt aan de planner gevraagd wat hij/zij die 2 dagen in GSM wil gaan doen. Maar wij wandelen graag, dus krijgen we die wel vol.

Ik heb er nu een rondje Atlanta van gemaakt, dat is makkelijk met vliegen en autohuur. Buiten de normale hoogtepunten van een dergelijk rondje heb ik er af en toe een State Park tussenin geplakt als afwisseling van de steden.

1. Vlucht - Atlanta
2. Atlanta - Savannah (3:40u) [Savannah]
3. Savannah - Charleston (3:15u) [Hunting Island SP]
4. [Boone Plantation - Historic District]
5. Charleston - Columbia (2:30u) [Congaree NP]
6. Columbia - Gatlinburg (4:15u) [Great Smoky Mountains NP]
7. [Great Smoky Mountains NP]
8. Gatlinburg - Chattanooga (2:30u) [Dollywood]
9. [Chattanooga Lookout Mountain]
10. Chattanooga - Nashville (3:23u) [Fall Creek Falls SP]
11. [Nashville]
12. Nashville - Memphis (5:10u) [Tishomingo SP via Natches Trace Pkwy]
13. [Memphis]
14. Memphis - Clarksdale (1:30u) [Graceland]
15. Clarksdale - Natchez (4:00u) [Vicksburg]
16. Natchez - Breaux Bridge (2:45u) [Natchez + Lake Martin Swamp Tour 6pm]
17. Breaux Bridge - New Orleans (2:30u) [Plantations + New Orleans]
18. [New Orleans]
19. New Orleans - Pensacola (3:45u) [New Orleans]
20. [Strand]
21. [Strand]
22. Pensacola - Atlanta (4:45u)
23. Atlanta - Thuis

Een paar opmerkingen en vragen:
  • We hebben niet heel veel op met Country en Blues. Leuk om te luisteren, maar weten er geen fluit van en kunnen nog geen 5 artiesten noemen. Desondanks vinden we zeker dat we Nashville en Memphis moeten meepakken, want muziek in het algemeen bevalt altijd wel. Wat vinden jullie van de beschikbare tijd in deze steden, aangezien daar alle bezienswaardigheden om de muziek/artiesten draaien?
  • Het vooruitzicht in Clarksdale te overnachten trekt ons aan, maar daardoor is dag 14 nog redelijk leeg. Hoe zien jullie dat?
  • Ik vind Chattanooga moeilijk om in te schatten hoe veel tijd nodig is. We zouden dan gaan voor de Choo Choo, Point Park en voornamelijk Lookout Mountain.
  • Natchez is nog zo'n plaats die ik moelijk kan inschatten. Volgens mij valt het wel mee wat daar te doen is en heb je het op een lange ochtend wel gezien (vandaar ook dat ik verwacht om 6pm een Swamp Tour te kunnen doen 3 uur verderop). Is dat reëel?
  • De stranddagen zitten er in op verzoek Mrs. We gaan beiden na de vakantie een drukke periode op werk in en zouden zo alvast wat uitgerust zijn.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Memphis heeft meer dan muziek. Vergeet vooral het Civil Rights Museum in The Lorraine Motel niet. Zeer indrukwekkend en je bent er zo een halve dag mee zoet als je alles een beetje rustig bekijkt.
Graceland kost ook best een hoop tijd, dus als je daar heen wilt moet je er ook wel een halve dag voor uittrekken. Wij waren bv. om 9 uur bij de kassa en konden zo het museum in, maar pas om 13.45 uur naar the Mansion. Beide op 1 dag is niet echt haalbaar.
We hebben ons 's avonds van de camping op laten halen door de roze limousine van Marlowe's. Daar heerlijk gegeten en toen ook weer thuisgebracht.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door hemmie »

Ik sluit me aan bij de opmerking over Graceland, voor mij al lang geleden toen ik er was, maar mijn man was er een paar jaar geleden op een koude januaridag, en zelfs toen konden ze pas later op de dag het mansion doen. Civil rights museum ben ik zelf niet geweest, maar hij is daar ook best lang geweest (moest weg om vlucht te halen).

Natchez is op zich wel mooi, maar je hebt al veel steden gedaan dan, dus ik denk dat je daar inderdaad niet heel veel tijd wil doorbrengen. De NPS heeft daar wel wat mooie huizen die je kunt bezoeken, wij deden Melrose Estate, was zeker een bezoek waard.

Ik moet over GSM wel zeggen dat wij er in juli waren, topdrukte, dus het schiet allemaal niet op. Maar dan nog, in 2 dagen zeker nog niet alles kunnen zien. Als je meer natuur wil is dit de plek om meer tijd te nemen.

Je tijd voor Charleston is ook niet ruim. Wij hadden daar vorige maand 2.5 dag (de planning was 2 dagen, doordat storm Elsa er aan kwam het wat anders ingedeeld. Wij deden de 1e halve dag een flinke wandeling door de stad, de dag erna één van de mansions en een museum, en de dag erna een plantation buiten de stad en Fort Moultrie. Fort Sumter is denk ik ook zeker de moeite waard, maar dat werd ons wat te duur (boot daarheen is vrij prijzig, en wij zijn met 5 personen).
Terug in Texas!
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door Marielleh »

Wij waren twee jaar geleden in h hoogseizoen in GSM. Het was zeker meer dan goed gevuld qua bezoekers maar wij hebben de hoeveelheid mensen niet als hindelijk ervaren. Wel rekening mee gehouden en bv vroeg starten.

Lookout Mountain vonden wij zeer de moeite waard!
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door Coyote »

Het is alweer 10 jaar geleden dat ik Graceland bezocht. Kwam 's ochtends om 10:30 u aan, kocht tickets en kon om 12:00 u met de bus naar de Mansion. Daar heb ik mij zo'n 2 uur vermaakt en ging om 14:00 u naar het National Civil Rights Museum in het voormalige Lorraine Motel.

Ik zie echter dat je ook tickets voor Graceland op tijd kunt kopen, zie hier. Wellicht is dat een optie?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Coyote schreef:
07 aug 2021, 07:01
Het is alweer 10 jaar geleden dat ik Graceland bezocht.
Inmiddels is daar het een en ander veranderd. Er is een groot museum gekomen en dat kost best een hoop tijd. Wij vonden het heel leuk. Vrienden van ons die een paar jaar eerder geweest waren, hadden dit museum nog niet.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door hemmie »

Ja, ik ben zelf 15 jaar geleden bij Graceland geweest, totaal andere ervaring dan mijn man een paar haar geleden had. Maar als je de kaartjes vooraf kan boeken scheelt dat een hoop!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door Mr. Patrick »

Bedankt allemaal voor jullie tips. Aangezien Graceland dus redelijk veel tijd kost is de indeling op dag 14 dus nog niet zo gek. Een dag met iets minder in de planning tussendoor is zeker niet gek. En dus zeker de kaartjes op voorhand kopen (al deden we dat waar mogelijk was altijd wel al).
In Memphis nemen we dan zeker ook de twee Martin Luther King/Civil Rights plekken mee. DIe was ik wel al tegengekomen, maar waren weer in de vergetelhied geraakt. Terwijl ik hier mijn route post, ben ik in meer detail bezig met de dagindeling en activiteiten, maar daarmee ben ik pas op dag 5.
hemmie schreef:
06 aug 2021, 18:10
Ik moet over GSM wel zeggen dat wij er in juli waren, topdrukte, dus het schiet allemaal niet op. Maar dan nog, in 2 dagen zeker nog niet alles kunnen zien. Als je meer natuur wil is dit de plek om meer tijd te nemen.
Voor GSM ga ik wat meer tijd inplannen. Ik kan op het eind nog een stranddag wegpakken, zolang er maar eentje overblijft. Er is daar in de buurt in ieder geval ook genoeg te doen, voor het geval we er toch wat sneller doorheen zouden zijn.
hemmie schreef:
06 aug 2021, 18:10
Je tijd voor Charleston is ook niet ruim. Wij hadden daar vorige maand 2.5 dag (de planning was 2 dagen, doordat storm Elsa er aan kwam het wat anders ingedeeld. Wij deden de 1e halve dag een flinke wandeling door de stad, de dag erna één van de mansions en een museum, en de dag erna een plantation buiten de stad en Fort Moultrie. Fort Sumter is denk ik ook zeker de moeite waard, maar dat werd ons wat te duur (boot daarheen is vrij prijzig, en wij zijn met 5 personen).
Is Charleston werkelijk zo interessant? In de meeste reisverslagen blijft men er niet al te lang. Ik heb nu in de planning staan om:
In de avond van dag 3 (we komen op tijd aan van Hunting Island SP) al een stadswandeling te doen voor/na het diner in de stad.
Op dag 4 eerst naar Boone Hall Plantation te gaan. Dan hebben we de rest van de dag voor de rest van de stad en museum/een oud huis te bezoeken.
Op dag 5 wil ik dan nog naar het Vliegdekschip in Patriots Point Naval Museum voordat we naar Congaree NP rijden.
Beide forten heb ik dus niet opgenomen. Ik word namelijk niet enthousiast als ik de foto's bekijk. Kun je me vertellen waarom ik ze - wat jou betreft - wel zou moeten bezoeken?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door hemmie »

