Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ingrid1958: planning route Deep South met een stukje Texas.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Reis Ingrid1958: planning route Deep South met een stukje Texas.

Bericht door Ingrid1958 »

Even de vraag herhaald in een nieuw topic mbt de route.

Ondertussen tickets geboekt naar Dallas en terug vanaf Houston. Prijs 560 pp, maar moest er wel 2 overnachtingen bij boeken om deze prijs (touroperatordeal) te kunnen krijgen, de andere optie was bijna 750 pp, en slapen moeten we toch, nu voor minder dus meer.
Hieronder in een schets de route, incl al wat info mbt de dingen die we mogelijk willen gaan doen (uit de reisblogs van hier).
Zouden de experts onder ons eens mee willen kijken en beoordelen.

Aankomst 6-6 Dallas
6-6 / 7-6 oa Dallas 6th floor museum en all about JFK, Mustangs of las colinas later op de dag door naar ranch Beaumont
7-6 / 9-6 Ranch Beaumont , opties: quad rijden, shooting, zipline, cattle drive of als iemand een andere
9-6 / 10-6 Hot springs warm water bronnen, lange rit in de avond aankomen en dan de volgende dag de warm water bronnen doen, afstand niet zo groot naar Memphis
10-6 /12-6 Memphis, incl Graceland
12-6 /14-6 Nashville, evt bezoek aan Lynchburg (Jack Daniels)
14-6 /16-6 Natchez / Vicksburg, evt via een stuk van de natchez trace parkway, antebellum huizen en radarboot
16-6 /18-6 Biloxi (My Vegas) strand/relaxen
18-6 /19-6 New Orleans : Katrina, beignets eten nog niet helder wat allemaal te bezoeken, maar dat komt goed, plantage, swamptour
19-6 /21-6 San Antonio, Alamo en the riverwalk
21-6 /22-6 Houston voor vertrek naar Dusseldorf

Wat vinden jullie er zo van, haalbaar? Schuiven tussen Biloxi en New Orleans of Biloxi helemaal skippen? zodat we meer tijd in NoLa kunnen doorbrengen, staat ook nog een swamp tour in de planning, maar lees ook dat dat te doen is in de ochtend en dan nog door te rijden naar Houston/San Antonio. 2 dagen San Antonio ? willen ook nog naar New Braunfels.
Ben me volop aan het inlezen, dit is dus een voorlopige planning. Buiten het hotel in Dallas en Houston staat er nog niks vast.
Nashville ook meenemen in de route, ik zag dat pipo chris Nashville heeft overgeslagen.

In afwachting van...en met grote dank :wink:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Reis Ingrid1958: planning route Deep South met een stukje Texas.

Bericht door Hans B »

Je geeft iedere keer aan dat je twee dagen op één plek zit, maar volgens mij vergeet je dat je ook nog moet reizen en volgens mij zijn het lange ritten die een dag gaan kosten.
Bijlagen
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (50.46 KiB) 1887 keer bekeken
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Ingrid1958
Amerikakenner

Hoi Hans, bedankt voor je reactie, heeft even geduurd, niet gezien dat er toch nog een reactie komt.
Ik bedoel dus 2 nachten ipv 2 dagen, dat maakt wel wat verschil. Het is natuurlijk wel een flinke afstand maar eerder al eens gereageerd en dat zou haalbaar moeten zijn volgens kenners, ik kan er nog over nadenken om toch Nashville er uit te halen of een stranddag in Biloxi, dus mogelijk niet alle hotels al vastleggen.
Ik puzzel en fine tune verder
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Je planning is mij, op deze manier uitgeschreven, ook niet helemaal duidelijk, maar als je 2 volle dagen San Antonio hebt zou ik 1 van die dagen gebruiken voor een dagtocht door de Hill Country.
Terug in Texas!
Ingrid1958
Amerikakenner

Die bijlage (excelbestand) klopt natuurlijk voor geen meter, maar 6 dagen ingevuld in totaal, begrijp niet hoe dat kan en bovendien door Hans geplaatst of gemaakt,?? We vliegen pas de 22e ipv de 21e, als jij dit nog leest Hans, dit bestand mag je van mij wel verwijderen, dit heeft zo ook geen zin.
@hemmie, ondertussen een andere invulling voor de rest van de dag van San Antonio, we gaan bij een oud collegaatje langs dus eerder terug naar Houston, bedankt voor je tip, misschien als we het westen van Texas aandoen, nog genoeg te zien
1982 Florida

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik bedoelde dat ik jouw schema niet duidelijk vond, naar die van Hans heb ik niet echt gekeken. Als je meer tips wil zou ik het even in een echt van-naar schema zetten, zoals in het voorbeeld van Hans.
En inderdaad Hill Country is ook mooi te combineren met west Texas.
Terug in Texas!
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Hallo Ingrid,
ik ben begonnen met een schema, maar heb het niet afgemaakt, omdat ik er niet uitkwam wat jij als schema in de topic start had gezet. Blijkbaar had Hemmie hetzelfde probleem met het lezen van jouw schema.
Ik had gehoopt dat je mijn schema verder zelf zou gaan invullen, dan zou het je mogelijk duidelijk maken dat jouw rondje wel een hele kluif zou worden.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
Ingrid1958
Amerikakenner

Sorry Hans, verkeerd begrepen, ik ga eens proberen het uit te schrijven in een excel bestand, denk echter wel dat de route hetzelfde blijft, Dallas en Houston staan nu eenmaal vast (vliegtickets) mogelijk Biloxi en Tunica eruit omdat dat wel extra miles betreft. Nashville toch te leuk om mee te nemen in de route om over te slaan en we denken er over om buiten de ranch in Beaumont niks te boeken voor overnachtingen zodat we niet vast zitten aan bepaalde plaatsen of afstanden.
1982 Florida

Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Geeft niet.
Succes met de planning.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
TravelAddict
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TravelAddict »

Hallo Ingrid,

Leuke reis ben je aan het plannen. Ook wij zijn volop bezig met onze reis.
Eén van de punten die je noemde triggerde mij, namelijk overnachten op een ranch in Beaumont. Dit staat ook hoog op ons lijstje.
Ik heb mij suf gezocht, maar kom alleen de Beaumont Ranch tegen in Grandview vlakbij Dallas en Fort Worth. Bedoel je deze toevallig?

Wij zoeken op de route tussen New Orleans en San Antonio een guest c.q. working range. Wie heeft tips?
Hoor het heel graag. Bedankt alvast!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer