Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis cookiemon100: Deep south 2017
- cookiemon100
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis cookiemon100: Deep south 2017
Na een mooie rondreis door de staten Washington en Oregon van dit jaar willen we volgend jaar de zuidelijke staten doen.
Ik heb een grove opzet gemaakt van de route maar alle tips, tricks enz enz zijn natuurlijk welkom. wie heeft nog leuke hotels, tripjes, must sees, swamp tours enz enz. We hebben alleen de vlucht en de auto pas geboekt. De rest moet nog. ik weet dat de route van Savannah naar de GSMNP lang is maar anders kom ik niet uit en ik wil liever niet in het weekend in Gatlinburg zitten ivm de drukte.
dag 1 21-mei zondag Vertrek Dusseldorf -> Orlando - Jacksonville
dag 2 22-mei maandag Jacksonville - Savannah
dag 3 23-mei dinsdag Savannah - Gatlinburg
dag 4 24-mei woensdag Gatlinburg
dag 5 25-mei donderdag Gatlinburg
dag 6 26-mei vrijdag Gatlinburg - Atlanta
dag 7 27-mei zaterdag Atlanta
dag 8 28-mei zondag Atlanta - Chattanooga
dag 9 29-mei maandag Chattanooga - Nashville
dag 10 30-mei dinsdag Nashville
dag 11 31-mei woensdag Nashville - Memphis
dag 12 1-jun donderdag Memphis
dag 13 2-jun vrijdag Memphis - Clarksdale
dag 14 3-jun zaterdag Clarksdale - Vicksburg - Natchez
dag 15 4-jun zondag Natchez - New Orleans
dag 16 5-jun maandag New Orleans
dag 17 6-jun dinsdag New Orleans - Pensecola
dag 18 7-jun woensdag Pensecola - Tallahassee
dag 19 8-jun donderdag Tallahassee - Orlando
dag 20 9-jun Vrijdag Orlando, naar huis
Bedankt,
Ik heb een grove opzet gemaakt van de route maar alle tips, tricks enz enz zijn natuurlijk welkom. wie heeft nog leuke hotels, tripjes, must sees, swamp tours enz enz. We hebben alleen de vlucht en de auto pas geboekt. De rest moet nog. ik weet dat de route van Savannah naar de GSMNP lang is maar anders kom ik niet uit en ik wil liever niet in het weekend in Gatlinburg zitten ivm de drukte.
dag 1 21-mei zondag Vertrek Dusseldorf -> Orlando - Jacksonville
dag 2 22-mei maandag Jacksonville - Savannah
dag 3 23-mei dinsdag Savannah - Gatlinburg
dag 4 24-mei woensdag Gatlinburg
dag 5 25-mei donderdag Gatlinburg
dag 6 26-mei vrijdag Gatlinburg - Atlanta
dag 7 27-mei zaterdag Atlanta
dag 8 28-mei zondag Atlanta - Chattanooga
dag 9 29-mei maandag Chattanooga - Nashville
dag 10 30-mei dinsdag Nashville
dag 11 31-mei woensdag Nashville - Memphis
dag 12 1-jun donderdag Memphis
dag 13 2-jun vrijdag Memphis - Clarksdale
dag 14 3-jun zaterdag Clarksdale - Vicksburg - Natchez
dag 15 4-jun zondag Natchez - New Orleans
dag 16 5-jun maandag New Orleans
dag 17 6-jun dinsdag New Orleans - Pensecola
dag 18 7-jun woensdag Pensecola - Tallahassee
dag 19 8-jun donderdag Tallahassee - Orlando
dag 20 9-jun Vrijdag Orlando, naar huis
Bedankt,
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reis cookiemon100: Deep south 2017
Wat een mooi rondje! Wij hebben in juni 2016 roadtrip Washington-Oregon-CraterLake-LakeTahoe-Yosemite-SF-LA gedaan en gaan juni 2017 ook zuidelijke staten doen. Leuk om even wat uit te wisselen, wellicht kunnen we elkaar wat inspireren (en andere forum leden ook;))... Hierbij de indeling van onze muzikale trip:
Dag 1 Washington - entrance Shenandoah (we hebben overnachting in Strasburg)
Dag 2 Strasburg - Hillsville (in buurt van GSMNP), verwachting veel stops te doen onderweg, Asheville, indianendorp
Dag 3 en dag 4 Gatlinburg, veel te doen in omgeving: Elvis Presley museum, natuur en cultuur
Dag 5 Chattanooga: lost sea, ruby falls, Rock City
Dag 6 en dag 7 Nashville... Grand Ole, Blue Bird Cafe, Johnny Cash Museum. Denken hier echt wel langer te kunnen blijven..