Heel persoonlijk natuurlijk, wij zijn wel geinteresseerd in geschiedenis en vonden daarom een fort ook het bezoeken waard, maar als je geen interesse hebt zou ik niet gaan. En verder kun je denk ik zo veel of zo weinig tijd in Charleston doorbrengen als je wil, als je geen van de grote huizen daar wil bezoeken heb je een stuk minder tijd nodig dan als je er meerdere wil bezoeken.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: one-way Dallas-Atlanta april 2022.

Bericht door Mr. Patrick »

Ik denk dat we met de bezoeken aan Vicksburg en Chattanooga wel genoeg Civil War hebben gehad, Fort Sumter slaat meteen ook een gat in de planning omdat je er met de boot naartoe moet.

Ik heb nog wat verder refined aan de planning en laat het vooralsnog eens even hierbij:
1. Heenreis - Atlanta
2. Atlanta - Pensacola (5:15u) [Navarre Beach]
3. [Navarre Beach]
4. Pensacola - New Orleans (3:45u) [French Quarter]
5. [Creole Queen Historic Cruise & Presbytere Museum]
6. New Orleans - Breaux Bridge (2:30u) [Plantations & Lake Martin Swamp Tour]
7. Breaux Bridge - Natchez (2:45u) [Natchez]
8. Natchez - Clarksdale (4:00u) [Vicksburg]
9. Clarksdale - Memphis (1:30u) [Memphis (Graceland, Sun Studio, Stax Museum en/of Rock 'n Soul Museum)]
10. [Memphis Civil Rights Museum, Peabody en/of overige van gisteren)]
11. Memphis - Nashville (5:10u) [Tishomingo SP via Natches Trace Pkwy OF rechtstreeks rijden]
12. [Nashville, Broadway, Ryman, Opry]
13. Nashville - Chattanooga (2:50u) [Cloudland Canyon SP]
14. Chattanooga - Gatlinburg (2:30u) [Chattanooga, Ruby Falls, Rock City, Point Park]
15. [Great Smoky Mountains NP, Clingmans Dome, Alum Cave Bluffs Trail]
16. [Great Smoky Mountains NP, Cades Cove, Laurel Falls, Roaring Fork]
17. [Dollywood]
18. Gatlinburg - Columbia (5:30u) [Blue Ridge Pkwy Mingus Mill, Soco Falls, Mingo Falls]
19. Columbia - Charleston (2:32u) [Congaree NP - Patriots Point Naval Museum]
20. [Boone Plantation - Historic District]
21. Charleston - Savannah (3:15u) [Hunting Island SP - Savannah]
22. Savannah - Atlanta (3:40u) [Savannah]
23. Atlanta - Thuis

Met name de [activiteiten] in de steden moet ik nog goed tegen het licht houden, welke volgorde en of we ze werkelijk allemaal willen doen.
Ik denk dat ik voor wat ik wil zien voldoende tijd heb zonder ergens tijd te verspillen.

Kritieken, suggesties en vragen zijn welkom!!!!

@Moderatorteam Kan een moderator de topictitel wellicht aanpassen naar rondje Atlanta?

Opmerking moderator

Topictitel aangepast.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gast

Re: Reis Mr. Patrick: rondje Atlanta april 2022.

Bericht door Gast »

Mooie route!
Qua tips kan ik je nog de volgende zaken aanraden:
- Nashville: Country&Western museum in combinatie met RCA Studio-B tour, ook het Johnny Cash museum is een aanrader (als je specifiek van zijn muziek houdt, uiteraard!). Qua kroegen op Broadway zou je zeker Legend's Corner en Tootsie's Orchid lounge niet mogen overslaan.
- In New Orleans: hurricane drinken in de tuin (met brandende fontein) bij Pat O'Briens. Een bezoek aan het huis annex voodoo shop (https://www.atlasobscura.com/places/mar ... -of-voodoo) en daarna aan de informele (!!) en formele graftombe van Marie Laveau (de Voodoo Queen) op St. Louis Cemetery No 1. De informele tomb staat vlak achter de formele Tomb en heeft geen inscripties, maar is rijkelijk voorzien van de XXX en ligt bezaaid met offerings, niet te missen dus! Helaas kun je alleen nog met een officiële tour op dit cemetery rondlopen :(
https://www.littlethingstravel.com/famo ... ie-laveau/
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Mr. Patrick: rondje Atlanta april 2022.

Bericht door jojostravelusa »

En de spareribs bij Rippy's in Nashville waren niet te versmaden. Loop ook even over de Cumberland River Pedestrian Bridge. Hier is als kunstproject muziek te horen die geïnspireerd is op de wind en de stroming van het water. Heel bijzonder. Klinkt een beetje buitenaards. It's an interactive music installation that takes the data from the flow of the river and translates it into music.
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: rondje Atlanta april 2022.

Bericht door Mr. Patrick »

Thanks @Terpies en @@jojostravelusa! Leuke tips, zo hoor ik ze graag!
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Mr. Patrick: rondje Atlanta april 2022.

Bericht door Tipsy_1 »

Wat een heerlijk rondje. Wij hebben alle delen van jullie route gedaan maar dan gespreid over verschillend reizen.

Het enige wat ik te druk vind is tussen GSM en Columbia, wij hebben hier zelf een overnachting in LIttle Switzerland langs de Blue Ridge Parkway tussen gezet. Een nacht minder GSM en een overnachting blue ride "en route" naar volgende bestemming (waarbij je onderweg eerst nog enkele uurtjes GSM hebt) is misschien een optie?
GSM is prachtig maar oh zo druk. in 2020 was het er echt niet te doen ook al was je vroeg, dus wees daar op voorbereid.

In GSM (al een paar keer geweest) zijn wij nogal een fan van de BW in Townsend by the way - dicht bij Cades Cove waar je vroeg en laat op de dag (beren en drukte) zal willen zijn.

Misschien heb je iets aan ons verslag
https://leenvanginckel.wixsite.com/reisverhalen

(van de meeste andere onderdelen van je reis heb ik geen verslag on line)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 515
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: rondje Atlanta april 2022.

Bericht door Mr. Patrick »

Thanks @Tipsy_1. Je reisverslag is heel leuk om te lezen en heel goed om me een idee te vormen van wat er te zien en te doen is.
Vanwege de drukte wil ik liever niet bij GSM nog wat weghalen. Wij zijn overigens niet van plan om zoveel van de Blue Ridge Parkway te rijden als jullie. Wij willen alleen het stuk van Cherokee tot Asheville doen. Dat is zo'n 100 mijl minder als dat jullie deden volgens jullie reisverslag (wij doen dus juist niet het stuk tussen Blowing Rock en Asheville omwille van de tijd). Dan zou het volgens mij wel moeten kunnen. Of denk je dat we dan een slechte keuze hebben gemaakt?
Overigens is de tip om te logeren in Townsend misschien wel handig ivm de Cades Cove en zo...
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Mr. Patrick: rondje Atlanta april 2022.

Bericht door Tipsy_1 »

het is persoonlijk natuurlijk maar ik vond 2 nachten GSM en 1 nacht BRP perfect. :-)
langs de andere kant, gatlinburg en pigeon forge zijn LEUK. Wij zijn daar vorig jaar naar terug geweest. Lekker fout.
Eigenlijk kan je niet missen :thumbup: deze streek is top
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer