Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bezoeken van een misviering gospel in Georgia
- kustbewoner
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bezoeken van een misviering gospel in Georgia
We zitten in juli een paar dagen in Georgia (Savannah, Charleston, Gatlinburg, Atlanta)
Waar kunnen we ergens een traditioniele (gezongen) misviering bijwonen ?
Waar kunnen we ergens een traditioniele (gezongen) misviering bijwonen ?
Laatst gewijzigd door Hinko op 06 mar 2016, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Topic titel ter verduidelijking aangepast.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Re: Misviering gospel
Wat bedoel je met traditioneel? Welke stroming zoek je? Het makkelijkste is om gewoon een Google search te doen naar een kerk in de buurt van je hotel ofzo.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Bezoeken van een misviering gospel in Georgia
Ik denk ook dat ´mis´ een erg katholiek woord is en gospel vaak juist in niet-katholieke kerken gezongen wordt. Gospel service lijkt me de goede zoekterm en dan in combinatie met de plaats waar je zit, op zondag geef ik je het meeste kans.
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
ik bedoelde uiteraard een gospel viering in een kerk
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Okay, maar wat bedoel je met gospel viering?
Elke kerk die gebaseerd is op de bijbel viert het gospel, want gospel is "the record of Jesus' life and teaching in the first four books of the New Testament" . Gospel kan ook zijn: the teaching or revelation of Christ."it is the Church's mission to preach the gospel"
synonyms: Christian teaching, Christian doctrine, Christ's teaching;
Dus wat bedoel je met gospel viering? En wat voor soort kerk zoek je? Catholic, Baptist, LDS, cowboy church???
Elke kerk die gebaseerd is op de bijbel viert het gospel, want gospel is "the record of Jesus' life and teaching in the first four books of the New Testament" . Gospel kan ook zijn: the teaching or revelation of Christ."it is the Church's mission to preach the gospel"
synonyms: Christian teaching, Christian doctrine, Christ's teaching;
Dus wat bedoel je met gospel viering? En wat voor soort kerk zoek je? Catholic, Baptist, LDS, cowboy church???
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
wat wij hier in Belgie niet kennen. Het type viering waarop gezongen/ bewogen wordt. Type kerk maakt niet uit.
Ik vraag mij af of hij in de richting van Afro American kerk bedoelt
https://www.google.com/webhp?sourceid=c ... 20churches
https://www.google.com/webhp?sourceid=c ... 20churches
Ik heb altijd wat gemengde gevoelens als ik dit soort vragen lees. Aan de ene kant zijn kerken vaak heel gastvrij en nodigen mensen graag uit om een dienst bij te wonen. Maar aan de andere kant: realiseer je wel dat het echt een religieuze viering is - het is geen muziekvoorstelling. De bedoeling is dat je interesse hebt in het beleven van het religieuze aspect van hun godsdienst - niet alleen maar om mensen te zien zingen en dansen.
De vraagsteller geeft weinig informatie, dus wat zijn of haar intentie is kan ik niet weten, maar het is niet de eerste keer dat ik een soortgelijke vraag voorbij zie komen en dat moest me toch even van het hart.
De vraagsteller geeft weinig informatie, dus wat zijn of haar intentie is kan ik niet weten, maar het is niet de eerste keer dat ik een soortgelijke vraag voorbij zie komen en dat moest me toch even van het hart.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik kijk altijd vol bewondering naar de passie en samenhorigheid die je soms ziet tijdens religieuze vieringen in Afro-Amerikaanse kerken. Ook de interactie tussen degen die de viering voorgaat en de aanwezigen kunnen mij bekoren. Wanneer ik in Belgie een viering bijwoon kan ik mij niet ontdoen van het gevoel dat dit dikwijls een koude, gevoelloze bedoening is. Ik stelde deze vraag enkel omdat ik eens in levende lijve wou meemaken hoe het anders kan . Het is zeker niet mijn bedoeling om de toerist met de korte broek te gaan uithangen tijdens een dienst. Mijn excuses als dit zo overkomt.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Je zoekt dus een soort Sister Act kerk.
De link van Big Mo gaat over Baptist kerken. Heb er weinig ervaring mee maar de Baptist kerken hier in de buurt zijn echt niet zoals in die film. Wel mooie muziek. We hebben regelmatig Boy Scout bijeenkomsten naast een kamer waar het Baptist koor oefent. Heel mooie muziek en de groep kan het duidelijk goed vinden samen. Als ik m'n man ooit zo gek kan krijgen wil ik naar een dienst.
Maar misschien kan de TO een paar websites bezoeken van kerken in Georgia en kijken of ze opnames of live stream hebben van hun diensten?
De link van Big Mo gaat over Baptist kerken. Heb er weinig ervaring mee maar de Baptist kerken hier in de buurt zijn echt niet zoals in die film. Wel mooie muziek. We hebben regelmatig Boy Scout bijeenkomsten naast een kamer waar het Baptist koor oefent. Heel mooie muziek en de groep kan het duidelijk goed vinden samen. Als ik m'n man ooit zo gek kan krijgen wil ik naar een dienst.
Maar misschien kan de TO een paar websites bezoeken van kerken in Georgia en kijken of ze opnames of live stream hebben van hun diensten?
@kustbewoner: dat lijkt me inderdaad de juiste mindset om een dienst bij te wonen. Ik hoop dat jullie vinden wat je zoekt.
@LittlePhoenix: ik denk meer aan een Forrest Gump kerk...
@LittlePhoenix: ik denk meer aan een Forrest Gump kerk...
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
@Dutchess, ik heb Forest Gump nog nooit gezien, dus weet niet wat voor kerk hij bezoekt in de film.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb vorige week een live-uitzending mogen ´bijwonen´ van de uitvaart van een vriend van ons in Californië. Ik zag toen dat zijn kerkgemeenschap alle diensten online zet in een filmbestand. Wellicht kan zoiets je helpen om van tevoren een kerk te zoeken en hun diensten te bekijken via Internet?
-
Gast
In het midden van Savannah: http://firstafricanbc.com/ "the oldest black church in the US". Ze hebben ook rondleidingen.
@LittlePhoenix: Forrest Gump choir clip. (Off topic: dat is één van mijn favoriete films - "ouwetje" maar nog steeds een aanrader, en zeker voor 1994 was de CGI fantastisch. Beslist een Netflix-avondje waard!)
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Wellicht wat kort door de bocht, maar zouden kerken nu niet juist bezoekers met open armen moeten ontvangen - of het nu om toeristen of 'locals' gaat?Dutchess schreef:Ik heb altijd wat gemengde gevoelens als ik dit soort vragen lees. Aan de ene kant zijn kerken vaak heel gastvrij en nodigen mensen graag uit om een dienst bij te wonen. Maar aan de andere kant: realiseer je wel dat het echt een religieuze viering is - het is geen muziekvoorstelling. De bedoeling is dat je interesse hebt in het beleven van het religieuze aspect van hun godsdienst - niet alleen maar om mensen te zien zingen en dansen.
Voor een stereotype gospel-service kom je toch al snel bij de (Southern) Baptists uit - met name als ze namen hebben als "Mt. Zion", "Ebenezer". Kijk eens op hun websites om een idee te krijgen over de achtergrond. Vaak hebben ze ook audio of video van de diensten. Dat zal een goed idee geven over het type "worship". Ket kan ook een verschil maken of het koor wel of niet op het programma staat.
Ik ben in Nebraska ooit eens bij een (baptisten) kerk geweest waar we de enigen waren met een lichte huidskleur - wat een ervaring!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4897 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 10 Reacties