Dag 8 en dag 9 Memphis.. Hotel Guesthouse at Graceland (net geopend), Sun Studio, Gibson Factory
Dag 10 en dag 11 Clarksdale... via tip uit dit forum boeking gedaan voor 2nachten in Shack Up Inn
Dag 12 Natchez: Antebellum huizen
Dag 13 en dag 14 New Orleans, o.m. Swamp Boatttour
Dag 15 Fort Walton Beach, strand...
Dag 16 Jacksonville, hotel voor onderweg geboekt
Dag 17 Savannah: stadje bekijken
Dag 18 Charleston: Mount Pleasant (vliegdekschip), Patriot Point
Dag 19 Swansboro, willen via Ocracoke over OuterBanks naar Kill Devil Hills
Dag 20 en dag 21 Kill Devil Hills: memorial Wright Bros.
Dag 22 Manassas Park (veel gebeurd tijdens burgeroorlog, historie en in buurt van Great Falls NP)
Dag 23 Washinton- Amsterdam
Veel succes met de plannen
Dag 1 Washington - entrance Shenandoah (we hebben overnachting in Strasburg)
Dag 2 Strasburg - Hillsville (in buurt van GSMNP), verwachting veel stops te doen onderweg, Asheville, indianendorp
Dag 3 en dag 4 Gatlinburg, veel te doen in omgeving: Elvis Presley museum, natuur en cultuur
Dag 5 Chattanooga: lost sea, ruby falls, Rock City
Dag 6 en dag 7 Nashville... Grand Ole, Blue Bird Cafe, Johnny Cash Museum. Denken hier echt wel langer te kunnen blijven..
Dag 8 en dag 9 Memphis.. Hotel Guesthouse at Graceland (net geopend), Sun Studio, Gibson Factory
Dag 10 en dag 11 Clarksdale... via tip uit dit forum boeking gedaan voor 2nachten in Shack Up Inn
Dag 12 Natchez: Antebellum huizen
Dag 13 en dag 14 New Orleans, o.m. Swamp Boatttour
Dag 15 Fort Walton Beach, strand...
Dag 16 Jacksonville, hotel voor onderweg geboekt
Dag 17 Savannah: stadje bekijken
Dag 18 Charleston: Mount Pleasant (vliegdekschip), Patriot Point
Dag 19 Swansboro, willen via Ocracoke over OuterBanks naar Kill Devil Hills
Dag 20 en dag 21 Kill Devil Hills: memorial Wright Bros.
Dag 22 Manassas Park (veel gebeurd tijdens burgeroorlog, historie en in buurt van Great Falls NP)
Dag 23 Washinton- Amsterdam
Veel succes met de plannen

- cookiemon100
- Amerikafan
Bedankt voor je reactie.
Vind het jammer dat er niet meer reacties komen. Heb het idee dat het zuiden niet zo populair is terwijl er zoveel moois te zien is.
Vind ook weinig reisverslagen terug. Maar we komen er wel.
veel plezier met plannen en mocht je nog leuke dingen tegen komen... ik hou me aanbevolen
Vind het jammer dat er niet meer reacties komen. Heb het idee dat het zuiden niet zo populair is terwijl er zoveel moois te zien is.
Vind ook weinig reisverslagen terug. Maar we komen er wel.
veel plezier met plannen en mocht je nog leuke dingen tegen komen... ik hou me aanbevolen

2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
- BigAppleLover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16

Nu geen tijd (en even geen zin meer) om weer een zo'n uitgebreide reactie te gaan uittypen. Misschien een van de komende dagen stukje bij beetje. Mocht je binnen de route Atlanta - New Orleans - Natchez - Memphis - Nashville - Pigeon Forge/GSMNP - Chattanooga - Atlanta iets specifieks willen weten, laat het me dan even weten.
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
- cookiemon100
- Amerikafan
ahhhhhhhhhhhh das super balen
Ik ben zelf nog druk bezig met van alles uit te zoeken maar mocht je nog eens zin en tijd hebben
Voor ons is dit weer een heel nieuw stuk America.
Vind het vooral altijd super leuk om ervaringen van andere te lezen.
Vorig jaar hebben wij heel veel uit reisverslagen gehaald van andere.
Toch alvast bedankt,

Ik ben zelf nog druk bezig met van alles uit te zoeken maar mocht je nog eens zin en tijd hebben

Voor ons is dit weer een heel nieuw stuk America.
Vind het vooral altijd super leuk om ervaringen van andere te lezen.
Vorig jaar hebben wij heel veel uit reisverslagen gehaald van andere.
Toch alvast bedankt,
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Een stukje van jullie route (Nashville t/m New Orleans) hebben wij afgelopen maart gedaan. Misschien heb je iets aan ons verslag?
Ik vind het ook altijd leuk om tips uit verslagen te halen, ik zie in je handtekening een verslag van het Noordwesten staan dus ik ben ook weer blij
Ik vind het ook altijd leuk om tips uit verslagen te halen, ik zie in je handtekening een verslag van het Noordwesten staan dus ik ben ook weer blij

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- cookiemon100
- Amerikafan
Hoi Elly,
Jullie verslag staat al bij de favorieten
Ga binnenkort eens beginnen met dingen uitwerken en hotels boeken.
Veel plezier met mijn verslag.
Jullie verslag staat al bij de favorieten

Ga binnenkort eens beginnen met dingen uitwerken en hotels boeken.
Veel plezier met mijn verslag.
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Ahhh, wat balen!!! Weet in ieder geval dat ik je ook dankbaar zou zijn als je er toch weer tijd en zin voor kan maken (en waarschijnlijk nog meer mensen).BigAppleLover schreef:![]()
![]()
WAT ONTZETTEND BALEN: ben ik net ruim 40 minuten bezig al mijn highlights van mijn Deepsouth reis van 2-3 weken geleden in een reactie te typen om jou en andere mijn tips en ervaringen te delen en dan......dan valt plots alles wat ik getypt heb weg! Nergens op geklikt, geen internetverbinding die wegvalt, maar gewoon plots is mijn reactieveld wit. Had per plaats steeds zo veel verschillende tips (groot en klein) compleet uitgeschreven.....alles voor niets getypt! Zó ontzettend irritant!
![]()
![]()
Nu geen tijd (en even geen zin meer) om weer een zo'n uitgebreide reactie te gaan uittypen. Misschien een van de komende dagen stukje bij beetje. Mocht je binnen de route Atlanta - New Orleans - Natchez - Memphis - Nashville - Pigeon Forge/GSMNP - Chattanooga - Atlanta iets specifieks willen weten, laat het me dan even weten.
Ja, mij zou je er ook heel blij mee maken. Wij gaan komend voorjaar ook die kant op.
- cookiemon100
- Amerikafan
Hoi Felicitas,
Heb je jullie route al ?!?
Ben benieuwd wat andere doen !!
Heb je jullie route al ?!?
Ben benieuwd wat andere doen !!
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Ik heb alvast een eigen topic gemaakt met onze voorlopige route. Best lastig zo'n heel nieuw gebied. Maar ook leuk. Ben nog volop aan het lezen, dus er zullen nog wel wat aanpassingen volgen.
- BigAppleLover
- Amerikafan
Ik ga gewoon stukje bij beetje mijn tips posten ipv alles in 1x. Lijkt me beter voor mijn humeur
New Orleans:
Wij hebben genoten van de "Dr Wagner's Honey Island swamptour". Deze start aan de rand van de plaats Slidell (30 min rijden van hartje New Orleans). Wij deden een 2 uur durende tour rond 9:00u 's ochtends, waardoor het nog gewoon aangenaam warm was. De boot was comfortabel, de gids vertelde enthousiast en met respect over de natuur en o.a. de alligators. Onderweg hebben we er tientallen gezien, van groot tot klein. Leuk was ook de afwisseling tussen de smalle slootjes waar we heel zachtjes doorheen voeren en het met volle snelheid over de grote rivier "blazen". Erg leuke excusie en een van de hoogtepunten van onze reis.
Zelf ernaar toe rijden scheelt ontzettend veel geld t.o.v. opgehaald en teruggebracht worden vanuit New Orleans door het bedrijf. Je kon ter plekke enkel contant betalen, moest ongeveer een half uur van te voren aanwezig zijn en er waren toiletten (en een leuke porch met schommelbank om te wachten)
Wij overnachten de nacht van te voren in Slidell. Voordelen zijn dat er veel hotel- en restaurantketens liggen en het er duidelijk betaalbaarder is dan New Orleans zelf. Na de tour reden we in een krap half uurtje naar het centrum van New Orleans.
Veel info voor onze reis heb ik ook door het lezen van recenties en foto's op Tripadvisor. Zo ook hierover vind je veel positieve reacties en een link naar de website van de swamptour firma.
Zo....dit was tip 1

New Orleans:
Wij hebben genoten van de "Dr Wagner's Honey Island swamptour". Deze start aan de rand van de plaats Slidell (30 min rijden van hartje New Orleans). Wij deden een 2 uur durende tour rond 9:00u 's ochtends, waardoor het nog gewoon aangenaam warm was. De boot was comfortabel, de gids vertelde enthousiast en met respect over de natuur en o.a. de alligators. Onderweg hebben we er tientallen gezien, van groot tot klein. Leuk was ook de afwisseling tussen de smalle slootjes waar we heel zachtjes doorheen voeren en het met volle snelheid over de grote rivier "blazen". Erg leuke excusie en een van de hoogtepunten van onze reis.
Zelf ernaar toe rijden scheelt ontzettend veel geld t.o.v. opgehaald en teruggebracht worden vanuit New Orleans door het bedrijf. Je kon ter plekke enkel contant betalen, moest ongeveer een half uur van te voren aanwezig zijn en er waren toiletten (en een leuke porch met schommelbank om te wachten)
Wij overnachten de nacht van te voren in Slidell. Voordelen zijn dat er veel hotel- en restaurantketens liggen en het er duidelijk betaalbaarder is dan New Orleans zelf. Na de tour reden we in een krap half uurtje naar het centrum van New Orleans.
Veel info voor onze reis heb ik ook door het lezen van recenties en foto's op Tripadvisor. Zo ook hierover vind je veel positieve reacties en een link naar de website van de swamptour firma.
Zo....dit was tip 1

- BigAppleLover
- Amerikafan
In New Orleans vonden wij het museum over de geschiedenis van overstromingen in en rond New Orleans erg interessant. Uiteraard ook veel info, fotomateriaal en geluidsfragmenten over Katrina. Het museum is niet enorm groot, maar we hebben in dit deel van het museum toch zeker een uur rondgekeken. Het museum "Presbytere" ligt aan Jackson Square in de French Quarter. In hetzelfde museum ook een tentoonstelling over Mardi Grass (een soort carnaval), maar dat is enkel grappig om even snel doorheen te lopen (wat ons betreft).
Aan de andere kant van Jackson Square ligt DE vestiging van Café du Monde met hun beroemde beignets. Wij vonden ze erg lekker (3 stuks met een berg poedersuiker voor $3) en bovendien is het terras erg leuk om mensen te kijken. Zeker eens proeven!
Bij Central Grocery Company kwamen wij toevallig terecht. Een hele oude kruidenierswinkel met een rij mensen die allemaal de specialiteit bestellen "muffuletta". Een soort turksbrood met verse italiaanse vleeswaren en een heerlijke, vers soort tapanade. Heerlijke lunch, ook al betaalde je voor een halve muffuletta (half turks brood) iets van $10 in mijn herinnering. Wij deelde dat met z'n tweeën als lunch en dat was voldoende.
Aan de andere kant van Jackson Square ligt DE vestiging van Café du Monde met hun beroemde beignets. Wij vonden ze erg lekker (3 stuks met een berg poedersuiker voor $3) en bovendien is het terras erg leuk om mensen te kijken. Zeker eens proeven!
Bij Central Grocery Company kwamen wij toevallig terecht. Een hele oude kruidenierswinkel met een rij mensen die allemaal de specialiteit bestellen "muffuletta". Een soort turksbrood met verse italiaanse vleeswaren en een heerlijke, vers soort tapanade. Heerlijke lunch, ook al betaalde je voor een halve muffuletta (half turks brood) iets van $10 in mijn herinnering. Wij deelde dat met z'n tweeën als lunch en dat was voldoende.
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 27 okt 2016, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- cookiemon100
- Amerikafan
Bigapplelover je bent nu al geweldig !!!!
Die swamp tour hebben kennissen van mij ook gemaakt en die waren ook laaiend enthousiast.
Ik ga met veel plezier je tips lezen !!
Thans
Die swamp tour hebben kennissen van mij ook gemaakt en die waren ook laaiend enthousiast.
Ik ga met veel plezier je tips lezen !!
Thans
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Gaat lekker zo BigAppleLover!
Thank you!
Thank you!
- BigAppleLover
- Amerikafan
Onderweg tussen New Orleans en Baton Rouge liggen langs de Mississipi verschillende van de mooiste plantagewoningen. Wij hebben de Creoolse "Laura Plantation" bezocht (incl. Rondleiding), van buiten de plantage de prachtige Oak Alley van "Oak Alley Plantation" en ten slotte hebben we Houmas House bezocht incl een rondleiding. Dit alles deden we in één dag onderweg van New Orleans naar Natchez. Na Houmas House was het wel nog een flink stuk rijden naar Natchez, maar 2 plantages bezoeken kan dus prima tijdens die reisdag (3 plantages incl rondleiding wordt krapjes als je niet pas rond 20:00u in Natchez wil zijn)
Laura Plantation vonden we ook een van de hoogtepunten van onze rondreis. De plantage, het authentieke huis en het slavenverblijf kwamen echt tot leven door de zeeer interessante rondleiding. Tijdens de rondleiding werd op een leuke manier uitgebreid de geschiedenis van deze suikerrietplantage beschreven waarbij ook veel aandacht was voor het slavernijverleden. Echt een aanrader!
Bij Oak Alley Plantation hebben we vanaf de buitenkant van het terrein op een bankje genoten van deze indrukwekkende laan met in de verte de plantagewoning. De weg loopt er pal langs, maar je mag er niet stoppen. Vanuit de richting New Orleans komende is er een redelijk grote, gratis parkeerplaats op +/- 300 meter nadat je langs de plantage bent gereden. Die parkeerplaats kun je niet missen. Vanaf die parkeerplaats kun je eenvoudig op de naast gelegen dijk over een fietspad teruglopen, waar je op de dijk pal voor de Oak Alley een bankje hebt. Wij hebben daar onze meegenomen lunch gegeten met een erg mooi (gratis) uitzicht. Erg leuk!
Ik had vooraf gelezen dat het mooiste van deze plantage de laan met oude eiken was en dat de rondleiding door het huis niet door iedereen bijzonder interessant gevonden werd. Vandaar de keuze om deze plantage enkel op deze manier te bekijken.
Houmas House vonden wij al met al tegenvallen. De tuinen waren erg mooi, maar de rondleiding ging hoofdzakelijk over de inrichting van het huis en waar al die spullen eigenlijk vandaan kwamen. Er werd bijzonder weinig gezegd over de geschiedenis van deze plantage. Wij zouden deze plantage een volgende keer niet meer bezoeken (maar Laura Plantation zeker wel!)
Vanuit New Orleans reden wij trouwens eerst een stuk over Interstate 10, waarbij op een gegeven moment op de borden al werd verwezen naar de historische plantage woningen. Die exit ook genomen en via een rechte weg en de grote Veterans Memorial Bridge kwam je eenvoudig aan de overkant van de rivier waarlangs vrijwel direct ook Laura Plantage (en diverse andere plantagewoningen) liggen.
Laura Plantation vonden we ook een van de hoogtepunten van onze rondreis. De plantage, het authentieke huis en het slavenverblijf kwamen echt tot leven door de zeeer interessante rondleiding. Tijdens de rondleiding werd op een leuke manier uitgebreid de geschiedenis van deze suikerrietplantage beschreven waarbij ook veel aandacht was voor het slavernijverleden. Echt een aanrader!
Bij Oak Alley Plantation hebben we vanaf de buitenkant van het terrein op een bankje genoten van deze indrukwekkende laan met in de verte de plantagewoning. De weg loopt er pal langs, maar je mag er niet stoppen. Vanuit de richting New Orleans komende is er een redelijk grote, gratis parkeerplaats op +/- 300 meter nadat je langs de plantage bent gereden. Die parkeerplaats kun je niet missen. Vanaf die parkeerplaats kun je eenvoudig op de naast gelegen dijk over een fietspad teruglopen, waar je op de dijk pal voor de Oak Alley een bankje hebt. Wij hebben daar onze meegenomen lunch gegeten met een erg mooi (gratis) uitzicht. Erg leuk!
Ik had vooraf gelezen dat het mooiste van deze plantage de laan met oude eiken was en dat de rondleiding door het huis niet door iedereen bijzonder interessant gevonden werd. Vandaar de keuze om deze plantage enkel op deze manier te bekijken.
Houmas House vonden wij al met al tegenvallen. De tuinen waren erg mooi, maar de rondleiding ging hoofdzakelijk over de inrichting van het huis en waar al die spullen eigenlijk vandaan kwamen. Er werd bijzonder weinig gezegd over de geschiedenis van deze plantage. Wij zouden deze plantage een volgende keer niet meer bezoeken (maar Laura Plantation zeker wel!)
Vanuit New Orleans reden wij trouwens eerst een stuk over Interstate 10, waarbij op een gegeven moment op de borden al werd verwezen naar de historische plantage woningen. Die exit ook genomen en via een rechte weg en de grote Veterans Memorial Bridge kwam je eenvoudig aan de overkant van de rivier waarlangs vrijwel direct ook Laura Plantage (en diverse andere plantagewoningen) liggen.
Laatst gewijzigd door BigAppleLover op 27 okt 2016, 23:08, 4 keer totaal gewijzigd.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Aan deze weg ligt ook nog de Evergreen Plantation. Hier hebben wij een rondleiding gedaan. Met name de slavenverblijven waren erg indrukwekkend. Ook hier zijn 2 lanen met die prachtige eiken. Blijkbaar zijn hier ook opnames gemaakt voor de serie Roots die kortgeleden nog op RTL te zien was, we herkenden het tenminste
Wij hebben waarschijnlijk op hetzelfde bankje naar de Oak Alley Plantation zitten kijken. Het viel ons op hoeveel touringcars hier af- en aanreden.
Evergreen was veel authentieker en kleinschaliger.

Wij hebben waarschijnlijk op hetzelfde bankje naar de Oak Alley Plantation zitten kijken. Het viel ons op hoeveel touringcars hier af- en aanreden.
Evergreen was veel authentieker en kleinschaliger.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij hebben in april 2016 een mooie rondreis gemaakt in het zuidoosten. We zijn gestart in New Orleans, waar we in een goed hotel logeerden, Best Western Plus French Quarter Landmark. Het was niet goedkoop, maar je had een leuke binnenplaats met klein zwembad waar het goed vertoeven was na een dagje in de stad. Naast de French Quarter hebben wij een mooie wandeling gemaakt in het Garden District. Na drie dagen zijn we doorgereisd naar Natchez (prachtige zonsondergang over de Mississippi!) en Vicksburg. Om in Nashville te geraken, hebben we de natchez Parkway helemaal afgereden (met een tussenstop in Tupelo). dat vond ik ook zeer de moeite, als je de tijd hebt. weinig verkeer, geen dorpjes of reclame, maximum 80 km per uur, maar wel kleine 'bezienswaardigheden' langs de weg, zoals watervalletjes of archeologisch interessante plaatsen = echt een roadtrip gevoel.
In Tupelo het huisje van Elvis bezocht en verder door naar Nashville, naar de Coutry Music Hall of Fame. Verder vond ik Nashville een beetje tegenvallen, heel druk in alle bars (wij waren er in het weekend), veel vrijgezellentoestanden...Dan naar Chattanooga, waar voor mij één van de hoogtepunten van de reis was, namelijk Rock City: prachtig park, mooie uitzichten, hier en daar een sprookjesthema. ruby Falls was ook wel mooi op het einde, de Railway vond ik minder de moeite. We hebben dan drie dagen overnacht in Gatlinburg in een cabin in een vakantiepark (White Oak Lodge) en deze was geweldig: mooie, ruime cabin, mét hot tub op de veranda en zeer goed van prijs. Je zit op een kwartiertje rijden van Gatlinburg, dus toch een beetje uit de drukte. de Great Smokey Mountains waren een ander hoogtepunt, echt prachtige natuur. Mijn gezelschap was helaas niet erg sportief, dus we hebben vooral autotochten gedaan, maar deze waren zeer de moeite waard: Cades Cove, en dan eentje langs bergriviertjes en de laatste door een groot deel van het park op weg naar Cherokee. Hoewel het begin april was, was het toch al vrij druk in de GSM. In cherokee hebben we het indianenmuseum bezocht.
Uiteindelijk naar de kust getrokken, naar Charleston en Savannah. De hotels zijn daar wel vrij duur. In Savannah logeerden we in een bungalow op Tybee Island. Beiden zijn wel leuke steden en op Tybee Island heb je een heel mooi strand. We eindigden in Atlanta, waar ik me vooral een prachtig kerkhof herinner! Hopelijk heb je hier wat aan, als je meer details wil, dan vraag je maar.
In Tupelo het huisje van Elvis bezocht en verder door naar Nashville, naar de Coutry Music Hall of Fame. Verder vond ik Nashville een beetje tegenvallen, heel druk in alle bars (wij waren er in het weekend), veel vrijgezellentoestanden...Dan naar Chattanooga, waar voor mij één van de hoogtepunten van de reis was, namelijk Rock City: prachtig park, mooie uitzichten, hier en daar een sprookjesthema. ruby Falls was ook wel mooi op het einde, de Railway vond ik minder de moeite. We hebben dan drie dagen overnacht in Gatlinburg in een cabin in een vakantiepark (White Oak Lodge) en deze was geweldig: mooie, ruime cabin, mét hot tub op de veranda en zeer goed van prijs. Je zit op een kwartiertje rijden van Gatlinburg, dus toch een beetje uit de drukte. de Great Smokey Mountains waren een ander hoogtepunt, echt prachtige natuur. Mijn gezelschap was helaas niet erg sportief, dus we hebben vooral autotochten gedaan, maar deze waren zeer de moeite waard: Cades Cove, en dan eentje langs bergriviertjes en de laatste door een groot deel van het park op weg naar Cherokee. Hoewel het begin april was, was het toch al vrij druk in de GSM. In cherokee hebben we het indianenmuseum bezocht.
Uiteindelijk naar de kust getrokken, naar Charleston en Savannah. De hotels zijn daar wel vrij duur. In Savannah logeerden we in een bungalow op Tybee Island. Beiden zijn wel leuke steden en op Tybee Island heb je een heel mooi strand. We eindigden in Atlanta, waar ik me vooral een prachtig kerkhof herinner! Hopelijk heb je hier wat aan, als je meer details wil, dan vraag je maar.
- BigAppleLover
- Amerikafan
Grappig om te lezen dat Wendyvl ruby falls en rock city in Chattannooga net als heel veel anderen zo leuk vond. Wij zijn er vanwege de vele positieve recenties begin oktober ook naar toe gegaan. In het weekend dat wij er waren was er het "Octoberfest" en wellicht mede daardoor op de hele berg stervensdruk! Een groot verkeersinfarct rondom ruby falls ondanks de verkeersregelaars. Doordat er geen enkele parkeerplaats was hebben we Ruby Falls niet bezocht, maar zijn we doorgereden naar Rock City. Ook daar stervensdruk, maar toch de entreeprijs van +/- $25 pp betaald om het park in te gaan. Wij vonden het uitzicht op zich mooi (maar hadden de dagen daarvoor in de GSMNP veel mooiere uitzichten gezien....gratis), maar de rest van het park vonden wij werkelijk totaal niks. Zonder overdrijven eigenlijk de grootste teleurstelling van de vakantie: Allemaal wat kitcherig, weinig bijzonder en teveel mensen. We zijn net buiten de ingang nog even bij de Starbucks koffie gaan drinken op het zonnige terras en toen "gevlucht". Gevlucht naar het centrum van Chattannooga en dat bleek een uitstekende keus: daar waren toevallig roeiwedstrijden op de rivier plaats waardoor het gezellig druk was met jongeren en bezoekers, lag er leuke wandel/fietsbrug over de rivier met aan de overkant een gezellig park (waar gesport en gespeeld werd) en een paar leuke kleine winkeltjes. In het centrum zelf ook wat restaurantjes (met terras!) en winkels. alles op loopafstand van elkaar. Ook waren er verschillende grote parkeerplaatsen direct rondom het centrum. Het bezoek aan het centrum van Chattanooga maakte onze dag weer helemaal goed, al waren wij dus wel erg teleurgesteld over Lookoutmountain (we hadden ons er zoveel van voorgesteld).
Wij overnachten trouwens in Super8 Fort Oglethorpe. Dat ligt pal tegen Chattanooga aan (15 min rijden vanuit het centrum) en was beduidend goedkoper dan de hotels in Chattanooga zelf. Afhankelijk van waar je de lange straat van het hotel inrijdt denk je "waar kom ik nu terecht" (heel veel vervallen) maar het hotel ligt net oo de rand van het gewoon nette gedeelte, is erg goed onderhouden, heeft een zeer vriendelijke behulpzame receptioniste(!), goede bedden en het voelde compleet veilig en goed.
Wij overnachten trouwens in Super8 Fort Oglethorpe. Dat ligt pal tegen Chattanooga aan (15 min rijden vanuit het centrum) en was beduidend goedkoper dan de hotels in Chattanooga zelf. Afhankelijk van waar je de lange straat van het hotel inrijdt denk je "waar kom ik nu terecht" (heel veel vervallen) maar het hotel ligt net oo de rand van het gewoon nette gedeelte, is erg goed onderhouden, heeft een zeer vriendelijke behulpzame receptioniste(!), goede bedden en het voelde compleet veilig en goed.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 8508 Weergaves
-
Laatste bericht door Sophie!
-
- 3 Reacties